10 évvel ezelőtt sem biztuk a véletlenre a papirmunkát sem. Bizonyitja ezt az is, hogy még az állampolgári biztosig is elmentünk, ami annak idején a legmagasabb fórum volt, ami a civilek problémáival foglalkozott. Akkor még nem volt strassbourgi biróság, ahova szaladhattunk volna:DDD
A precedensnek induló per pedig elmaradt, mert nem volt aki kifizette volna a sztárügyvéd gázsiját - ami akkor 150.000 forint volt - és amit annak idején még az önkormányzat képviselő testülete is megszavazott - mint az önkormányzat kasszájából kifizetendő tétel!!! Ez szépen elsikkadt, ahogy annyi más egyéb is.
Sok, sok munkaóra, beszélgetés, lakossági fórum, tüntetés, és utórezgések során jutottunk el oda, hogy végül is nem jöttek a buldózerek, nem kapták szét az iparvágányt, de még kellett 8 év ahhoz, hogy a 7,5 to össztömeg feletti gépjárműveket kitiltották az utcánkból. Mivel én itt lakom és kerületi vállalkozó is vagyok, ezalatt a 10 év alatt sokszor volt alkalmam Mester úrral összetűzni az utca ügyében és érdekében.
Ezt ma is büszkén vállalom, s minden dokumentumot megőriztem az utókornak, hátha szüksége lesz még rá - mint ahogyan a mellékelt ábra mutatja a dolgok nem vesznek el csak átalakulnak Külső Keleti Körúttá:CCCC
Munkám során sajnos sokszor kerülök biróságokkal kapcsolatba - sajnos meg kell állapitanom, hogy az ő malmaik nagyon lassan őrölnek, és látom a visszásságokat is, hogy pl. egy csődeljárás során a csődbement cég vagyonának maradékát kik kapják, és a becsületesen elvégzett alvállalkozói munka bérét pedig soha nem látjuk viszont, inkább kiadják a behajthatatlansági nyilatkozatot még mielőtt a végelszámolást a kezünkbe kaptuk volna.
Szóval ezért mondtam, amit mondtam, a törvénynek, a jogi úton való megoldásnak sajnos egyre kevesebb foganatja van, az állammal szemben való pereskedésnek pedig napról napra egyre kevesebb esélyét látom.....
"én egyáltalán nem ebben élem ki magam, ez csak amolyan kikapcsolódás, kicsit piszkálni ezt az egoista, üldözésimániás, szánalmas bagázst, akiknek az életük célja, hogy a város fejlesztését akadályozzák..."
Na, pajtások, sok fórumot láttam már, sok barom posztjait olvastam már, de ez üt mindent. Ez egészen egyszerűen úgy szánalmas, ahogy van, de legszánalmasabb maga a szerző. Azt hiszem, én itt fejeztem be a válaszolást neki...
Szevasz Lacikám, már megint, pedig néha eltűnsz, és az olyan jó.....
"pedig elég evidens: ahol kevesebb az út kapacitása, mint az azt használni szándékozó járműveké, ott dugó van."
Kedvesem, ahogya azt már többször is kértem, pl tőled is, tessék nekem bizonyítani valamilyen formában, hogy azért van dugó, mert nincs KKK. Mertugyanis szerintem van dugó, csúcsforgalomban, igen, bár közel sem olyan, mint az Üllői úton csúcsforgalomban, de ez mindegy is. A lényeg, hogy dugó Kedves Laci leginkább azért van, mert felhúztak - és húznak most is - sokszáz lakásos lakóparkokat, anélkül, hogy az infrastruktúrát fejlesztenék. De ezen a KKK semmit sem fog segíteni, ezen az segítene, ha nem húznának fel sokszáz lakásos lakóparkokat olyan helyen, ahol az nem fér el. Vagy mielőtt felhúzzák, bővítsék többsávosra az utakat, amelyek oda vezetnek. Mer' ez a probléma: sokszáz lakás sokszáz-néhányezer autója egy területen mozog minden áldott nap. De ha kicsit gondolkodsz, rájössz hogy a Havanna ltp '78-as megépítése során sem ennyi autóval számoltak, de az odavezető utak nem lettek azóta sem szélesebbek. Ezeken a problémákon ugyan hogyan segítene a KKK? Sehogy, de ezt kellemetlen belátnod, igaz?
