Keresés

Részletes keresés

Farkas Csabi Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9773

Szia . Tekerj lejjebb !!!!!!! nézd meg hogyan modernizáltam a régi hagyományos kazánom :) Agri pellettel, amit semmi gyári égőfej se hajlandó elégetni !!!!! 3 éve megy a fűtés hiba nélkül évi 50-60 mázsa agripellettel ami viszont csak 3200Ft mát 3 éve nem változott az ára, hogy yel ne kiabáljam....

Előzmény: nickon123 (9762)
ivs154 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9772

sziasztok!

 

van egy pellegrino pellet kandallóm.

kiment benne a gyújtóelektróda.

hol tudok Pesten venni hozzá mert itt vagyok 3 gyerekkel és nincs fütésünk

valaki javasolta hogy autóba való is jó lehet hozzá.

ez valós lenne?

köszönöm ha válaszoltok

DirectStove Creative Commons License 2020.01.16 0 1 9771

Kedves Tomix75! 

 

Elég sok minden nem stimmel leírásban:

 

1. Ha a kondenzációs kazán hatásfoka 110%, akkor úgy termeli a gázt? Magyarul ez egy marketing fogás, amivel a vásárlókat becsapják. Az atmoszferikus gázgazán maximális hatásfoka anno 83% volt, és ehhez képest 10% javulást tud elérni egy hatékony kondenzációs kazán, abban az esetben ha 50 fok, alatti előremenő vízhőfokkal üzemeltetik. Na így lett belőle 110%. 

 

2. Milyen az a komoly kerámia betétes pellet kazán? Miért függ össze a kerámia betét a pellet kazán hatásfokával?

 

3. Ha passzívház közeli épületben laksz, akkor elég ha kétszer megszárítod a hajad, és már szellőztetned is kell. Persze ez a vicc része volt, de a lényeg az, hogy szinte alig kell fűtened. Ha évi 250.000 Ft-nyi pelletet elhasználsz az közel 3 tonna, azaz még közelében sem vagy a passzívháznak. 

 

4. Ha napraforgó pellettel fűtesz, akkor sem fogsz olcsóbban kijönni mint ha fa pellettel fűtenél egy jó minőségű pellet kazánban. Én például 220 m2 fűtők 23 fok van mindenhol, és évi 4 tonnát fűtők el fa pelletből, amikor napraforgóval használtam, akkor 6 tonna ment el. Plusz arról nem is beszélve, hogy a napraforgó minden kazánt szétszed 5-8 év alatt. Továbbá azt mindenki elfelejti, hogy a fűtésRENDSZER az nem csak a kazánból áll, hanem jó kéményből, jó hőleadókból, jó fal, és szigetelésből (tető, homlokzat, stb..). Szóval nem a kazán fogja egyedül meghatározni, hogy mennyit fog fogyasztani, hanem a komplett rendszer. 

 

Üdv,    

Előzmény: Tomix75 (9764)
sankó36 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9770

Amit kifejezetten szénre terveztek azt úgy nevezik hogy retorta égőfej és olyan vastag csigája van

mint egy húsdarálónak. Én inkább szotyihéjjal próbálkoznék, közelebb áll a pellethez és olcsóbb

mint a szén.

Előzmény: Stummer Gergő (9769)
Stummer Gergő Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9769

A dara szenet szerintem biztos. Csak nem tudom, hogy lefújná e a hamut. Meg, hogy meddig tartana a Begyújtás. 

Előzmény: sankó36 (9767)
winetoo77 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9768

Udv mindenkinek!

Tanacsot szeretnek kerni! Tervben van egy pelletego vasarlasa a viadrus u22 basic kazanra. A kerdesem az lenne ketto fajta ego kozott vacilalok a ferolli sun p7 es a Burnit pell eco 30 kw kozott. A kazan 24kw-os. A ferolli ak az egestere szimpatikusabb mert nem tudja kifujni a meg elegetlen pelletet, a burnit meg konyebben tisztithato es massal is lehet etetni. Melyiket ajanljatoK jobban. Meg a ferollirol annyit h tobb a forgalmazo, mig a burnitet kevesebb helyen kapni.

sankó36 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9767

Szerinted a szenet tudná mozgatni a csiga ?

Előzmény: Stummer Gergő (9766)
Stummer Gergő Creative Commons License 2020.01.16 0 0 9766

Sziasztok!

