Egy bajt látok,Te méregből írsz,de itt sem bánt senki senkit sem. Szerintem lehet(ne)érvelni is. A pl. ilyet is vezettem,ez nem az. De jó eséllyel ez csak az én bénaságom valószínűleg..
Szerintem ezek csak fokozatot. Rossz, rosszabb, még rosszabb, legrosszabb.
Tudomásul kell venni azt az objektív tulajdonságot, hogy az ember karja a testétől előrefelé hatékony igazán. Még akkor is ha képes hátranyúlni. Egyébként is a sebességváltó karját, meg az egyéb kapcsolgatnivalókat a kormánykerékhez közel kell elhelyezni. Ha elvárjuk a gkv-től, hogy két kézzel fogja a kormányt, akkor ne rakjuk messzire a váltókart onnan, mert akkor hosszabb ideig vezet félkézzel. Sőt a kísértés is nagyobb arra, hogy a váltókaron felejtse a jobb kezét.
A kezelőszervek értelmetlen elhelyezésére az Ikarus 200-asok egy része is példát adott. Az ablaktörlők szakaszos üzemre alkalmatlanok voltak. A kapcsolóik bal kézzel voltak elérhetőek. Az ablakmosó nyomógombját viszon jobb kézzel kellett kezelni. Hogyan is nézett ki az, amikor a felverődött sarat kívánta lemosni a gkv.? Jobb kezével nyomta az ablakmosót, a megfelelő időpontban a bal kezével kapcsolta az ablaktörlőt, a dérdével meg fogta a kormányt. Bravó!
Te melyik Robur váltókarossal dolgoztál annak idején? Mert ezek szerint volt a motorsátor mögé kihelyezett a'60-as évek elején,aztán volt a későbbi változat ami szinte a szék hátsó részéhez került. Melyik volt szerinted az ergonomikus,azaz a sofőrbarát elgondolás? Ezt a vízszintest,a Barkasnál függőlegest,én sem értem.De nem látszik kényelmesnek. :)
Ismerem a cikket de arra nem emlékeztem,hogy francia vonulás. De miután nem franciák igaz,hogy kis hazánkban hiszen itt laktak. Csak a kép nem hazai, így igaz. :-)
Szívesen osztottam meg. :) Sajnos nem sok maradt belőle :( Az E-bayon még néha feltűnik egy-két darab. A második képen egy ritka DoKa van. Az első képen pedig egy Deutz motoros LD3004-es Ezzel a festéssel azt hiszem vásárokra vitték népszerűsíteni.
Lehet, hogy nem volt szerencsés a fogalmazásom. Arra gondoltam, hogy a Robur busz és koporsó sebességváltója ugyanúgy a gkv. háta mögött volt, mint a Barkas B 1000-en. Ergonómiából ötös.
Nem keverem, tisztában vagyok, hogy az a 3004-es amelyiknek a lökhárítójában van a lámpája de egy típuskönyvem szerint a 4x4-es változata még a régi fülkével készült. Ezen én is meglepődtem
Ez már a modernebb Robur LD2004-es. Gyártási év:1991 Motorja: Deutz-Diesel 4 hengeres Deutz KHD F 4 L 912 F típusú. 73 LE 4086 köbcentis Váltója 5 előrre és 2 hátrameneti fokozatú. 2500 kg teherbírású.
Állítólag,de még nem megerősítve ez meg a kubai cirkuszhoz tartozik. Itt is lehet találgatni,hány féle-fajta járgányból tákolgatták össze ezt a remek darabot.
A legelsö autopàlyàt Köln és Bonn között épitették, 1929 és 1932 között. '32-ben adta àt Konrad Adenauer. A kis bajszos a ràkövetkezö évben került hatalomra és felkarolta a tovàbbi épitkezések ötletét, de nem hadàszati, hanem kereskedelmi és munkahelyteremtési célzattal*. Elsösorban Hamburg kikötöjét szerették volna összekapcsolni a déli orszàgrésszel.
Az autopàlyàk hadàszati jelentösége csekély, a haditechnikàt és személyzetet egyszerübb, gazdasàgosabb vasuton szàllitani.