Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 9896

Régen volt találós kérdés. Milyen gyártmányú a bútorszállító?

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 9895

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 9894

Jó! :) Ez a kép még nem volt,de a típust már tárgyaltuk.

Előzmény: Oldjawás (9893)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.17 0 0 9893

 

Praga S5T

Oldjawás Creative Commons License 2014.09.17 0 0 9892

Oldjawás Creative Commons License 2014.09.16 0 1 9891

Robur majdnem nylon busz.

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9890

"kezelőszervek értelmetlen elhelyezése"

 

Ez esetleg nem a PAV 2 miatt volt? Mármint hogy folyamatosan képben legyen a sofőr ezzel,az ide-oda kapcsolgatásban,közlekedési kérdések megoldásában?

Előzmény: gumidani (9888)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9889

Köszönöm.

 

Egy bajt látok,Te méregből írsz,de itt sem bánt senki senkit sem. Szerintem lehet(ne)érvelni is. A pl. ilyet is vezettem,ez nem az. De jó eséllyel ez csak az én bénaságom valószínűleg..

Előzmény: Törölt nick (9887)
gumidani Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9888

Szerintem ezek csak fokozatot. Rossz, rosszabb, még rosszabb, legrosszabb.

Tudomásul kell venni azt az objektív tulajdonságot, hogy az ember karja a testétől előrefelé hatékony igazán. Még akkor is ha képes hátranyúlni.  Egyébként is a sebességváltó karját, meg az egyéb kapcsolgatnivalókat a kormánykerékhez közel kell elhelyezni. Ha elvárjuk a gkv-től, hogy két kézzel fogja a kormányt, akkor ne rakjuk messzire a váltókart onnan, mert akkor hosszabb ideig vezet félkézzel. Sőt a kísértés is nagyobb arra, hogy a váltókaron felejtse a jobb kezét.

A kezelőszervek értelmetlen elhelyezésére az Ikarus 200-asok egy része is példát adott. Az ablaktörlők szakaszos üzemre alkalmatlanok voltak. A kapcsolóik bal kézzel voltak elérhetőek. Az ablakmosó nyomógombját viszon jobb kézzel kellett kezelni. Hogyan is nézett ki az, amikor a felverődött sarat kívánta lemosni a gkv.? Jobb kezével nyomta az ablakmosót, a megfelelő időpontban a bal kezével kapcsolta az ablaktörlőt, a dérdével meg fogta a kormányt. Bravó!

Előzmény: pumukli89 (9886)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 1 9887

Többek között ez is, meg hasonló társait, na meg a platóst ami itt most nem tárgya a témának! 

 

Előzmény: pumukli89 (9886)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9886

Lehet félreérthető voltam.

Te melyik Robur váltókarossal dolgoztál annak idején? Mert ezek szerint volt a motorsátor mögé kihelyezett a'60-as évek elején,aztán volt a későbbi változat ami szinte a szék hátsó részéhez került. Melyik volt szerinted az ergonomikus,azaz a sofőrbarát elgondolás? Ezt a vízszintest,a Barkasnál függőlegest,én sem értem.De nem látszik kényelmesnek. :)

Előzmény: Törölt nick (9885)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9885

Nem értem a reagálásodat? 

Előzmény: pumukli89 (9884)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9884

Szerintem Te nem erre a váltókarra gondoltál:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131650886&t=9152039

 

Viszont a Barkas,és a Robur váltókarja is elég szerencsétlen módon volt elhelyezve. Még azon is amire emlékszünk,ill aki dolgozott velük.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9883)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9883

Na így már közelebb az igazság. Maga a váltókar, a Roburnál rövidebb vízszintes játékú volt, a Barkasnál nagyobb és inkább függőleges! 

Előzmény: gumidani (9879)
gumidani Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9882

Csak pimaszkodtam egy kicsit.

