Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DutrasFerooo1 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 36998

 Ez a nyers alapméret.

Előzmény: Nagyon vidéki (36997)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2020.02.16 0 0 36997

A jelenlegi főtengely szerintem nem Ącsiklandós Ą  inkább nyugdíjba vonulós - lehet lógna rajta a nyers csapágy is :)

Közelebb van a 73-hoz, mint a 75-höz, viszont kompresszió meg van a motorban, ezért gondoltam, hogy 'megtákolnám' egy csapágycserével- meghát a guba sem úgy alakul. Ha szétkapom a nyárnak lőttek.

1 éve van nálam, de 100 métert se ment, a meglepiből meg jut minden napra - ma jöttem rá, hogy az olajszűrőben nincs benne a finomszűrő.

Most vettem rá 4 új gumit- a könny kicsordult a szememből mikor fizettem, most meg egy főtengelyt, amit köszörülni kell.

Hol lehet kicsi pénzért nyugvócsapágyat venni bele? Vagy fúrassam fel a benne lévőt?

Előzmény: dutrancs (36993)
Bmrenault Creative Commons License 2020.02.16 0 0 36996

Na a kisdutrára felkerült a generátor nagyjából a vizfolyások is megoldva.

Ma szántottam egy kis 3 mas ekével elméletileg t25 ösön volt. Nem fértem be oda az mtzvel.

Persze terep egyesben mert nagyon tarackos a föld.

Mióta megy nem használtam a 80 as mtzt.

Engem tényleg meglepett hogy ennyire jól használható.

dutrancs Creative Commons License 2020.02.16 0 0 36995

Már készméretűt nem kapsz!  Nyers mérettel vehetsz ,majd a tengely ,köszörülés után megmondja.  Mivel nincs már minden lépcsőnek megfelelő csapágy (orrcsapágyra értem), így nem muszáj  betartanod az átmérőket olyan szigorúan.Legyen körkörösre letisztázva a főtengely ,aztán majd "hozzá fúrják a bepréselt csapágy belsőt . A min.átmérő határt , azért be kell tartani!

Előzmény: Nagyon vidéki (36994)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2020.02.16 0 0 36994

Ettől féltem......!

Akkor gyanús, hogy nem úszom meg a komplett motorgenerált. Pedig még a nyarat kibírhatta volna. 

Reméltem egy új csapággyal elketyeg pár órát, és a most benne lévőt meg megkapná az 1. javítóméretre köszörülés után belekerülő másik főtengely.

A gyári katalógus által említett túlméretes csapágyakat is után kell munkálni a blokkban, vagy azok pontos méretűek, és így beépíthetőek?

  Legalább már minden csavart bejárattam :)

 

Előzmény: Atis444 (36991)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36993

Meg ugye a főtengelycsap is kopik!!  Azt is meg kell "csiklandozni"!!

Előzmény: Atis444 (36991)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36992

Hogy mik vannak :)

Előzmény: dutrancs (36988)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36991

A főtengelyt azért is ki kell szedni, mert az első csapágy cserénél illik a blokkban felfúrni az új csapágyat. (Persze szakműhelyben.) Ellenkező esetben vagy egytengelyű lesz csapágy és a főtengely vagy nem. Ha nem akkor törik a főtengely... Kicsit bennszülött a konstrukció, de hát ez van :)

Előzmény: Nagyon vidéki (36989)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36990

Ki kell sajnos szerelned ,ki kell venni a főtengelyt .Máshogy nem megy! Igen ,olyanszorosan kell neki benne lenni! Nincs semmiféle kihúzó ,ami a benne levő főtengely kivétele nélkül kihúzná! Kiszerelés után  húzathatod,meg is biztathatod!!

Előzmény: Nagyon vidéki (36989)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36989

Üdv!

213-as motorból szeretném kiszerelni az elég kopott első főtengely csapágyat, úgy, hogy a főtengely a helyén van- lehetséges így? A fogaskerék szépen lejött, a 2 rögzítő csavar is kint van, de a (valószinű utángyártott) csapágy meg sem moccan. Ennyire szorosan illesztve kell legyen a blokkba, vagy van valami, ami még fogja?  Létezik esetleg valami célszerszám a kihúzásához?

dutrancs Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36988

Saját magát vezérli!  Nincs fogyasztás, beáll középre és nem szállít!  Megindul a terhelés eltolódik ,és lesz lökete a dugattyúknak,mehet a meló.Nem kell ahhoz emberileg hozzányúlni ,hogy vezérelni tudja magát!

Előzmény: Atis444 (36987)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 36987

És mit lehet rajta vezérelni?

Az a nagy bigyó a tetején az túlnyomás szelep?

