Keresés

Részletes keresés

Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13650

mert a jelölések nem szabványosítottak: ahány gyártó, annyi rövidítés ugyanarra...

 

ami a Sigmánál "HSM", az a Nikonnál "AF-S", az "OS" pedig "VR"

 

a Nikon 18-200 tehát HSM és OS is

Előzmény: Vgyuri (13648)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13649

Megtaláltam az OS és HSM-et a 18-250 Sigmánál. Mondjuk nem lenne rossz, csak ne kerülne 2x annyiba :-)

Előzmény: Vgyuri (13648)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13648

HSM-et meg az OS-t a Nikkor 18-200nál sem látok (ott van a DX, VR II és IF-ED), a Sygmanál meg csak a DX. (Legalábbis annál, ami az eBay-nál 279$ új, ingyenes szállítás.)

Előzmény: vadmurok. (13627)
vidi313 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13647

Ettől függetlenül persze én is hasonlóan látom a dolgokat. Persze ha azt nézzük, hogy képérzékelő nagyság, meg képminőség, azért ahogyan most van, tehát pl. egy 1/2,3"-os képérzékelő ellenben egy APS-C - vel, azért meglehetősen különböznek egymástól. Nincs ez másként az APS-C képérzékelő FX öszehasonlításánál sem. Úgy gondolom, hogy pl. egy D300-nak jobb a képfeldolgozási rendszere,  mint a D40-nek, tehát ilyen értelemben azért megéri a drágább váz is, sok minden nem lényegtelen további funkció mellett. Ettől függetlenül persze elégedett vagyok a D40-emmel, és amíg működik, addig nem gondolok más D-SLR vásárlására.

Előzmény: Lex Icon (13644)
vidi313 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13646

Ez még későbbi téma. Nem én beszéltem a 70-300-as obiról.

Előzmény: Lex Icon (13644)
Lex Icon Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13645

Ja, és a 70-300VR FF, tehát ha mégis FF-re váltasz, akkor is jó lesz.

Előzmény: Lex Icon (13644)
Lex Icon Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13644

Érdekes, hogy egyrészt a 70-300VR-es obit már profinak valónak írod, másrészt meg FF vázról beszélsz. Az FF-be akkor érdemes kezdeni, ha minimum 1 milkád van az egészre, de ez csak az alap. Másrészt pedig alapszabály a DSLR-eknél, hogy ha választani kell, akkor ne a váz legyen a profi, hanem az obi, mert hiába van D700-ad, ha gyenge optikát tudsz csak rárakni. Viszont egy jó obi a D40-en is jól muzsikál. Ezért használok D40-et 70-300VR-rel és nem 55-200-at D300-on. Egyébként a 70-300VR nem profi obi, legalább is árban nem, mert használtan 100e körül be lehet szerezni. Ennyi pénzért ez az obi verhetetlen ár/érték arányú.

Előzmény: vidi313 (13643)
vidi313 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13643

Úgy gondolom, ahogyan pl. a Nikon D700 tesztképeit nézem, hogy megéri a többletköltség. Nekem legalábbis nagyon tetszenek. Jó dinamika, stb. stb. ha nem vágják agyon az egészet 40 megapixellel a jövőben.

Előzmény: Degeczi (13642)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13642

persze megy majd lejjebb, de az ára sajnos mindig is nagyon magas marad, mert veszett drága egy 36x24 mm-es félvezető gyártása, ahol a selejtarány is nagy (ill. nem hasznosítható úgy, mint - az amúgyis sokkal kisebb - processzoroknál)

 

azt mondják, egy DX váz árát kiteszi önmagában csak az FX érzékelő

Előzmény: vidi313 (13641)
vidi313 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13641

Tehát én is azt akartam mondani, hogy a fullframe vázhoz ha ki akarom használni a nagyobb képérzékelőt, kénytelen leszek az FX-es obikat venni. Ez még a jövő zenéje, addigra sokat változik a fototechnika úgy gondolom és nem biztos hogy olyan kuriózum lesz a fullframe érzékelő, mint most.

Előzmény: Degeczi (13638)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13640

azzal nem lesz baj, az valóban a nagy érzékenység mellett megjelenő zaj miatt volt

Előzmény: Vgyuri (13639)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13639

Én már azzal is megelégednék (valamennyire), ha a kontúrok nm lennének olyan zavarosak, mint a fusinál :-)

Előzmény: Degeczi (13636)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13638

teljesen fölösleges, mert ha DX módban használod a vázat (márpedig másként nem lehet, hiszen a DX obik nem rajzolják ki a teljes képkört), azért kár méregdrágán megvenni - egy DX váz ugyanúgy megteszi, sokkal olcsóbban...

Előzmény: vidi313 (13637)
vidi313 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13637

Az Irfanview-t használom vagy 6 éve. Egyszerű és nagyszerű képnézegetésre, kivágásra. Azt tapasztaltam viszont, hogy leméretezésre sokkal jobb eredményt ad bármelyik fényképezőgép beépített szoftver rendszere.

Mindegy, ha a D40 kimúlik, remélem az még sokára történik meg, fullframe vázat fogok venni. Gondolom ahhoz meg a DX-es obik nem lesznek az igaziak, illetve ilyen obi használata esetén felesleges a fullframe.

Előzmény: Degeczi (13636)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13636

akkor már nem olyan jó a helyzet, mert hiányzó részleteket a szoftveres élesítés sem varázsol oda

Előzmény: Vgyuri (13635)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13635

Egyébként meg a  Photoshop, de még az Irfanview is csodákra képes :-)

 

Persze ez az XVGA nem leméretezés, nagyrészét elviszi a kivágás, amivel pótolom a 200 és az 500 mm közti különbséget :-(

Előzmény: Degeczi (13634)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13634

pont ez mondom, h nagy blendével ronda, lágy képet ad telében a 18-200...

