Talán a főtengely jeladó lehet a ludas. Kellene egy jó, és amikor nincs szikra ki lehetne cserélni, és megnézni hogy ezzel van-e. Egy 5000 forint körüli tétel, ha újat veszel.
Milyen jeladót cserélt a szerelő? Mert lehet hogy pont ezt.
Lehet trafó test hiba hiba, vagy + vezeték hiba, ha egyik hengernél sem volt szikra.
Ez olyan méregetős dolog. A szerelőt nem akarom megbántani, biztos úgy gondolta, hogy amikor a jeladót kukázta, megoldotta a dolgot.
A főtengely jeladó általában melegen nem ad jelet, hideg motornál szinte mindig működik.
Gyanus a dolog, hogy totál szétesett a hátulja.....vagy levált, vagy "elrohadt" a tartó fül, és leesett a helyéről vassal együtt.
Már csak azért is, mert Ducatonál jártam így....felemeltem hátulját, hátrafelé forgott a kerék, előre meg nem, kiengedett kéziféknél......darabokra volt hullva.
Mondjuk egyszer egy parkolóban valami fószer kért kalapácsot, mert defektje volt és a kereket nem tudta leszedni, annyira rá volt gyógyulva. Így el tudom képzelni, hogy a kézifék is megadja magát ha le sem szarják éveken át. Én évente áttolom a szekeret a szerelőhöz, hogy nézze át a hátsó részét a kocsinak, takarítsa ki a cuccost. 2004-es a Kalos de eddig semmi nyoma nincs az efféle kézifékhibának.
Én se szoktam nagyon behúzgálni, max olyan helyen ami nagyon lejtős. Pár éve ismerős szinte új dobot betéttel együtt szétégette, mert beragadt neki, ő meg úgy volt vele, elindul majd kienged.....lazább lett, de pár km alatt lilára égett a dob kopó felülete...
Meg kell nézni, hogy milyen állapotban van,látni e valamit rajta, lehet a kötél szorul, mert még hideg se volt nagyon, és már most beragad.
párás vagy esős időben a rozsda miatt beragadhat. lejtőn a padka felé tekerem a kormányt /ha van/ . ha nincs akkor és muszáj használni akkor előbb-utóbb ráragad a betét a dobra és jöhet a szabályozás és a betétcsere vagy felújítás.
2005-08 között valamikor a jobb első ajtót nyitva vmi gaz kandikált ki a sárvédő mögul :) azóta takarítom. a kéziféket én esős időben ha nem muszáj inkább nem használnám.
A dobbetét és asárvédő általában hatlapfejű csavarokkal van rögzítve. Én max. 2 évenként kitisztítom a 2003. évben vásárolt Kalosomnál, így fél óra alatt végzek vele.
Nagyon köszönöm a választ. Ezek szerint (ha jól értem, le kell szedni a dobbetétet mert takarja a doblemez oldalán lévő lyukat, vagy rést? Ezt elég az egyik oldalon megcsinálni? A dob betét csavarokkal van rögzítve?
Ha már nagyon sok víz van a rendszerben ez elérhet elektromos vezetékeket és lemerítheti az akkumulátort?
Az a baj, hogy az első kerekeknél a sárvédő mögött folyna le a víz fentről, ám oda a homok gyönyörűen beül + fentről a falevelek, és valami ámulatosan meg tud telni. Láttam olyat, ami a kerék tetejéig meg volt telve levéllel, homokkal..
A lentebb írt jelenség egyszer itt is jelentkezett, nagy esőnél, csak nem merem kivenni a dobbetétet, mert azok a csavarok nagy része már szerintem egy és ugyan az a sárvédő anyagával.
Az alábbi problémával kapcsolatosan kérném segítségeteket (1.4-es 2003-as Kalos). A kocsi elejében kanyarodáskor hallani, hogy hömpölyög a víz. Feltételezem, valami leeresztő nyílás eltömődhetett. A levegőt fújó ventilátor működik, fokozatok kapcsolhatók, de nem fúj, ha napok múlva kiszárad a rendszer akkor megint fúj. Lehet hogy a pollenszűró átázása folytja le a ventilátort? Továbbá menet közben a fűtést bekapcsolva ahogy mozog benne a víz időnként sistereg. Azt viszont nem tudom, hogy hol lehet ez az eltömődött víz levezető lyukat megtalálni megtalálni. Ha leszedem a levélfogó rácsot (szélvédő alatt) az segít? Onnan szerelhető tisztítható?
Ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen, előre is nagyon köszönöm!
Napokban vettünk egy 2003-as 1,4 Kalost. Szépen hazajött velünk nem is volt probléma. Itthon kétszer indítottam és leállítottam, minden gond nélkül. Majd jött a harmadik indítás és a 4.-5......amíg az aksi el nem fáradt. Szerelőm elvontatta. Megállapította, hogy nincs szikra, jeladót kicserélte-vihetem. Bemutatta kettőször indul, frankó. Indítom nálam nem indult, azonnal nézi nincs szikra. Kocsi marad. Villamossági szerelő jön, kiméri amit ki kell -gondolom- minden jó szikra van, gép nem dob ki hibakódot. Szerelő egész nap mindenhova Kalossal megy, indul semmi gond. Hív mehetek -hibát nem találnak egész nap jó volt a kocsi-. Ma elmentem érte 4X is indult. Elvittem majd egy boltba beugrottam, beülök s mi történt? szerintem tudjátok nem indult 5 próbálkozásra sem. Szerelőt hívom gyertyát hoz, próba, nincs szikra.
Kérdés:
1) volt valakinek hasonló vagy ugyan ilyen gondja?
Minden gondolatot, ötletet, megoldást megköszönnék
Köszi az ötletet...hibakód nincs......de hol vannak ezek az érzékelők? Melyikkel kezdjem szerinted? most már látszik, hogy külső hőmérsékletfüggő...mert nyáron nem csinálta!!!!
Üdv! Múlt télen én is írtam, hogy a nejem "kalóza" a napi első indításkor beindul, de azonnal leáll...hiába nyomja a gázt....másodszorra már indul...képzeljétek jött a tavasz...hiba elmúlott...most, hogy nincs már "kánikula" hiba újra előjött...vagyis hőmérséklet függő!!!.....ki tudna ötletet adni?.....