Idén vettem az autóm, és most már időszerű lenne a gumi vagyis a komplett kerékcsere :). Az lenne a kérdésem, hogy mivel ezeken már ilyen tmps szelep van, kerékcsere után ezek magukat automatikusan feltanítják magukat ,vagy vissza kell menni ilyen esetben a márkad szervizbe? Hívtam egy közeli(Tbálinti) gumist, de ő azt mondta, hogy passz és nem is tudnák feltanítani, ha kellene.
Más: pár hónapja jártam a fórumon legutóbb, úgy látom nem sok minden változott, még most is az olaj körül "folyik" a téma :P
Sziasztok Cartársak! Úgy néz ki összejött az autócsere-bere végül is jó áron beszámolták a KIÁ-t.... viszont!!! Így eladóvá vált egy garnitúra kb két hónapot (sem) használt gumi-szőnyeg garnitúra, egy szett (4db) légterelő , igaz most még nem annyira időszerű de egy garnitúra jó állapotú 15"-os téligumi (Hankook)....ha valakinek felkeltettem az érdeklődését emilben érdeklődjön (publikus)
A légterelőkről csináltam képeket, a többiről kérés szerint...
Kérsz időpontot, a szerviz részben lecserélik 5.000 forintért az olajat és az olajszűrőt úgy, hogy Te öntöd be, amit vittél (szűrőt is vihetsz). Magadat már csak nem vered át! :)))
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS-G310 5W30 Speciálisan Hyundai és Kia gépjárművekhez kifejlesztett motorolaj, melyet a Hyundai és Kia modellek első motorolaj töltésére használnak a gyártók.
Semmi speciális kenési tulajdonság nincs a motorolaj műszaki adatlapján:
Azt kell látni, nincs olyan nemzetközi szabvány, hogy HKS, mert ez egy mozaikszó. Olyan van, hogy ACEA, API.
Mintha csak és kizárólag Varta akkut tehetnél a Skodába/VW-be, mert a gyárban ezzel szerelik az autót, ergo minden más fokozottan károsítja a vezetékeket és a fogyasztókat. És csak és kizárólag Continental gumit vehetnél rá, mert a gyárban ezzel szerelik az autót, ergo minden más gumi fokozottan tönkreteszi a futóművet és a rugózást. És a Hondába csak ASF olajat tehetnél, mert a gyárban ezzel töltik elsőre... És ha egy országban nem elérhető ezen termékek valamelyike, akkor hamar megadja magát.
"miért nem szánsz rá plusz 15 ezret, veszel egy tök jó olajat hozzá, aztán egy kis szervízben beletölteted a márkaszervíz látogatás után?"
én annó amikor megvettem az autót a 10 ezres csereperiódusra álltam rá, tavasszal márkaszerviz ősszel privát szerviz cserélte az olajat amióta meg nem garis tavasszal is privát szerviz 240 ezer van benne, amikor utoljára voltam mesternél kérdeztem mire számítsak, aszonta ez még hosszasan autó lesz
Hogy neked milyen információid vannak? Volt és folyamatosan van az olajakra vonatkozólag mindefajta "tudományos" érvelés, hogy miért csak ezt meg azt lehet bizonyos tipusokba használni! A folyamatos sujkolása, magyarázása, figyelmeztetése a "nagyérdeműnek" azt eredményezte, hogy aki próbálja óvni az autóját figyelembe veszi ezeket. Az átlagember azt tapasztalja, hogy rengeteg változás történt autógyártás tekintetében is. Régen persze nem volt ez a "hisztéria" olajcsere miatt. Volt egy pár féle és kész. Senkinek nem volt vele problémája.
Neked ha van tudomásod arról, hogy kábítás ez az egész, és valami bizonyitékod is van erre, szivesen látnám.
Tisztában vagyok én is azzal, hogy sok területen "hintába" tesznek akit csak lehet. Ha meg baromira nem mindegy, hogy milyen olajat kap az autónk, akkor a rosszabb olaj igenis jobb esetben csak fokozottabban károsítja a motort stb. rosszabb esetben pedig hamar megadja magát.
Egyébként a többi olajos cég nem harsogná, hogy milyen hamissággal próbàlkozik a TOTAL? Konkurencia van, érdekük lenne nem?
Én most próbát teszek a Zay utcai szervízzel, meglepetésemre a 40 ezres szervízre 75 ezres árat mondtak, ami meglepően jónak tűnik, tavaly 30 ezernél Érden 65 ezret fizettem, pedig a 40 ezres, ha jól néztem "nagyobb" szervíz.