 

Daraszénnel valaki próbált már égő fejbe? 

monguz1555 Creative Commons License 2020.01.15 0 1 9765

A nomek kft által forgalmazott égőfej, teljesen rendben van.

Eddig még mindig emberi hibából, hülyeségből tiltott le.

130 nm szigetelt házban, derékmagasságban elhelyezett termosztát, 19,5-20,5 C közötti hőmérsékletet tartva, kb 25-35 kg most a hidegekben a szotyihéj pellet fogyás.

A pellet amit biztosít, jó, kiváló minőségű, ám a gyártónál "valószínüleg" vannak részek bent, amik nedvességet kaphatnak.

Ezek összeállnak, kiszáradnak és a 25 kg-os zsákból kiöntve a napi tárolóban landolnak.

A csigához, amikor leérnek, mint egy sapka ráülnek, és nem tud a csiga megfelelő mennyiségű pelletet szállítani.

Er03-mal leáll a fej.

Tehát a napi tároló tetején szűrni kell beöntés előtt a pelletet.

A por kisebb gond, mivel behordja a csiga, és elégeti a fej, de barnás lerakódás lesz a hamuszürke helyett.

Ezt alul kellene a tartályból rostálni,szűrni.

Amit egy ilyen kazánban figyelni kell, a csigaidők beállításai az adott rendszerhez.

Rövid felhordási, hosszú betolási idővel visszafüstölhet a fej, mivel sok elégetlen anyag keletkezik, és eltorlaszolhatja a légbefúvó furatokat.

Csökkenteni a hőkibocsátást a kéménybe, terelőlemezek a vizzsebekbe, vagy pillanaószelep a kéményhez.

Termosztátnál, 0,1 C fokos hiszterézissel jól használható a rendzser.

Hamuzni naponta kell a 25kg elégetett pellet után.

És hetente kötelező az egész kazán tisztítása.

Nomekes emberke segítőkész, de minden apró hibára ő sem tud megoldást.

Ez a fűtési megoldás, inkább műszaki vénával megoldott egyének játéka.

Mint mondtam, emberi hibából nem működik egy ilyen rendszer.

 

Előzmény: nickon123 (9762)
Tomix75 Creative Commons License 2020.01.15 0 1 9764

Üdv. A számításod jó. Egy kg jó minőségű pellet mire hazakerül minimum 90ft / kiló egy köbi gáz kb 117ft. Gáz kondenzácíós kazán hatásfoka 110%, ilyet kapni már 250-300.000 forintért. Egy tényleg komoly gyári kerámiabetétes pellet kazáné, ezek kb egy misinél kezdődnek 95%. Nekem három éve van pellet kazánom, évi 200.000-240.000 Ft a fűtés költségem, a ház amit fűtök közel a passzív kategóriához. Szóval rohadt drága, és évről évre emelik az árát, de sajna nálunk nincs gáz.  

Előzmény: nickon123 (9762)
Gergő Nagy19911115 Creative Commons License 2020.01.14 0 0 9763

06303401488 keress telefonon!

Előzmény: pingi1 (9761)
nickon123 Creative Commons License 2020.01.14 0 0 9762

Sziasztok!

Tanácsotokat szeretném kérni. Vegyes tüzelésű kazán modernizálásában gondolkodom, hogy minél komfortosabb legyen a fűtés, és kevesebbet kelljen foglalkozni a kazánpakolással. Jelen esetben tervben is van egy puffer beépítése. 

Azonban jelezte az egyik pufferos cég (NOMEK), hogy lehetne modernizálni a fűtést egy utólagosan beszerelhető pellet égetővel, és akkor lehet, hogy még a pufferra sem lenne szükség, a fűtés pedig sokkal kényelmesebb lenne mert nem kell lemászkálni pakolni a kazánt. 

A szóban forgó pellet égető: SMB Mareli Systems bolgár gyártó

A vegyes tüzelésű kazán amibe utólag bele lenne szerelve: Demrad öntöttvas kazán, 28 KW fára, szénre 44. 

A kémény egy 14X27-es 10 méteres téglakémény, aminek kiemelten jó huzata van. 

A kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek tapasztalata az említett égőfejjel kapcsolatban. Próbáltam visszaolvasni, és külön rákeresni, de nem nagyon találtam tapasztalatokat róla. Az eladó szerint használható agripellettel is, ő például csak azzal használja. (Szotyi pellet). És a kéménye tiszta. 

