Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Argon meg kevertgáz meg lehet az is vagy G1/2 is. Tipikusan a CN (Sapio, Alfaweld) palackok mind W21,8-asok. Kérdezz rá a telepen, hogy tudsz-e választani.
Egyébként a reduktor (gyakori) átszerelgetés az szerintem nem annyira nyerő, inkább mindegyik palackra tennék egyet, meg levegős gyorscsatit használnék, hogy gyorsan váltani lehessen a gázok között.
Dinamikus terhelés esetén, amit pl a kerékpárvázak kapnak, felsőcső+ nyeregcső, nyeregcső+ támvilla+ láncvilla, megfelelő hozaganyaggal, ami képes deformálódni az alapanyaggal együtt, sőt pihenni is, ( a ma használt alu, és carbon vázak előtt Cr-MO vázakat használtak ,jelenleg a hazai csepel márka használja sok más külföldi márka mellett, továbbá a bmx szakágban talán meg sem szűnt a használata, mivel ez az anyag képes arra hogy és erre más jelzőt nem tudok, sem én, sem az aki alkalmazza, kipiheni magát, a felgyűlt feszültséget, nyíró, csavaró, ilyen olyan erőket,)hegesztik körbe., Statikus terhelés esetén, ahol valóban teherviselő szerepe van mondjuk egy I gerendának, a szerkezet egészét nézve, mivel majd mozogni fog, természetesen nagyon lassan, de nagyon nagy terhelés alatt, fűzővarratokkal szoktak illeszteni, de ahol csatlakozik pl falhoz, ott teljesen le van hegesztve. A korábbi vízvezetékek, főnyomó csövei, amik valamivel 2 méterrel vannak a föld alatt, és bázikussal vannak hegesztve, és nem egy helyen jelentős terhelést kapnak ,pl gépkocsiforgalom, ugyancsak körbe vannak varrva. Nem tudom honnan származik a mondás, de ha a csöveknél maradunk, ahol belső nyomás is párosul, a teherviselés mellé ,körbehegesztés nélkül, nem is működhetne a dolog. Sehogy nem jön ki hogy, de mondásnak, jó.:)
mert az acél felkeményedik vagy kiég belőle valami a hő hatására és rideg lesz?
persze a legfontosabb, hogy hol hegesztesz. rácsos tartó sarkain ideális az erőátvitel (pálca irányú) de mondjuk egy sima összekötő közepén komoly hajlító erők lehetnek.
Réges rég mikor még csak a trafós hegesztő gépek dolgoztak.
Egy messzi messzi galaxisban. Harkály Béla hegesztett. Na az ott el is tört ahol hegesztve volt. Ezért általában egész szálban állították össze a cuccot.
A benne lévő salaktól kezdve a szarhegesztésen át..
Dr Kókány féle 1es verzió. Jelige hulladékból hulladék. Ezáltal abból dolgozom ami van.
A hátulját csak oda pontoztam. Én váltosat akarok rá ennek meg kontrafékje van.
Még sok meló van vele.
Jelenleg fél kerékkel hosszabb mint egy sima bringa. Széleség 80+ belső 55 a kormány külső része 59cm.
Viszont azért 1 es verzió, mert ha beválik és megteszi... Akkor 2 verzió csak egy hátsó bázist kapnak a többi teljesen új anyagból készülne. Viszont rugózás és elektromos hajtás is játszik. Csak nincsenek rásegitős bringák olcsón./ Ha találnák £100alatt🤪/
X verzió a kormányozható kerék. A váz egybeépített és a két kis kerék a kormányozható. Kéne egy rendes asztal is ami síkban van... Meg toronyóra láncostúl.
a kontakt fúvóka nagyon gyorsan kopik. azt remélem, hogy kontakt nélkül kevésbé fog. persze lehet hogy nincs igazam, meg nincs elég ereje a gépnek illetve nem lesz szép a vágás ha a munkadarabtól távolabb van a fej.
