Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hiperpigmentált Creative Commons License 2017.12.24 0 0 1957

"a kereskedők csak alkalmazkodnak az igényekhez..."

 

...akarom mondani, a bűnözők bűncselekményeket követnek el...

Előzmény: MrTA4 (1956)
MrTA4 Creative Commons License 2017.12.24 0 2 1956

Azért én ezzel az állítással vitatkoznék. Használtban is lehet nagyon jót venni, igaz sokkal több odafigyelést igényel. Én egyszer vettem új autót (2005-ben), többet soha az biztos. Nem azért mert bármi baja lenne - csak túl nagy a bukó rajta nekem - ma is az egyik legjobb barátom használja. Én relativ sok autót láttam már :) de volt olyan amivel én is mellé nyúltam (természetesen becsületes magyar magánszeméllyel nyaltam be). Itthon is nagyon körbe kell járni a használt autót, a magán eladók nagy része simlisebb, mint a dealerek. Sokan vagyunk becsületesek, de sokan nem. A dealerek között is vannak normálisak. Használt autónál érdemes nagyon körbe járni a piacot, nem szabad sajnálni a pénzt a keresésre sem, vagy a bevizsgálásra, később sokat spórolhatunk rajta. Én már nem veszek magyar piacról autót, én ennyi visszatekert, törött bontószökevénnyel még nem találkoztam mint itthon (az AAA autónál az összes az! megnéztem). Kettő autó van most itthon, a4 2013 TDI, valós 158e km-el vettem (most 200e km van benne), törésmentes, hibátlan, újszerű, német flottaautó volt. 2006 kia sportage, crdi, automata, valós 109e km, törésmentes, hibátlan, újszerű, belga második autónak használt. Nem sajnáltam az időt, mindkét esetben a szerviz írásban igazolta a szervizkönyvben szereplő munkák elvégzését, de a bevizsgálásnál még endoszkóp kamerával is benéztünk mindenhova. Persze kint sem az olcsó, török kereskedőtől való autót kell keresni :) örök igazság kint is, hogy ami olcsó, az szar is, dehát itthon erre van igény. 2M autó 1M-ért, 10 évesen, 150e km-el :):):) a kereskedők csak alkalmazkodnak az igényekhez... Szóval lehet használt autót venni, de nem szabad spórolni a keresésen sem... 

Előzmény: subaaa (1953)
MrTA4 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 1955

Focus volt a példa :) a Honda mindig relativ jobban tartotta az árát

Előzmény: pirosalmabumm (1952)
hiperpigmentált Creative Commons License 2017.12.23 0 0 1954

"akkor csak az új jöhet szóba (akármennyit közgazdászkodnak hogy mennyit buksz rajta, sajnos ilyen ma a használtautópiaci helyzet)."

 

Ezt kifejtenéd bővebben? Szerinted milyennek kellene lenni?

Előzmény: subaaa (1953)
subaaa Creative Commons License 2017.12.23 0 0 1953

Teljesen lényegtelen az a grafikon, semmire nem való. Erőltetetten számszerűsíti azt a tényt, hogy az élet nem olcsó, márpedig ha tutira jó autót akar az ember nem zsákbamacskát, akkor csak az új jöhet szóba (akármennyit közgazdászkodnak hogy mennyit buksz rajta, sajnos ilyen ma a használtautópiaci helyzet).

 

Kéne arról is grafikont rajzolni, hogy életed során mennyit költöttél kajára, ki is jönne belőle hogy tökre nem éri meg táplálkozni mert irdatlan veszteséges - mint ahogy ebből is "kiderül" hogy nem érdemes új autót venni...

Fel lehet írni (a grafikon mellé) kilométer hosszú közgazdaságtani egyenleteket is akár, attól még nem változik a szitu: megveszed az újat, és átlagos használat mellett 10-15 évig van egy normális autód, ami a használtról nem mondható el ( "A 4 milliós S-max amire 1 milliót kellett költeni" és társai...)

Előzmény: MrTA4 (1950)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.23 0 0 1952

ez erősen típus, és egyéb körülményfüggő. Nézz meg egy 4 éves jazz-t pl, mennyivel megy az új ára alatt... hát nem 40% alatt  az tuti...

Előzmény: MrTA4 (1950)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.23 0 0 1951

eddig fel sem merült ez a kérdés, sőt volt aki még próbakört se akart menni, kifizette aztán csókolom...

lehet hogy csak mákom volt eddig a vevőimmel.

