Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2024.03.06 0 0 35187

A CO2 az fixen W21,8x1/14".

Argon meg kevertgáz meg lehet az is vagy G1/2” is. Tipikusan a CN (Sapio, Alfaweld) palackok mind W21,8-asok. Kérdezz rá a telepen, hogy tudsz-e választani.

Egyébként a reduktor (gyakori) átszerelgetés az szerintem nem annyira nyerő, inkább mindegyik palackra tennék egyet, meg levegős gyorscsatit használnék, hogy gyorsan váltani lehessen a gázok között.

Előzmény: NeomatiK (35186)
NeomatiK Creative Commons License 2024.03.06 0 0 35186

Helló!

 

A különféle gázokhoz (CO2 és Argon) egyféle reduktor van ami a palackhoz csatlakozó menetet és a nyomásmérőket illeti?

 

Ugyanis szeretnék csak 1 reduktort venni és azt használni a különböző gázokhoz átszereléssel (ha úgy alakul).

 

Messer gázt fogok venni (nagyon valószínű).

Trotyibá Creative Commons License 2024.03.06 0 0 35185

Dinamikus terhelés esetén, amit pl a kerékpárvázak kapnak, felsőcső+ nyeregcső, nyeregcső+ támvilla+ láncvilla, megfelelő hozaganyaggal, ami képes deformálódni az alapanyaggal együtt, sőt pihenni is, ( a ma használt alu, és carbon vázak előtt  Cr-MO vázakat használtak ,jelenleg a hazai csepel márka használja sok más külföldi márka mellett, továbbá a bmx szakágban talán meg sem szűnt  a használata, mivel ez az anyag képes arra hogy és erre más jelzőt nem tudok, sem én, sem az aki alkalmazza, kipiheni magát, a felgyűlt feszültséget, nyíró, csavaró, ilyen olyan erőket,)hegesztik körbe., Statikus terhelés esetén, ahol valóban teherviselő szerepe van mondjuk egy I gerendának, a szerkezet egészét nézve, mivel majd mozogni fog, természetesen nagyon lassan, de nagyon nagy terhelés alatt, fűzővarratokkal szoktak illeszteni, de ahol csatlakozik pl falhoz, ott teljesen le van hegesztve. A korábbi vízvezetékek, főnyomó csövei, amik valamivel 2 méterrel vannak a föld alatt, és bázikussal vannak hegesztve, és nem egy helyen jelentős terhelést kapnak ,pl gépkocsiforgalom, ugyancsak körbe vannak varrva. Nem tudom honnan származik a mondás, de ha a csöveknél maradunk, ahol belső nyomás is párosul, a teherviselés mellé ,körbehegesztés nélkül, nem is működhetne a dolog. Sehogy nem jön ki hogy, de mondásnak, jó.:)

Előzmény: MrJones512 (35175)
cam aro Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35184

az elmelet az volt , hogy elfog torni. 

a gyakorlat meg az, hogy eltorott. 

...aztan neha felborul a ketto kozti egyensuly,  

 

ezt ugye nem kell vas/szen allapotabraval igazolnom ?  

nem dolgom :) 

 

 

Előzmény: MrJones512 (35183)
MrJones512 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35183

Oké, semmi gond! Csak kíváncsi lettem volna az elméleti alapra.

Előzmény: cam aro (35179)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35182

Hol a fék!?

Írtam hogy sok meló van vele még.

Két ponton hegesztettem oda 🤣.

Majd kap merevitést a váz. Üléstől lefele középtájig.

Fordulásgátló is kell. A kormányon is alakitani kell mert túl magas.

Ezért épül hogy meglegyenek a pontos méretek.

Lehet hogy át sem férek vele a szükitőkön.

Előzmény: cam aro (35181)
cam aro Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35181

tudod hogy nem szoktam kertelni ha velemenyem van. 

(nem igazam, csak velemenyem! ) 

 

nos, szerintem ez igy ebben a formaban az elso kanyarban megfog nyekkeni.. 

 

a pedaltengelyhez minimum kellene egy andras kereszt.. 

az elejet meg nem is tudom statikailag ertelmezni. 

(mond azt, hogy nincs meg kesz :) 

Előzmény: Bmrenault (35173)
cam aro Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35180

lehet a gyar hegeszt olyat most,

amit en 17 evesen nem tudtam ~35  eve.

 

(es lehet apam tudta ezt. :) 

Előzmény: MrJones512 (35175)
cam aro Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35179

kieg/ kilagyul/ kikemenyedik mittudomen.. 

korbe varrtam, apam szolt elfog torni a varrat szelen. 

eltort a varrat szelen. 

korbe. 

ossze varrtam betet csovel, furatba olvasztva. 

nem tort el.  

 

latom, a korbe nem tetszik. 

van elmelet miszerint a folyamatos hegesztes folyamatosan reped (mar ha reped ) 

ezert nehany helyen kimondott tiltjak a folyamatos varratot. 

megszakad egy az oke, de tobbi nem, vagy nem egyszerre fog. 

vitaba felesleges belemenni, nem ertek hozza. 