"miért akarod te megmondani, hogy ki mivel közlekedjen? ha mán így beleszólunk egymás életébe, akkor szerintem meg az lenne a jó megoldás ha ti elhúznátok onnan (az út útjából) akkor megszűnne a probléma, lenne út és nem lenne dugó. "értelemszerűen.""
Eszemben sincs, bár én szívesebben mennék metróval, mint autóval pl. Persze a hozzászólásod téged minősít, leginkább a végtelen szűklátókörű ostobaságod, de a megoldás mégsem az általad felvázolt lenne, hanem az, hogy ne mást szívassál a saját szopásod miatt. Gyk.: azér' mer' neked sz@r, másnak talán nem kéne sz@rt okoznod, igaz, ezt te nyilván sosem fogod megérteni..
Viszont neked szívesen megmondanám, hogy mivel és hova menj..... :)
"mindazok, akik helyben is találnának munkahelyet, ha azok helyben létesülnének.
ehhez pedig ÚT KELL. "értelemszerűen.""
Te IQfighter: hol létesülne munkahely, a házaink helyén? Mekkora élet: lebontod a házam, költözzek máshova, majd járjak a házam helyére dolgozni. Te egy igazi zseni vagy öregem.... Édesem, Pestszentlőrinc nem Pécs, ahova nem megy autópálya: ez a városrész - ha nem hallottál volna még róla - még repülővel is megközelíthető. Itt nincs szükség útra a munkahelyteremtés érdekében. Eltévedtél picinyt?
"mindenkitől nem, csak olyantól lehet kátérítést követelni, aki kárt okoz.
(pl. akadályozza egy út megépítését.)"
Na, ehhez tudok csak igazán gratulálni: még csak nem is utaltam olyasmire, amiről írsz, leginkább ez mutatja tehát a szűklátókörűséged: már előre alázod a másikat olyan kérdésben, ami fel sem merült...
Hja, és mégvalami: az út építésének jogszerű akadályozása a hatályos PTK szerint nem von maga után kártérítési kötelezettséget. Ugyanakkor az út jogszerű megépítése során jogszerűen okozott kár sem kártérítési, hanem kártalanítási kötelezettséget von maga után.
baszki ez a csúcs. asse tudod mi ellen, de tiltakozol..."
Lehet lemaradtam valamiről, valaki már ismeri az aktuális terveket, Beleértve a flór ferenc u. szerepét stb...? Ha jól emlékezem a fórumokon még a nem aktuális verziót adták elő.
1. A gyors haladást akkor fogod tudni választani, ha az üzemanyag ára a nagyátlag számára megfizethetetlen mértékű lesz, neked meg sok pénzed.
2. Nem a népszavazás lett megvétózva, hanem maga a feltett kérdés. Ha az idevonatkozó törvényi előírásokat nem sértette volna, senki nem tudta volna megakadályozni a szavazást. De erről mintha már írtam volna korábban: be kell tartani a törvényi előírásokat, és akkor a civileknek semmi keresnivalójuk nincs. Szidd a "törvényt nem ismerő" önkormányzati tisztviselőket.
3. Igen, tavaly is készíttettem hivatalos értékbecslést, az októberi lakossági fórumot követő héten (ha ott lettél volna azon az ominózus fórumon, megértenéd, hogy miért). Pang az ingatlanpiac? Érdekes, én erről más híreket olvasok.
4. Be is perelem, a bíróság meg - mint eddig is, ezután is - meg fogja ítélni a jogos kárigény megfizetését. Olvasgass egy kicsit utána az eddigi, fővárossal szemben indított precedens pereknek. Bruhhahha :)))
5. Nagyon nagy különbség van. De azt hiszem, ezt te is pontosan tudod, ne játszd a csekély értelműt.
Megtisztelve érzem magam, hogy egy érvemre azt írtad igaz.
