Keresés

Részletes keresés

Unislicer Creative Commons License 2011.11.19 0 0 541
Zsalu53 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 540

Ugye mindenki felismerte a fehér légcsavarkúpról, hogy ez a HA-MOA. Nekem csak egy kopott újságkivágásom volt, ezért nem kerülhetett bele a típusfüzetembe. :(

Előzmény: Chabi79 (534)
indexalfalima Creative Commons License 2011.11.19 0 0 539

Szomorú! :((

Előzmény: viricsi (536)
Unislicer Creative Commons License 2011.11.19 0 0 538

Szia, ígérem fel fogom venni Veled is a kapcsolatot, (Foltossal már megtettem), de jelenleg nincs sok időm sajnos "ide nézegetni". Foltost hívtam is, de nem vette fel, így itt üzenem neki, hogy a mai telefonos interjú szerintem elmarad, de véleményem szerint megértő lesz, ugyanis a madár megmentésére tett erőfeszítéseim úgy néz ki, hogy nem voltak hiábavalóak...

Röviden, amit most tudok:

A kiemelés mindenképp meg fog történni.

Tavaszig a gép mindenképp egyben marad, a jelenlegi helyétől kicsit arrébb lesz lerakva, hogy ne akadályozza az épület átépítési folyamatát.

HA a mai, késő délutáni tárgyalások (emiatt nem tudok interjút adni) sikeresek lesznek, akkor jövőre új helyre lehet vinni a sárkányt, ahol a tulajdonos újra invesztálni fog, ennek a tervei még egyébként meg sem születtek, annyira friss az info.

 

Két dolog van viszont, ami a fent leírtaknak gátat szabhat:

 

Először is az emelésnél (főleg a megfelelő hevederezési pontok kiválasztásánál) ne sérüljön a sárkány, erre minden tudásom sem garancia, hiába vagyok jómagam is "repülős", kicsit úgy érzem kevés a 6 nap, hogy igazából körbejárjam a dolgot (ha ebben valaki műszakilag hozzá tud tenni valamit, azt nagyon megköszönném)

 

Másodszor pedig tavasszal a gép szétszedésében, kocsira rakásában, elszállításában, az új helyén összeállításában tevékenyen is részt kellene vállalnia pár fanatikusnak... Nyilván az ezzel járó (egyébként nem kevés) szükséges költségeket a tulajdonos áll, de ez "csak" a szállításra, emelésekre vonatkozik...

 

Ami most a történetből hiányzik szerintem, az a szét- és össze szerelés folymatának megszervezése, ehhez viszont egyedül kevés vagyok.

 

Előzmény: viricsi (532)
Zsalu53 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 537

Igen, valóban, a HA-MAL is eléggé leterhel. De valamit meg lehetne próbálni. Szerteágazó nemzetközi kaocsolataim vannak, egy jól megfogalmazott angol nyelvű felhívás, segélykérés talán hozhat valami eredményt. Végül is Európában vagyunk. A DDR-STD Hollandiában talált gazdára. Egy külföldi befektető is megvehetné, a bontásnál ez is jobb. Persze valakinek ebben az ügyben a tulajdonossal is fel kellene venni a kapcsolatot. Példáúl, mit gondol az árról, határidőkről, stb. Tehát, ha kapok egy tulajdonosi beleegyezést, és egy szívhezszóló reklámszöveget megpróbálhatom.

Előzmény: viricsi (532)
viricsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 536
Előzmény: indexalfalima (535)
indexalfalima Creative Commons License 2011.11.19 0 0 535

Gézával mi a gond?

Előzmény: viricsi (532)
Chabi79 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 534

egy kis nosztalgia...

 

 

kicsit nagyobb méretben:

 

http://img27.imageshack.us/img27/8356/2011110444.jpg

Gregor83 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 533

Teljesen igaz es jogos meglatasok Ricsi reszerol. A ket gep egyutt/egyszerre tuti nem fog menni, ahhoz rengeteg ido es penz kell, illetve nem utolso sorban ember is.

 

 

Előzmény: viricsi (532)
viricsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 532

Véleményem szerint ez a gép már az a kategória amit jelentős pénzek bevonása nélkül nem lehet megmenteni, sőt valószínűleg egy "értékmentő" bontáshoz is komolyabb összegre lenne szükség.

Addig, amíg nincs ehhez forrás, ill. nem ismerjük a gép állapotát, a tulajdonos pontos szándékát, hozzáállását a kérdéshez, addig csak előkészítő ötleteléssel tudunk foglalkozni.