 

 

Előzmény: gsis (1949)
MrTA4 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 1950

karcsú ez a grafikon, az az 5 milliós autó 4 évesen a 2m-t ha karcolja alulról :)

Előzmény: pizo (1913)
gsis Creative Commons License 2017.12.23 0 0 1949

Tudsz emelőt is biztosítani a vevőjelöltnek az átnézéshez, mert az se elhanyagolható egy vételnél ?

Előzmény: pirosalmabumm (1948)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.23 -1 0 1948

Az autókázás költségeit a benzinköltségre egyszerűsíteni némileg azért aggályos.

Persze én vezetek, de ha önhibámon kívül valaki közben összetöri az autómat, akkor így jártam, csak mert neki 17 km-re kellett szervizbe vinni... Hát én ilyen hülyeségekbe nem megyek bele. Hívjon akármilyen szakértőt, akárki átnézheti, de nem fogom sehova se elvinni. Majd jön egy normális vevő, aki így is elviszi.

Egyébként nehogy azt hidd hogy egy szervizben fél óra alatt mindent kiderítenek róla. Legfeljebb ilyen holt egyszerű dolgokat, hogy ezt meg azt cserélni kell, egy szilentet meg egy fékbetétet aztán ennyi. Ha komolyabb gond van az ott nem fog kiderülni.  Ilyen kis apróságokért meg nyilván nem éri meg az egész plusz macera.

Előzmény: Hasznald_A_Netet (1944)
Bmrenault Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1947

Hát én az ilyen emberek miatt tolom bontóba a kocsikat.Elfelejted hogy ha te vagy az 50+ ember aki ezt kéri az nem két fillér költség.

Példák vevőkre

Smsben érdeklődő.. vegye már a fáradságot..

Csak csörget..

Átvizsgálás ne nevettess.... foglaló letétele után ha oké a kocsi megveszi, ha nem akkor bukta.

Alkudozás: nem is látja de alkudozik majd közli jobbat hoz be kintről, vagy itt ül 2 órát a kocsiba családostúl gondolkozva megéri e neki

és belök egy röhejes árat.

Nem ér ide a megbeszélt időre, majd ekkor akkor.

Vigyem én a kocsit.

Leírom a hibákat ő "megtalálja" és alkudozni akar.

Szerelővel jön ja aki úgy csukja le a motorháztetőt hogy a támaszt nem teszi vissza a helyére, de profi a csávó látja mikronra a festékvastagságot.

Volt olyan kocsi amit 50 e ft ért adtam el mert roncs volt/valaki részegen belement hátulról/ idejött a majom és alkudni akart mert hogy nem olyan a kocsi telibe fotózva leírva stb...

Piaci áron hirdettem egy kocsit /használtan vettem, jó állapotba volt, én se sajnálom a karbantartásra/ 17 dik ember vette meg az árában és örült mert amiket megnéztek sz*rok voltak, beült mondta hogy megveszik és a kezembe volt a pénz szerelője is átnézte és miközben már megvolt írva a papír/.

Másik autónál volt aki visszajött 3 nap után és szó nélkül letette a pénzt elém hogy a kocsit vihesse.

Volt olyan aminél a házhozszállítás díját kértem ami 30 e ft volt, hengerfejes lett 50 liter gázolaj a tankba stb. Ott is kb 70 ember ígérte hogy jön és viszik, a vége az lett másnap hogy ingyen meghirdetem és aki hamarabb ért oda az vihette.

Csak az elmúlt 3 évben 5 kocsit adtam el és hidd el hogy elég volt a sok hülyéből. 100 érdeklődőből 2 normális van.

Vevő szemmel se sokkal jobb a helyzet,

Évekkel fiatalabb képek eladáskor, másik kocsiról a kép.

Család szeme fénye/ szakadt szekér

A kis hibákat elfelejetette közölni, nagyra meg nem adunk..

Legutóbb megbeszéltem az eladó lányával mert öreg tulaj volt hogy megnézem időpont ok majd megyek. Később hívott menjek most, közöltem eladhatja ha vevő érkezik.9 nap alatt minden nap 3-4 érdeklődő volt a kocsira, mikor megvettem mondta az öreg, csak én mentem vissza megvenni de mikor közöltem mikorra mennék olyan stílusban beszélt velem a "lány" mert olyan tuti vevője van meg mégis mit képzelek mért nem vettem meg stb.. Öreg miatt nem küldtem el a lányát a picsába, mert az korrekt volt.

Volt aki az apját küldte ki elküldeni a vevőket mert a motort eladta csak ép nem szólt senkinek telefonon, de cserébe 10+ embert hívott aki viszi viszi. Én békésen megkérdeztem hogy ez normális szerinte? Ő sajnálja, a utánam érkező szépek meg bontották a kerítést mert két órát autóztak.. amíg ott voltam beestek még 3 man stb..