Persze, de.... -folytattad.
Erre viszont igen rövid válaszom van: miért akarnék elköltözni innen, ha nem épülne út?
Én itt születtem, utána laktam Kőbányán, majd Alacskai ltp-en, életem nagy álma volt, hogy visszaköltözhettem oda, ahol a gyerekkoromat töltöttem, a szüleim közelébe. Nem szeretnék innen elmenni, viszont szeretném, ha nem csinálnának Zuglót a XVIII. kerületből!
(merthogy a hsz-ed - a villámlásos faalatti ücsörgést leszámítva - csak rólam szólt)
erre kéne válaszolnom? offoljunk egyet?
én egyáltalán nem ebben élem ki magam, ez csak amolyan kikapcsolódás, kicsit piszkálni ezt az egoista, üldözésimániás, szánalmas bagázst, akiknek az életük célja, hogy a város fejlesztését akadályozzák...
Ne az M0-ról nézd a villámlást és állapítsd meg, hogy milyen "király", hanem szállj ki a kocsidból, sétálj be az erdőbe, ülj le egy fa alá...
hát a faalatti ücsörgést villámlás alatt inkább meghagyom neked, énmeg maradok a kocsimban, mivel ilyen körülmények között az a legbiztonságosabb hely...
(Faraday kalicka - ha ismered ezt a fizikai jelenséget egyáltalán... :-)
Kedves Laci, ha nem lennél, ki kellene találni Téged. /Valószínű, hogy ezt valakik
meg is tették/.
Hihetetlen az ambiciód, hogy fáradtságot nem kímélve, önzetlen, tárgyilagos, nagy
közösség számára nélkülözhetetlen véleményedet és minősítésedet külön, külön mindenki számára megcímezve, közreadod. Beszólsz mindenkinek, onnan 25 km
távolról, bevallva, hogy Téged nem is érint közlekedési szempontból sem a ter-
vezett út De véleményed az van! És milyen stílusban! Érezhető, hogy Nálad a TUDÁS és az ERŐ velünk szemben. Bármit megcáfolsz, és bebizonyítod az ellen-kezőjét annak, amit mi mondunk. Ez ám a felkészültség!
Boldogtalan ember lehetsz, ha ebben éled ki magadat. Ne az M0-ról nézd a villám-
lást és állapítsd meg, hogy milyen "király", hanem szállj ki a kocsidból, sétálj be az
erdőbe, ülj le egy fa alá, hallgasd az erdő hangját, a madarakét, és próbálj meg
gondolkodni. Meglátod, milyen békesség száll meg, talán Neked is jó lenne, ha nem
a kötözködő, lekezelő éned uralná gondolataidat és szavaidat. Próbáld megérteni
Szabad máshol munkát vállalni, szabad máshová költözni.
így van: "szabad máshová költözni"
egyetértek.
ha problámátok van az úttal, szabadon elköltözhettek.
(pl. erre felénk - bp-től 25km-re - 70e-80e/m2-ért lehet összkomfortos családi házakat kapni 1500m2es telekkel.
ja és a legfontosabb: szabadon lehet tömegközlekedni! van busz. vonat, és mi szem szájnak ingere...)
Viszont jelzáloggal terhelt, szocpol miatt elidegenítési tilalommal sújtott, értékvesztett családi házakat nem olyan egyszerű hipp-hopp értékesíteni.
Ez az egyik.
ez igaz. akkor is, ha nem épül út a közelben.
A másik, hogy Bp. közlekedésfejlresztésének vannak ennél sokkal ésszerűbb, fontosabb, ezerszer több gyakorlati hasznot hozó lehetőségei. Nem tudom, miért lett ez (és a 4-es metro, ami szintén nagy botorság, ahogy van) a vezetés mániája.
És egy másik- már eliskerted hogy a KKK huszadrangú fontosságú más fejlesztésekhez képest (M0, keleti körút, északi híd, 5-ös metró, vasúti körgyűrű stb).
a KKK = keletikörút.
