Keresés

Részletes keresés

gabocza1 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 2040

Még csak nem is kemény, elképzelhető, hogy valami grafit tartalmú műanyag lepocska, tényleg, olyan teflonszerű anyag...

Előzmény: szlali2 (2038)
n.andras Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2039

Jó az gyárilag... így is jó hangja van:-)

 

szlali2 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2038

100% hogy nem fém valami teflon  szerű kemyényebb  műanyag lehet

Előzmény: gabocza1 (2037)
gabocza1 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 2037

A tengely végében sincs zsír... Egyébként minek kellene az összerakáshoz, mivel lefele fordítva elmozdolás nélkül, szépen egyenként egymásra lehet pakolni a cuccokat...

Azt a fél miliméteres lapocskát, meg nézzétek már meg jobban, akkor tán rájöttök, hogy nem fém...

Előzmény: spacc (2035)
spacc Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2036

Arról is csak annyit tudni, hogy keményfém, csak az ugye kb. 0,5 mm vastag.

Előzmény: szlali2 (2034)
spacc Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2035

Persze hogy nem láttál benne zsírt, mert gépzsírt csak a tengely végében lévő elkeskenyedő fészekbe kell kenni, hogy összerakásig az fogja a berakott csapágygolyót. Keményfém és kerámia csapágyak esetén nem szoktak kenőanyagot használni, illetve nem zsír vagy olaj alapút, hanem száraz kenőanyagokat grafit és egyebek (ólomoxid, molibdén-szufid) csak ez utóbbiakbeszerzése avétos, mert az embernek egy-egy alkalommal fél grammnyi kéne, viszont csillagászati áron és nagy kiszerelésben forgalmazzák ezeket. Úgyhogy marad a grafit mint reális alkalmazási lehetőség.

szlali2 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2034

sajnos én mérni csak a müszaki paramétereit tudom de ebből kiindulva ez a csapágyház nem lehet rossz.

Egy anyagból esztergált 2 db persellyel  a talpon lapcsiszolt keményfém lap  felette az eredeti  Lenco lapocska (ezt nem tudokm milyen anyagból csinálták).

Előzmény: n.andras (2033)
n.andras Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2033

ez tetszik. Okos megoldás a lezárás.

Előzmény: szlali2 (2030)
gabocza1 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 2032

A talpcsapágy mósoítását én is tervezem, de főleg az anyagában lesz változás. Viszont nem csak "elméleti" síkon tervezem, hanem az eredményt mérni is fogom!

Előzmény: szlali2 (2030)
gabocza1 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 2031

Lehet kapni szinter olajat, de csak nagyon finoman szoktam megkenni...

 

Előzmény: szlali2 (2030)
szlali2 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2030

ez valóban szép állapotban van így gondolom a persely sem kopott.

én speciális olajat használok de csak azért mert könnyen hozzájutok .

egy nagy fordulatú orsóban használatos finom olajat de szerinttem a lényeg semmiképp ne legyen sürű amit kopott motorokhoz használnak.

Akkor egy nagyon egyszerű csapágyháttalprész módosítás .

Előzmény: gabocza1 (2028)
gabocza1 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 2029

Bigi, hagyjuk azt az ezredmilimétert...

Előzmény: big-dewil (2027)
gabocza1 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 2028

Sajnos, az tény, hogy a szintercsapágyat nem szabad sűrű olajjal megkenni, mert ugyan rövid távon némileg segít, de ha "lóg" nem megoldás, az bizony cserélni kell! A grafitos olaj egy ideig működik, mert ugye a grafit mintegy új sikló felületet ad a perselynek, de ígazából szvsz csak átmeneti megoldás, a cseréig... Az órás olajat felejtsül el, az nem ide való... Zsítr semmikép nem használnék, azt eddig csak a talpcsapágynál láttam, bár most nyitottam ki egy "szüz" csapágyat, szinte nem volt használva, (a benyomódásból látszik!) semmilyen zsír nem volt benne!

big-dewil Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2027

Hát nem tom, h mennyit tud kopni a Lenco csapágy, mindenesetre az is Swájcban kéxült, mint a TD124, ráadásul kb egy idöben azzal. No most az én 124-em cirka 40 éw alatt sem kopott 1 ezredmillimétert sem. Egéxen pontos mikrométerrel mértük meg és pontosan a gyári méreten wan.

