Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.21 0 0 799
Persze, tiszta sor. Nem is azt mondtam hogy nincsenek szabályok, hanem azt hogy sokkal 'engedékenyebbek' mint egy 'normál' repülőeszköz esetén. És van rá egy fogadásom, hogy ez még az általad említett szigorítások után is fennáll. Hisz ha nem így volna, akkor mi értelme lenne egy 'Experimental' kategóriának ugyebár? :)
Előzmény: Törölt nick (794)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.21 0 0 798
Hát az meg hogyan lehet? Úgyérted nincs se azonosítószáma se lajstromjele?
Előzmény: rali (795)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.21 0 0 797
Áttételesen igen, picit hátráltatja a fejlesztést, amúgy nem.

Ugyanis ha amerikai lajstromba kell tenni, az azt jelenti, hogy bukunk 2 hónapot, amit fejlesztéssel, berepüléssel, teszteléssel lehetne tölteni.

2 hónap ugyanis, míg oda és visszaszállíttatjuk, plusz az adminisztráció.

Ezért is jobb volna, ha magyar lajstromot kaphatna. Ha ez nem megy, akkor még ott van az olasz például.
Előzmény: Törölt nick (793)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.21 0 0 796
Köszönöm, hogy helyettem is válaszoltál az alábbi feltevésre.

Az a helyzet, hogy én csak infókat osztok meg, és nem áll szándékomban sem megosztani társaságot, sem bárkinek a munkáját, szakértelmét minősíteni, püláne nem a hozzászólásokat. Ide bárki leírhatja amit gondol.

Mi, mármint a Corvus csapata, Team Besenyei, és sokan mások is úgy gondoljuk, hogy szépen mutatna a magyar lajstrom, és igen büszkék lesznek amjd azopk is rá, akik esetleg fenntartással viseltetnek addig a gép irányában addig..

Aztán ha mégis nagyon jó lesz a gép, és Peti nyer is vele akár csak pár futamot, rögvest sokkal többen leszünk rá büszkék.

Ezen túlmenően díjazom én nagyon az internet adta szabadságot, és meg is ragadom az alkalmat arra, hogy annak idején, amikor majd ennek a gépnek a hivatalos bemutatója lesz, terveznék is majd egy közönségtalálkozót is, hogy mindazok ott kérdezhessenek a gépről, akiket érdekel. Így Jóskabácsit is!

Üdv,
S
Előzmény: Törölt nick (792)
rali Creative Commons License 2009.11.21 0 0 795
Nálunk a motoros sárkányrepülők jelentős része experimental.
Előzmény: Törölt nick (792)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.21 0 0 794
Azért az ami sem gügye. Az experimentalra is vannak komoly megkötések. Úgy az építés gyakorlatát illetően, mint az anyagok, mint a személyi feltételekben. Jelentősen szigorították  a közelmúltban. Nem kis részben a Kelet-Európából bevitt sok exkatonai vas miatt.
Előzmény: Törölt nick (792)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.21 0 0 793
Azért bátorkodtam felvetni ezt a kérdést, mert mintha az jött volna le az idáigi hozzászólásokból, hogy ez is hátráltathatja a fejlesztést. Bár időközben idehaza is megszületett az "experimental" kategória tudtommal. De ha ezen múlna valami az előrehaladással, biza "levizsgáztatnám" valami hottentotta lajstrommall, oszt ha lesz mód, átiratnám magyarba. De egy gép nem a felfestett jelektől repül jól, vagy mégjobban, esetleg előzi meg a neves amcsi vagy német gyártót. Itt a dekagrammok, tized és századmásodpercek döntenek. 
Előzmény: Pylon-Hit (784)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.21 0 0 792
Bár nem engem kérdeztél, de azért hozzáfűznék egy gondolatot.

Amerikában és pár más országban létezik egy 'Experimental' kategória, amiben gyakorlatilag majdhogynem minden felelősség a pilótát és/vagy a repülőgép építőjét terheli és az ide vonatkozó szabályok-megkötések is jóval 'lazábbak'. Ennek folyományaként a hatóságnak nem sok dolga akad vele - hát persze hogy szinte napok alatt ki tud állítani egy ilyen engedélyt.

