Köszönöm a segítséget mindenkinek, a tenpa 1,36 valóban a nagyítást jelenti és használhatónak tűnik, a vaterán lehet megnézni, de duplájába kerül mint a Pentax ome 53. - Nagyon tetszik a fórum, sok mindent lehet tanulni, üdv mindenkinek!
Elvileg ez a fókuszhangolás működni egy 1500 mm távcsövön is ha a távcső és a gép között egy bajonett van csak.Lehet hogy kicsit furmányosan fogalmaztam meg.
Aszem OME53 van nekem is a K200D-n, aminek (szintén aszem) 1.2x-es a nagyítása. Az info sor csak akkor látszik, ha teljesen a szememhez nyomom a kukucskálót (de a gumirozott szél miatt ez nem problémás). Viszont az 1.2x-es nagyítás arra nem elég, hogy megállapítsa az ember, hogy éles-e a kép vagy sem (a megfelelő helyen).
Szóval vagy a nagyobb nagyításút veszed (már ha a nevében lévő szám azt jelenti), és akkor nem csak az info sort, de a kép szélét sem fogod nagyon látni (nem tudsz jól komponálni), vagy a kisebb nagyításút, az meg "halottnak a szenteltvíz"...
Nekem az 1.2x mellé talán kellene egy katz-eye üveg is, bár ezt előbb látnom kellene a gyakorlatban is (ja, aki - mint én - nem jár PFC talikra, az magára vessen)...
Köszönöm a választ, most már csak azt kellene tudnom hogy az eneloophoz jók-e az alábbi töltők: Somgyi e. MV1270 (800ma, full autó) ill Ansmann basic5 (70ma?)
Ugyan nem K200D-n, de K10D-n és K-7-en használtam (-ok) OME-53-at és szemüveg nélkül teljesen jól használható, a nagyítás jó és a szemkagyló is kényelmes. Szemüvegeseknek szerintem cinkes, mert nem csak az infosort, de a keresőképet sem lehet egyben látni vele. A másik márkát nem ismerem.
Tölthető elemekről az anyatopicban (Pentax Fan Club) már sokszor volt szó, úgy rémlik, az Eneloopok voltak mindig a nyerők.
Kedves őstagok! Tanácsot szeretnék kérni az ügyben hogy a a Pentax OME53 tip. keresőnagyítót vagy a Tenpa 1,36-ost válasszam..., Ha valakinek van ebben tapasztalata kérem segítsen. A pentaxon a nyílást kicsinynek látom, nem tudom ez mennyire számít? Ezenkívül melyik típusú tölthető elemet ajánlanátok? Előre is köszönet.
Van egy 512 adata vagy milyen kártyám, azzal csinálom a finomhangolást. Másra nem is igen jó, mert RAW+ módban kb 10-15mp-ig ír. Érdekesség, hogy pl a 100/2.8-nak értelmes határok között szinte mindegy, hogy hova állítom, mindig megfelelően pontos. Az 50/1.7-hez meg találtam egy jó beállítást portré távolsághoz. A portrézáshoz használható vagy egyéb limitedeknek meg csak az igénye van meg nálam, úgyhogy átmeneti elégedettséget érzek az AF-el kapcsolatban.
Nem, de ha cserélgetni akarod az obikat, akkor nem nagyon érdemes kilépni debug módból. Azt lehetne, amit Venyerin javasolt, hogy vmi kis kapacitású SD kártyát rendszeresíteni arra, hogy a debugmódot bekapcsoljuk. De az se túl kényelmes...
A dump egy informatikai műszó, egy készülék firmware-ének (=belső szoftverének) bináris másolatát jelenti. Annyit jelent, hogy valamilyen hardveres-szoftveres trükkel egy K200D-ről sikerült lemásolniuk a firmware-ét egy fájlba. Ennek annyi előnye van, hogy aki ért hozzá, az megpróbálhatja visszafejteni és tanulmányozni a kódot, és esetleg módosításokat végezni rajta. Tehát szó sincs frissítésről, és mivel a K200D egy kifutott, már nem gyártott termék, kár is ilyesmiben reménykedni.
A dumpoknak köszönhetően azonban sikerült fényt deríteni arra, hogy hogyan lehet a Pentax vázakon aktiválni egy rejtett tesztüzemmódot. Ezzel végre lehetséges a K200D-n is kalibrálni az AF működését, bár sajnos erős kompromisszumokkal, és korántsem olyan kényelmes módon, ahogy a K20D/K-7 vázakon.
Tovább részletek itt. Nekem sikerült a segítségével az FA 50/1.4-esemből meg a 43 Limitedemből sokkal élesebb teljesítményt kicsiholni, mint előtte. Viszont gyorsan meríti az akkut, és mivel a beállítás az egész vázra vonatkozik, obik cseréjekor a beállított értéket is állandóan változtatni kell.
