Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Én nem tudok róla, hogy megszűnne a H-árszabás. Az azért eléggé az eddigi energiapolitka szembeköpése lenne.
Bár az emberek igazából már semmire sem számíthatnak, se villany, se gázárral nem lehet már tervezni.
Pont ez a helyzet, hogy ha magasan marad a piaci gázár, esetleg kivezetik a rezsicsökkentést, ÉS marad a H-tarifa, akkor jó kényszermegoldás lehet egy hőszívattyú, de ha nincs H-tarifa, esetleg nem szökik 200ft/m3 fölé a gázár, akkor kb. sohasem térül meg a plusz befektetés, nem beszélve a járulékos fagyszelepekről, extra hőcserélős pufferekről, és egyéb ajánlott rendszerelemekről, amitől igazán jó lesz egy hőszívattyús rendszer.
Minden gyártmánynál lesz olyan, aki szidja, s olyan is, ki dicséri. Ez a természetes. :)
Az enyém hat éve működik hibátlanul, pedig nem szokásom állandóan véle foglalkozni... Cipész cipője ... :))
Ha beépítesz a készülék és a rendszer közzé egy hidrováltót, akkor kiegyensúlyozottabb, takarékosabb fűtésrendszered lesz. Annak viszont nincs értelme, hogy a legalacsonyabb modulációra képes kondenzációst vadászd le.
Akkor érdemes hőszivattyúban gondolkodni, ha minimum 10 kWh-s szaldós elszámolású napelemes rendszered is van. A "H" tarifát hamarosan kénytelenek lesznek kifuttatni.
Sokat gondolkodtam én is rajta, de kiszámoltam azt, hogy ha a padlófűtés+radiátorok+melegvíz hőigényének kielégítésére lesz egy kondenzációs kazánom, 6 db hűtőfűtő klímám, s fenn van egy 8.2-es napelemes rendszerem, így a legbiztonságosabb, legpraktikusabb, leginkább megérősebb.
lyesmim is érdemes elgondolkodnod. Jah, és kiváló nyílászárók és jó hőszigetlés a legfontosabb a takarékossághoz.
Tisztában vagyok vele pontosan. De a hőszívattyúnál az annyi amennyi, nagyjából gyártófüggetlenül ugyanannyira modulálnak le, míg kazánnál ez azért nagyon változó, ahogy látom.
A hőszívattyúnak más előnyei vannak.
A gázkazánnak meg ez, ahogy írtad, a megengedőbb méretezés mellett, ezért próbálom ebben a paraméterben megtalálni a legjobbat.
Már csak azért, mert egy egyszerűbb monoblokkos hőszívattyú is 2M+, míg a legdrágább Wolf kazán is "csak" fele, ami 2.1kW-ig tud lemenni.
Mert ha igen, akkor attól tartok, hogy akkor a kémény marad, mert a szomszéd házig talán van 10 méter, de kb 2 méterre van egy melléképületünk.
Egyébként azon a falon nincs ablakunk.
Most van gázkazán a konyhában kéményes kivezetéssel, de van egy vegyes tüzelésű is egy kb. 3m2-es ablaktalan kazánházban a lakóépületben. Oda is lehetne tenni a kazánt? Érdemes-e megszabadulni a vegyes tüzelésűtől? Jelenleg nem tervezzük használni.
Az azért legyen világos, hogy egy hőszivattyú sem fog tudni lemenni 1 kW-ra a leadott teljesítményben úgy, hogy egyébként a méretezett hőigény 7+ kW. Hiába inverteres a kompresszor, a fordulatszám nem csökenthető a végtelenségig. Modulációban, időjáráskövetésben nagyjából hasonló dolgokat tudnak a gázkazánok a hőszivattyúkhoz képest. A gázkazánok általában toleránsabbak a nem tűpontosan méretezett fűtésrendszerhez való illesztés terén. Magyarul nem árt, ha a hőszivattyús rendszert egy hozzáértő gépész tervezi meg, aki utána hiba esetén elővehető. A legtöbb hiba itt szokott lenni. Persze ezt a gázkazánnál is így érdemes, de ott nagyobb a rugalmasság.