A fűtésrendszerünk régi vastag vascsöves, összesen 380 liter víz van a kétszintes házban. Szivattyúval használom, de működik gravitációsan is ha a szivattyút kerülő ágát kizárom. 

Lenne egy másik kérdésem is. Úgy látom minden pelletet forgalmazó oldalon, hogy 1 m3 gáz kw-jához, kb 2 kg pelletet kell elégetni, és ezáltal sokkal olcsóbb mint a gáz. Ez elképzelhető, hogy minden pellet cég oldalán egy régi számítás? Mert ez alapján a számolás alapján a mostani pellet árakkal kb. 1,5-2-szeresébe kerülne így a pelletfűtés. 

(Az agripellettel talán pont annyira jönne ki mint a gázzal. Jól számolom?)

pingi1 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 9761

Üdv pellegrinó kályhát szeretném eladni, mennyit lehet az értéke?

Előzmény: Gergő Nagy19911115 (9759)
Monika0916 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 9760

Sziasztok! Véleményeket szeretnék kérni! FÉG pellet kazán 35kw  szeretnék vásárolni, esetleg valakinek tapasztalata, véleménye ?

Gergő Nagy19911115 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 9759

Sziasztok!

Kizárólag hibás pellet kályhát vásárolnék, valamint pellegrino pellet Kályha javítását vállalom!

ksanci Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9758

Ja, tényleg, írtad, hogy gravitációs. Hát akkor tényleg nem sok mindent tudsz tenni. Lehet, hogy mégis meg kellene próbálni a folyamatos üzemet, napközben, legalább is. 

Előzmény: Lama72 (9757)
Lama72 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9757

"Olyan vezérlés kell, ami az előremenő vízhőfok beállításánál figyelembe veszi a külső hőmérsékletet."

Pont ilyet akartam, azért figyelem az időjárást, onnan kérdezem le a külső hőmérsékletet fél óránként. Ennek függvényében szabályoztam volna a vízhő alsó határértékét és

attól egy beállított értékkel magasabbnál kapcsolt volna ki, pl.: 30-nál be, +20 = 50-nél ki. Egyelőre kézzel tudom állítani az értékeket, ezért tudja azt, ha egyszer begyújtott, akkor 

most éppen 45 fokig, mindenféleképpen felfűti a vizet.

A puffer nem hiszem, hogy megoldás, így is annyi víz van a rendszerben, elég azt felfűteni. A megoldás, egy modern, vékony csöves rendszer lenne keringetővel, ill. szigetelés a padlástérben, 

plusz nyílászárócsere. Ez így leírva nem vészes, de megvalósítani. 

Előzmény: ksanci (9756)
ksanci Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9756

A vízhőfok szabályozással kapcsolatban arra gondolsz, hogy nem engeded leállni a kazánt? Az valószínűleg még nálad is drágább lenne a jelenlegi szakaszos üzemnél. Mekkora az előremenő vízhőfokod? De ha ilyen gyorsan ki tud hűlni a ház, akkor nem lesz jó megoldás. Talán pufferrel, azt felfűteni szakaszosan a kazán legjobb hatásfokán és abból egy viszonylag alacsony hőfokú, szinte folyamatos előremenővel fűteni. Az is sokat fog fogyasztani, de nagyjából egyenletes lenne a meleg. Olyan vezérlés kell, ami az előremenő vízhőfok beállításánál figyelembe veszi a külső hőmérsékletet. Ez nálam is jó lenne :) Puffer nélkül, pellettel, ilyen hőveszteség mellett szerintem sehogyan nem tudod jóra megcsinálni.  

 

Miért rohadna szét bármi is? Ott a megoldás: Hőszigetelés alá/elé a meleg oldal felé MINDIG kell a páraZÁRÓ fólia. Lehetőleg összefüggően, lyuk- és résmentesen. Akkor a pára a meleg oldalon marad, nem fog kicsapódni sehova.

De ez a párakicsapódás, meg fafödém ás társai is megérnének egy misét, akkora hülyeségeket tudnak egyesek összeírni. Nálunk látszó gerenda födém van, egy szál réteg lambériával fedve, slussz-pássz. Azon van végig párazáró fólia, afölött csontszáraz az üveggyapot mindenhol.

