A jelenlegi főtengely szerintem nem Ącsiklandós Ą inkább nyugdíjba vonulós - lehet lógna rajta a nyers csapágy is :)
Közelebb van a 73-hoz, mint a 75-höz, viszont kompresszió meg van a motorban, ezért gondoltam, hogy 'megtákolnám' egy csapágycserével- meghát a guba sem úgy alakul. Ha szétkapom a nyárnak lőttek.
1 éve van nálam, de 100 métert se ment, a meglepiből meg jut minden napra - ma jöttem rá, hogy az olajszűrőben nincs benne a finomszűrő.
Most vettem rá 4 új gumit- a könny kicsordult a szememből mikor fizettem, most meg egy főtengelyt, amit köszörülni kell.
Hol lehet kicsi pénzért nyugvócsapágyat venni bele? Vagy fúrassam fel a benne lévőt?
Már készméretűt nem kapsz! Nyers mérettel vehetsz ,majd a tengely ,köszörülés után megmondja. Mivel nincs már minden lépcsőnek megfelelő csapágy (orrcsapágyra értem), így nem muszáj betartanod az átmérőket olyan szigorúan.Legyen körkörösre letisztázva a főtengely ,aztán majd "hozzá fúrják a bepréselt csapágy belsőt . A min.átmérő határt , azért be kell tartani!
A főtengelyt azért is ki kell szedni, mert az első csapágy cserénél illik a blokkban felfúrni az új csapágyat. (Persze szakműhelyben.) Ellenkező esetben vagy egytengelyű lesz csapágy és a főtengely vagy nem. Ha nem akkor törik a főtengely... Kicsit bennszülött a konstrukció, de hát ez van :)
Ki kell sajnos szerelned ,ki kell venni a főtengelyt .Máshogy nem megy! Igen ,olyanszorosan kell neki benne lenni! Nincs semmiféle kihúzó ,ami a benne levő főtengely kivétele nélkül kihúzná! Kiszerelés után húzathatod,meg is biztathatod!!
213-as motorból szeretném kiszerelni az elég kopott első főtengely csapágyat, úgy, hogy a főtengely a helyén van- lehetséges így? A fogaskerék szépen lejött, a 2 rögzítő csavar is kint van, de a (valószinű utángyártott) csapágy meg sem moccan. Ennyire szorosan illesztve kell legyen a blokkba, vagy van valami, ami még fogja? Létezik esetleg valami célszerszám a kihúzásához?
Saját magát vezérli! Nincs fogyasztás, beáll középre és nem szállít! Megindul a terhelés eltolódik ,és lesz lökete a dugattyúknak,mehet a meló.Nem kell ahhoz emberileg hozzányúlni ,hogy vezérelni tudja magát!
Orsta a helyes neve ,csak elütöttem!! Itt küldök egy képet ,szerintem a tiednek egy korábbi testvére lehet. Ezt vill. motor hajtja és az írják róla ,hogy radiál dugattyús! Elnézve a szívó -nyomó csonkokat ,tényleg olyan ,mint a Weimarnak a szivattyúja.Az is radiál dugattyús!
Én ezt egy állandó térfogatú ,axiál dugattyús szivattyúnak nézem! TGL -10 863 tipuscsaládba tartozhat,csak azoknak mintha nem lett volna hűtőbordái! Nem találsz rajta sehol táblát? Olyan 100 literes lehet,illetve annyinak kellene lenni!
Csak a nagy NDK-al találkoztam! Igaz nálunk csak egy ilyen gép volt! Kuplunggal volt a legtöbb gond! A fékek, amik még azok közé tartoztak ,amit ,meg-meg kellett nézegetni!
Sőt! Annál mindenen: a szivattyún, a vezértömbön, és a toronyban lévő forgó átvezetőn is külön be volt kötve a résolaj a tartályba. A régiek spórolni akartak az olajjal :) semmit nem hagytak elfolyni.
Ha már itt tartunk. Tudja valaki, hogy a Frak B kerek, hűtőbordás, öntvényházas szivattyúja kiféle, miféle? Borzasztóan sír, ha dolgoznia kell. Jó lenne hozzá egy robbantott ábra és alkatrész lista, úgy kényelmesebb lenne hozzáfogni. Javítási utasítás meg pláne jó lenne. :)
A Tszbe hidralika műhelyben is dolgoztam! Már 1970 -után is forgattuk őket ,amelyiket csak lehetett! Akkor mikor nem kaptunk helyes forgásirányú szivattyút! MTZ- től az UNHZ szivattyúkig sok félét! De az már régen volt !Már csak emlékek ezek ,nekem!
Jól emlékszel ,annál úgy van! Más, axiál dugattyúsoknál is szokott lenni ,sőt kötelező a hűtő és öblítő szerep betöltése miatt is!( Valahol, volt nekem itthon olyan hidromotorom , amiről írsz)!!