A tengely végében sincs zsír... Egyébként minek kellene az összerakáshoz, mivel lefele fordítva elmozdolás nélkül, szépen egyenként egymásra lehet pakolni a cuccokat...
Azt a fél miliméteres lapocskát, meg nézzétek már meg jobban, akkor tán rájöttök, hogy nem fém...
Persze hogy nem láttál benne zsírt, mert gépzsírt csak a tengely végében lévő elkeskenyedő fészekbe kell kenni, hogy összerakásig az fogja a berakott csapágygolyót. Keményfém és kerámia csapágyak esetén nem szoktak kenőanyagot használni, illetve nem zsír vagy olaj alapút, hanem száraz kenőanyagokat grafit és egyebek (ólomoxid, molibdén-szufid) csak ez utóbbiakbeszerzése avétos, mert az embernek egy-egy alkalommal fél grammnyi kéne, viszont csillagászati áron és nagy kiszerelésben forgalmazzák ezeket. Úgyhogy marad a grafit mint reális alkalmazási lehetőség.
sajnos én mérni csak a müszaki paramétereit tudom de ebből kiindulva ez a csapágyház nem lehet rossz.
Egy anyagból esztergált 2 db persellyel a talpon lapcsiszolt keményfém lap felette az eredeti Lenco lapocska (ezt nem tudokm milyen anyagból csinálták).
A talpcsapágy mósoítását én is tervezem, de főleg az anyagában lesz változás. Viszont nem csak "elméleti" síkon tervezem, hanem az eredményt mérni is fogom!
Sajnos, az tény, hogy a szintercsapágyat nem szabad sűrű olajjal megkenni, mert ugyan rövid távon némileg segít, de ha "lóg" nem megoldás, az bizony cserélni kell! A grafitos olaj egy ideig működik, mert ugye a grafit mintegy új sikló felületet ad a perselynek, de ígazából szvsz csak átmeneti megoldás, a cseréig... Az órás olajat felejtsül el, az nem ide való... Zsítr semmikép nem használnék, azt eddig csak a talpcsapágynál láttam, bár most nyitottam ki egy "szüz" csapágyat, szinte nem volt használva, (a benyomódásból látszik!) semmilyen zsír nem volt benne!
Hát nem tom, h mennyit tud kopni a Lenco csapágy, mindenesetre az is Swájcban kéxült, mint a TD124, ráadásul kb egy idöben azzal. No most az én 124-em cirka 40 éw alatt sem kopott 1 ezredmillimétert sem. Egéxen pontos mikrométerrel mértük meg és pontosan a gyári méreten wan.
Gondolom a Lenco csapágya sem lehet sokkal xarabb amnyagbol.
Az még biztos nem szintetikus, úgyhogy elvben pár évente cserélni kell. Kopottabb tányércsapágynál "vastagabb", pl. grafitos szintetikus műszerolajjal érdemes próbálkozni.
Melyik fajta? Mert csak karórában legalább négyféle olajat használnak az órások, arról nem beszélve, hogy másfajta olajakat használnak a zsebórákhoz (ott is többfélét), és megint másféléket mondjuk a faliórákhoz.
Amúgy a tányér nem sokat árul el, a 78-as tányérja azért esztergált belülről, mert más - szerintem szarabb - fékrendszere van. Egy irányba, lefele csereszabatos, az 78-as rányér jó a 76-be, de fordítva már nem. Viszont a 75-ös tányérján alul a csapágypersely nyakára ráilleszthető az automatikát működtető kis acélrugó. Nálam is járt már olyan L75. aminek ilyen 78-hoz való tányérja volt. Gondolom, a gyártásnál a tipusváltás idelyén volt egy kis átfedés, és nem gyártottak kétféle tányért egyszerre.