Az olajszint-mérő pálca fölső jelzése és a középre "lefogyás" kb mennyi olajat jelent? /Említetted,hogy Te igyekeztél a fölső nívón tartani az olajszintet, biztosan van infód erről/Üdv.
Ha csöpög, akkor valahol ott lehet a baj ahol írom - hazaérkezés után nézz rá, vagy vidd el szerelőhöz (nem csináltam még szimering cserét a GS-en, de nem lehet túl nagy feladat, nem kerülhet egy vagyonba a szerelő).
Az enyém sehol nem csöpög, de az általad írtnál jóval több olajat fogyaszt: a 6000 km-es csereperiódus alatt, 3 x 1,5 decit, tehát nagyjából 4-5 decit kell utána töltsek, e mindig igyekszem felső nívón tartani (ha hagynám lefogyni minimumra cseréig, akkor elég lenne kb. 2 deci bele). A léghűtéses gépeknek - főleg ha néha komolyabban is megkergetik őket, pl. autópályán - van természetes olajfogyasztása.
Köszönöm a gyors választ Bogyó bá'. Az említett probléma a tegnapi Királyhágó környéki 500 kilométeres túra során csúcsosodott. Forró idő, folyamatos működés, és a benzinkutaknál feltűnő foltok. A lánckenő sprayre is gondoltam én is először, de az már leverődött volna biztosan. Valamint az olaj "finom" csökkenése is jelzés nekem. Eddigi használat során a 6000 kilométerek alatt elenyésző volt az olajfogyás. Most ezt többnek érzem. Az általad említett szimmeringek cseréje valami nagy beavatkozás és drága? Mondj légy szíves valamit erről, mert a technikai dolgokhoz azért keveset értek. Még egyszer köszönöm a válaszodat, üdvözöllek.
Vedd le a kislánckerék fedelét, és meglátod honnan jön: lehet simán a lánc túlzott kenéséből (spray-t, olajat használsz-e, nem tudom), illetve a váltókar tengelyének szimeringje, illetve a lánckerék tengelyének szimeringje is elfáradhatott...
Egy ideje azt tapasztalom, hogy túrák során a pihenők közben néhány csepp olaj van a gép alatt. A blokk oldala bal oldalon alul,a sebváltó alatt olajos. Álló helyzetben a garázsban nem tapasztalok semmiféle csöpögést, de menet után mindig látom és most egy hosszabb út után az olajszintem is lejjebb ment. Mi lehet ilyenkor, kérem, hogy osszátok meg velem esetleges tapasztalatotokat. Egyébként az olajcsere óta kb. 2500 km-t mentem és a szint úgy 2-3 mm-rel csökkent. A motor ezen kívül tökéletes, nem füstöl, prímán megy, jól indul. Ez a probléma azért aggaszt.
Szeged felől csak haza.Odafele kicsit a Kelet-Mecsek,majd Mecsek útba esett.Sok megállóval.Nem cél nélkül!A cél maga az út volt,a látottak és persze volt egy kis poén is.Aki tudja ki vagyok az érti is miről beszélek.A vas dicséretét köszönöm!