Keresés

Részletes keresés

fberci Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2336

Nem hiszem, mert ez azonosításos történet se működne, mivel a GTFS-RT csak a valós adatot tartalmazza, az eredetit nem (az lenne tényleg a helypazarlás). Sőt, a valós adat is lehet abszolút vagy relatív az eredetihez képest.

Előzmény: Törölt nick (2334)
fberci Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2335

Ugyanis a gtfs-rt binaris formatum (protocolbuffer), ami joval kisebb mint egy sima text fajl.

Igen, egy bináris fájl kisebb tud lenni, mint egy szöveges, ha ugyanazt az adatot tartalmazzák. ;)

 

Egyébként semmi nem gátolja, hogy a protocolbufferből protocolbuffert csinálj.

Előzmény: DEXTER7 (2333)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2334

Igen, ez gond, hogy számmá alakítva is tömörítetlenül fél MB adat.

Trip id nélkül tudjuk egyáltalán, hogy a késve indult járat melyik lenne eredetileg?

Előzmény: DEXTER7 (2331)
DEXTER7 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2333

A gtfs-rt pont, hogy sokkal inkabb arravalobb lenne mint a bkk json-os apija. Ugyanis a gtfs-rt binaris formatum (protocolbuffer), ami joval kisebb mint egy sima text fajl.

Előzmény: fberci (2332)
fberci Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2332

A GTFS-RT alapvetően szerintem nem arra való, hogy egy mobilalkalmazás közvetlenül fogyassza. Nem láttam még élőben a BKK csatornáját, de szerintem a mérete sem teszi majd erre alkalmassá.

Előzmény: DEXTER7 (2331)
DEXTER7 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2331

Nem. A gugli gtfs-rt-t kap, es ez az amit meg nem tett nekunk elerhetove a bkk. Amit en linkeltem az a bkk sajat apija, amirol az elozo nehany hozzaszolasban szo esett.

 

Egyebkent mindket esetben (gtfs-rt, bkk sajat) szomoru, hogy ugy tunik el kell tarolni a bkk-s trip azonositot ami sokkal tobb byte ahhoz kepest, hogy lehetne sokkal kevesebb byte is. :)

(persze lehet azzal trukkozni, hogy csak a route es stopid-kat tarolni a bkk szerinti formatumban es (legalabbis a jelenlegi bkks apinal) megkeresni azt a jaratot, aminek pl az erkezesi indulasi ideje ugyanaz mint az offline tarolte es ez alapjan azonositani a tripet)

Előzmény: Törölt nick (2330)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2330

Ez lenne amit a Google kap és nem valami protocolbufferes dolog a specifikált tartalommal?

Előzmény: DEXTER7 (2329)
DEXTER7 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 2329

Csak, hogy meglegyen masoknak is, itt egy pelda url, amig a bkk elerhetove teszi a gtfs-realtime-ot:

 

http://futar.bkk.hu/bkk-utvonaltervezo-api/ws/otp/api/where/arrivals-and-departures-for-stop.json?stopId=BKK_F02149&appVersion=1.1.0-20141107173641&key=bkk-web&a=rb2664

 

nyilvan a parameterek valtozoak.

mr.soka Creative Commons License 2014.11.15 0 0 2328

vajon a jogaszaik atfesultek ezt a jogi nyilatkozatot es frissitettek, azutan hogy a futar egy rakas open source licencet hasznal mind szerver mind kilens oldalon?

Előzmény: Törölt nick (2327)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.15 0 0 2327

Általános mindent itt biztosan megtilt: http://www.bkk.hu/jogi-nyilatkozat/

Előzmény: mr.soka (2326)
mr.soka Creative Commons License 2014.11.15 0 0 2326

tudnal linket kuldeni, hogy a BKK hol tiltja ezt barhol is? meg esetleg egy emil cimet ahova irni lehet  (a "hibabejelentes" alatt kene ezt megtenni)? mert akarhogy is keresetem pont ez a ketto hianyzik a futar beta oldalarol :)

 

 ... amugy az "eredeti" API itt van dokumetalva, sajnos nem derul ki hogy a BKK az OBA melyik valtozatat hasznalja.

