Persze, tiszta sor. Nem is azt mondtam hogy nincsenek szabályok, hanem azt hogy sokkal 'engedékenyebbek' mint egy 'normál' repülőeszköz esetén. És van rá egy fogadásom, hogy ez még az általad említett szigorítások után is fennáll. Hisz ha nem így volna, akkor mi értelme lenne egy 'Experimental' kategóriának ugyebár? :)
Köszönöm, hogy helyettem is válaszoltál az alábbi feltevésre.
Az a helyzet, hogy én csak infókat osztok meg, és nem áll szándékomban sem megosztani társaságot, sem bárkinek a munkáját, szakértelmét minősíteni, püláne nem a hozzászólásokat. Ide bárki leírhatja amit gondol.
Mi, mármint a Corvus csapata, Team Besenyei, és sokan mások is úgy gondoljuk, hogy szépen mutatna a magyar lajstrom, és igen büszkék lesznek amjd azopk is rá, akik esetleg fenntartással viseltetnek addig a gép irányában addig..
Aztán ha mégis nagyon jó lesz a gép, és Peti nyer is vele akár csak pár futamot, rögvest sokkal többen leszünk rá büszkék.
Ezen túlmenően díjazom én nagyon az internet adta szabadságot, és meg is ragadom az alkalmat arra, hogy annak idején, amikor majd ennek a gépnek a hivatalos bemutatója lesz, terveznék is majd egy közönségtalálkozót is, hogy mindazok ott kérdezhessenek a gépről, akiket érdekel. Így Jóskabácsit is!
Azért az ami sem gügye. Az experimentalra is vannak komoly megkötések. Úgy az építés gyakorlatát illetően, mint az anyagok, mint a személyi feltételekben. Jelentősen szigorították a közelmúltban. Nem kis részben a Kelet-Európából bevitt sok exkatonai vas miatt.
Azért bátorkodtam felvetni ezt a kérdést, mert mintha az jött volna le az idáigi hozzászólásokból, hogy ez is hátráltathatja a fejlesztést. Bár időközben idehaza is megszületett az "experimental" kategória tudtommal. De ha ezen múlna valami az előrehaladással, biza "levizsgáztatnám" valami hottentotta lajstrommall, oszt ha lesz mód, átiratnám magyarba. De egy gép nem a felfestett jelektől repül jól, vagy mégjobban, esetleg előzi meg a neves amcsi vagy német gyártót. Itt a dekagrammok, tized és századmásodpercek döntenek.
Bár nem engem kérdeztél, de azért hozzáfűznék egy gondolatot.
Amerikában és pár más országban létezik egy 'Experimental' kategória, amiben gyakorlatilag majdhogynem minden felelősség a pilótát és/vagy a repülőgép építőjét terheli és az ide vonatkozó szabályok-megkötések is jóval 'lazábbak'. Ennek folyományaként a hatóságnak nem sok dolga akad vele - hát persze hogy szinte napok alatt ki tud állítani egy ilyen engedélyt.
Magyarországon viszont ilyen kategória - tudtommal legalábbis - nem létezik, ergo teljesen természetes a honi hatóság kissé 'kukacosabb' hozzáállása, hisz a felelősségük is nagyságrendekkel nagyobb. Szóval teljesen felesleges ismét nekiállnod - nem is annyira burkoltan - fikázi a Corvus-t.
udvozletem.Csak nagyon halkan jegyeznem meg,hogy mit tetszik arrol gondolni,vajon mi lehet az oka annak hogy a magyar hatosag nem repdes az oromtol egy uj corvus termek lajstromozasanak?!
Az tetszik irni,hogy (majdnem)barmelyik unios orszag azonnal regbe venne a gepet,de csupan "nemzeti identitas tudatbol"-ha jol ertettem- tetszenek ragaszkodni a magyar lastromhoz?!Valami santit itt egy picit,nem?
Igaz, rosszul emlékeztem Glenn gépének lajstroma is amerikai, pardon.
