Néztem egy végsebességet gyári állapotban: óra szerint 120 (GPS 109-110). A fordulatszám határoló fogta meg itt, miközben (némi hátszéllel segítvén), az M0-n próbálgattam kicsit a gépet. Ennyit tud a gyári ECU-vel (10K RPM-nél van a limiter) és 13/46-os áttételezéssel.
110 valósat ( 120 indikált ) az RKF is megy 12,8 lóval. 17,5 lóerővel úgy 120-125 a vége egy ilyen gépnek sík úton, nem nagy szélben. Nekem gyanús, hogy az RKF 180-at nem hozzák be Magyarországra, mert a 125-ös kategóriából már kiesik, 250-re meg ott vannak a nagyobb gépek, középre meg nem akarnak semmit. Pedig milyen jó is lenne...
Sajna üléspozíció + nincs rá doboz meg csomagtartó, kizáró tényező, jut eszembe azt hiszem Én meg elsőre 100 as Shellt tankoltam, csak a Km óra ugra bugra idegesit fing faszom sincs menyivel megyek aztán kapom a fényképet felénk sürü a 30 40 es tábla
Ne tankoljatok bele 100-ast, mert azzal csak többször csinálja Mezei 95-össel kevesebbet áll le. Tapasztalat. Amúgy a TNT125-ösöm is produkált néhányszor olyat, hogy egy hajtósabb menet után a lámpához érve nagyon leejtette az alapjáratot ( 1k körülire 1,5k helyett ) és néha le is fulladt.
Az új RKF-em idáig még ezt nem csinálta, de csak most kezdtem el használni, így inkább később nyilatkoznék erről.
180-as motor ?
A török karburátoros RN 180 helyett ez kell nekünk :
Állítólag a Leoncino 250 és a TRK251 hamarosan, max. nyár elején már megérkezik, még az Imperiale 400 előtt. Ezeknek azonban még nem történt meg a beárazása.
Az Imperiale 400 valamikor ezek után, nyáron várható, de pontos időpont vagy hónap még nem ismeretes...
Ma ismét elmentem Szentendrére, élőben is meg akartam nézni a fekete BN251-est, úgy voltam vele, hogy ha emészthető lesz feketében, meg is veszem. Nagy szerencse, hogy újra felültem rá, és most vettem észre, hogy ugyan a felsőtest és kar helyzet nagyon jó rajta, viszont a lábtartó nekem túl hátul van, kényelmetlenül be kell hajlítanom a térdem. Nem is tudom, hogy hogyan nem vettem észre decemberben... Szóval sajnos a BN251 kilőve, akár fekete, akár fehér... :-(
A BN125 lábtartója jóval előrébb van, az kifejezetten kényelmes volt, de ugye az sajnos csak 125 ccm és 11 LE. De eldöntöttem, hogy 15 LE alá nem megyek, nem akarom azt újra átélni, mint az YBR 125 esetén, hogy a kamion a nyakamban van, mert nem tud megelőzni a forgalom miatt... Az annó elég félelmetes volt párszor megélni... Pedig külsőre, üléspozícióra tetszene... :-))))
Bementem egy Suzuki szalonba is, felültem a V-Strom 250-re... Az kényelmes minden tekintetben, csak a súlyát kicsit sokallom - 188 kg. Ettől annó a GS500E is kevesebb volt. Ezért is tetszett volna a BN251, mert az csak 143 kg. Érdekes, hogy a BN125 meg 142 kg... :-O
Nagyobb piaci részt lehet elérni, ha egy gyártónak van legalább két márkája, amiből egy az olcsó/budget kategória, a másik pedig egy fentebb pozicionált márka. Ezért vállalta be pl. a Renault, hogy Magyarországon meghagyja a korábban rosszul csengő Dacia márkanevet, ami mára már csak azoknak cseng rosszul, akik nem is ismerik a mostani Daciákat. Egyszerre nehéz lenne egymás mellett árulni a Renault Cliót és a Renault Sanderót...
Valahol ez lett volna a cél a Keeway és a Benelli esetén is, csak ezt megkavarják azzal, hogy egyes piacokon összemossák a két márkát, amit viszont az internet korában a világ minden pontjáról látni lehet, hogy egy és ugyanaz kerül átmatricázva értékesítésre, mint pl a korábban általam írt Keeway RKS 125 Sport és a Benelli TNT15... :-) Ez viszont rontja a fentebb pozicionált márka presztizsét...
Ez úgy működik kinában, hogy bármit legyártanak neked bármilyen név alatt csak fizess, aztán lehet a keeway nem cseng túl jól törökül, de árulnak valami más márkát is az RKF pld Benelli ..."
Én igazából azt nem értem, hogy ha van egy jól csengő név, aminek múltja is van, mint a Benelli pl. (de ilyen mondjuk a KSR Motohoz került Malaguti is), akkor onnantól miért nem csak azon a néven árul motort/robogót Európában a kínai gyár? A Volvo kínai tulaja is csak Volvo néven árul, pedig biztos megoldhatná, hogy Geely néven áruljon Volvokat.
Mivel a Keeway névhez a múltból elég sok negatív értékítélet tapad, sokkal egyszerűbb lenne mindent azon a néven árulni szerintem. Bár lehet, hogy attól félnek, hogy a Keeway néven árult motorok/robogók lehúzzák a prémiumabb termékeket kínáló Benelli nevét.
Ez úgy működik kinában, hogy bármit legyártanak neked bármilyen név alatt csak fizess, aztán lehet a keeway nem cseng túl jól törökül, de árulnak valami más márkát is az RKF pld Benelli ...