Magyarországon viszont ilyen kategória - tudtommal legalábbis - nem létezik, ergo teljesen természetes a honi hatóság kissé 'kukacosabb' hozzáállása, hisz a felelősségük is nagyságrendekkel nagyobb. Szóval teljesen felesleges ismét nekiállnod - nem is annyira burkoltan - fikázi a Corvus-t.
Előzmény: joskabácsi (791)
joskabácsi Creative Commons License 2009.11.21 0 0 791

udvozletem.Csak nagyon halkan jegyeznem meg,hogy mit tetszik arrol gondolni,vajon mi lehet az oka annak hogy a magyar hatosag nem repdes az oromtol egy uj corvus termek lajstromozasanak?!

 

Az tetszik irni,hogy (majdnem)barmelyik unios orszag azonnal regbe venne a gepet,de csupan "nemzeti identitas tudatbol"-ha jol ertettem- tetszenek ragaszkodni a magyar lastromhoz?!Valami santit itt egy picit,nem?

Előzmény: Pylon-Hit (789)
rali Creative Commons License 2009.11.21 0 0 790
Az afféle lehullás Kongóra jellemző.
Előzmény: Pylon-Hit (789)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.21 0 0 789
Igaz, rosszul emlékeztem Glenn gépének lajstroma is amerikai, pardon.

Hirtelen nem jutott eszembe a 15 versenyző gépeinek lajstroma..még tanulnom kell. De az tuti, hogy például a média-plane lajstroma német...

Egyébiránt éppen azért használ mindenki amerikai lajstromot, mert ugye amerikában van hagyománya az úgynevezett experimental kateóriának, így nagyon egyszerű a lajstromozási eljárás.

Az hogy egy gép mely országban van lajstromba véve, nem függ össze azzal, hogy mennyire biztonságos-hogy visszautaljak egy már korábban felvetett problémára. Hanyag karbantartó szervezet van mindenhol és éppen nagyon alapos is.

Tehát ha egy gép leesik vagy éppen nem, az nem azért van feltétlen, mert N vagy Z vagy H vagy D van a farkán..
Előzmény: Törölt nick (788)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 788
"A versenyben majdnem mindenki amerikai lajstromú géppel versenyez, de például az idén búcsúzott Glenn Dell dél-afrikai géppel szerepelt."

Én itt úgy látom hogy amerikai: N24KC
Előzmény: Pylon-Hit (784)
aero111 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 787
A Racer esetén pedig a gyártó ország ugyebár Magyarország, tehát valóban megérdemelné a magyar lajstromot.
Vgyuri Creative Commons License 2009.11.20 0 0 786
Gondolom, ezek nem megvásárolt, hanem bérelt gépek és a tulajdonos (esetleg éppen a gyártó) országában lajstromozzák, mivel rövid úton lecserélhetik és akkor "hazamegy".
Előzmény: Pylon-Hit (784)
aero111 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 785
Idén búcsúzott Glen Dell ?? Mike Mangold után ő sem fog tovább versenyezni ? Elég rövid időt töltött el az Air Race-ben.
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.20 0 0 784
Semmi akadálya nincs az amerikai, olasz vagy akár német lajstromozásnak. Ki kellene csupán vinni a gépet, és hetek alatt meglehetne. DE. De ez egy magyar gép, magyar mérnökök munkája, amivel egy magyar pilóta fog versenyezni, ezért nagyon szép dolog lenne, ha magyar lehetne a lajstroma is.

A versenyben majdnem mindenki amerikai lajstromú géppel versenyez, de például az idén búcsúzott Glenn Dell dél-afrikai géppel szerepelt.
Előzmény: Törölt nick (783)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 783
Ha tényleg olyan jó és biztonságos, mint olvassuk a sajtóban mi akadálya van esetleg ami vagy német "rendszámozásnak"?  A RB versenyeken mindenkinek saját országbeli lajtromja van?
Előzmény: Pylon-Hit (782)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.20 0 0 782
Fizikailag a gép most a Corvus üzemében van. További fejlesztéseket végeznek rajta, ha lehet könnyítenek még a sárkányon. Ezek után már csak a magyar lajstrombavétel lenne áldás..
Előzmény: Törölt nick (781)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 781

Örülünk az új gépnek.

