Nem hiszem, mert ez azonosításos történet se működne, mivel a GTFS-RT csak a valós adatot tartalmazza, az eredetit nem (az lenne tényleg a helypazarlás). Sőt, a valós adat is lehet abszolút vagy relatív az eredetihez képest.
A gtfs-rt pont, hogy sokkal inkabb arravalobb lenne mint a bkk json-os apija. Ugyanis a gtfs-rt binaris formatum (protocolbuffer), ami joval kisebb mint egy sima text fajl.
A GTFS-RT alapvetően szerintem nem arra való, hogy egy mobilalkalmazás közvetlenül fogyassza. Nem láttam még élőben a BKK csatornáját, de szerintem a mérete sem teszi majd erre alkalmassá.
Nem. A gugli gtfs-rt-t kap, es ez az amit meg nem tett nekunk elerhetove a bkk. Amit en linkeltem az a bkk sajat apija, amirol az elozo nehany hozzaszolasban szo esett.
Egyebkent mindket esetben (gtfs-rt, bkk sajat) szomoru, hogy ugy tunik el kell tarolni a bkk-s trip azonositot ami sokkal tobb byte ahhoz kepest, hogy lehetne sokkal kevesebb byte is. :)
(persze lehet azzal trukkozni, hogy csak a route es stopid-kat tarolni a bkk szerinti formatumban es (legalabbis a jelenlegi bkks apinal) megkeresni azt a jaratot, aminek pl az erkezesi indulasi ideje ugyanaz mint az offline tarolte es ez alapjan azonositani a tripet)
vajon a jogaszaik atfesultek ezt a jogi nyilatkozatot es frissitettek, azutan hogy a futar egy rakas open source licencet hasznal mind szerver mind kilens oldalon?
tudnal linket kuldeni, hogy a BKK hol tiltja ezt barhol is? meg esetleg egy emil cimet ahova irni lehet (a "hibabejelentes" alatt kene ezt megtenni)? mert akarhogy is keresetem pont ez a ketto hianyzik a futar beta oldalarol :)
... amugy az "eredeti" API itt van dokumetalva, sajnos nem derul ki hogy a BKK az OBA melyik valtozatat hasznalja.
Ugy tunik az OBA elott van egy "proxy", igy a BKK ezen keresztul az alabbiakat teszi elerhetove:
Igen, valami ilyesmit sejtettem, csak addig jutottam hogy az időt használja a generálásnál, de meguntam a minify-olt kód bogarászását, addig amíg próbálgattam elég volt hogy időnként csináltam egy lekérdezést a futáron és kimásoltam a tokent.:)
A példakódra kíváncsi lennék, ment a levél. Remélem élő az email cím az adatlapodon.
A futár json-os api-ja sajnos igényel egy kb óránként változó tokent, nem sikerült még kitalálni miből generálja
Az oldal Javascriptjében benne van, csak ki kell bányászni. :) Generál egy random cookie-t, majd ennek a cookie-nak, az aktuális időnek és az app verziónak pár karakteréből rak össze egy magic stringet. Ha kell, adok példa kódot.
Mindenesetre a JSON-os API-ra én nem építenék komolyabb dolgot, de kísérletezgetni, megnézni hogy mi lesz elérhető, mit tud a FUTÁR, arra jó.
Köszi a választ, akkor én is hozzáteszem a fórumhoz amit én kiderítettem.
A futár json-os api-ja sajnos igényel egy kb óránként változó tokent, nem sikerült még kitalálni miből generálja, így ez az út nem járható, max ha írnék rá egy robotot, de ez szerintem roppant körülményes és nem is szívesen járnám ezt az utat, ezért is írtam levelet a bkk-nak kb egy hónapja, akkor azt a választ kaptam hogy a a futár json-os api nem lesz nyitott, viszont a gtfs realtime mindenki számára elérhető lesz az év vége felé. Azt hittem hogy ez már az, de akkor még várni kell úgy látszik.
A GTFS-RT, ami a Google-nek megy, tudtommal jelenleg nem publikus.