 

A vályogházak homlokzati hőszigeteléséről ki és mikor írta ezt a hülyeséget? Jól lehet hőszigetelni, csak oda kell figyelni. A legfontosabb dolog a kiváló vízszigetelés. Tehát, hogy a talaj felől ne tudjon felvenni vizet. Sajnos általában ezzel van a gond, mert régen ez nem volt érdekes, utólag kialakítani meg igen macerás. És drága. Ha tud vizesedni, akkor hiába a jó páraáteresztő hőszigetelés, a víz ott marad és fal helyett sár lesz előbb-utóbb.. 

De ha jó a vízszigetelés, akkor a "lélegző" (jó páraáteresztő) hőszigetelőkkel (kőzetgyapot pl.) és szintén páraátersztő vakolattal jó eredményt lehet elérni. Van, aki azt mondja, legjobb a nád a vályogra hőszigetelőnek, jó vastagon.

 

 

 

Előzmény: Lama72 (9755)
Lama72 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9755

Lehet megpróbálom amit ajánlasz, mivel nálam nem kötött a hiszterézis, így lehet eltérő is a plusz-mínusz oldal.

Ill. mi a véleményed az esetleges víz hőmérséklet szabályzásról. Ha azt tartom egy bizonyos szinten, nem engedem egy bizonyos főfok alá süllyedni?

Bár az egyik csatolt képen látszik, hogy kb. 30 fokig hűl le víz és már kapcsol is újra, így nem tudom lenne-e értelme.

 

A padlás szigetelésén már sokat gondolkodtam, de eléggé elrémiszt a párásodás, és hogy mi történik azokon a részeken amit nem láthatok. Lehet nem tapasztalnék semmi problémát

és egyszer csak a nyakamba szakad az egész tető a szétrohadt gerendák miatt.

 

Egy másik fórumból:

 

"A födém fa gerendái (az alsó és felső deszkázat) között levegő van. Az alsó deszkázat és vakolat nem sok ellenállást fejt ki a páradiffúzióval szemben, ebbe az üregbe a lakásból sok pára jut fel, aminek se a felső deszkázat, se a sár-tapasztás nem állja az útját, majd a födémre terített hőszigetelésbe bejutva lehűl és megindul a kondenzáció. 
Ezért kell egy pára-zárat a meleg felület közelében kialakítani.

A falak esetén más a helyzet.
A vályog falak homlokzatának utólagos hőszigetelése eleve nem ajánlott, illetve a hőszigetelés működése nagyon érzékeny a ház pára-eloszlására és a használatra. 
Leginkább jobb mellőzni a vályog falak homlokzati hőszigetelését, mert rengeteg problémát okozhat. 
Bele kell törődni, hogy egy vályogból készült házat kevés eséllyel lehet korszerűsíteni. Azt mondanám, hogy inkább a lakóknak kell alkalmazkodniuk a lehetőségekhez. Sok a tévhit a vályoggal kapcsolatban."

Előzmény: ksanci (9754)
ksanci Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9754

Üdv!

 

Neked is hibás elképzeléseid vannak a hiszterézisről :) Mégpedig azért, mert úgy akarod a fűtésedet szabályozni, mintha modern, közel passzív ház lenne, de nagyon nem az. Nálad eleve nagy a hőingadozás, ezen ne akarj ezzel változtatni. A helyedben én feljebb venném a termosztátot, a számotokra még kényelmes alsó értéket figyelembe véve, és +-0,2 fokra állítanám a hiszterézist.

 

"mire érezhetően fűteni kezd már simán hül még egy-két tizedet"

Akkor meg pláne, így csak tönkrevágod a berendezéseket, ráadásul ezzel nem fogsz spórolni sem a fűtési költségeken. Nagyon kellene nálad egy hőszigetelés. Kezdd a födémmel, viszonylag olcsón és hatékonyan meg lehet oldani és észre fogod venni a különbséget. Aztán jöhet a homlokzat. Nyílászáró cserére én csak akkor költenék, ha tényleg régi, egyrétegű ablakok vannak.

Előzmény: Lama72 (9751)
ksanci Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9753

Amíg a mesterek megjönnek, addig is próbálok válaszolni :)

Sajnos olyan kérdéseid vannak, amik arra utalnak, hogy nemigen tudod az alapokat sem arról, hogyan is működnek a fűtési rendszerek.

Szerintem olvasgass kicsit, de megpróbálom összehányni a lényeget.

