Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

verebész1 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13333

Még egy kérdésem lenne. Amikor nincs szikra, és indítózod, a fordulatszámmérő kilendül?

Mert ha igen, akkor nem a holtponti jeladó a hibás.

Előzmény: gg69gg (13310)
verebész1 Creative Commons License 2015.10.21 0 1 13332

Szia!

 

Talán a főtengely jeladó lehet a ludas. Kellene egy jó, és amikor nincs szikra ki lehetne cserélni, és megnézni hogy ezzel van-e. Egy 5000 forint körüli tétel, ha újat veszel.

Milyen jeladót cserélt a szerelő? Mert lehet hogy pont ezt.

Lehet trafó test hiba hiba, vagy + vezeték hiba, ha egyik hengernél sem volt szikra.

 

Ez olyan méregetős dolog. A szerelőt nem akarom megbántani, biztos úgy gondolta, hogy amikor a jeladót kukázta, megoldotta a dolgot.

 

A főtengely jeladó általában melegen nem ad jelet, hideg motornál szinte mindig működik.

Előzmény: Bartók Zsolt (13307)
verebész1 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13331

Szia!

 

Úgy látom, ez a felső holtpont jeladó. (főtengely jeladó)

Előzmény: gg69gg (13310)
Ken_Block Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13330

Gyanus a dolog, hogy totál szétesett a hátulja.....vagy levált, vagy "elrohadt" a tartó fül, és leesett a helyéről vassal együtt.

Már csak azért is, mert Ducatonál jártam így....felemeltem hátulját, hátrafelé forgott a kerék, előre meg nem, kiengedett kéziféknél......darabokra volt hullva.

Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13329

Passz, nem értek hozzá. Hátra nem csak bowden megy? :)

Arra sem emlékszem hogy spontán fékezett be, vagy én léptem a normál fékre enyhén,

és ekkor történt-e a megállás. Hiába na, valószínű 11 éve nem nézett rá egy szaki sem.

Nem tudom, ilyeneket miért nem ellenőriznek a műszakin? Nagy tempónál ez tényleg végzetes lehet,

főleg ha csak egyik oldali fog be.

Előzmény: wector81 (13327)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13328

Vagy már leszakadt valamelyik betét... mindegy mi az lényeg hogy megjavuljon

Előzmény: wector81 (13327)
wector81 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13327

Fura... talán munkahenger...?

Előzmény: Relaxvideo (13326)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13326

Na, az imént be is telt a pohár.

Tegnap óta már nem használtam a kéziféket.

Ma mentem vele pár km-t, és kb 20-as tempónál egyszer csak befogott a kézifék!

Hozzá sem nyúltam. Vészvillogó ki, csak tolatni tudtam, előre 1m után mindig befogott.

Félelmetes. Mi van ha 100-as tempónál jön ez elő?

Itt valami nagy baj lesz, szétbontjuk.

Előzmény: Relaxvideo (13325)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13325

Nekem most már napi szinten előjön :)

Ami elég veszélyes tud lenni, parkolóból tolatva kiállni egy forgalmas útra...

Előzmény: DelSonar (13324)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13324

Mondjuk egyszer egy parkolóban valami fószer kért kalapácsot, mert defektje volt és a kereket nem tudta leszedni, annyira rá volt gyógyulva. Így el tudom képzelni, hogy a kézifék is megadja magát ha le sem szarják éveken át. Én évente áttolom a szekeret a szerelőhöz, hogy nézze át a hátsó részét a kocsinak, takarítsa ki a cuccost. 2004-es a Kalos de eddig semmi nyoma nincs az efféle kézifékhibának.

Ken_Block Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13323

Én se szoktam nagyon behúzgálni, max olyan helyen ami nagyon lejtős. Pár éve ismerős szinte új dobot betéttel együtt szétégette, mert beragadt neki, ő meg úgy volt vele, elindul majd kienged.....lazább lett, de pár km alatt lilára égett a dob kopó felülete...

 

Meg kell nézni, hogy milyen állapotban van,látni e valamit rajta, lehet a kötél szorul, mert még hideg se volt nagyon, és már most beragad. 

Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13322

Tovább kutattam a témában, ezt találtam:

fék beragadását nem a hideg vagy a pára okozza,

hanem a kopásból fakadó befeszülési készség kialakulása,

mivel a dob átmérője a kopással nő, a pofáké pedig csökken."

 

Hát, igen egy 2004-es kalóznál már sokminden kopik :(

Én továbbra is úgy alszom nyugodtan, ha behúzott kézifékkel parkolok,

így ebből szervíz lesz :(

Előzmény: almaata66 (13320)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13321

"akkor" ból 1gyel több lett....

Előzmény: almaata66 (13320)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13320

párás vagy esős időben a rozsda miatt beragadhat. lejtőn a padka felé tekerem a kormányt /ha van/ . ha nincs akkor és muszáj használni akkor előbb-utóbb ráragad a betét a dobra és jöhet a szabályozás és a betétcsere vagy felújítás.

Előzmény: Relaxvideo (13319)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13319

Miért?

Én nem bízok lejtős úton a sebességben hagyásban.

A múltkori eset nem is esős időben történt.

Mi romolhat el ott?

Előzmény: almaata66 (13318)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13318

2005-08 között valamikor a jobb első ajtót nyitva vmi gaz kandikált ki a sárvédő mögul :) azóta takarítom. a kéziféket én esős időben ha nem muszáj inkább nem használnám.

wolf1126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13317

Természetesen mind a két oldalon meg kell csinálni.

Előzmény: wolf1126 (13315)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13316

Hú de jó hogy mondjátok, nekem is előjött már régebben ez a vízesés jelenség a kanyarokban, és most ismét.