Gondolom a Lenco csapágya sem lehet sokkal xarabb amnyagbol.

Előzmény: spacc (2026)
spacc Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2026

Helyes a bőgés, elvégre szintercsapágyról van szó.... az elötted szóló meg csak osztotta az észt ezerrel......  :))))

Előzmény: szlali2 (2025)
szlali2 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2025

a kopott perselyeket ki kell cserélni semmit nem ér a zsír vastagabb olaj stb próbálkozás.

ugyani a két persely nem egyformán kopik az alsó kevésbé viszont a felső nagyon is kikopik.

0.04 -0.07 mm kopás is lehet ezt már nem lehet semmivel gyógyítani ki kell dobni-

Előzmény: btamas70 (2024)
btamas70 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2024

Az még biztos nem szintetikus, úgyhogy elvben pár évente cserélni kell. Kopottabb tányércsapágynál "vastagabb", pl. grafitos szintetikus műszerolajjal érdemes próbálkozni.

Előzmény: n.andras (2022)
big-dewil Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2023

elöbb tanulj meg xámolni kicsihuxár... ppp kaporkára is ráfér pár matekora. )))

Előzmény: spacc (2021)
n.andras Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2022

Én megoldotam a mama varógép oiljával:-)  

spacc Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2021

Naon, de naon örülök, hogy nem nekem kellett neki szegeznem dagi barátunknak ezt a kérdést.... :)))

Előzmény: gaborka8X8 (2020)
gaborka8X8 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2020

 

Melyik fajta? Mert csak karórában legalább négyféle olajat használnak az órások, arról nem beszélve, hogy másfajta olajakat használnak a zsebórákhoz (ott is többfélét), és megint másféléket mondjuk a faliórákhoz.

 

Előzmény: big-dewil (2019)
big-dewil Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2019

Orás olaj. Semmi más.

Előzmény: n.andras (2018)
n.andras Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2018

Csapágy tísztitás után mi kerüljön bele csapágy zsír, müszerolaj,  10w40...  Kinti forumon olvastam zsírt és most is az volt benn.  

n.andras Creative Commons License 2013.03.05 0 0 2017

Én már "készen" vettem...magamtól soha nem festettem volna fehérre, de így már tetszik. 

 

Előzmény: csepcsanyi (2016)
csepcsanyi Creative Commons License 2013.03.05 0 0 2016

Olyan villanyrezsó formája van! :-)

Előzmény: n.andras (2015)
n.andras Creative Commons License 2013.03.04 0 0 2015

Ismerkedünk...:-)

szlali2 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2014

nekem nem kell igaz volt L 85-öm de annak megvan az ellensúlya akinek kell viheti

Előzmény: szlali2 (2011)
spacc Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2013

Amúgy a tányér nem sokat árul el, a 78-as tányérja azért esztergált belülről, mert más - szerintem szarabb - fékrendszere van.  Egy irányba, lefele csereszabatos, az 78-as rányér jó a 76-be, de fordítva már nem. Viszont a 75-ös tányérján alul a csapágypersely nyakára ráilleszthető az automatikát működtető kis acélrugó.  Nálam is járt már olyan L75. aminek ilyen 78-hoz való tányérja volt.  Gondolom, a gyártásnál a tipusváltás idelyén volt egy kis átfedés, és nem gyártottak kétféle tányért egyszerre.

Előzmény: szlali2 (2010)
spacc Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2012

Kis dicsekedős... :))) Nekem is van, de valakinek itt kellett vagy fél éve...

Előzmény: szlali2 (2011)
szlali2 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2011

nekem van ilyen ellensúlyom ,és nem 20 Euro az ára

Előzmény: spacc (2009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!