Keresés

Részletes keresés

PLACI Creative Commons License 2022.11.01 0 0 24477

Van olyan hely, ahol alatta egy másik szinten vannak vágányok, oda nem fér el, de lenne, ahol elfér.

Egyébként csak az ilyen típusúakkal van gond. A kis pöcköt mocorgatja, de ha nem közvetlen megy rá az áram, akkor csak a középső szegmensben mozog, végállásba nem megy, és nem is vált át.

Előzmény: diginewl (24474)
PLACI Creative Commons License 2022.11.01 0 0 24476

Köszi a tippeket, ezekre én is gondoltam, de N-esek, ellég kicsi, sérülékeny a hely.

Egyébként közvetlen 16V 3A-es trafóról próbálva nem egy villámgyors, de viszi. Eszközdekóderen keresztül akár külön táppal, akár DCC sínjellel nem bírja őket áthúzni...

 

Előzmény: RhB (24473)
PLACI Creative Commons License 2022.11.01 0 0 24475

Váltócsoport szerencsére nincs.

Előzmény: RhB (24473)
diginewl Creative Commons License 2022.11.01 0 0 24474

Miért szednéd fel a váltót???

Alulról hozzáférhető hely van? Azaz megoldható-e egy "örökélet +1nap" állítómű felszerelése alulról?

MTB motoros, vagy szervós megoldás.

 

Előzmény: PLACI (24472)
RhB Creative Commons License 2022.11.01 0 4 24473

Az egyik lehetőség a sínpapucsok odébb tolása pl. csavarhúzóval. Ez néhány rögzítő szegecs beáldozásával jár, de így simán ki lehet emelni a váltót, utána meg csak vissza kel tolni a papucsokat.

 

A másik lehetőség hogy a vágány alatt is fellazítod az ágyazatot egy darabon, majd az egészet elkezded emelni. Aránylag kis emelésnél is már van annyi játéka, hogy le tudod húzni a váltót. Próbálgatni kell, hogy mikor tudod kiszedni, ha nem megy, akkor még egy darabon fellazítod. Váltócsoport esetén nem biztos, hogy egyszerű.

 

Mi a 0e modulokon az elsőt alkalmazzunk inkább, de ott a nagyobb talpfa távolság miatt max egy rögzítő szegecset kell beáldozni, ami sokszor már a beépítéskor is "elhullik".

Előzmény: PLACI (24472)
PLACI Creative Commons License 2022.11.01 0 0 24472

Sajnos meg kell bontanom az asztalomon a vágányzatot, mert 1-2 elektromos váltómnak meghalt a mágneses állítóműve.

A síneket az 50% víz, 50% fargasztóval becsöpögtetett ágyazat tartja össze, azt elvileg vízzel fel tudom oldani. De az egybefüggő síneket hogyan tudom fölszedni, és főleg az új váltót a helyére installálni úgy, hogy minél kevesebbet sérüljön a környék? I-profilú sínekről van szó a hozzájuk tartozó papucsokkal.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.10.28 0 1 24471

Sehogy, azt a modellező választja ki.

Előzmény: a Zsóti (24469)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.10.28 0 3 24470

Persze, csak ez egy "célhardver". Van egy ügyfelem, akinek a terepasztalán (TT-s, DCC digitális) van egy mellékvonal, és kb félúton van egy megállóhely a pályán. Azt szerette volna elérni, hogy az ott közlekedő személyvonata magától álljon meg ott, és induljon tovább. Közben ő meg vezetheti a többi vonatot. Tudom, erre van PC-s megoldás is, de sokan vannak, akik csak félautomata üzemet szeretnének, és maguk vezetik a vonataikat, nem a számítógép. Neki, nekik készítettük a CSM160 modult. Egyébként egy sima kapcsolóval megkerülhető a modul, ha tehervonat érkezik, és nem kell megállnia. De az is megoldás lehet rá, hogy a tehervonat mozdonyán deaktiváljuk a dekóderben az ABC fékezést (ha egyébként a pályán máshol nem használjuk), de személyvonat mozdonyán, vagy a motorvonatén (VT98, VT135, BR171 stb.) meg aktiváljuk. Így a tehervonat áthalad, a "malactaxi" meg megáll, ha nem akarunk egy plusz kapcsolót kezelni. Ha meg úgy állítjuk be az ABC fékezést, akkor azt is meg lehet csinálni, hogy egyik irányban megáll a személyvonat, a másik irányban megáthalad, mert "gyorsított". Rendkívül sok lehetőség van.