Ehhez baromi kevés lesz néhány fanatikus elszántsága.

Még A MOGézával kapcsolatos jövőbeni munkák felvállalása is komoly fejtörést okoz mindenkinek, aki reálisan tud a feladatra, a lehetőségekre, a rendelkezésre (nem)álló erőforrásokra, időszükségletre gondolni.

Számtalanszor gondoltam arra, hogy szabad e nekünk egy ekkora feladatot felelőséggel felvállalni? Áldozunk, áldozhatunk e, tudunk e áldozni "puszira" annyi időt, pénzt, energiát erre a feladatra, amennyi szükséges? Megtehetjük e ezt, elvéve a családtól, hozzátartozóktól, egyéb hobbiktól feladatoktól ezeket az erőforrásokat?

Vajon hányan vagyunk, akik ezt megtették, megteszik és vajon hányan maradnánk a végére? MALvinka nagyon sok tanulsággal szolgál-szolgált ezügyben, tehát mindannyiunknak, akik résztvettek, részvesznek ezekben a munkákban ill. akciókban, átgondolásra ajánlom a fenti sorokat, mielőtt bármilyen konkrét lépésre szánnánk el magunkat.

Meggyőződésem, hogy bárhogy is döntünk, annak a döntésnek visszavonhatatlan következményei lesznek, akár felvállaljuk, akár veszni hagyjuk MOIlonkát, vagy éppen az egyszer már megmentett MOGézát.

 

Külön köszönet illeti Unslicer kollégát, hogy egyáltalán  hírét hozta ennek a szomorú eseménynek, megteremtve a megmentés lehetőségét.

viricsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 531

Egy mail-nek, vagy hívásnak én is örülnék. Húsz322tizenhat16.

Előzmény: Unislicer (528)
Foltos Creative Commons License 2011.11.18 0 0 530

bocs korrigálom 30-9-865-415

Előzmény: Foltos (529)
Foltos Creative Commons License 2011.11.18 0 0 529

T, Unslicer, nagyon kérek magánba egy sürgős emilt vagy egy hívást 30-8-865-415!!!!

Előzmény: Unislicer (528)
Unislicer Creative Commons License 2011.11.18 0 0 528

Maga a sárkány és a pilótafülke meglepően jó állapotban van, az eredeti terv az lett volna, hogy el kell darabolni, de sikerült meggyőzni a megrendelőt, hogy egyenlőre csak "tegyük félre" a betontra, majd lesz vele valami...

Természetesen képeket csinálok folyamatosan és majd linkelek ide is.

Előzmény: petya08 (526)
még1MbR Creative Commons License 2011.11.18 0 0 527

Az indoház online-ra, airportálra meg még egy pár helyre jó lenne feltenni egy segélykiáltást a HA-MOI, MOG ügyében, eléggé jól olvasott helyek, biztosan sokan megmozdulnának szerintem.

Nagy kár lenne szétvágni :-(

petya08 Creative Commons License 2011.11.18 0 0 526

Annyira rossz állapotban van?

Fényképeket majd esetleg készítesz a folyamatról, és állapotokról ha szépen megkérünk, és időd is engedi?

 

Valami jelképes összegű eladáson nem gondolkodtatok?
Sok sikert a munkához! (nem lesz könnyű kibontani az épületből)

Előzmény: Unislicer (525)
Unislicer Creative Commons License 2011.11.18 0 0 525

Körülbelül igen. Egyenlőre a tervek szerint félre tesszük az előtte lévő betonos placcra. A MÉH leadás kb 99%-os sajnos...

Előzmény: ZöPö (523)
ZöPö Creative Commons License 2011.11.18 0 0 524

Uraim, viszzakozok. (Kérek engedélyt meghunyászkodni!)

 

A topic témája tehát: (bocs, ez tautológia)

 

MOGéza, MOIlona.

 

+1x elnézést! :-)

ZöPö Creative Commons License 2011.11.18 0 0 523

Bocs a rossz szóviccért, de akkor mindjárt a darabolást is megoldják... :-(

Előzmény: még1MbR (522)
még1MbR Creative Commons License 2011.11.17 0 0 522

A daruval azért csak óvatosan, egy repülőgépet csak speciális helyeken lehet megfogni, emelni, másképp úgy összegyűrődik, mint valami zsebkendő :-(

 

Előzmény: Unislicer (514)
Zsalu53 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 521

Igen! Legyen a cím, mentsük meg az Il-18-kat. Többes szám!