A használt autó nem mindig kényszer, ha nekem egy régi típus tetszik akkor mi van?

 

Előzmény: Hasznald_A_Netet (1944)
StakkaBoo Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1946

Igen csak neked van lehetőséged olcsón venni szart,vagy drágán jót magánszemélytől.

 

Mig a nepper ráteszi mindenképp a hasznát,igy lutri hogy jót vagy szart vedzel,a lényeg hogy minden esetben drágán.

Előzmény: hiperpigmentált (1905)
von Tom 71 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1945

Saját példám álljon itt: szeretnék eladni egy szép és korrekt állapotú Peugeot 508-at. / szervízkönyv, minden működik rajta... / Igaz nagy motorral szerelt, de 2012-es évjáratú és van rajta egy kisebb parkolási sérülés. 202.000km-t futott, de ez nem látszik rajta. Az első érdeklődő Ferenc volt az AAA autótól, sms-ben.

Még hárman hívtak, a következő nyitó kérdést tették fel, más-más módon: "... hogyan lehet, hogy egy 5 éves autó 202.000 km-t futott...?" A harmadik telefonálónak már meg kellett jegyeznem, hogy nagyon sajnálom, nem tudom, hogy ez a szerencsétlen autó miért futott ennyit...

Hasznald_A_Netet Creative Commons License 2017.12.22 0 2 1944

Közlöd ezen aggályaidat a telefonban (túl sok idő, nem akarod hogy szerviz lássa a kocsid, 600 Ft benzinpénzen múlik a boldogságod) és elköszönünk egymástól békében. Találsz olyan vevőt, aki nem ennyire kukacos.

Mivel az eladó vezet, ő is a felelős, nem értem ez miért annyira nehezen érthető. Ha pedig 34 km-nyi benzinpénz neki sok, akkor nincs egymással dolgunk, nem ugyanazt az értékrendet képviseljük. Pont ezért kell ezt telefonon megbeszélni, nem egymás idejét húzni feleslegesen. Elhiszem, hogy az eladó fűt-fát ígér a kocsiról, de azt majd a szerviz eldönti. Ha az eladó elzárkózik, akkor az nekem = rejtett hibákkal. De harag nem lesz miatta.

Előzmény: pirosalmabumm (1943)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.22 -1 0 1943

namégjóhogy a szervizt ő fizeti. És a te idődet amit ezzel elbaszol? És az odaautókázás költségeit? És ha a 34 km-en valami gubanc van ki viseli a kockázatot?

Előzmény: Hasznald_A_Netet (1938)
WebNeo Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1942

Like :D

Előzmény: subaaa (1930)
subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1941
De amúgy saját magadnak is ellent mondasz. Nyilván jobban tetszett volna a Golf is 0 km-el, de a ház fontosabb volt (érthető), hát nem fért bele. Innentől én már ezt kényszernek hívom...
Előzmény: Tazizi7777 (1939)
subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1940
Várjál már, nem 5 miliorol beszélgetünk, alap Focus és 2004et írunk, ráadásul jóval a lejárat előtt ki lett fizetve... De amúgy is félrebeszélsz szerintem. Jelen átb.szós használtautópiaci helyzetben egy pénzügyi oroszrulett használtautót venni, de a kényszer az nagy úr, csak nem kell szégyelni és pláne nem kell ideológiát gyártani köré.
Előzmény: Tazizi7777 (1939)
Tazizi7777 Creative Commons License 2017.12.22 0 1 1939

Látszik a magyr onolkodás sajnos. Jó pár dolgot kihagytál az önigazolásból.

1. hitele vettél egy 5 millió tucatautót, amit 150.000km után már problémásnak tartasz.

HITELRE vetted tehát a te havi kamatodól én minden hónapban cserélhetek egy 1.9TDi-ben komplett vezérlést, gyári alkatrészekből

A használt autón megcsinálod a kötelező cseréket az elején, és annyi, feltéve, ha vétel előtt jól átnézted. Családban cask használt auto volt, van... még sosem szívtunk rá, bár igaz, hogy a megbízható, régi típusokat keressük.

új típusok jobban rohadnak, mint a régiek

Éves 15000km-re kellett neked megbízható auto? Ilyen távra elég egy lerúgott zaporoze is, az is elvisz bárhová, ha ilyen nagy távokat mész :)

Az értékveztésből veszek egy jó autót, amihez nem kell nasa technika, hogy életben lehessen tartani

Az ésszerűség szüi a használtautó vételt, nem mindenkinél a kényszer. Én inkább egy új házból írok most, és köszöni a Golf3 kombi TDi, de még kb 800.000km-t elmegy nagygenerálnélkül

Előzmény: subaaa (1912)
Hasznald_A_Netet Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1938

Úgy csináltuk az eladóval, hogy ő vezetett és én fizettem a szervizt. Ő ugyanúgy rákérdezett erre, mert nem egy vevőjelöltje volt, aki ezt az ő kontójára akarta kérni. Szóval megvolt a vizsgálat, fizettem, mentünk vissza. Szó sincs arról, hogy az eladó fizesse ezt. Ugyancsak nem 100 km-re lévő szervizt választottam, hanem onnan 17 km-re lévőt, amiről csupa jó vélemény volt és nem tavaly alapították.