Igyekszünk olyan vezérlőmodulokat készíteni, amik egyfajta "LEGO kockák", egymáshoz illeszkednek, de mindenki azt rak belőle össze, amire szüksége van. Nincs két egyforma terepasztal, és nincs két egyforma modellező sem, akiknek ugyanaz lenne az igénye.

 

Analógban nem működik amúgy, arra más módszert kell használni. De születőben van egy olcsó, és könnyen kezelhető időzítőrelé, csak türelmet kérnénk szépen!

Előzmény: diginewl (24468)
a Zsóti Creative Commons License 2022.10.28 0 0 24469

Nem arra voltam kíváncsi, hogyan működik az ABC fékezés, hanem arra, hogy az új egység miként választja ki a megállítandó vonatokat az áthaladósok közül.

Előzmény: róbertke (24467)
diginewl Creative Commons License 2022.10.28 -2 0 24468

Nem érteni kell, hanem felhasználni. Szerintem a legjobb találmány, ami történhetett velünk a vasútmodellezésben. 2000-es évek elején még csoda volt.

 

Késleltető áramkört kell keresni/építeni. Pl. egy 555ic-vel, néhány alkatrésszel megoldható. Tudnia kell, mikortól indul az időzítés (trigger), aztán később kapcsol. Nem bonyolult. Csíkos nemsokára megcsinálja - ezt írta.

Bár szerintem kis "mókolással" a mostani ABC-s is felhasználható analógban. Hiszen mind a kettő relésen avatkozik be az egyik sínszál lelkébe.

 

Előzmény: Peti251 (24466)
róbertke Creative Commons License 2022.10.27 0 2 24467

http://csikos-muhely.hu/dl/dcc_abc.pdf 

4 oldalas pdf. magyarázat. 

Előzmény: a Zsóti (24464)
Peti251 Creative Commons License 2022.10.27 0 0 24466

sajnálom, nagyjából semennyire nem ismerem a digitális technikát. eddig csak szoptam vele. Melyik az az elektronika amelyik kiváltja ezt a bimetálos "relét"?

Előzmény: diginewl (24461)
Peti251 Creative Commons License 2022.10.27 0 0 24465

pedig azt nagyon várom már!

Előzmény: csíkos-háTTú (24462)
a Zsóti Creative Commons License 2022.10.27 -3 0 24464

Honnan tudja, hogy személyvonat halad be és nem egy IC vagy tehervonat, aminek át kellene haladnia?

Előzmény: csíkos-háTTú (24458)
róbertke Creative Commons License 2022.10.27 0 0 24463

Ne félj, még tegnap este megkaptam a tájékoztató levelem magánban a Mestertől. 😎

Előzmény: diginewl (24461)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.10.27 0 0 24462

Szia!

Nem, csak digitálisban, és olyan mozdonydekóderekkel, amik ismerik az ABC fékezést! Az ára várhatóan 7.800Ft lesz.

Az analóg időzítőnk még nincs készen.

Előzmény: Peti251 (24460)
diginewl Creative Commons License 2022.10.27 0 2 24461

Olvasni-olvasni-értelmezni. Ezt írta:

ABC fékezést használó rendszerben működik.