Az Il-14-es fórumon már írtam, itt is elmondom:

Nemzetközi példák már vannak. Luxushotel, vagy vegyesbót.

http://vendon.hu/hotel/luxushotel-il-18-as-modellben/

http://www.airliners.net/photo/Hotelsuites.nl/Ilyushin-Il-18D/1562960/L/&sid=b613b122b65fe16c3617a54faa58be9c

http://www.hotelsuites.nl/suites.php?hotel=1894&view=detail

http://www.planes.cz/en/photo/1011074/il18d-ok-waj-preserved-off-airport/

Mint ismert, a HA-MAL festésének befejezéséhez a Budapest Airporttól kaptunk 500e Forintot. A tárgyaláson beszéltünk a további jövőről is, mint a HA-MOG felújításárol is. A HA-MAL mint referencia szerepelt. Köszönet a csapatnak, sikerre vittük a vállalt feladatot. Nem tudom mi az oka a "csendnek". Megkeresem tárgyalási partnereim, hogy választ kapjak.

Előzmény: Hamster (516)
Zsalu53 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 520

A huzalos vezérlés nagyon megbízható volt és maradt a mai napig. A megfelelő karbantartás, tenziométeres és vizuális huzalellenőrzés, vezető tárcsák ápolásasa, anyagminőség és méretezés tette ezt. A többek között B737NG flight control is még így működik. A repülőgép karbantartásban eltöltött 36 év során nem tapasztaltam, hogy e vezérléssel nagy gond lett volna. A surlódás azért hibákat okozott néha az "auto pilot" "auto thrust"  rendszerekben.

Előzmény: Plazacica (503)
oldrad Creative Commons License 2011.11.17 0 0 519

Hamsterhez csatlakozva felteszek egy kérdést :

Ha IL-18-as megmentésről szól (?) a topik (lajtstromjel nélkül), akkor az abdai 18-ast miért nem sikerülhetne megmenteni a kohótól, hiszen a Géza egyelőre a Skanzenben pihen (olyan-amilyen állapotban), de nem fenyegeti megsemmisülési veszély (max. önrohadás) ?

(nincs olyan sok belőlük sem, olvasva a hozzászólásokat. Váratlanul érte a topik közönségét a MOI-ról szóló híradás? Ha igen, valóban a topik nyugalma érdekében el kéne különíteni a további felesleges kérdezősködés érdekében a két gépet, célszerűen egy újabb topikkal...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ZöPö (513)
Zsalu53 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 518

Ugye MOE-t akartál írni, mert a MOH sajnos 1975-ben odalett Ferihegyen.

Előzmény: Foltos (490)
Zsalu53 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 517

Csak most találkoztam a fórummal, így válaszolva. Négy+1 repülőgép ciselt cargo feliratot. HA-MOA, MOE, MOG, MOI és a LCA. (Tu-154).

Előzmény: Airbus A320 (489)
Hamster Creative Commons License 2011.11.17 0 0 516

Mondjuk a topic címe "az Il-18"-ról ír, szóval ez is csak belefér :)

Előzmény: ZöPö (513)
Hamster Creative Commons License 2011.11.17 0 0 515

És utána?

Előzmény: Unislicer (514)
Unislicer Creative Commons License 2011.11.17 0 0 514

Az abdai gép (mára bizonyossá vált) maximum jövő hét szerdáig marad a helyén, felgyorsultak az események. Az utolsó kivételi lehetőség (a daru rendelkezésre állása miatt) szerda lesz, ha jól számolok, addigra végzünk is az aprólékos munkákkal.

Előzmény: petya08 (512)
ZöPö Creative Commons License 2011.11.17 0 0 513

De itt nem az abdai gépről van szó, hanem a ferihegyi skanzenban álló HA-MOGézáról.

Előzmény: petya08 (512)
petya08 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 512

Én annyit tudok az abdai gépről, hogy a Pen-Dám Kft. tulajdonában van.
Itt lakom a közelben, egy 10 éve biztos nem nyúltak hozzá.

Festés már elég jól lekopott róla.

 

Jólenne ezt a gépet felújítani, felénk repülőgép meg helikopter csodaszámba megy, ráadásul ez meg kintvan mindenki szeme előtt, aztán mégsem foglalkozik vele senki.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!