Előzmény: H-7 (9881)
H-7 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9881

Ismerem a cikket de arra nem emlékeztem,hogy francia vonulás. De miután nem franciák igaz,hogy kis hazánkban hiszen itt laktak. Csak a kép nem hazai, így igaz. :-)

Előzmény: gumidani (9868)
jumperes Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9880

Szívesen osztottam meg. :) Sajnos nem sok maradt belőle :( Az E-bayon még néha feltűnik egy-két darab. A második képen egy ritka DoKa van. Az első képen pedig egy Deutz motoros LD3004-es Ezzel a festéssel azt hiszem vásárokra vitték népszerűsíteni.

gumidani Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9879

Lehet, hogy nem volt szerencsés a fogalmazásom. Arra gondoltam, hogy a Robur busz és koporsó sebességváltója ugyanúgy a gkv. háta mögött volt, mint a Barkas B 1000-en. Ergonómiából ötös. 

Előzmény: Törölt nick (9874)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9878

Kölcsönös meglepődés!! Köszönöm szépen,hogy megosztottad. :)

Előzmény: jumperes (9877)
jumperes Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9877

Szia! 

Nem keverem, tisztában vagyok, hogy az a 3004-es amelyiknek a lökhárítójában van a lámpája de egy típuskönyvem szerint a 4x4-es változata még a régi fülkével készült. Ezen én is meglepődtem 

Előzmény: pumukli89 (9875)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9876

Erre gondolok.

 

 

Az első képen lévőn a régivel egyező helyen van a fényszóró.Az újabbikon a lökhárítóba építették.

 

Robur (Lkw) – Wikipedia

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9875

Szia!

 

De ugye még véletlenül sem keverjük azt a képet, ezzel az utolsó szériással?

 

Előzmény: jumperes (9873)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9874
Én vezettem mindefajta Roburt, de ezt a "barkas licencet nem igazán mondanám, mert tuti más!
Előzmény: gumidani (9848)
jumperes Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9873

Ez már a modernebb Robur LD2004-es. Gyártási év:1991 Motorja: Deutz-Diesel 4 hengeres Deutz KHD F 4 L 912 F típusú. 73 LE 4086 köbcentis Váltója 5 előrre és 2 hátrameneti fokozatú. 2500 kg teherbírású.

 

Üdv.: Roland

Előzmény: pumukli89 (9819)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9872

A 18-as Skoda 706 billencsei akcióban./Kb:1:18-2:58-ig.

 

Közlekedési Filmhíradó, 1970. évi 16. szám

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9871

Állítólag,de még nem megerősítve ez meg a kubai cirkuszhoz tartozik. Itt is lehet találgatni,hány féle-fajta járgányból tákolgatták össze ezt a remek darabot.

 

gumidani Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9870

Bocs a pimaszkodásért.

                                     http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/6/3/5/IMG_0012438635.jpg

 

Előzmény: gumidani (9868)
Lex De Boer Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9869

Jo a megérzésed. ;)

A legelsö autopàlyàt Köln és Bonn között épitették, 1929 és 1932 között. '32-ben adta àt Konrad Adenauer. A kis bajszos a ràkövetkezö évben került hatalomra és felkarolta a tovàbbi épitkezések ötletét, de nem hadàszati, hanem kereskedelmi és munkahelyteremtési célzattal*. Elsösorban Hamburg kikötöjét szerették volna összekapcsolni a déli orszàgrésszel.

Az autopàlyàk hadàszati jelentösége csekély, a haditechnikàt és személyzetet egyszerübb, gazdasàgosabb vasuton szàllitani.

 

 

*az észak-dél irànyu autopàlyaépités 130 000 (!) munkahelyet jelentett.

Előzmény: gumidani (9865)
gumidani Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9868

"nem tudom milyen cirkusz vonulása"

MACIVA 

"kis hazánkban"

Kegyed francia?

 

 

Előzmény: H-7 (9867)
H-7 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9867

Ezen a képen a nem tudom milyen cirkusz vonulása kis hazánkban az ötvenes évek végen,hatvanas évek elején. A "szerelvény" élén egy Csepel 350-es.

 

Előzmény: gumidani (9860)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!