 

Előzmény: MrJones512 (35175)
MrJones512 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35178

Félreértettetek. :)

 

Engem az érdekelne, hogy miért nem varrjuk körbe?

És ha körbe nem, akkor hogy???

zoppermagnio Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35177

mert az acél felkeményedik vagy kiég belőle valami a hő hatására és rideg lesz?

 

persze a legfontosabb, hogy hol hegesztesz. rácsos tartó sarkain ideális az erőátvitel (pálca irányú) de mondjuk egy sima összekötő közepén komoly hajlító erők lehetnek. 

Előzmény: MrJones512 (35175)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35176

Réges rég mikor még csak a trafós hegesztő gépek dolgoztak.

Egy messzi messzi galaxisban. Harkály Béla hegesztett. Na az ott el is tört ahol hegesztve volt. Ezért általában egész szálban állították össze a cuccot.

A benne lévő salaktól kezdve a szarhegesztésen át.. 

Előzmény: MrJones512 (35175)
MrJones512 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35175

"teherviselo csovet/egyeb/  nem varrunk korbe. .. mondta apam."

 

Nna, ennek azért érdekelne a múszaki magyarázata.

( Már csak azért, mert egyetlenegy csővázas biciglit sem láttam még körbehegesztetlenül. :) )

Előzmény: cam aro (35166)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35174

Me befújja.

Én távolságot tartok meg van vagy 10mm csóvám.

12mm köracél 20A ral oda vissza mozgatással. Gyorsabb is.

Távtartóddal mi van?

Én úgy használom mint a lángvágót és nem merőlegesen kezdem a vágást hanem 45⁰ ba kb. Azt ha van csóva szépen benyomom az anyagba.

 

Előzmény: zoppermagnio (35172)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35173

 

Dr Kókány féle 1es verzió. Jelige hulladékból hulladék. Ezáltal abból dolgozom ami van.

A hátulját csak oda pontoztam. Én váltosat akarok rá ennek meg kontrafékje van.

Még sok meló van vele.

Jelenleg fél kerékkel hosszabb mint egy sima bringa. Széleség 80+ belső 55 a kormány külső része 59cm.

Viszont azért 1 es verzió, mert ha beválik és megteszi...  Akkor 2 verzió csak egy hátsó bázist kapnak a többi teljesen új anyagból készülne. Viszont rugózás és elektromos hajtás is játszik. Csak nincsenek rásegitős bringák olcsón./ Ha találnák £100alatt🤪/ 

 X verzió a kormányozható kerék. A váz egybeépített és a két kis kerék a kormányozható. Kéne egy rendes asztal is ami síkban van... Meg toronyóra láncostúl. 

Előzmény: cam aro (35166)
zoppermagnio Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35172

a kontakt fúvóka nagyon gyorsan kopik. azt remélem, hogy kontakt nélkül kevésbé fog. persze lehet hogy nincs igazam, meg nincs elég ereje a gépnek illetve nem lesz szép a vágás ha a munkadarabtól távolabb van a fej. 

 

kicsit tesztelek aztán eldöntöm

 

köszönöm mindenki segítségét.

Előzmény: Bmrenault (35169)
zoppermagnio Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35171

köszönöm, összeállt a kép

Előzmény: Mnagy (35170)
Mnagy Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35170

A belső elektrónikához nem értek. Van egy lidlis és egy iweld gépem. Az iweld pilot gyújtású, azon a kapcsoló megnyomásakor létrejön egy néhány centi hosszú látható plazma sugár. Ezzel még nem lehet vágni, ráközelítve a vágandó fémre amihez a gép testkábele csatlakozik létrejön a munka ív aminek a szine és a hangja is más és ez már vágja a fémet. A vágás után a vágandó fémtől eltávolodva, ha nem engedem el a kapcsolót vissza ál a plilot ív. A használati utasításból pár adat: munkafeszültség 88v-96v  üresjárati feszültség 375v  kimeneti áram 20A-40A. Ennél a gépnél amint megnyomom a kapcsolót áram alá kerül a fúvóka, hogy létre jöhessen az őr ív, mig a lidlis gépnél a gomb nyomás után az elektródából, átüt az áram a munkadarabra és indul a vágás. A lidlis és hasonló gépeknél nem kerül áram alá a fúvóka ezért adott esetben nem gond, ha a munkadarabra támaszkodik. Vannak helyzetek mikor a kontaktossal közelebb lehet jutni az adott pozícióhoz és nem kell vagy lehet arra figyelni,hogy nehogy hozzáérjen a fúvóka a munkadarabhoz.

Előzmény: zoppermagnio (35167)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35169

Nekem fél cm ről gyújt a plazma.

Minek neked pilot arc?

Legegyszerübb ha szerzel egy olyan kábelt ami tudja azt.

A "test" attól még jól jön a munkaanyagon.

Én is csináltam az elöző plazmámon.