Akkor nekem is tisztítanom kell.

A másik: ez is előjött már pár hónapja, de tegnap ismét: kiengedett kézifék fog! El sem tudtam indulni.

Aztán ha behúzom a kart, olyan könnyen megy, mintha nem is működne. Pedig fog!

Néhány fel-le húzás, valamint előre-hátra mozgás az autóval (amennyit enged), és magához tér.

Mi ez? Bowden beakad valahova? Teendő? Azt hittem tegnap már el sem indulok.

Előzmény: wolf1126 (13315)
wolf1126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13315

A dobbetét és asárvédő általában hatlapfejű csavarokkal van rögzítve. Én max. 2 évenként kitisztítom a 2003. évben vásárolt Kalosomnál, így fél óra alatt végzek vele.

Feró01 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13314

T. Sebike!

 

Nagyon köszönöm a választ. Ezek szerint (ha jól értem, le kell szedni a dobbetétet mert takarja a doblemez oldalán lévő lyukat, vagy rést? Ezt elég az egyik oldalon megcsinálni? A dob betét csavarokkal van rögzítve?

 

Ha már nagyon sok víz van a rendszerben ez  elérhet elektromos vezetékeket és lemerítheti az akkumulátort?

 

 

Üdvözlettel: Fero001

Előzmény: sebike05 (13312)
Ken_Block Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13313

Az a baj, hogy az első kerekeknél a sárvédő mögött folyna le a víz fentről, ám oda a homok gyönyörűen beül + fentről a falevelek, és valami ámulatosan meg tud telni. Láttam olyat, ami a kerék tetejéig meg volt telve levéllel, homokkal..

A lentebb írt jelenség egyszer itt is jelentkezett, nagy esőnél, csak nem merem kivenni a dobbetétet, mert azok a csavarok nagy része már szerintem egy és ugyan az a sárvédő anyagával.

sebike05 Creative Commons License 2015.10.17 0 1 13312

A dobbetét alatt tudod kiturkálni a doblemez oldalán,levélfogó rács alatt sajnos nem férsz hozzá sajnos nagyon rossz megoldása van neki

Előzmény: Feró01 (13311)
Feró01 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13311

Tisztelt Fórumtársak!

 

Az alábbi problémával kapcsolatosan kérném segítségeteket (1.4-es 2003-as Kalos). A kocsi elejében kanyarodáskor hallani, hogy hömpölyög a víz. Feltételezem, valami leeresztő nyílás eltömődhetett. A levegőt fújó ventilátor működik, fokozatok kapcsolhatók, de nem fúj, ha napok múlva kiszárad a rendszer akkor megint fúj. Lehet hogy a pollenszűró átázása folytja le a ventilátort? Továbbá menet közben a fűtést bekapcsolva ahogy mozog benne a víz időnként sistereg. Azt viszont nem tudom, hogy hol lehet ez az eltömődött víz levezető lyukat megtalálni megtalálni. Ha leszedem a levélfogó rácsot (szélvédő alatt) az segít? Onnan szerelhető tisztítható? 

Ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen, előre is nagyon köszönöm!

 

Üdvözlettel: Feró01

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13310

...

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13309

a kép

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13308

Megtaláltam az érzékelőt.....picit olajos...ez normális dolog???? találtam még egy hasonlót is a tetején...az milyen érzékelő?

Előzmény: wector81 (13305)
Bartók Zsolt Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13307

Üdvözlök mindenkit

Napokban vettünk egy 2003-as 1,4 Kalost. Szépen hazajött velünk nem is volt probléma. Itthon kétszer indítottam és leállítottam, minden gond nélkül. Majd jött a harmadik indítás és a 4.-5......amíg az aksi el nem fáradt. Szerelőm elvontatta. Megállapította, hogy nincs szikra, jeladót kicserélte-vihetem. Bemutatta kettőször indul, frankó. Indítom nálam nem indult, azonnal nézi nincs szikra. Kocsi marad. Villamossági szerelő jön, kiméri amit ki kell -gondolom- minden jó szikra van, gép nem dob ki hibakódot. Szerelő egész nap mindenhova Kalossal megy, indul semmi gond. Hív mehetek -hibát nem találnak egész nap jó volt a kocsi-. Ma elmentem érte 4X is indult. Elvittem majd egy boltba beugrottam, beülök s mi történt? szerintem tudjátok nem indult 5 próbálkozásra sem. Szerelőt hívom gyertyát hoz, próba, nincs szikra.

 

Kérdés:

1) volt valakinek hasonló vagy ugyan ilyen gondja?

Minden gondolatot, ötletet, megoldást megköszönnék

Természetesen új gyertyákat rakattam bele.

 

 

gg69gg Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13306

Köszi az ötletet...hibakód nincs......de hol vannak ezek az érzékelők? Melyikkel kezdjem szerinted? most már látszik, hogy külső hőmérsékletfüggő...mert nyáron nem csinálta!!!!

Előzmény: wector81 (13305)
wector81 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13305

Megoldás lehet az eggyel előtted íródott történet.

Vagy a beszívott levegő hőmérséklet szenzor, ami a gumicsőben lakik.

Vagy...vagy...vagy...

Hibakódot nem ad...?

Előzmény: gg69gg (13304)
gg69gg Creative Commons License 2015.10.15 0 0 13304

Üdv! Múlt télen én is írtam, hogy a nejem "kalóza" a napi első indításkor beindul, de azonnal leáll...hiába nyomja a gázt....másodszorra már indul...képzeljétek jött a tavasz...hiba elmúlott...most, hogy nincs már "kánikula" hiba újra előjött...vagyis hőmérséklet függő!!!.....ki tudna ötletet adni?.....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!