Előzmény: dutrancs (36986)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.14 0 0 36986

Szívó ,nyomócső és a résolaj!!   Ha még van, az már csak vékony kis vezérlő csővezeték lehet.

Előzmény: Atis444 (36984)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.14 0 0 36985

Utána nézek, mert már rég nem láttam!

Előzmény: Atis444 (36984)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 36984

Elképzelhető.

 

Az lehet, hogy a belseje ugyan az, csak a ház más?

A Weimar szivattyúba, ha jól rémlik kettőnél több cső megy be. A plusz cső(vek) mit csinál(nak)?

Előzmény: dutrancs (36983)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.11 0 0 36983

Csak a képen az állítható kivitelű van!

Előzmény: dutrancs (36982)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.11 0 0 36982

Orsta a helyes neve ,csak elütöttem!! Itt küldök egy képet ,szerintem a tiednek egy korábbi testvére lehet. Ezt vill. motor hajtja és az írják róla ,hogy radiál dugattyús!  Elnézve a szívó -nyomó csonkokat ,tényleg olyan ,mint a Weimarnak a szivattyúja.Az is radiál dugattyús!

Előzmény: dutrancs (36981)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.11 0 0 36981

Orstra lenne??

 

Előzmény: Atis444 (36979)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.11 0 0 36980

Majd beteszem a képét annak a talpasnak a képét ,amit találtam! Most megint eltettem,megkeresem!

Előzmény: Atis444 (36979)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 36979

Eddig nem találtam rajta, bár még nem volt kiszerelve. 

Előzmény: dutrancs (36978)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.09 0 0 36978

Én ezt egy állandó térfogatú ,axiál dugattyús szivattyúnak nézem!  TGL -10 863 tipuscsaládba tartozhat,csak azoknak mintha nem lett volna hűtőbordái!   Nem találsz rajta sehol táblát? Olyan 100 literes lehet,illetve annyinak kellene lenni!   

Előzmény: Atis444 (36977)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 36977

Előzmény: Atis444 (36976)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 36976

Sűrűn előfordul, hogy így járunk :)

De azért sokkal kényelmesebb, ha van némi "háttér" információ.

 

Itt a kép a szivattyúról:

Előzmény: dutrancs (36974)
Krisz88tervező Creative Commons License 2020.02.09 0 0 36975

Kedves Fórumozók!

 

Köszönöm a segítséget és az infókat!

 

Üdv:

 

Ódor Krisztián

dutrancs Creative Commons License 2020.02.08 0 0 36974

Szedd szét  és már látod is!   :-))))

Előzmény: Atis444 (36973)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.07 0 0 36973

Engem most kimondottan a hidroszivattyú fajtája érdekelne. Az kell majd valamikor feljavítani. 

Előzmény: dutrancs (36972)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.06 0 0 36972

Csak  a nagy NDK-al találkoztam! Igaz nálunk csak egy ilyen gép volt! Kuplunggal volt a legtöbb gond!  A fékek, amik még azok közé tartoztak ,amit ,meg-meg kellett nézegetni!

Előzmény: Atis444 (36971)
Atis444 Creative Commons License 2020.02.06 0 0 36971

Sőt! Annál mindenen: a szivattyún, a vezértömbön, és a toronyban lévő forgó átvezetőn is külön be volt kötve a résolaj a tartályba. A régiek spórolni akartak az olajjal :) semmit nem hagytak elfolyni.

 

Ha már itt tartunk. Tudja valaki, hogy a Frak B kerek, hűtőbordás, öntvényházas szivattyúja kiféle, miféle? Borzasztóan sír, ha dolgoznia kell. Jó lenne hozzá egy robbantott ábra és alkatrész lista, úgy kényelmesebb lenne hozzáfogni. Javítási utasítás meg pláne jó lenne. :)

Egyelőre azt sem tudom, hogy milyen rendszerű.

Előzmény: dutrancs (36969)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.06 0 0 36970

A Tszbe hidralika műhelyben is dolgoztam! Már 1970 -után is forgattuk őket ,amelyiket csak lehetett!  Akkor mikor nem kaptunk helyes forgásirányú szivattyút!  MTZ- től az UNHZ szivattyúkig sok félét!  De az már régen volt !Már csak emlékek ezek ,nekem!

Előzmény: DutrasFerooo1 (36964)
dutrancs Creative Commons License 2020.02.06 0 0 36969

Jól emlékszel ,annál úgy van!  Más,  axiál dugattyúsoknál is szokott lenni ,sőt kötelező a hűtő és öblítő szerep betöltése miatt is!( Valahol, volt nekem itthon olyan hidromotorom , amiről írsz)!!

Előzmény: Atis444 (36967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!