 

Először is bármilyen hatékony fűtésnek és szabályzásnak az előfeltétele a jó hőszigetelés, vagy - régenbben - nagy hőtároló tömeg. Utóbbinak a régi fűtési rendszereknél volt jelentősége, ahol bedurrantottál és nemigen lehetett semmit sem szabályozni, ment a 90 fokos pokol a csövekben aztán fűtött, ha kellett, ha nem. Ezt a fölösleges hőt nyelték el a vastag falak és sugározták vissza később. Persze a hideget is... Tehát a hőtároló tömeg maga volt a szabályzó.

Manapság a magában is jól szabályozható rendszerek miatt ennek nincs jelentősége, a jó hőszigetelésnek annál inkább. Tehát ha van egy kvázi vékonyfalú házad/lakásod nulla hőszigeteléssel (pl. panelek), akkor teljesen mindegy, mit csinálsz és mivel, drága lesz, az utcát fűtöd és baromi rossz komfortérzés lesz az egész.

Tehát kell a jó hőszigetelés, utána beszélhetünk komfortról, melegről és költséghatékonyságról.

A kis hiszterézis nagy hőtehetetlenségű rendszereknél pont azért kell, mert a változások lassúak. Tehát normális esetben hosszú órák alatt csökken egy tized fokot a hőmérséklet és órákig tart, mire pl. a padlófűtés hideg állapotból átmelegíti az aljazatot annyira, hogy fűtésről lehessen beszélni. Ha te itt +-0,3 fokot állítasz be, akkor mire fűtene a felületfűtésed, addigra nem x-0,3 fok lesz a benti hőmérséklet, hanem x-1 fok akár.  És a padlód is kihűl, lehet kezdeni elölről a felfűtését. Tehát hullámzani fog, mint állat, még jó hőszigetelésnél is. Ami ha nincs minimum 10 cm, de inkább 15 cm a padlófűtésed alatt, meg a homlokzaton és födémen még több, akkor jobb esetben csak drága lesz, rosszabb esetben ki sem tudod fűteni a házat/lakást, és a komfortérzet is pocsék lesz. Röviden: felületfűtés (mint a padlófűtés) csak nagyon jól hőszigetelt épületeknél nyerő, egyébként átvertek. 

Ha vegyesen van radiátor és felületfűtés, még kacifántosabb a helyzet (szerintem ha az egyik nem csak komfortnövelő, kiegészítő, jellemzően a felületfűtés, akkor jó eséllyel elcseszett lesz az egész), egy keverőszelep nem oldja meg. Pellettel biztosan nem. Gáz- és villanyfűtésnél még csak-csak, mert ott gyorsan tudsz nagy hőmennyiséget közölni a rendszerrel, és azonnal le tud állni, lehet ki-be kapcsolgatni. Pelletnél, vagy egyéb, hagyományos fa- és vegyes tüzelésnél ez nem működik hatékonyan, kell egy puffer is. Tulajdonképpen ez tölti be azt a szerepet, amit régen a vastag falak: a puffer a nagy hőtároló tömeg: elnyeli a fölösleges hőt és akkor adja le, amikro kell. Emellett külön kellene tudni kezelni, keringetni a padló és a radiátoros köröket is. És akkor említsük meg: a "költséghatékonyan letekerem a radiátor visszatérőjét a padlóba" az legfeljebb komfortnövelés lesz, de nem fűtés. Ráadásul ilyenkor a költséghatékonyság miatt nagyon esélyes, hogy az aljzatszigetelés is csak egy vicc, vagyis még pocsékba is megy jó része.

Aztán szét kell választani a hiszteréziseket a valós léghőmérséklet változásoktól. Ideális, elméleti esetben akkor egyezne meg a kettő, ha tökéletes lenne a hőszigetelés és nulla idő alatt tudná a szükséges hőteljesíményt leadni a fűtési rendszer és nulla idő alatt tudna nullára állni. A valóságban csak villannyal vagy gázzal, egyéb fűtési rendszerek esetén pufferrel tudod ezt megközelíteni. És annál gyorsabban fog hűlni a lakás, minél rosszabb a hőszigetelés, aztán hiába durrantod be a levegőt 25 fokra, ha a falak ontják mondjuk 6 fokot. Ha egy ilyen épületnél állítasz be 0,1 fokos hiszterézist, akkor állandóan kapcsolgatni fog a fűtésed. Ami nem gáz és villany esetén azt jelenti, hogy meg fog hülyülni az egész rendszer.