Előzmény: pirosalmabumm (1937)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1937

alapvetően egyetértek, de a 8. pontban a "saját szervizben átvizsgálás" azt így hogy?

már egy próbaútból problémát csinálsz (jogosan), de vigyük el egy távoli (vagy közeli tökmindegy) szervizbe, az én időmből, az én költségemen, az én kockázatommal?

Én eddig csak viszonylag normális állapotú autókat adtam el (olyanokat is vettem) de soha fel sem merült ilyen kérés, se eladáskor se vételkor, hajtottam volna el aki ilyennel jön...

Előzmény: Hasznald_A_Netet (1934)
Hasznald_A_Netet Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1936

Igen, jó lenne, egy ideális világban. De amikor az autó-adásvétel az egyik legproblémásabb és legnagyobb bukással kecsegtető üzlet Magyarországon, akkor luxus a tudatlanság.

Kihagytam egy pontot, miszerint én eladni és venni is diktafonnal megyek. Minden rögzítve van, így letagadni sem lehet semmit. Ez sajnos ilyen biznisz. Lehet bízni, csak nem érdemes.

Előzmény: csdani19820802 (1935)
csdani19820802 Creative Commons License 2017.12.22 0 1 1935

Alapvetően igazad van. Hasonlóan járok el én is, ha autóvásárlásról van szó. Motorozok is, adtam, vettem már többet, saját tulajdonú motorjaimat, ott alapvető a vételár letéte a próbaút előtt. De azt ne felejtsd el, hogy nagyon sok ember vég-vég-végfelhasználó. Nem ért az autóhoz, egyáltalán. Azt sem tudja, hogy hogy működik a robbanótmor. Persze, akkor ott a szakszervíz és az átvizsgálás. De ezek az emberek azért mennek alapból nagy nevű kereskedésbe, mert bíznak a jóhiszeműségbe és a garanciában. Ha meg mégsem, akkor meg jön a "mi van ha a szerviz összejátszik a kereskedővel, mert tuti ismerik egymást" és "mi van, ha azért akarja átvizsgáltatni az én autómat, hogy valamit ki vegyen belőle, mert a szomszéd Jani bácsival is ez történt" című, bizalmatlanságból eredő kérdőjelek. Az autóhoz konyítok, így tudom is hogy mik legyenek a lépések, ha vásárolni, eladni szeretnék. De pl a fal színezéséhez nem. Egyáltalán nem. Azt sem tudnám, hogy milyen fórumon, hol érdeklődjek és milyen márkák léteznek vakolóanyagból. Egyáltalán vakolóanyagnak hívják? Mennyit érhet, mennyi lehet a reális ára, valamint mennyi lehet a reális munkadíj? Fingom nincs. Épp ezért igyekszem megbízni a festőben, kőművesben. Mert azt sem tudom, hogy hol járjak utána, mivel nem tudom hogy minek járjak utána a témában. Na valahogy így lehet sok ember az autóvásárlás kérédésével is. De alapvetően iagazad van és a legtöbbjével egyetértek, de a legnagyobb gond szerintem azzal van, hogy egy kereskedésnek automatikusan megbízhatónak kellene lennie, hogy kérdés sem merülhessen fel a vásárlóban, hogy átverik. 

Előzmény: Hasznald_A_Netet (1934)
Hasznald_A_Netet Creative Commons License 2017.12.22 0 4 1934

Az Index cikkének alapján jutottam ide, csak ezért regisztráltam. Nem a szóban forgó cégről írok, hanem az emberek egy részének totális tájékozatlanságáról, lustaságáról és fillérbaszó hozzáállásáról, amikor százezrek, milliók forognak kockán.

Napok múlva itt van 2018 és sok ember még mindig képtelen élni a szabad információáramlás adta jogokkal, erre ez a topik ékes példa amit töviről-hegyire átolvastam.