(esetleg a körvasúti(munkás)-körútra gondoltál? :-)))
természetesen nem, mert egyfelől nem az út nemléte miatt araszolnak a dugóban (ellenkező bizonyításig),
pedig elég evidens: ahol kevesebb az út kapacitása, mint az azt használni szándékozó járműveké, ott dugó van.
(persze nem is reménykedem benne, hogy ezt felfogod.)
illetve azért sem, mert ha tömegközlekedést használnának, akkor nem lenne dugó. Értelemszerű.
miért akarod te megmondani, hogy ki mivel közlekedjen?
ha mán így beleszólunk egymás életébe, akkor szerintem meg az lenne a jó megoldás ha ti elhúznátok onnan (az út útjából) akkor megszűnne a probléma, lenne út és nem lenne dugó. "értelemszerűen."
Ki az, aki miattam kénytelen távolabbi munkahelyre járni??
mindazok, akik helyben is találnának munkahelyet, ha azok helyben létesülnének.
ehhez pedig ÚT KELL. "értelemszerűen."
Egyébiránt: ilyen alapon voltaképpen mindenkitől szedhetnél pénzt,
neked ez nagyon nem megy:
mindenkitől nem, csak olyantól lehet kátérítést követelni, aki kárt okoz.
A dugóban araszolás mindenkinek a szabad választása.
Bárki szabadon eldöntheti, hogy a közlekedés mely formáját választja.
jelenleg szabadon választhatok, hogy az autómban vakarom a faszom, vagy a vonaton/buszon mégtovább.
sajnos a gyors haladást nem választhatom.
Erősen kétlem, hogy az érintett lakók szabadon dönthetnek arról, hogy a kertük végében menjen-e ez a négysávos ipartelepi feltáró út, vagy sem.
dehogynem.
lett volna lehetőség erről szavazni, de féltetek, hogy bebukjátok, így megtorpadóztátok a szavazást.
Az egyetlen szabad döntésünk az, hogy maradunk, vagy továbbköltözünk. Én már költöznék, de a tavaly felröppent hírek óta az ingatlanom értéke - az idén májusi, hivatalos értékbecslés szerint - már 15 %-kal esett a tavalyi értékhez képest.
honnan tudod? tavaly - a hírek felröppenése előtt - is készíttettél értékbecslést?
azt is megnézted, hogy ahova költöznél, annak is csökkent-e az "értéke".
mertha igen, akkor egálban vagy...
(jóeséllyel igen, hisz pang az ingatlanpiac)
Kár keletkezett, amit az állam okozott, és még fog is okozni nekünk. Mivel az idevonatkozó törvény nem tesz különbséget a károkozó kilétét illetően, a kárt okozó állam, illetve közvetlenül a károkozásért felelős kormányzati szerve köteles megtéríteni a keletkezett kárt.
pereld be. ha jogos a kártérítés igény, akkor a bíróség megitéli... (muhaha)
Persze orvosolható a probléma, az általunk javasolt mélyvezetésű, fúrt alagutas kivitellel, illetve az útépítés szándékától való teljes elállással.
magyarázd mán el, hogy mi a különbség hatásaiban a kéregvezetés és a mélyvezetés között.
"Állam ellen pereskedni Kedves Laci - annyi mint lyukas dézsába vizet hordani...."
Ezt is csak halkan jegyzem meg, nem egészen így van. Ha így lenne, már rég bulldózereket, meg hatalmas markolókat, teherautókat kerülgethetnénk a nyomvonalon. A jog egyértelmű ebben a tekintetben, érdemes beszélni SZAKÉRTŐ ügyvéddel. Ha kisajátítás veszélye fenyeget, akkor meg pláne!!!
A főmuftik mindent elkövetnek, hogy ennek ellenkezőjéről meggyőzzék az embereket a sajtónyilatkozataikban, de a valóság nagyon más. Mind az alkotmányos, mind a Ptk.-ban biztosított jogok megilletnek mindenkit, így bennünket is. Az, hogy a mai Magyarországon ezekért az egyértelmű jogokért harcolnunk kell, egy szomorú tény.