 

https://youtube.com/shorts/yu6ih3OjGFI?si=FSz-_owfNtlTiLYZ

 

Előzmény: zoppermagnio (35167)
Adamo_sx Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35168

Itt egy videó a hagyományos plazmavágó átalakításáról pilot-arc megoldásra. Nem vagyok azért biztos benne, hogy a gyári megoldás tényleg csak ennyiről szól, hogy a pilotnak adsz külön testet egy vékony vezetékkel... Mindenesetre úgy tűnik, hogy működik így is. Én akár a gépet sem biztos, hogy megfúrnám, lehet, hogy csinálnék egy közdarabot egy plusz csatlakozóval a testkábelre, vagy direktben magára a testkábel csatlakozóra.

Előzmény: zoppermagnio (35160)
zoppermagnio Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35167

szia

bocs, de hiányzik a tárgy és állítmány pár helyen a mondatodból. inkább kérdezek mint hogy félre értsem.

tehát

 

"normál esetben tudja a gép" (mit?) (mi a normál eset?) 

 

 

"fúvókára kivezették a vágóáramot" (mit értek el vele? miért nem volt áram a fuvókán?)

 

"Pilot gyújtásu iweldemen távtartó van a fejen mert áramalatt van a fúvóka" (áram sok mindent jelent, milyen áram és ez mit eredményez?)

 

"lidlis gép fúvókáját rátudom tenni a vágandó fémre" (mit jelent, hogy rá tudod tenni? ennek ahhoz van köze, hogy "áram alatt van"-e?)

 

 

az egészből azt szűrtem le, hogy ha a "vágóáramot" rávezeted a fúvókára akkor a pilot gyújtás működik "normál esetben" (ezt még mindig nem tudom mit takar) ami azt jelenti, hogy a kontakt pisztolyom pilot pisztolyra cserélésével lesz pilot gyújtásom, mert azon a "vágóáram a fúvókán van". viszont pilot gyújtású pisztolynál a kontakt nem használható mert "áram alatt van a fúvóka". 

 

Kérném a további felvilágosítást. 

Előzmény: Mnagy (35161)
cam aro Creative Commons License 2024.03.05 0 0 35166

teherviselo csovet/egyeb/  nem varrunk korbe. .. mondta apam. 

te is rohogsz, en is rohogtem. 

..csak en csunyan pofara estem a rohogesen..

(vaz szakadas, jarulekos bor serulesek..)  

 

..azota vagy betoldok pontba kozdarabot, vagy igyekszem nem korbe , hanem lapolva elvarrni...

am nem kritika, nekem mindegy. 

neked a kolkokel talan nem..

szvsz en ezt atgondolnam a helyedben..

 

Előzmény: Bmrenault (35163)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35165

Én született tehetség vagyok. Jó a gép. Visszavettem a feszt. Végig 2.1 es beállitással ment. 

Meglepően jó. 2mm résig jó afelett szopás betölteni.

Meg plazmáztam egész nap. Volt eszembe hogy védőgázzal milyen fasza lenne.

  gyerek igénye is megvolt.

Előzmény: (M)Ákos (35164)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35164

Mintha egyre szebb varratokat csinálnál. Csak nem gyakorolsz? 🙃

Ma meg egy 205-össel kevesebb gépem lett, meg se kellett hirdetnem. A pénzt nem írom, mert nem publikus. A vevő se járt rosszul, egy tök jó állapotú gépet kapott, amire nem kell költenie. Odaadtam a 235 DP zsír új test- és elektródafogós kábeleit. Nekem van másik meg hosszabb.

Apropó, fikázkodtam, hogy alus kábelekkel jött a 235, de tévedtem. H01N2-D volt rajtuk, úgyhogy tiszta réz volt az. Az elektródafogó érintkezőihez se tapadt a mágnes, úgyhogy valószínűleg az se rezezett vas volt.

Előzmény: Bmrenault (35163)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35163

Milyen szar lehet új anyagból dolgozni...

Mnagy Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35162

fémr=fémre

Előzmény: Mnagy (35161)
Mnagy Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35161

Normál esetbe a gép tudja, néhányan megerőszakolták a lidlis gépeket és a fúvókára kivezették a vágóáramot. A pilot gyújtásu iweldemen távtartó van a fejen mert áramalatt van a fúvóka, a lidlis gép fúvókáját rátudom tenni a vágandó fémr.

Előzmény: zoppermagnio (35160)
zoppermagnio Creative Commons License 2024.03.04 0 0 35160

sziasztok

a plazmavágónál a pilot gyujtást a gép tudja vagy a pisztoly? pisztoly cserével lehet pilot gyujtásom?

köszönöm

 

Bmrenault Creative Commons License 2024.03.02 0 0 35159

https://youtube.com/shorts/8c1I_ooH-Xs?si=3DrQUxBiEruhdIS0

És tényleg csinálnak a gipszkarton rendszerből kuckót.

 

Bmrenault Creative Commons License 2024.02.29 0 1 35158

Nem acélból?! Döbbenet!!

 

Előzmény: gss (35157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!