A hatékonysági paramétert leginkább költséghatékonyságként érdemes értelmezni, amit egy hosszabb periódusra (10-20-30 év) a készülékek becsült életciklusának figyelembe vételével végig érdemes megbecsülni: bekerülés (akár többször is), fenntartás, energiár.
Én 6-8 éve a házfelúításunk előtt előg alaposan megversenyeztettem a gázos (megvolt a gázbekötés) és a hőszivattyús megoldást. Végül nekünk új gázos rendszerünk lett, de gyakorlatilag minden úgy van kialakítva, hogy később egy hsz. is gond nélkül bekerülhet. Nálunk az is szerepet játszott, hogy csak most, szük 5 évvel a nagy felújítás után zárult be a termikus burok a homlokzati hőszigeteléssel, azaz eddig kb. 8 kW-os hőigény volt, ami idéntől kb. a felére csökkent (ezt egyébként hőmennyiségmérővel mérem is, nem csak találgatás). Erre az időszakra rugalmasabb megoldásnak tűnt egy kazános rendszer, majd annak halála után esetleg egy már jóval kisebb teljesítményű, így olcsóbb hsz.
Pontosan miért akarsz 1 kW környéki hőigény esetén is folyamtosan működő fűtést? A 35/30-as hőlépcsőből és a hőszivattyúből kiindulva felületfűtésről beszélünk. 1 kW-nyi teljesítmény esetén nem nagyon lesz még langyos sem az a felület, ha egyébként 7+ kW-ra is képesnek kell lennie egészséges felülethőmérséklet mellett. Ahogy olvasom egyébként ma már léteznek olyan öntanuló termosztátok (PID vagy még inkább TPI szabályzók), amikkel el lehet érni, hogy (az egyenletes hőleadás szempontjából) kvázifolymatosan üzemeljen a hőtermelő. Ezek elvileg megtanulják a helyiség hőigényét és a hőleadás rugalmasságát és ennek megfelelően ciklikusan kapcsolnak ki-be, hogy a lehető legpontosabbn tartsák a kért hőmérsékletet. Így nem baj, ha csak 2 kW-ra tud lemenni a hőtermelő, a termosztát elintézi, hogy - a példa kedvéért - átlagosan 50 % legyen kitöltési tényező az 1 kW-ot igénylő időszakban. Nem volt még tapasztalatom ilyennel, itt a fórumon volt már jobb, rosszabb visszajelzés róluk. Mondanám még, hogy segítene egy jól méretezett puffertároló is, de egy normális padlófűtés betonja önmagában akkora puffer, amivel egy párszáz literes vizes tartály nemigen tud versenyezni.
Sajnos nem tudok nyilatkozni, és maximálisan hiszek neked!
Pontosítanám akkor úgy, hogy nem rossz kazán, de biztos nem lehet véletlen, hogy sok szerelő és szerelő mester óva int a Giannoni jellegű hőcserélős típusoktól, márkáktól.
Bocs, ha nem ide tartozik, de... ha adott egy Computherm E300-as termosztát, amit elvileg tudok a neten keresztül felügyelni, tehát a be és kikapcsolási adatok valahol ott kell legyenek a neten... Le lehet vajon kérni, hogy mettől meddig kapcsolta be a kazánt?
Ha megnyitja az ember, ott írják, hogy a 12 és 16kW modelleknél 2kW a minimál tartomány.
Ha lehet, nem szeretnék olasz hőcserélős kazánt.
Igazából azon gondolkodunk, hogy egy magas kategóriás gázkazán mennyire alternatívája egy hőszívattyúnak(amivel Én foglalkozom), moduláció, időjáráskövetés és hatékonyság szempontjából.
A legtutibb az lenne, ha 35/30-as hőfoklépcsővel le tudna menni a kazán 1kW-ig, de gondolom ilyen nem nagyon létezik.