Még a számos elrettentő példa után is beugranak olyan topiktársak, akik arról érdeklődnek, hogy merjenek -e üzletelni ezzel a kereskedéssel? Arra nem voltak képesek, hogy néhány oldalt visszagörgetve átolvassák az egybehangzó negatív véleményeket. De nem itt kezdődik a baj. Előrebocsátom, hogy a stílus kioktató lesz, mert a finomkodással semmit nem ér el az ember. Aki ezt sérelmezi, ne is olvasson tovább.

 

1. Hitel. Ha nem voltál képes összegyűjteni a pénzt az autódra szorgos és megfontolt takarékossággal, miért várod el, hogy a bankok kedvező feltételekkel adjanak hitelt? Pontosan tudják, hogy teljesen rájuk vagy utalva, mert valószínűleg egy 25 éves Swift árát se tudnád összekuporgatni, hisz nincs önfegyelmed. Ha pedig nem tudsz félretenni pénzt, akkor se autó, se hitel nem való neked. Én is szeretnék kovácsoltvas kerítést, de nem veszek fel rá milliót, amire utána még félmilliót rátesznek kamattal. Nem futja rá és ezt felfogom, elfogadom. Ha többen fognák ezt fel, nem állnának hegyekben a lefoglalt kocsik nemfizetőktől.

Megoldás? Azt kell venni amire futja, nálam ez a szarba se vett kis Swift, de amíg azt hajtottam össze tudtam gyűjteni a pénzt jobb autóra, amivel a családot kíméltem meg a felesleges anyagi bizonytalanságtól. Az uzsorakamatot meghagytuk másnak.

 

2. Így 2018 előtt sokan még mindig képtelenek használni a legalapvetőbb Internetes keresőket. Aki ismeri a Gyakorikérdéseket, tudja hogy az ott feltett kérdésekre a válaszok jó része kikereshető gugliból 5 perc alatt. Érthetetlen, hogy akik naponta nyomkodják a telefonon a fészt, azok hogy tudnak elsiklani olyan alapvető információk felett, mint a kiszemelt kereskedés hírneve, adatai, az ügymenet és hasonlók. Ha beírom ennek a kereskedésnek a nevét, a 4. találat már az itteni véleményekhez vezet. Nagy részüknek ott a Facebook oldala is, ha már csak az megy. Jöhet a kifogás, hogy öreg vagyok, nincs netem, de egyrészt minden könyvtárban van fillérekért Internetezési lehetőség, másrészt az emberek nagy része nem barlangban él és vannak ismerőseik, akik képesek kezelni a netet és szívesen segítenek is. Innen jön a következő pont, a

 

3. Lustaság. Sokan egyszerűen csak nem akarnak hosszasan kutakodni a jövőbeni autójuk után, akkor sem ha ezt azt jelenti, hogy ordas nagyot bukhatnak és átverhetik őket a rájuk szakosodott cégek. Rajtuk nem lehet segíteni és nem is kell.

Ők sosem fogják átböngészni a netet, hogy megbízható -e az adott kereskedés. Ők nem töltenek napokat egy-egy autótípus tüzetes vizsgálatával, mások véleményével, típushibákkal, alkatrészárakkal. Van egy ami tetszik és amit hajlandók megfizetni, ennyi elég nekik. Tipikus vásárlói a gyönyörűszépre csinált de belül hulladék típusoknak, ami miatt hajlandók elnézni szinte bármilyen hibát, úgyis a szomszédnak/csajoknak lesz mutatóba. Ők mennek aztán autót nézni a 4 egymást dumában felüllicitáló, de az autóhoz max olajcsere erejéig értő fószerral, akiket egy kezdő kereskedő is körberöhög és manipulál. Persze ugyanezek röhögik ki azokat, akik hajlandók áldozni az autó előéletének lekérdezésére, állapotfelmérésére, idő beleölésére. És már jön is a

 

4. Fillérbaszás. El akar költeni 1-2 milliót, de már a 650 Ft-ot is sajnálja arra, hogy lekérdezze az autót a BM-tól. Évekre hitelbe fogja vágni magát, de arra nem szán egy fillért sem hogy lekérdezze, törték -e már a kocsit. Potenciálisan százezres tételek fenyegetik egy rossz állapotú autó miatt, de a 10-15ezer Ft átvizsgálási díj hallatán infarktust kap.