A belső elektrónikához nem értek. Van egy lidlis és egy iweld gépem. Az iweld pilot gyújtású, azon a kapcsoló megnyomásakor létrejön egy néhány centi hosszú látható plazma sugár. Ezzel még nem lehet vágni, ráközelítve a vágandó fémre amihez a gép testkábele csatlakozik létrejön a munka ív aminek a szine és a hangja is más és ez már vágja a fémet. A vágás után a vágandó fémtől eltávolodva, ha nem engedem el a kapcsolót vissza ál a plilot ív. A használati utasításból pár adat: munkafeszültség 88v-96v üresjárati feszültség 375v kimeneti áram 20A-40A. Ennél a gépnél amint megnyomom a kapcsolót áram alá kerül a fúvóka, hogy létre jöhessen az őr ív, mig a lidlis gépnél a gomb nyomás után az elektródából, átüt az áram a munkadarabra és indul a vágás. A lidlis és hasonló gépeknél nem kerül áram alá a fúvóka ezért adott esetben nem gond, ha a munkadarabra támaszkodik. Vannak helyzetek mikor a kontaktossal közelebb lehet jutni az adott pozícióhoz és nem kell vagy lehet arra figyelni,hogy nehogy hozzáérjen a fúvóka a munkadarabhoz.
Itt egy videó a hagyományos plazmavágó átalakításáról pilot-arc megoldásra. Nem vagyok azért biztos benne, hogy a gyári megoldás tényleg csak ennyiről szól, hogy a pilotnak adsz külön testet egy vékony vezetékkel... Mindenesetre úgy tűnik, hogy működik így is. Én akár a gépet sem biztos, hogy megfúrnám, lehet, hogy csinálnék egy közdarabot egy plusz csatlakozóval a testkábelre, vagy direktben magára a testkábel csatlakozóra.
bocs, de hiányzik a tárgy és állítmány pár helyen a mondatodból. inkább kérdezek mint hogy félre értsem.
tehát
"normál esetben tudja a gép" (mit?) (mi a normál eset?)
"fúvókára kivezették a vágóáramot" (mit értek el vele? miért nem volt áram a fuvókán?)
"Pilot gyújtásu iweldemen távtartó van a fejen mert áramalatt van a fúvóka" (áram sok mindent jelent, milyen áram és ez mit eredményez?)
"lidlis gép fúvókáját rátudom tenni a vágandó fémre" (mit jelent, hogy rá tudod tenni? ennek ahhoz van köze, hogy "áram alatt van"-e?)
az egészből azt szűrtem le, hogy ha a "vágóáramot" rávezeted a fúvókára akkor a pilot gyújtás működik "normál esetben" (ezt még mindig nem tudom mit takar) ami azt jelenti, hogy a kontakt pisztolyom pilot pisztolyra cserélésével lesz pilot gyújtásom, mert azon a "vágóáram a fúvókán van". viszont pilot gyújtású pisztolynál a kontakt nem használható mert "áram alatt van a fúvóka".
Mintha egyre szebb varratokat csinálnál. Csak nem gyakorolsz? 🙃
Ma meg egy 205-össel kevesebb gépem lett, meg se kellett hirdetnem. A pénzt nem írom, mert nem publikus. A vevő se járt rosszul, egy tök jó állapotú gépet kapott, amire nem kell költenie. Odaadtam a 235 DP zsír új test- és elektródafogós kábeleit. Nekem van másik meg hosszabb.
Apropó, fikázkodtam, hogy alus kábelekkel jött a 235, de tévedtem. H01N2-D volt rajtuk, úgyhogy tiszta réz volt az. Az elektródafogó érintkezőihez se tapadt a mágnes, úgyhogy valószínűleg az se rezezett vas volt.
Normál esetbe a gép tudja, néhányan megerőszakolták a lidlis gépeket és a fúvókára kivezették a vágóáramot. A pilot gyújtásu iweldemen távtartó van a fejen mert áramalatt van a fúvóka, a lidlis gép fúvókáját rátudom tenni a vágandó fémr.