Sziasztok! A nyáron átnézetett Immergas Victrix Maior 28 TT ERP kazán ma melegvíz megnyitásakor fura magas sípoló hangot ad ki magából. Ezt mi okozhatja? A fűtési ág nem zavarja, csak a melegvíz kinyitása, az se mindig. Videó a hangról:
Amit írsz, szerintem az teljesen rendben van, csak nem ugyanazt nézzük 🙂
A kijelentésben csak a hőmérséklet lett megemelve “fix teljesítménnyel”, ami ellentmondásos, hogy így egységnyi idő alatt legyen egy 45 és egy 90 fokos vizünk és megállapítjuk, hogy a 90 fokosban több a ‘zoxigén’. Csak erre reflektáltam, függetlenül minden más tényezőtől…
Így van, 30%-al csökkent a gázra kifizetett összeg. A komfort remek, a kazán csendes, a kazánhoz illő, internetről is vezérelhető Bosch termosztát (CT200) is szuper, mert bárhonnan be tudom indítani a fűtést, ha pár napig nem vagyunk otthon, de már indulunk haza. Ez utóbbi, a wifis termosztát mondhatni extra, de tettem a "megtérül-nem térül meg" mantrára, és beépíttettem egyet. Elromlott a régi kazánom, lejárt akoriban egy Funda, így értelmesen felhasználtam erre. Nem bántam meg, egy percre sem.
Ez nem egy projekt volt, hanem egyrészt elromlott a régi kazánom, másrészt Fundamenta járt le akkor éppen, és erre használtam fel. Nem befektetésként kezeltem, és kezelem a hasonló dolgokat. Most van egy havi 8100 Ft-os havi általányom a gázra. Nekem ez így pontosan megfelel.
Reméljük a mi éves számlánk most nem lesz160 eFt-nál több, így évi 48 eFt-ot lehetne spórolni a mai árak mellett. Hát még 2018-as áron sem lenne gyorsan megtérülő projekt.
Kíváncsi lennék a tanácsotokra, melyik az a kazán, új építésű családi házhoz, amelyik szerelői szemmel ajánlott, és a legkisebb teljesítményre le tud modulálni?
Ha a teljesítmény ugyanakkora , akkor ugye a 45°C-nál arányosan nagyobbnak kell lennie a hőleadó felületnek a 90°C-oshoz képest , hogy letudja adni az azonos teljesítményt . Ha így van , akkor az idő is azonos .
2018-ben volt kazáncserénk, egy nyílt égésterű, Saunier Duval C12-es (12kW-os) kazánról váltottunk Bosch Condens 3000W ZSB 14-3 -ra (14 kW).
Könnyűszerkezetes ház, 92m2 nettó, tisztán padlófűtéssel. HMV-t is a gázkazán csinált és jelenleg is az készít. Jelenleg 100l-es Heizer tárolóban készül a melegvíz. Ketten lakjuk a házat.
A korábbi, évi átlag 1284 m3-es (14 évi átlag) fogyasztás lecsökkent átlag 886m3-re (5 éves átlag).
2018-ban a kazáncsere 820 eFt-ba került. Kazán, füstelvezető, melegvíztároló, szerelés.
Mi nem most cseréltük, hanem 15 éve, de előtte a téli számlák 120 ezer körül voltak alaphangon, utána meg többé nem ment 70-80 ezer forint fölé. Csak a kazánt cserélték, az öntöttvas radiátorok maradtak mindenhol. Elég nagyok, szóval most is 42 fokos előremenővel kifűti a kazán a házat. Maga a kazán 300-400 ezer között van, kell újra gázterv és engedélyeztetés, ha nem lehet megoldani az oldalfali kivezetést, akkor kell új kémény, meg persze a szerelés. Nekünk tavaly csak egyszerű csere volt, kondenzációs volt már az előző is, és az volt majdnem 600 ezer forint.
A jelenlegi kazánunk FÉG C-24 típusú. A radiátorok sok-sok évvel ezelőtti öntöttvas radiátorok.
Elviekben hány százalékkal kellene kevesebb energiát (gázt) fogyasztani, ha kazáncserére kerülne sor?
Nagyságrendileg milyen anyagi ráfordítást jelentene egy ilyen művelet, ha "átlagos" minőséget választ valaki? (3 háló, 1 dolgozó, 1 nappali, fürdőszoba, konyha, kb. 150m2)
A radiátoron átfolyó víz mennyisége szorozva a delta T-vel azonos idő alatt ( belépő víz hőmérséklete és a kilépő víz hőmérséklete közti különbség ) . Ha ugyan az az érték jön ki , akkor egyformán fűtik a szobát .