 

5. Kapkodás. Amikor elsőre akarja kifogni a tökéletes autót, mert fél az eladóktól, vagy sajnálja a pénzt üzemanyagra. Inkább feladja az elveit és elvisz valami szart, csak ne kelljen annyit foglalkozni az autóvásárlással. Na ők azok, akiket becsalnak a kereskedésbe a már nem létező autóval, aztán rábeszélik őket egy másikra, mert az úgyis helyben van, és akkor nem kell máshová elmenni. Reménytelen esetek, legtöbbször önmagukat megfélemlítő kisemberek, akik nem mernek kiállni az igazukért és az érdekeikért. Itt is olvasni, hogy órákat váratták őket. Mi van?! Elvették a papírokat és nem adják vissza?! Milyen kisegérnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ott üljön lehajtott fejjel a többi lehajtott fejű között és ne követelje vissza az iratokat max egy óra után, miközben időpontra mentek? Még sokat mondtam. És itt nem ritkán előforduló csúszásról van szó, hanem tudatos kondicionálásról. Aki így él, az az étteremben is szó nélkül vár 2 órát, mire kijön a kaja? El kell felejteni, hogy az ember van a kereskedésekért, pont fordítva van. Ahol nem, azt rögtön ott kell hagyni, akkor is, ha 200 km-t utaztál a kocsiért. Bizony benne van, hogy csak a 8. autó lesz megfelelő és benne van a ráfordított költség egy százasban alsó hangon. Ilyenkor viszont az ember legalább tudja, mindent megtett a körültekintő vásárlásért. Lekérdezte, átnézette, papírja van az állapotról és a hibákról. Nem azokról, amiket az ilyen cégek rákamuznak a saját jól megszerkesztett állapotlapjukra, hanem a tényleges hibákról, amik az alku tárgyát képezik.

 

6. Felületesség. Ha kizárólag a vásárló szemszögéből nézzük, már a kipróbálásnál bukik sokaknál a dolog. Félnek minden egyes kallantyút, extrát, izzót kipróbálni, esetleg nagyképűen elsiklanak felette, mert nekik az ránézésre is jó. Főként férfiakat sújtja ez utóbbi, pláne ha már használtak olyan típust. Mert bizony sok férfinak megnő az egója, ha egy kereskedő elkezd haveri hangot megütni velük és manipulálja őket, mintha kollégák lennének. Miközben a férfi mája hízik, el is felejti megnézni a problémásabb részeket, akkora spanok a kereskedővel. Már tegeződnek is, a kereskedő anyjának a féltestvérének is ilyen kocsija van és ANNYIRA jó autó! A sok szöveg közben elmarad a lényeg, de ez is a taktika része. A nőket egyszerűen a színlelt tudással lehet megfélemlíteni, bedobják az ócska szakszavakat, jogos kérdésekre sértődöttséget mímelnek, a rakás lambdaszonda meg hárombetűs rövidítés között a nő meg azt se tudja, hova pillogjon. Már kérdezni se mer, mert nehogy hülyének nézzék. Innentől nyert ügye van a kereskedőnek.

Soha ne hagyjuk magunkat siettetni az eladó által, mert xy órakor programja van, legalább egy óránk legyen arra, hogy mi magunk is átnézzük az autót (ebben nincs benne a szerviz átvizsgálása). Ha annyira siet, kérjünk másik időpontot, amikor ráér.

 

7. A lerabolt autók. Mindent elárul az eladóról, aki a szőnyegtől kezdve az izzókészletig bezáróan mindent kivesz a kocsiból. Az is árulkodó, hogy ha alkudsz, akkor nem adja az autóhoz való másik szett felnit-gumit. Ezek nem kötelező tartozékai az autónak eladáskor, de a mentalitás éppen elég ahhoz, hogy egy normális értékrenddel bíró vevőt eltántorítson. A legalja a gyári rádió kiberhelése, de láttam már kalaptartó vagy hátsó fejtámla nélküli kocsit is. Akinek ennyire fontos az a néhány tízezernyi cucc, az tartsa meg az autóját, mert amilyen a gazda, olyan a kocsi.

Akkor is figyelni kell ha benn vannak a cuccok, mert sokszor az átadáskor tűnnek el a kocsiból, vagy cserélődnek a gumik valami 10 éves agyonkopottra.

 

8. A rejtőzködők. Kitakart rendszám, eltitkolt alvázszám, merev elzárkózás a kocsi átvizsgáltatásától, Tesco parkolós adásvétel. Már nem indul jól a dolog és teljesen értelmetlen. Úgy is az az első dolgom telefonon, hogy elkérem a rendszámot és alvázszámot, majd rákérdezek a saját szervizben átvizsgálás lehetőségére. Ha bármelyikre NEM a válasz, elköszönök, mert van titkolnivalója a tulajnak, kereskedésnek. Ugyancsak nem érdekel az, aki nem engedi fényképezni a kocsit. Sok kereskedés magányszemélynek álcázva hirdeti az autókat, hogy a telephelyre vagy külső helyre csaljon. Ott aztán félig kitöltött papírral vár idén alapított ákombákom kft pecsétjével, a lusta ember meg feladja az elveit, mert már ott van. Megoldás: küldesz egy SMS-t a hirdetőnek, hogy érdekel a kocsi (semmiképp sem nevén nevezve) és hívjon vissza több infóval. Ha rákérdez hogy melyikre gondolsz, akkor tuti kereskedő. Ragaszkodj az üres adásvételihez, azaz ott helyben töltsétek ki mindketten, így nem fog tudni előre pecsételt adásvételivel meglepni. Ha mégis, akkor magabiztosan ott kell hagyni, hisz nem erről volt szó.

