Nem, szerintem sem normális, én is ebben a hajóban evezek. De adócsalásról beszélni ebben az esetben durva túlzás, hiszen az üzemanyagmegtakarítás pont azért adómentes, mert nemzetgazdasági érdek, hogy minél kevesebb fogyjon belőle. Egyrészt dollárban fizetünk érte és forintért adjuk el, másrészt meg a levegőszennyezés javarészéért is a kipufogógázok felelnek. Ha nem lennének autók, még talán globális felmelegedés sem lenne, de mindenképpen tizedére csökkenne a levegőszennyezés. Ami nyilván nem járható út, de a fosszilis energiahordozók kivezetése azért mindannyiunk számára áldás lenne.
Nem, nem csal adót az Arriva, csak él a törvényi lehetőségekkel.
Aki pedig évtizedek óta békávés, attól senki sem sajnálja a tisztes fizetést, nekem elhiheted. Az egy igazi kitartó, türelmes ember, még ha első látásra nem is gondolnád róla. Ismerek párat. Aki mondjuk húsz évet kibír a budapesti tömegközlekedésben az jó génekkel született. Egy buszvezető barátom mondta, hogy a felesége azon szokott mérgelődni, hogy "Te mindig olyan nyugodt vagy, veled még veszekedni se lehet!" :-D
Nagyon gratulálok neked, ha az a normális szerinted, hogy se betegállományba se szabadságra nem tud elmenni a járművezető, a nyugdíjról már ne is beszéljünk.
Az alvállalkozók sosem fogják kivezetni a megtakarításos rendszert, különben az lesz mint a békávénél, hogy az ötven perces műszaki pihenő alatt a sofőr a tartózkodóban, a busz meg kint ketyeg, mert nehogy már kihűljön a fülke. Most is ez van. Egy ilyen vállalkozásban az üzemanyag a legnagyobb költség, úgyhogy ezért tudnak olcsóbbak lenni a maszekok. A sofőr fizetése függ az elhasznált üzemanyagtól, és így nem kell neki annyi bruttó bért se adni, ami szintén tiszta haszon. A BKV ilyen szempontból még mindig egy szocialista nagyvállalat.
Némelyik taxis meg is érdemli, hogy nem lehet beállni tőlük a megállóba, főleg rendszeresen a Bazilikánál. Meg teszik az agyukat folyton.. ez az ami feldühítő...
Az 68.775 forint. Plusz 60-80 ezer forint az üzemanyagmegtakarítás függvényében, de maximum 100, mert addig adómentes. Egy BKV bérlet (vagy ennek megfelelő benzinpénz) a bejáráshoz, 18 ezer forint Erzsébet-utalvány. Ennél kéne jobbnak lenni a T&J-nek, különben nem sokan fognak átmenni. A BKV-tól nyilván csak a kirúgottak.
Vezetnék már ki a fszba ezt a megtakarításos rendszert...ezért nincsen télen fütés, nyáron meg klima...meg kéne fizetni öket rendesen, nem rákényszeriteni öket a trükközésre.
A T&J egyelőre azzal van elfoglalva, hogy egyáltalán épkézláb buszsofőröket találjon a hazai jövedelmi viszonyok között.
Nem fizet jól a tömegközlekedés.
Kivéve annak, aki húsz éve békávés, ennek megfelelő órabérrel. Ők nyilván nem jönnek el kevesebb fizetésért pláne, hogy be se lesznek jelentve annyival.
Az Arriva például MINIMÁLBÉR plusz üzemanyagmegtakarítást fizet. Nem szakmai bérminimumot, MINIMÁLBÉRT.
Csak mert nem feltétel a vállalati egyenruha,...........
----------
Kiíró hibája.
Az már más kérdés, hogy magára valamit adó cégvezetőt nem csak az minősíti, hogy 11 vagy 13 millió forintos az autója, hanem a szolgáltatás végző beosztottai megjelenése is.
A szállodák éttermeiben lehet felszolgálni focimezben mert bermudában, csillámló vietnámi papucsban.
Össze-vissza öltözködnek, valamelyik csíkos szmoking, össze-vissza. Volt aki még a Nógrádos egyenruhát vette fel.
A brigád eléggé vegyes.... minden van belőlük. Sőt, hogy a létszám meglett a távolságis bandából hoztak át embereket 1-2 hétre, de már 1-2 hibák és késések történtek is a vonalon... nincs ember megoldják máshonnét áthelyezéssel. Beosztásuk sincs még csak péntekig, sok embert szabadnapjukról hívják be vagy más vonalra, vagy másik műszakra.... gyorsan ellett kapkodva ez is hurrá..
Ne haragudj de ha már munka ruhát nem ad valamelyik cég akkor az legalább vmennyi zsetont adjon hogy olyan ruhát vehessen a munkavállaló amely megfelel a cég ízlésének. Nincs mindenkinek tonna számra fekete meg sötétkék ruhája, mert "kecsegék" meg a területvezetők szerint ez elvárás. Ne a kétféle sötétkék vagy fekete ruháját kelljen hordani a munkavállalónak addig amíg le nem szakad az emberről. Bár mondjuk a kiadott munkaruha minőségében is van némi kivetni való.
Volánnál is problémás a dolog. Ott is áll percekig a megállóban, ahelyett, hogy nyomva tartaná a gombot. Bár elég kényelmetlen a megoldás, mert csak az egyenkénti záró gombokkal iktatható ki.
Én fölöslegesnek tartom már alapból, hogy vezető által kezdeményezett zárásnál dolgozzon a fotocella, hiszen a KöHéM rendelet is csak automata zárásnál várja el.
Ma sikerült kifognom egy ellenpéldát: sötétkék csíkos hosszú ujjú ing, rajta egy világos nyakkendő. (Más kérdés, hogy köszönőviszonyban sincs egyetlen formaruhával sem, de mindegy.)
Aki pedig őt váltotta, még BKV-s ruhában vezetett, pedig azóta már a Volánbuszt is megjárta - bár nála a legnagyobb gond inkább a kulturális alulfejlettség volt.
Akárhogy próbálok amúgy nem találok neten képen olyan kocsirol ami kapott volna. Csak az elektromos hibridröl egy látványtervet, de a Hochbahn-hoz került kocsikon sincs rajta. Lehet ez volt a terv, de végül maradtak az olcsobb ködlámpás megoldásnál.