Hirtelen nem jutott eszembe a 15 versenyző gépeinek lajstroma..még tanulnom kell. De az tuti, hogy például a média-plane lajstroma német...
Egyébiránt éppen azért használ mindenki amerikai lajstromot, mert ugye amerikában van hagyománya az úgynevezett experimental kateóriának, így nagyon egyszerű a lajstromozási eljárás.
Az hogy egy gép mely országban van lajstromba véve, nem függ össze azzal, hogy mennyire biztonságos-hogy visszautaljak egy már korábban felvetett problémára. Hanyag karbantartó szervezet van mindenhol és éppen nagyon alapos is.
Tehát ha egy gép leesik vagy éppen nem, az nem azért van feltétlen, mert N vagy Z vagy H vagy D van a farkán..
Gondolom, ezek nem megvásárolt, hanem bérelt gépek és a tulajdonos (esetleg éppen a gyártó) országában lajstromozzák, mivel rövid úton lecserélhetik és akkor "hazamegy".
Semmi akadálya nincs az amerikai, olasz vagy akár német lajstromozásnak. Ki kellene csupán vinni a gépet, és hetek alatt meglehetne. DE. De ez egy magyar gép, magyar mérnökök munkája, amivel egy magyar pilóta fog versenyezni, ezért nagyon szép dolog lenne, ha magyar lehetne a lajstroma is.
A versenyben majdnem mindenki amerikai lajstromú géppel versenyez, de például az idén búcsúzott Glenn Dell dél-afrikai géppel szerepelt.
Ha tényleg olyan jó és biztonságos, mint olvassuk a sajtóban mi akadálya van esetleg ami vagy német "rendszámozásnak"? A RB versenyeken mindenkinek saját országbeli lajtromja van?
Fizikailag a gép most a Corvus üzemében van. További fejlesztéseket végeznek rajta, ha lehet könnyítenek még a sárkányon. Ezek után már csak a magyar lajstrombavétel lenne áldás..
Oké így most már számomra is érthető, hogy miért volt szükség a cserére.
Tavaly amikor még Péter és a francia Ivanoff versenyzett ezzel a géppel az Air Race-n akkor a verseny honlapján ennek a gépnek is le voltak írva a technikai adatai. Ha jól emlékszem vissza az Extra 300 SR súlya is könnyebb illetve a motorja is erősebb mint a bemutatókon eddig használt HA-RED lajstromozású Extra 300 S-é volt, tehát ha a csűrőjén is tényleg tudtak javítani akkor gondolom, hogy ezzel a géppel egy energikusabb bemutatót lehet repülni.
Ez nekem sem világos... Most akkor a versenyzésre használt MXS-t váltja ez az Extra vagy a bemutatókon használt együléses 300S-t? És mennyiben változott a gép festése? Nekem nagyon úgy tűnik hogy olyan maradt mint amilyen eddig is volt (lásd alábbi link)... És akkor a HA-RED-et visszateszik német lajstromba?
Igen ez az a gép. Egyszerűen nem volt elég jó a gép, idegesen viselkedett, a csűrője pontatlan volt. Sajnos az SR is ugyanilyen volt, ezért volt a váltás.
Most ezt az SR-t kicsit módosították, illetve könyebb is lett.
Képeket egyelőre Peti weboldalára nem tehetek fel. Egyelőre ugyanis, bármi is jelent meg bárhol erről a gépről, nem hozható kapcsolatba a Red Bullal..hivatalosan.
Az, hogy ezzel a géppel tud-e Peti indulni jövőre, már az első versenyen, az már nem a Corvus gyáron, mérnökökön múlik. Annyit elárulhatok, hogy Peti ma a repülés után úgy nyilatkozott, hogy ő már most szívesen indulna vele versenyen.
És igen. Ilyen jó munkához idő kell, és még mindig kell egy kicsi, de nagyon nagy lépés volt ez mai:)