 

9. Alkudozástól rettegők. Nekik nem szabad autókereskedésbe menni, mert megeszik őket reggelire. Ők azok, akik kifizetik a kiírt árat és még pluszban a rejtett költségeket, max magukban fortyognak kicsit. Pont azért kellene elvinni állapotfelmérésre, a legtöbb helyen azt is megmondja a mester, mennyi lesz a számla a javításról. Azt az összeget lazán le lehet alkudni, vagy elsétálni elzárkózás esetén. Legyen egy baleké.

Akkor sem kell megijedni, ha a kereskedés gombokat akar adni a kocsiért. Magánvevők ugyanígy meg fogják ezt játszani. Tesók, főnökök szokásos módszere: már telefonban lealkudja a vételárat még elfogadható szintre, aztán eljön a kocsiért és kipróbálás után az alkudott vételárból is alkudni akar. Sosem egyedül jön, mennek az unokatestvérek is a nyomásgyakorlás kedvéért. El kell hajtani a faszba, egy fillért se engedni. Meg fogja adni az árat. Ha nem, viszlát. De legjobb nem szóbaállni velük egyáltalán.

 

10. Ügyintézés. Iratokat soha nem adunk ki a kezünkből, csak megmutatjuk. Legyen nálunk fénymásolt példány. Ahol ez gond, onnan elmegyünk. A kocsikulcsokat soha nem adjuk ki a kezünkből, amíg az irányár nincs letéve kápéban. Ha van pénz, akkor vezetheti a kocsit. Ha nincs nálad és összetöri a tesztúton, azt is le fogja tagdni, hogy valaha beszéltetek. NEM vagy köteles tesztet biztosítani. Tudom, hogy sokan ezt elfogadhatatlannak tartják, de túl nagy a kockázat ahhoz, hogy csak úgy át lehessen siklani fölötte. Meg kell nézni az említett kereskedés tesztelési szokásait, ami finoman szólva sem kímélő. Ilyet csak annak engednék, aki kifizette a kocsit. Ez visszafelé is érvényes, a kereskedés sem lenne köteles biztosítani a tesztet, csak ők eladni akarnak szinte mindenáron, ezért ígéretekből sosem lesz hiány. Nem kell bedőlni.

Ha magánszeméllyel üzletelünk, az adásvételi kitöltésénél mindenkinek, feleknek, tanúknak legyen ott a személyi okmánya, amit kölcsönösen leellenőriznek. Ha „elfelejtettem, nincs, tudom fejből, majd kitöltöm otthon és elküldöm postán” esete forog fenn, akkor küldjük haza az okmányokért.

Addig nem adunk át kulcsot és okmányokat, amíg nincs a kézben a kialkudott vételár. A „később utalom, elugrom automatához, várni kell pár órát amíg jóváíródik a pénz” szöveg gyenge és átlátszó. Készpénzes átvételnél legyen nálunk UV pénzvizsgáló, ez kb egy ezres, de sok bosszúságtól megkímélhet.

Ha minden rendben és megvan az adásvételi, minden fél tanúkkal együtt ellenőrizze a felvitt adatok helyességét, mert utólag módosítgatni nagy szívás.

 

 

Nálam alapszabály, hogy csak magánszemélytől veszek magyar autót. Ha megnézem, hogy a behozott külföldiek mennyit érnek a regadó és a kereskedő haszna előtt, majd összehasonlítom az adott ország kínálatával, akkor a helyzet lesújtó, pláne hogy ide már manipulált órával és kikalapálva kerülnek. Akinek az kell, jobban jár ha maga megy ki érte.