Amit tudsz használni, az a futar.bkk.hu alatt levő api. Ezt vagy sunyiban elkezded használni (amit a bkk különféle oldalain található jogi nyilatkozatok alapján elvileg nem szabadna, gyakorlatilag szvsz még senkit se szóltak le érte), vagy kérsz rá engedélyt e-mailben, amire mondanak egy igent vagy nemet (esetemben ennek 34 napos átfutási ideje volt).
Hello, tudtok segíteni abban, hogy a trips_bkk_ref és shapes_bkk_ref mező hol van dokumentálva, hogy mit csinálnak? Láttam, hogy itt volt említve régebben, de a kereső nem dobott ki minden találatot, ezért nem világos nekem, hogy ezek mit csinálnak.
Úgy illene, hogy ha beraknak saját mezőt, akkor tegyenek a zip file-ba egy README-t legalább, ahol leírják, hogy mit csinálnak az általuk hozzáadott mezők, de mivel ilyen nincs, ezért itt kérdezem meg.
"Az együttműködés a BKK alapelvei között szereplő „nyílt adatfilozófia” szerint valósul meg. Lényege, hogy a közösségi közlekedés szervezésekor és üzemeltetésekor keletkező, a közösség számára értékes adatokat más informatikai fejlesztőkkel is megosztjuk, hogy minél szélesebb kör számára elérhetőkké váljanak. A BKK INFO és a FUTÁR információs rendszer valós idejű adatai így sokkal több emberhez jutnak el és segítik közlekedésüket, mintha csak a BKK weboldalán vagy mobilalkalmazásain jelennének meg.
„Elkötelezettek vagyunk a nyílt adathozzáférés irányába. Három éve a BKK volt Magyarországon az első – a tömegközlekedésben pedig mindmáig sajnos az utolsó –, amely nyilvánossá tette a teljes menetrendi adatbázist mindennap frissítve, teljes körű hozzáféréssel. Ezt most kiterjesztjük, és a tömegközlekedési járművek valós idejű információit is nyilvánosan hozzáférhetővé tesszük. Ennek eredményeként nemcsak a Google használhatja adatainkat ingyen, hanem bármely informatikai fejlesztő elkészítheti a maga kreatív mobilalkalmazását a BKK ezen adatai alapján” – mondta az együttműködés jelentőségéről Vitézy Dávid vezérigazgató."
Így már ok :) Bezavart, hogy a menetrendi oldalon továbbra is jelzi a megállót. Ráadásul a Lepence utcát meg jeltzi a GTFS, pedig az info szerint azt sem érinti. Bár a Lepence utca túl sok utast nem érint. Kb. 1000-ből 1 utas megy oda, vagy még annyi se :) Amúgyis meg akarják szüntetni, bár már két és fél hónapja elemzik a TE-t.
Régi, visszatérő vesszőparipám az újonnan felvett vonalaknál: a 68B-nél a route_color FFAA00 a 00B1F0 helyett. Mondjuk mire javítható lenne már nem lesz jelentősége.
Majd, talán, valaha, egyszer a jövőben eljutunk oda, hogy nem hetente variáljuk a járatokat az aktuális pártgyűlés döntése szerint, hanem kiadjuk a menetrendeket december közepétől következő december közepéig tartó érvényességgel. Ha mégis bele kell valamiért nyúlni, akkor azt lehetőleg valamilyen iskolai szünet elején vagy végén tesszük meg.
Magyarán ne a meglévőt hosszabbítsa, hanem generáljon egy új menetrendet, aminek a nevéből látszik, hogy nem a fortéból származik, hanem az export által lett generálva. Illetve amikor ugye adott a menetrend (például K1 után újra az alapmenetrend lép érvénybe, az az alapmenetrend, ami előtte is érvényes volt), akkor viszont nem biztos, hogy hagyni kéne, hogy a K1-et tolja ki. Persze nyilván ez leginkább azon múlik, hogy a Forte az export pillanatában milyen intervallumokat tartalmaz. Az irreális elvárás lenne, hogy kézzel szüttyögjenek ezen.