Ez csak DCC-ben működik. Az előző hozzászólásban a kép megtévesztő lehet Róbertke topiktárstól, mert az egy régi hő-bimetálos késleltető - rettenet volt. Az egy sima időkapcsoló, amit ma is meg lehet egy egyszerű áramkörrel oldani, Csíkos megoldása egy ABC-fékezőmodult kapcsol a sínre, ezzel állítja meg a mozdonyt, aztán ereszti tovább.

Előzmény: Peti251 (24460)
Peti251 Creative Commons License 2022.10.26 0 0 24460

Ez működik analóg rendszerben is, vagy csak digitálisban? illetve mennyibe fog kerülni?

 

Előzmény: csíkos-háTTú (24458)
róbertke Creative Commons License 2022.10.26 -1 0 24459

Ezt a régi hőkioldót fogja kiváltani? 

Előzmény: csíkos-háTTú (24458)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.10.26 0 2 24458

CSM160 megállóhely vezérlő.
ABC fékezést használó rendszerben működik. A megállóhelyre behaladó személyvonat lefékez és megáll. Majd a beállított idő (5mp - 5 perc között lehet) elindul. A megállóhelyet elhagyva az elektronika alaphelyzetbe áll, jöhet a következő személyvonat. Tartalmaz egy relét is, aminek van egy szabad átkapcsoló kimenet, amit bármire (például egy jelző, vagy sorompó) állítására is fel lehet használni, a megállóhely vezérlésének függvényében. Ehhez semmit nem kell tenni, teljesen automatikus a panel működése.

 

Hamarosan elérhető a műhelyben.

Avant1 Creative Commons License 2022.10.25 0 0 24457

Üdvözletem! 

 

2,7mm magas (régebbi Fleischmann) sínprofil anyaga kapható még valahol (sínszálként, nyersanyagként) ?

418104 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 24456

 

Köszönöm a segítséget!

Dimarson2 Creative Commons License 2022.10.24 0 4 24455

Ha jól értelmezem a kérdésedet, akkor igen.

 

https://www.ozsite.com.au/kalrail/peco_points_dcc.html

 

Számtalan helyen fent van a neten, videok is vannak róla.

 

Ha sikerült a képet beilleszteni, akkor pirossal bekarikáztam azokat a helyeket, ahol szigetelni kell.

 

Hirtelenjében a fenti képet találtam, de ha rákeresel nagyon sokat lehet találni a kitérő bekötéséről,

szigeteléséről a neten, a gugli sokat segít!

Üdv.

Dim2

 

Előzmény: 418104 (24453)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.24 -1 1 24454

Igen kell.

Előzmény: 418104 (24453)
418104 Creative Commons License 2022.10.23 0 0 24453

Ha polarizált váltót használok, a váltó belső sínvégeire szigetelő papucsot kell húzni?

Előzmény: Törölt nick (24452)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.23 -1 2 24452

Bármelyik használható, a polarizált is, nekem is van egy polarizált Y váltóm amit kézi állítású. Van a csúcssíneken egy kis pöcök alul, ami a tősínről átvezeti az állásnak megfelelő pólust, arra kell figyelni, hogy azt ne fessük le rozsdabarnára, és ne kerüljön rá ágyazat ragasztáskor ragasztó..

Előzmény: 418104 (24451)
418104 Creative Commons License 2022.10.23 0 0 24451

 

Sziasztok!

 

A Peco 2,5mm-es vágányzatainál (Streamline vagy Setrack) melyik váltókat lehet kézi állítással is használni, tekintettel a polarizációra?

 

 

 

 

 

 

Roni888 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 24450

Köszönöm a tanácsokat, akkor megcsinálom. :)

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.10.21 0 2 24449

A mai napig használunk a klubban egy elektromos légycsapóból készült fűszórót a legnagyobb megelégedéssel. A gyári méregdrága eszköz pontosan ugyan ennyit tud...

Előzmény: Roni888 (24444)
Dimarson2 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 24448

Kössz!

Előzmény: jelzo (24447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!