 

 

Saját sztorim:

 

Összegyűlt a pénz, elkezdtük nézni a kocsikat. Kb egy hónap keresgélés és 4 megtekintés (ebből kettő szervizben is átnézetve, a másik kettő ránézésre se tetszett) után találtam egy jónak tűnőt, az eladó készséges volt és minden adatot megadott, a lekérdezés szerint is rendben volt az autó. Kértem időpontot szervizben átvizsgálásra, egyeztettem a tulajjal, előtte egy órával találkoztunk háznál, mindent elmondott az autóról, közben minden porcikáját átnéztem-kipróbáltam, pénzt leraktam és így elvittük tesztkörre. Utána elmentünk a szervizbe, fél óra alatt átnézték a kocsit, állapot jó volt, állapotlapot kaptam, fizettem és visszamentünk házhoz, ahol megalkudtunk az ismert hibákat illetően. Ebből nem volt sok, szóval szerényen alkudtam, fél átírást azért megspóroltam vele. Új, üres adásvételi, beleírva az ismert hibák tételesen, ÁR beírva (nem az hogy kp, hanem a tényleges vételár, mert reklamációnál letagadhatják a tényleges árat), minden adat részletesen ellenőrizve, pénz átszámolva rendesen, boldogság és jobbra-balra el. 3 nap múlva már a nevemen volt az autó, dicsérték az eredetvizsgán rendesen. Ma is jól szolgál.

Összesen 52.125 Ft-ot költöttem a különböző adatlekérésekre és átvizsgálásokra (benzinköltség nélkül), mire meglett ez a kocsi. Nem volt gyors sem, egyszerű sem, szervezni is kellett rendesen, de nekem mindent megért a biztonság, hogy jó autót vettem ami nem hagy majd cserben.

Tudom, hogy sokakat fog majd dühíteni a kukacosság, ahogy az ilyen dolgot intézem, de amikor ennyi pénzről van szó és csak ebben a topikban számos embert vertek már át, akkor úgy érzem hogy nekem van igazam. Ha csak egy ember felfogja ezeket és tudatosan vásárol autót, már megérte. A többieken meg úgysem lehet segíteni, ők majd eladják áron alul a kocsit, felveszik a brutális konstrukciójú hiteleket, hogy utána hazavigyék azt a bontószökevényt, amit Ausztriából már kitiltottak. Egészségükre.

subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1933

Nálam pontosan ez zajlik most, tudnék venni egy kitudjamennyirelefingott 1 millás autót, amire még rá is tudnék költeni 500-at, de nem kezdek el halászni ebben a mocsárban (mások kárán tanulva), hanem gyűjtök még az újra.(Munkába járásra kellene, meg évi 1 nagyobb nyaralásra a párommal)

A kinézett háromszög valahogy úgy néz ki (ár szerint növekvőben) hogy Fabia, Corsa, Fiesta. Addig kénytelen vagyok a családi Focussal és vonattal járni.

Előzmény: csdani19820802 (1931)
csdani19820802 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1932

Egyébként ha anyagliag megtehetném, akkor az 1 éves használt autó lenne az etalon számomra. Már bukott az árából, de még határozottan új. Eddig a legfiatalabb autóm 2 éves volt. 

Előzmény: subaaa (1930)
csdani19820802 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1931

4 milláért nekem is aligha jutna eszembe a használt. De nem tudom figyeled-e milyen szépen kúsznak fel az összegek. Alapvetően 1 - 1.5 milliós használt autóról kezdtünk írni, amire rájon 300 - 500 e Ft ráfordítás. Az még mindig nem 4 000 000 Ft....Nagyon nem! 

Előzmény: subaaa (1930)
subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1930

Ameddig ezt nem látják át az emberek, addig lehet olvasgatni a "A 4 milliós Ford S-Max, amire 1 milliót kellett költeni" és hasonló szalagcímeket. (Paszt mek, 4 millával a zsebemben pláne még a csírája sem mozdulna meg a fejemben hogy használtat vegyek...)

Előzmény: pirosalmabumm (1928)
csdani19820802 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1929

A másik autóm, amit most váltottam épp egy Nubira III, 1.6 SX, 2004'. Azt most pont meg is tartottuk, párom használja. 9 évesen, 150 000 km körül vettem és 300 000-et karcolja az óra. Nem adjuk el, mert rendben van a kocsi és egyébként is kellett páromnak valami szaladgálós. Maga kategórájában nagyon jó ár/érték arányú kocsi, szerintem tetszetős formában, kulturált beltérrel és rozsdának nyoma sincs. Nagyobb meghibásodás nem volt! Csak, mint érdekességet írtam, ha már szóba került a típus :)

Előzmény: pizo (1925)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1928

és az 5-6 éves kitudjamiennyirelefingott mondeo helyett vehetsz egy új dácsiát vagy suzukit 4m körül, ami szintén teljesen megfelel egy átlagos mindennapi használatra, és vélhetően 100+ e km-ig különösebb probléma vagy pluszköltség nélkül használhatod, ami az 5-6 éves ismeretlen előéletű mondeóról nem mondható el.

Van akinek ez többet számít, minthogy egy "komolyabb" mondeóba ülhessen...

Előzmény: pizo (1925)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!