Szóval összefoglalva: a +-0,1 csak felületfűtéseknél használatos, jó hőszigetelés mellett, a többi meg radiátorosnál. Ha +-0,3 hiszterézisnél is sűrűn kapcsolgat a rendszer, akkor rossz, vagy nincs is hőszigetelésed, ráadásul a fűtési rendszer is túl lehet méretezve. Ami esélyes, hiszen valahogy be kell durrantani a hőszigeteletlen, hideg f**t.

 

Nálunk +-0,2 fokra van állítva ez a termosztát (ez a gyári beállítása is), a padlófűtés gyakorlatilag nem vesz részt a fűtésben, csak komfortcélokból van az előszobában, fürdőben és wc-ben. 70nm-es kis könnyűszerkezetes ház, 12kW-os pelletkályha, a mostani időjárásban naponta kétszer, max. háromszor kapcsol be 1-1,5 órára, ha nem vagyunk otthon. Ha otthon vagyunk, akkor előfordul, hogy pluszban bekapcsoljuk. Éjszakára 19 fok, reggelre 21,5 délutánra 22 fok van most beállítva. A bekapcsolás így 18,8, 21,3 és 21,8 fokoknál történik, azonban a termosztát kikapcsolása után (19,2, 21,7 és 22,2) simán felmegy a léghőmérséklet pluszban még akár 2 fokot is. (tehát a nappaliban, ahol a kályha is van, simán lesz 24 fok)  Így egy zsák (15kg) pellett elég két napra. És az ablakok még nincsenek megcsinálva, némelyiknél még cúg van alul a keret alatt. Amit tavasszal még megcsinálok, viszont utána esélyes, hogy szellőzőrendszert is kell kiépíteni. Vagy legalább valami légbeejtőt az ablakkeret felső részébe.

 

Előzmény: videkiatlag (9748)
Lama72 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9752

Az egyik kép kétszer sikerült. :-P

 

Előzmény: Lama72 (9751)
Lama72 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9751

Szevasz!

 

Én a mostani szezonra "készültem el" a saját készítésű termosztátommal és a hozzá tartozó-, kazánnál lévő külső egységgel. Én ezen a hiszterézist +-0.1 fokra állítottam, de ez a ház és a fűtési rendszer miatt lett ennyi.

Mivel nálam a lehető legrosszabb helyzet áll fenn, egy 70-es évek végén épült vájog ház, az akkori nyílászárókkal és természetesen gravítációs központifűtéssel. Így a fűtésnek irgalmatlan nagy a tehetetlensége, ha 19.9 bekapcsol,

akkor mire érezhetően fűteni kezd már simán hül még egy-két tizedet, aztán mikor kikapcsol 20.1-nél, akkor még melegszik egy pár tizedet. Éppen ezért nálam nem lehet nagyobb a hiszterézis, egy modern háznál, ahol gyorsan reagál a

a fűtés ezt, szerintem lehet nagyobbra venni.

A sok ki-be kapcsolás egyébként sem tesz jót ezeknek a pelletes kazánoknak, fejeknek. Az izzító nem szereti ezt, éppen ezért rendeltem egyet pluszba, legyen ha tönkremenne. November végén megjött, december közepén cserélnem is kellett,

egy szezont és 2-3 hónapot birt az eredeti fejbe épített, pedig elvileg ez a jobb fajta full kerámia izzító.

 

Egy pár képet teszek fel a "kész" vezérlésről. A külső egység leginkább méréseket végez, de ez vezérli a huzatszabályzót is. Mivel ez egy sima vegyestüzeléső kazán, és egy Ecomat 25-ös fej kombója, így a fűtés végén lezárom a huzatszabályzót,

hogy a kéményhuzat ne hűttse fölöslegesen a kazánt, a gravitációs fűtés miatt a víz keringése folyamatos amíg van hőkülönbség. Illetve még annyi extrát csinál, hogy ha egyszer jelet kap a termosztáttól, akkor mindenféleképpen felfűti a vizet 45-öt fokra.

Ez akkor jön jól, ha 22 fokról 20 fokra vált a fűtés, ha éppen váltás előtt pár percel kapcsol a kazán akkor nem fog egyből leállni, nem lesz fölsleges a gyujtás.

 

Külső egység:

 

Itt az utolsó képen látszik a bekapcsolgatás, napi tíz össze szokott jönni.

 

Belső:

     

Előzmény: videkiatlag (9748)
rézműves1 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9750

Szerintem tök mindegy, mindkettő jó hozzá...