De hol a helye ezek után a Corvus Racer-nek?

aero111 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 780
Oké így most már számomra is érthető, hogy miért volt szükség a cserére.

Tavaly amikor még Péter és a francia Ivanoff versenyzett ezzel a géppel az Air Race-n akkor a verseny honlapján ennek a gépnek is le voltak írva a technikai adatai. Ha jól emlékszem vissza az Extra 300 SR súlya is könnyebb illetve a motorja is erősebb mint a bemutatókon eddig használt HA-RED lajstromozású Extra 300 S-é volt, tehát ha a csűrőjén is tényleg tudtak javítani akkor gondolom, hogy ezzel a géppel egy energikusabb bemutatót lehet repülni.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 779
Ahhh...így már világos, köszi! :)
Várjuk a további érdekes infókat!
Előzmény: Pylon-Hit (778)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.20 0 0 778
A gép festése ugyanaz, és ahogy mondod, a 300 S-t váltja, tehát ez lesz a bemutatógép.
A versenygép egyelőre marad az MXS-R...hivatalosan..
Előzmény: Törölt nick (777)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 777
Ez nekem sem világos...
Most akkor a versenyzésre használt MXS-t váltja ez az Extra vagy a bemutatókon használt együléses 300S-t?
És mennyiben változott a gép festése? Nekem nagyon úgy tűnik hogy olyan maradt mint amilyen eddig is volt (lásd alábbi link)...
És akkor a HA-RED-et visszateszik német lajstromba?

D-EUSR
Előzmény: aero111 (775)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.20 0 0 776
Kedves Aero,

Igen ez az a gép. Egyszerűen nem volt elég jó a gép, idegesen viselkedett, a csűrője pontatlan volt. Sajnos az SR is ugyanilyen volt, ezért volt a váltás.

Most ezt az SR-t kicsit módosították, illetve könyebb is lett.
Előzmény: aero111 (775)
aero111 Creative Commons License 2009.11.19 0 0 775
Kedves Pylon Hit !

Örülök, hogy raktál fel az oldaladra képeket és videót a Corvusról. Jó volt látni így videón keresztül is ezt a gépet repülni.

Olvastam a Péter honlapján, hogy a mai napon új gépe érkezett az Extra 300 SR.

Ez nem az a gép ,amelyet még 2008 elején az első három Air Race futamon kipróbált, de nem volt vele megelégedve ?

Miért kellett lecserélni az Extra 300 S-t ?

Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.18 0 0 774
Na, fogalmam sincs, hogy miért nem töltődnek fel a képek.. de itt viszont megnézhetitek az összeset..

http://picasaweb.google.com/TC.Sandor.Kordas

..és azt hiszem ezután is itt lesznek majd mindig.
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.18 0 0 773
Kérem tisztelettel..

..és tényleg, ha kérhetem, ne adjátok tovább ezeket a képeket sem. Itt pont jó helyen vannak.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.17 0 0 772
...hát akkor örömmel venné(n)k egy kis képáradatot...! :)
Előzmény: Pylon-Hit (771)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.17 0 0 771
de csak nem hagyhatom a kedves érdeklődőket persze képtelenül..
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.11.17 0 0 770
Képeket egyelőre Peti weboldalára nem tehetek fel. Egyelőre ugyanis, bármi is jelent meg bárhol erről a gépről, nem hozható kapcsolatba a Red Bullal..hivatalosan.

Az, hogy ezzel a géppel tud-e Peti indulni jövőre, már az első versenyen, az már nem a Corvus gyáron, mérnökökön múlik. Annyit elárulhatok, hogy Peti ma a repülés után úgy nyilatkozott, hogy ő már most szívesen indulna vele versenyen.

És igen. Ilyen jó munkához idő kell, és még mindig kell egy kicsi, de nagyon nagy lépés volt ez mai:)
Előzmény: aero111 (769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!