Ugy tunik az OBA elott van egy "proxy", igy a BKK ezen keresztul az alabbiakat teszi elerhetove:

  • ARRIVALS_AND_DEPARTURES: ["/where/arrivals-and-departures-for-stop.json", "/ad"],
  • ALERT_SEARCH: ["/where/alert-search.json", "/as"],
  • METADATA: ["/where/metadata.json", "/md"],
  • PLAN_TRIP: ["/where/plan-trip.json", "/pt"],
  • ROUTE_DETAILS: ["/where/route-details.json", "/rd"],
  • ROUTE_DETAILS_FOR_STOP: ["/where/route-details-for-stop.json", "/rs"],
  • SEARCH: ["/where/search.json", "/se"],
  • STOPS_FOR_LOCATION: ["/where/stops-for-location.json", "/sl"],
  • SCHEDULE_FOR_STOP: ["/where/schedule-for-stop.json", "/ss"],
  • TRIP_DETAILS: ["/where/trip-details.json", "/td"],
  • VEHICLES_FOR_LOCATION: ["/where/vehicles-for-location.json", "/vl"],
  • VEHICLES_FOR_ROUTE: ["/where/vehicles-for-route.json", "/vr"],
  • VEHICLES_FOR_STOP: ["/where/vehicles-for-stop.json", "/vs"],
  • VEHICLE_FOR_TRIP: ["/where/vehicle-for-trip.json", "/vt"],
  • BICYCLE_RENTAL: ["/where/bicycle-rental.json", "/bl"],
  • BUG_REPORT: ["/where/bug-report", "/br"]
Előzmény: dontomika (2321)
dontomika Creative Commons License 2014.11.15 0 0 2325

A 0:33-kor készült GTFS zippel valami nincs rendben: winrar - unexpected end of archive, java - zip headers not found.

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2324

Igen, valami ilyesmit sejtettem, csak addig jutottam hogy az időt használja a generálásnál, de meguntam a minify-olt kód bogarászását, addig amíg próbálgattam elég volt hogy időnként csináltam egy lekérdezést a futáron és kimásoltam a tokent.:)

A példakódra kíváncsi lennék, ment a levél. Remélem élő az email cím az adatlapodon.

Előzmény: fberci (2323)
fberci Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2323

A futár json-os api-ja sajnos igényel egy kb óránként változó tokent, nem sikerült még kitalálni miből generálja

Az oldal Javascriptjében benne van, csak ki kell bányászni. :) Generál egy random cookie-t, majd ennek a cookie-nak, az aktuális időnek és az app verziónak pár karakteréből rak össze egy magic stringet. Ha kell, adok példa kódot.

 

Mindenesetre a JSON-os API-ra én nem építenék komolyabb dolgot, de kísérletezgetni, megnézni hogy mi lesz elérhető, mit tud a FUTÁR, arra jó.

Előzmény: Törölt nick (2322)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2322

Köszi a választ, akkor én is hozzáteszem a fórumhoz amit én kiderítettem.

A futár json-os api-ja sajnos igényel egy kb óránként változó tokent, nem sikerült még kitalálni miből generálja, így ez az út nem járható, max ha írnék rá egy robotot, de ez szerintem roppant körülményes és nem is szívesen járnám ezt az utat, ezért is írtam levelet a bkk-nak kb egy hónapja, akkor azt a választ kaptam hogy a a futár json-os api nem lesz nyitott, viszont a gtfs realtime mindenki számára elérhető lesz az év vége felé. Azt hittem hogy ez már az, de akkor még várni kell úgy látszik.

Előzmény: dontomika (2321)
dontomika Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2321

A GTFS-RT, ami a Google-nek megy, tudtommal jelenleg nem publikus.

 

Amit tudsz használni, az a futar.bkk.hu alatt levő api. Ezt vagy sunyiban elkezded használni (amit a bkk különféle oldalain található jogi nyilatkozatok alapján elvileg nem szabadna, gyakorlatilag szvsz még senkit se szóltak le érte), vagy kérsz rá engedélyt e-mailben, amire mondanak egy igent vagy nemet (esetemben ennek 34 napos átfutási ideje volt).

Előzmény: Törölt nick (2320)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2320

Sziasztok.

Valakinek van információja arról hogy lehet elérni a valós idejű adatbázist?

Előre is köszi.:)

dernol Creative Commons License 2014.11.12 0 0 2319

Köszi. Furcsa, hogy miért nem boolean mezőt tettek bele, ha a funkciója az, hogy megmondja, hogy melyik csonkamenet és melyik nem

 

A többi infó ugyanis (route_id + direction_id) már rendelkezésre áll, illetve a shapes táblával összekapcsolás is megvan már a shape_id-n keresztül.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (2318)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2014.11.12 0 0 2318

trips_bkk_ref: a csonkameneteknél üres, a "teljes" meneteknél pedig a route_id + direction_id összevont értékét tartalmazza.

 

A shapes_bkk_ref-nek is valami hasonló funkciója van, a csonkameneteknél ez is üres.

