Hát, ami a személykocsi parkot illeti igen. Teljesen el voltam hüllve, hogy a TLK-s vonatok milyen jók. A fülkés kocsikat teljesen áthúzták, szépen rendben vannak tartva, nem úgy mint a mi 20-37-es kocsijaink. A mellékvonali motorvonatok is igen kivállóak. Az elektricskák sem rosszak, kivéve a műanyag üllésest. A Katowice- Krakko és a Katowice-Slavkow szakasz az kicsit lassú, a villamosítás ellenére, de ott is 60 kgf sínek vannak berakva.
Hasonlókat tapasztaltam én is, nem nagyon zavarják az embert, kivéve a helyi vasútőrféleségek, ők kicsit komolyan tudják venni magukat. A dwa bratanki pedig még a rendőröknél is működik :D
Állomások utasforgalomra megnyitott területein még sosem szóltak érte, és a nyiltvonali fotózás is akadálymentes. Üzemi területen azért lehet belőle balhé! :-)
"A lengyel partner tájékoztatása szerint pályaépítési munkálatok folynak náluk. Erről még pontos menetrendet nem áll a rendelkezésükre. Emiatt a 407 vonatot az értékesítésből kizárta. (Varsó - Budapest Metropol lengyel ága). Egyéb információt erről nem tudott adni.
Az utasoktól egy kis türelmet kérünk.
Kérem a nemzetközi menetjegykiadással foglalkozó szolgálati helyek megfelelő tájékoztatást.
Akár a szlovák, akár a magyar kollega csak a saját vasútja jegyeit tudja ellenőrizni. Kötve hiszem, hogy tisztában lenne a szomszéd vasút teljes dijszabásával és kedvezmény rendszerével. Általában még a szomszéd nyelvet sem beszélik.... Kivéve a Felvidéki magyarok és a csehek-szlovákok egymásét.
"Sőt volt, olyan hogy Szob után jött a magyar kollega ellenőrizni még."
Mit ellenőrzőtt még a szlovák területen? Ha itthon a ZSSK honlapján veszek egy Sturovo gr. - Sturovo jegyet, itthon kinyomtatom, azt megérti, hogy milyen kedvezménnyel vettem meg?
"Lengyelországban meg pláne nem, ahol valamennyire kedvelnek minket."
Bizony kedvelnek, én már 35 éve járok Lengyelországba (a feleségem lengyel állampolgár), de a határátlépő jegyekkel még nem volt kalandom.
Nem, én sem tudom megfizetni, ezért megyek az esetek 95%-ában Spar jegyekkel. Ha nem, akkor meg van 25% RAILPLUS kedvezményem. A rend kedvéért: Csehországban kicsivel több az átlagkereset, 2010-ben kb. 24ezer korona ez durván 260ezer forint. A kedvezőbb adózás miatt nagyjából 30-40ezer forinttal több marad a zsebekben hasonló bruttó összegekre.
Kúty felé érhet még meglepetés, mert tapasztalatból tudom, hogy volt hogy csak akkorra ért oda a szlovák kalauz Pozsonytól a teli EC-n. Lehet hogy személyvonaton megy a dolog, de EC-n nem feltétlenül. Sőt volt, olyan hogy Szob után jött a magyar kollega ellenőrizni még.
Abban én is egyetértek, hogy ha tudja kigozos topiktárs akkor a határállomásig vegye a jegyet és onnan belföldi Wroclawba. Azzal nem, hogy külföldön kommandózzon jegy nélkül, még ha ilyen kis szakasz is. Lengyelországban meg pláne nem, ahol valamennyire kedvelnek minket.
Továbbra is az a véleményem, hogy a br. 200.000,- Ft körüli magyar átlagkeresthez (és hasonló cseh, lengyel) képest irreálisan drágák a nemzetközi jegyek. Lehet te ki tudod könnyen fizetni, de a nagy többség nem, ezért inkább utaznak - személyautóval. Ez kinek jó? A vasutaknak biztos nem, mert jobb lenne a sűrű fillér mint a ritka forint.
Egyébként, hogy néhány példát említsek, erre másutt is rájöttek már a többször utazók.
Pl. Breclav-ba felesleges Szlovákia, Ausztria felöl nemzetközi jegyet venni (elég Kuty, Hochenau gr-ig), mert a cseh kalauz csak Breclavban száll fel. U.a Bohumin, ott száll csak fel a cseh kalauz, a lengyel meg nem foglalkozik a pár km cseh szakasszal.
Hidasnémetiben meg fordítva. (lassan persze már alig lesz egyáltalán ott vonat....)
De meglehet ezt értelmesen is oldani: Sopron. ÖBB határállomássá nyílvánították, így odáig lehet osztrák belföldi jegyet venni. Onnan meg szintén belföldit tovább Mo. felé. És vissza. Senki nem károsít meg senkit!
Szóval ha nem ingyen van akkor az már drága... Azért megnézném ahogy egy lengyelnek magyarázod hogy Párkánynál pedig arcképessel ingyen jársz, mert ott sincs jv. Ez az a jó magyar mentalitás amiért szeretnek minket sokfelé...
Az Ústi nad Orlici - Miedzylesie jegy elvileg 6.2 EUR - 155 korona. Wroclawig 18.4 EUR - 460 korona. Megéri jobban a határállomásig venni és utána belföldi lengyel jegyet.
Kevésbé kommandós de kicsit drágább megoldás lehet, ha 29 Euros jegyet szerzel Varsóba,de csak Katowicéig mész, ahonnan 34-41zl körüli áron juthatsz el Wroclawba. Ez kb 10ezer forint egyirányba, oda-vissza 20ezer. (Persze már van jegyed Brnoig)
A CD kalauzt csak a CD szakasz érdekli, a lengyel kalauz nem jön át Lichkovba. Lehet egy kicsit szabálytalan, de ez következménye az irreálisan magas nemzetközi tarifáknak.
Akkor sti n. O.-ból vegyél jegyet Lichkov granica-ig. Utána egyik országból a másikba átérő nemzetközi jegy, mert az sokkal drágább. Kivéve azakciós Bp-Párga jegy.