Előzmény: kazánkérés (9749)
kazánkérés Creative Commons License 2020.01.09 0 0 9749

Sziasztok!

 

Ismét: van itt esetleg valaki, aki Ferroli SUN P7-hez az érdi Pelletexpert pelletét használja? Ha igen, akkor melyiket (DIN Plus, vagy EN pLus)? Tapasztalatok?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

Üdv mindenkinek

videkiatlag Creative Commons License 2020.01.08 0 0 9748

Igen, padló + radiátor, külön osztó gyűjtők, padló előtt esbe szelep ami kikeveri a magasabb előremenő és alacsonyabb visszajövőből azt a 40 fok körülit, ami a padlóba megy, így az megoldott.

 

Ez nekem mindig furcsa volt, hogy lomha rendszernél a 0.1C érzékenység (magyarul a kisebb) ami kell. Ennek mi az oka? Azt várnám, hogy pont a nagyobb lesz a jó.

Illetve nekem még ez is túl kicsi érték 0.1/0.2/0.3...

Ez 21Cre beállított értéknél, 20.7nél bekapcsol (vagy épp 20.9nél) és 21.3nál (21.1nél) meg ki.

Egy padlófűtéses rendszernél, pellet kazánnál ez nekem nem áll össze miért hatékony.

Ahogy írtam, nem 1 perc (nálunk 10) amíg a startup phase lezajlik, s utána kezd igazán bele....de ha megemelkedik a kívánt hőmérsékletre a benti levegő, már le is kapcsolja, magyarul a shutdown phase jön, ami ismét pár perc....S ezt gondolom téli időben napi szinten nem 1x, nem 3x, nem 5x játszaná el...nem? Mivel azt a max 0.6C hőmérsékletingadozást (a maximális érzékenység is csak 2x0.3C) nagyon könnyen eléri egy sima családi ház...naponta többször.

 

Nem okvetlenkedni szeretnék, hanem a mestereket hívom, okítsanak a témában! :)

Köszönöm előre is!

Előzmény: ksanci (9747)
ksanci Creative Commons License 2020.01.08 0 0 9747

Annyira, hogy nekünk pontosan ilyen van :)

Pontosan mi is a gondod? 

Azért nem 10 perc, míg elindul egy pelletkazán. De értem, mire gondolsz, de ezért is lehet a hiszterézist beállítani a termosztáton. Nagy tehetetlenségű rendszereknél a +-0,1 fok, egyébként +-0,2, vagy 0,3.

Ha vegyesen fűtesz, egyik helyiség csak padlófűtés, másik csak radiátor, azt egyrészt egy termosztáttal nem fogod megoldani, másrészt teljesen más hőfokú fűtővizet igényelnek.

Szóval ott a rendszert kellene átgondolni.

Előzmény: videkiatlag (9745)
ksanci Creative Commons License 2020.01.08 0 0 9746

"különböző biomasszák hamuolvadását is vizsgálták"

 

Nem éppen elmélet... De a te dolgod, hogy mit csinálsz :)

Előzmény: sankó36 (9744)
videkiatlag Creative Commons License 2020.01.08 0 0 9745

Egy ilyen digi termosztát (+- 0,1-0,2C pontosság) mennyiben használható egy pelletkazánnal fűtött lakás hőmérsékletének fenntartásához?

https://www.computherm.info/computherm-q3rf-digitalis-szobatermosztat/

Kérdezem ezt úgy, hogy tudjuk, hogy

- egy ilyen kazán 10-10 perc amíg elindul, leáll

- padlófűtés és radiátoros körök is vannak

 

Ergo eléggé nagy tehetetlenségű a rendszer.

Ez nem egy gázkazán, ahol bekapcsol 10 percre, majd elérte a kívánt hőfokot, s lekapcsolt.

Egy padlót 3 óráig fűtesz amíg bejárja a meleg, illetve a kazán sem pár pillanat amíg kapcsol.

Ha én most beállítom 21 fokra a nappali kívánt hőmérsékletet, beteszem a gyerekszobába a termot,...ott a radiátor hamar elkapja a fonalat...s mondjuk fél óra után lekapcsolja a kazánt...

 

Mik a tapasztalatok? Én még csak elméletben futtattam le ezeket...de nem áll össze a kép, hogyan lenne ez jó.

 

 

sankó36 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 9744

Bocs , ezt Ksancinak szántam.

Előzmény: sankó36 (9742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!