Előzmény: dernol (2317)
dernol Creative Commons License 2014.11.12 0 0 2317

Hello, tudtok segíteni abban, hogy a trips_bkk_ref és shapes_bkk_ref mező hol van dokumentálva, hogy mit csinálnak? Láttam, hogy itt volt említve régebben, de a kereső nem dobott ki minden találatot, ezért nem világos nekem, hogy ezek mit csinálnak.

 

Úgy illene, hogy ha beraknak saját mezőt, akkor tegyenek a zip file-ba egy README-t legalább, ahol leírják, hogy mit csinálnak az általuk hozzáadott mezők, de mivel ilyen nincs, ezért itt kérdezem meg.

 

Előre is köszi.

Peti817172M Creative Commons License 2014.11.08 0 0 2316

És ez hol van hozzáférhetővé téve (mármint a valós idejű információk adatbázis formában)?

Előzmény: fberci (2315)
fberci Creative Commons License 2014.11.07 0 0 2315

http://www.bkk.hu/2014/11/mostantol-a-google-terkepen-is-megjelennek-a-futar-valos-ideju-informacioi/

 

"Az együttműködés a BKK alapelvei között szereplő „nyílt adatfilozófia” szerint valósul meg. Lényege, hogy a közösségi közlekedés szervezésekor és üzemeltetésekor keletkező, a közösség számára értékes adatokat más informatikai fejlesztőkkel is megosztjuk, hogy minél szélesebb kör számára elérhetőkké váljanak. A BKK INFO és a FUTÁR információs rendszer valós idejű adatai így sokkal több emberhez jutnak el és segítik közlekedésüket, mintha csak a BKK weboldalán vagy mobilalkalmazásain jelennének meg.

„Elkötelezettek vagyunk a nyílt adathozzáférés irányába. Három éve a BKK volt Magyarországon az első – a tömegközlekedésben pedig mindmáig sajnos az utolsó –, amely nyilvánossá tette a teljes menetrendi adatbázist mindennap frissítve, teljes körű hozzáféréssel. Ezt most kiterjesztjük, és a tömegközlekedési járművek valós idejű információit is nyilvánosan hozzáférhetővé tesszük. Ennek eredményeként nemcsak a Google használhatja adatainkat ingyen, hanem bármely informatikai fejlesztő elkészítheti a maga kreatív mobilalkalmazását a BKK ezen adatai alapján” – mondta az együttműködés jelentőségéről Vitézy Dávid vezérigazgató."

Előzmény: Törölt nick (2314)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.07 0 0 2314
Peti817172M Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2313

Így már ok :) Bezavart, hogy a menetrendi oldalon továbbra is jelzi a megállót. Ráadásul a Lepence utcát meg jeltzi a GTFS, pedig az info szerint azt sem érinti. Bár a Lepence utca túl sok utast nem érint. Kb. 1000-ből 1 utas megy oda, vagy még annyi se :) Amúgyis meg akarják szüntetni, bár már két és fél hónapja elemzik a TE-t.

Előzmény: hungeri (2312)
hungeri Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2312
Előzmény: Peti817172M (2310)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2311

Régi, visszatérő vesszőparipám az újonnan felvett vonalaknál: a 68B-nél a route_color FFAA00 a 00B1F0 helyett. Mondjuk mire javítható lenne már nem lesz jelentősége. 

 

Peti817172M Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2310

Hibás a mai export, vagy tényleg megszűnt a 219-es Kőpor utcai megállója?

hungeri Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2309

Ha én erre öt csillagot adnék, mehetnék holnap a szőnyeg szélére! :))))

Előzmény: padorjan (2308)
padorjan Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2308

Majd, talán, valaha, egyszer a jövőben eljutunk oda, hogy nem hetente variáljuk a járatokat az aktuális pártgyűlés döntése szerint, hanem kiadjuk a menetrendeket december közepétől következő december közepéig tartó érvényességgel. Ha mégis bele kell valamiért nyúlni, akkor azt lehetőleg valamilyen iskolai szünet elején vagy végén tesszük meg.

Előzmény: Peti817172M (2307)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2307

Magyarán ne a meglévőt hosszabbítsa, hanem generáljon egy új menetrendet, aminek a nevéből látszik, hogy nem a fortéból származik, hanem az export által lett generálva. Illetve amikor ugye adott a menetrend (például K1 után újra az alapmenetrend lép érvénybe, az az alapmenetrend, ami előtte is érvényes volt), akkor viszont nem biztos, hogy hagyni kéne, hogy a K1-et tolja ki. Persze nyilván ez leginkább azon múlik, hogy a Forte az export pillanatában milyen intervallumokat tartalmaz. Az irreális elvárás lenne, hogy kézzel szüttyögjenek ezen.

Előzmény: Peti817172M (2306)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!