 

(de mondjuk az említett célra tökéletesen megfelel, annyira leméretezve ez eltűnik)

Előzmény: Vgyuri (13633)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13633

Én nem vagyok profi, ezért nekem a használati kényelem fontosabb, mint a csúcsminőség.  Remélem, hogy egy jó minőségű 200-assal el tudom érni azt, amit most a fusival 510-el nem, (mert ott darabra ugyan megvan a kép, csak zajos), hogy ki tudjak nagyítani belőle egy 768*1024es képet nézegetésre, netes feltöltésre, végső (ritka) esetben nyomtatott sajtóban egy 8*12 cm-es képre.

 

Repülőgép fotónál mélységélesség nem kell, lehet nagy a blende, viszont a VR sem sokat segít. A rövid expoziciós idő a tuti megoldás, ahhoz meg az kell, hogy 800 ISO mellett még ne legyen túl zajos a kép. Ezért vettem a Nikont, mert ez a fusi gyenge pontja.

Előzmény: Lex Icon (13632)
Lex Icon Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13632

Szerintem a 18-200-al nem leszel kisegítve, mert repülőgéphez rövid a vége. Még a 300 is kevés, de egy fokkal jobb. 300 fölött már nagyon húzósak az árak.

Én a 70-300VR-t használom és ennek nagyon jó képe van és az ára sem egy katasztrófa (olcsóbb, mint a Nikon 18-200, főleg használtan) és nagyon jó VR van benne.

Igaz, hogy az eleje "csak" 70-nél kezdődik, de nem olyan rossz az. Én inkább csak részlet fotót készítek közelről, minthogy olyan minőségű képeim legyenek, amit szégyellnék megmutatni másoknak, olyan torz, homályos és színhibás.

A Sigma ezen modelljéről mindenki negatívan vélekedik és lebeszél.

Sajnos el kell fogadni egyrészt, hogy az árnak van köze a minőséghez is, másrészt, hogy minél nagyobb az átfogás, annál rosszabb a minőség, főleg, ha még olcsó is.

Nem érdemes vacak obikból bevásárolni, aztán csalódottan eladni őket. Inkább gyűjteni jó obira, amivel öröm az élet. :)

Előzmény: Vgyuri (13629)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13631

már a Nikon féle 18-200 is nagyon kompromisszumos: f/8-f/10 körülire le kell rekeszelni tele tartományban, h kellően éles legyen, részben ezért is a stabilizátor benne - mozgó repülőgépekhez viszont az nem segítség

Előzmény: Vgyuri (13629)
Saughassy Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13630

Akkor passzolom, igazabol ezt fogtam mar kezbe (fateromnak vettem), masrol nem tudok nyilatkozni. :) Ja de, a 18-55rol es a 18-105rol is, csak gondolom egyik sem erdekel. :D

Előzmény: Vgyuri (13629)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13629

Még több is jó lenne, túlságosan hozzászoktam a Fuji 8000-nél a 18x-os zoomhoz. Főleg mivel szeretek repülőnapra járni, és iegyszer egy repülőt kell fényképezni, 10 mp múlva az egész köteléket, vagy az előttem a kordon túlodalán guruló gépet. Nem lehet állandóan objektívet csereberélni, de még gépet sem. (Ha azt csinálnám, hogy közelre a Fuji, mert arra az is jó.)

Előzmény: Saughassy (13628)
Saughassy Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13628

Na de tenyleg muszaj ekkora atfogas? A nikon 55-200 pl nagyon occo es kifejezetten jo kepe van. (Nem csak arahoz kepest)

Előzmény: Vgyuri (13626)
vadmurok. Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13627

Hát ha Sigmából a DC OS HSM-et veszed, akkor használatban nincs igazából különbség. Csak a képminőségben van a Nikon javára. Ha olyan Sigmát veszel, amiben nincs vagy HSM, vagy OS, akkor már a használatban is van.

Előzmény: Vgyuri (13626)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13626

A Sigma 18-200 és a Nikon 18-200 között van reális különbség használhatóságban? Mert az árban van.

djzolko Creative Commons License 2011.05.06 0 0 13625

Most esik le, hogy az egy és ua. Egy tubus van az objektívben, és az szokott kicsúszni a súlyától. Nevezhetjük élességállítónak a kitobinál pl., mert forog, de ugyanez a tubus csúszik ki olyna objektívnél is, ahol belső élességállítás van és nem forog. :) Sőt, olyan is van, hogy nem forog, de ki be csúszkál egy pici tartományban, de akkor is ua. a tubus. :) Szóval akárminek nevezzük, ezt a jelenséget zoom creep-nek hívják. :)

Előzmény: Vgyuri (13624)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.06 0 0 13624

Nem, az élességállító. Nyilván ha a motor fogná, akkor fékezné is.

Előzmény: djzolko (13623)
djzolko Creative Commons License 2011.05.06 0 0 13623

Nem a zoom tekeredik ki? Az szokott, és ezt hivják zoom creep-nek. :)

Előzmény: Vgyuri (13621)
vidi313 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 13622

Természetesen igen, ismerem ezt a jelenséget, csak nem a kit obinál, hanem nagyobb fókusztartományú, nehezebb "üvegnél".

Előzmény: Vgyuri (13621)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.06 0 0 13621

Köszi, annyit nem ér, alább kináltak 11K-ért jónak mondottat.

 

Valószínüleg nekem is hasonló a bajom, azon kívül, hogy az AF nem működik, vizuálisan is jól érzékelhető, hogy ha lefelé fordítom az objektívet, a saját súlya alatt letekeredik a fókuszáló rész a végpontig. Ismeri valaki ezt a jelenséget?

Előzmény: paca76 (13620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!