Ha ennyire nem bízol a márkaszervíz által betöltött olaj minőségében, miért nem szánsz rá plusz 15 ezret, veszel egy tök jó olajat hozzá, aztán egy kis szervízben beletölteted a márkaszervíz látogatás után? Így meglesz a pecséted, és a tuti jó olajad is.:)
a TOTAL által specifikusan (HKS) olajat fejlesztett ki
HKS = Hyundai Kia Specific
Ha én lennék a marketing igazgató, én is hasonló baromságot találnék ki körítésnek. Ez egy sima ACEA A5 API SL motorolaj, amit egy ideig a Hyundai és a Kia használt az első olajfeltöltéshez.
Kedves Fórumozók! Én is hamarosan újabb éves szervíz előtt állok. Eddig Vácra hordtam szervizelni az 1,6 GDI-it. De beültettétek a bogarat a fülembe az olajcsere kapcsán. Hogy esetleg nem tesznek bele rendes olajat....így hiába vigyázok a kocsira. Van jó tapasztalatotok valamelyik Budapesti vagy Pest megyei szakszervízzel? Akikben lehetne bízni.
37-123200007 *P3Szűrő, utastér levegő MEYLE 3.316 Ft
K1314A_FIL * *SZPollenszűrő FILTRON 5.344 Ft
CUK24013 *P3Szűrő, utastér levegő MANN-FILTER 5.536 Ft
LAK447 *LUtastérszűrő KNECHT 7.680 Ft
Árgarancia van, vagyis bármelyiket olcsóbban megtalálod itthon, odaadják annyiért. Nekem is aktívszenes van, a sz*rszag ugyanúgy bejön a Váli völgyben, szóval ez nem gázálarc, nah. :)
Voltam náluk párszor, az egyetlenek, akik nem zavartak el a kocsi mellől, eddig csak jó tapasztalatom van velük. (Külföldi utam előtt hozzámvágtak fél liter tartalékolajat - grátisz). Mellesleg hatósugaramon belül eddig az egyetlenek, akik Total olajjal dolgoznak, ezért bánnám, ha elk@rvulnának....
Megesküdnek bár mire, és naná, hogy mehetsz. Figyelj oda mindenre, csak jó tanács. Az aktívszenes pollenszűrő a legjobb. Az "árúkereső" kiadja hol érdemes venni.
Üdv Cartársak! Egy kis extra bevételhez jutottam és majd 50 éves koromra végre kipipálhatom a bakancslistámon lévő crossovert is (még soha nem volt) :) Viszont így a jelenleg megévő 2015 KIA Ceed SW 1.6CRDI 128le autóm mindösszesen 107ekm-el eladóvá vált, természetesen még bőven garanciális, az összes szervíz márkakereskedésben időben elvégezve...még nem hirdettem meg sehol, ha valakit érdekel emilem publikus, képeket több infót tudok küldeni, ide nem tenném fel, nem akarom untatni a fórumlakókat :) Joe
Sziasztok! Használt gépjármű vásárlása előtt állok. Kia Pro Cee’d(2011). A kérdésem az lenne, hogy az 1.4es benzinesek között van 90 lóerős illetve 109 lóerős. Valóságban mennyi lehet a teljesítmény különbség? Valahol találtam egy cikket nemreg, ahol azt írták, hogy mindenben teljesen egyforma a két motor, csupán a nyugat-európai adózás miatt van letagadva az a pár lóerő.
"ha van valakinek tutira olyan szerviz ajánlata ahol ezek nem fordulnak elő" - ilyen nincs. Még ha te magad vagy a szerelő, akkor sem tudhatod, hogy a szervizvezető hogyan boltol az olajjal, gyertyával, ... amit eredetinek hisznek a szerelők is. Nem állítom, hogy van ilyen, de nem lehetetlen. Ez is egy bizalmi dolog, vagy még inkább hit kérdése. El kell hinned, hogy az autó azt kapja, amit kell.
Pontosan. Az üzlet, jelen esetben, a kagylósokkal köttetett.
Az már csak egy mellékszál, hogy a Cee'd esetében, a kötelező alkalmával három árajánlatot kértem, de egyikben sem szerepelt, a gyár által javasolt gyártó.
"Azt irják a gépkönyvben, hogy a TOTAL által specifikusan (HKS) olajat fejlesztett ki erre a két márkára. Amennyiben ez igaz, más fajta olaj nem fog jót tenni a motornak."
Ezt legfeljebb a TOTAL szeretné igaznak vélni. A korábban használt JD Cee'd-em, és a mostani i30 PDE autóm manuáljában is az alábbi ajánlás szerepel:
Egyébként meg a kézikönyvi ajánlásokra, úgy általában, nagy ívben tesz minden márkaszerviz.