Már régen nem kerestelek, most viszont a PFC -ban gabor01 kartács 62662 hozzászólásához csatol egy linket, amiben már szerepel a K200 is a firmware frissítések között. "K200 firmware (dumps)" bejegyzéssel.
Nem tudom, hogy a "dumps" mit jelent ebben az esetben, mert melankólia, tárolóhely stb. értelmezéseket találok, de nyilván itt egy egyedi értelme lehet.
Amennyiben jól emlékszem Te korábban hiányoltad a frissítést, nem tudom azóta még aktuális-e?
Az érdekes az, hogy én már korábban is láttam ezt az oldalt, de akkor a K 200 még nem szerepelt benne, pedig ne tűnik nagyon újnak.
A Pentax Hack oldal, nem tudom mennyire megbízható és azt sem találtam sehol, hogy mit változtat, ha egyáltalán frissítés-e? (Gondolom esetleg K7-té alakítja)
A link:http://www.pentax-hack.info/documents/downloads.html
Jaja, itt van pl. a Qtpfsgui. Teljesen ingyenes, van linuxra, makkosikszre, vindózra, és egész használható. Az állvány nélkül készült képeket is teljesen jól összeigazítja. Tud mindenféle tonemap-et is, ha az kell.
Még egyszer: a gépen belüli HDR szűrőnek semmi köze a HDR technikához. Semmi. Nincs értelme se az expósorozat előtt, se utána a használatának, és az expósorozat használata sincs semmilyen hatással rá (anélkül is lehet használni). Ez pusztán egy gagyi képeffekt, ami megpróbál olyan kinézetű képet gyártani, mint egy HDR kép.
Ha kicsit jobban utánaguglizol egy csomó ingyenes HDR programot találsz a neten.
Állvány nélkül is meg lehet próbálni a dolgot, mert a PC-s szoftverekkel egymáshoz lehet igazítani az elcsúszott képeket (sőt, ezt a szoftverek automatikusan elvégzik), de az eredmény nem lesz az igazi.
A használati utasítás a HDR-ről elég szűkszavúan ír. Igazából az a lényege, hogy az Fn menüben a meghajtási módnál automatikus sorozatot állítok be, majd a kis tárcsával beállítom a képenkénti eltérést 0,5 és 2,0 között. Ezután (sajna még állványom nincs) úgy próbálom tartani a gépet, hogy három exponálásig ne nagyon mozduljon. Visszanézem, és a három kép tényleg különböző fényességű. Ezután utólagosan kiválasztom az Fn menüben a HDR-szűrőt és a kis tárcsával állítgatom a fényességét...tényleg nem túl igényes, még azon a kis képernyőn sem. Marad tehát az utólagos munka valami szoftverrel. Viszont azokból csak fizetőseket találtam eddig.
Sajnos ma nincs túl szép idő a HDR-hez, mert egy merő massza az égbolt, sehol semmi kontrasztos ojjektum. Ilyenkor a horizont alatt lehet szép képeket csinálni, mert ahhoz viszont ideális.
A JPG képekre szabadítható effektek közt van ilyen, de ez természetesen nem igazi HDR-t készít, hanem valami túlszaturált, túlélesített, kiégetett borzalmat.
HDR-t csakis állványon, expósorozat lövésével, majd a képek számítógépen történő összefűzésével tudsz készíteni, de így legalább jobb is lesz a végeredmény, mint a HDR-t ismerő gépek instant HDR-jei.
Nem maradt ki semmi azt hiszem, csak a saját tapasztalatomat, illetve gyakorlatomat kívánom megemlíteni.
A Prakticaról megmaradt M42-es objektívjeimet használom alkalmanként, az Általad felsorolt beállításokkal, az alábbi két észrevétellel:
1. Nekem a gép oldalán lévő fókuszkapcsoló állásától függetlenül van fókusz visszajelzés, a fókuszgyűrű helyes beállításakor.
2. Teljesen nyitott rekesznél szoktam élességet állítani, kisebb a mélységélesség, ez által talán pontosabb a fókusz beállítása. A teljes nyílás használatát megszokni azért is érdemes, mert rosszabb fényviszonyok mellett a munkarekesz használatánál sokszor nem talál élességet.
3. Ez után állítom be a munkarekeszt, és nyomom a zöld gombot.
"jube7" figyelmébe ajánlom az alábbiakat:
-Érdemes talán az Av előválasztást kipróbálni a sokak által néha vitatott fóliás rövid zárral, ekkor a munkarekesz beállítása után nincs szükség a zöld gombra, az expógomb beállítja a zársebességet.
-A PFC alábbi címén e témában is találsz nagyon okos, hasznos tanácsokat:
Jól dolgozik az 1.7-en is, csak ott olyan kicsi a DOF-tartomány, hogy könnyen kikerül az éleségi síkból amit fotózni akarsz, akár egy kis előre-hátra billegés által is.