Még szomorúbb, hogy a sajtón keresztül rendszeresen támadják a civileket azért, mertaz állam által hozott törvényeket az állammal be akarják tartatni (lásd pl. a gusztustalanul feltett népszavazási kérdés ügyét). Ez egy teljesen abszurd helyzet, de koránt sem kilátástalan.
Senki számára sem kötelező X munkahelyre való utazás Y lakóhelyről. Szabad máshol munkát vállalni, szabad máshová költözni.
Viszont jelzáloggal terhelt, szocpol miatt elidegenítési tilalommal sújtott, értékvesztett családi házakat nem olyan egyszerű hipp-hopp értékesíteni.
Ez az egyik.
A másik, hogy Bp. közlekedésfejlresztésének vannak ennél sokkal ésszerűbb, fontosabb, ezerszer több gyakorlati hasznot hozó lehetőségei. Nem tudom, miért lett ez (és a 4-es metro, ami szintén nagy botorság, ahogy van) a vezetés mániája.
A harmadik ez a svindliség. Én is már jópár dolgot elolvastam a témában, és nagyon úgy tűnik, ez vmi nagy pénzügyi spekuláció része. Tőlem akár csinálhatnák is, ha végül nem építenének semmit, de félő, hogy vmit csak fel kell mutatniuk,mire költötték a pénzt, de mivel más dolgokat akarnak ebből megoldani, csak a legfapadosabb kivitelezésre számíthatunk, ami a legrosszabb is egyben.
Állam ellen pereskedni Kedves Laci - annyi mint lyukas dézsába vizet hordani....
Egyébként a 10 évvel ezelőtti polgári engedetlenségi mozgalom végkövetkeztetését Gönczöl Katalin az akkori állapolgári jogok biztosa is levonta, hogy sérült az egészséges élethez való jogunk, de konkrét javaslatot tenni Ő sem tudott.
Ez igy irásban meg van a mai napig.
Még egy megjegyzés Pethő Ágotával kapcsolatosan: igenis örülhetünk, hogy felvállalta ezt az egyáltalán nem hálás, és nagyon időigényes feladatot, hogy munka mellett, tök ingyen éjt napallá téve képviseli az ügyet, hegyeket mozgat meg a társaival és mindenhol ott van, ahol kell. Le a kalappal előtte!!!
Mielőtt seggnyalónak kiáltanál ki - amit előre is kikérek magamnak - csak saját tapasztalatból beszélek, hiszen 10 évvel ezelőtt én tettem meg ugyanezt, mint ma Ágota és tudom, hogy mennyi idő, pénz és energia fekszik benne, hogy az
ÁLLAMMAL SZEMBEMENJÜNK - LEGALÁBBIS AZ ÖNKORMÁNYZATI ÉS A FŐVÁROSI SZINTEN !!!
Abban az időben sem volt pénz, sőt még civil szervezet sem, 3-an voltunk az utcában akik a rendőrségre, polgármesteri hivatalba faxon eljuttatuk az éppen aktuális bejelentéseket, mert a félpályás útlezáráshoz az kellett. A rendőri biztositás elintézése, a lakók egyenkénti bejárása, este meló után, rábirni őket, hogy szabadságot vegyenek ki, több napot is rááldozva a demonstrációra. A kihelyeztt akadályok ellenére behajtott több 10 tonnás teherautók sofőreivel vitatkozni, a köpdöséseiket (szó szerint!!!) eltürni, és szórólapokon na meg szép szóval elmagyarázni, hogy ez nem ellenük hanem a mi életünk élhetősége miatt van.
Mindez elkerülhető lett volna akkor is, ha Mester úr és a Főváros hajlandó lett volna elfogadni az akkor 3 alternativát is felvázoló valamelyik javaslatunkat.
Most - miután már meg van az M0 elkerülő szakasza - lehet felmérni, hogy mit kaptunk volna ide a nyakunkba, ha akkor nem állunk ki magunk mellet és teszünk meg mindent annak érdekében, hogy az
M0 = KKK NYOMVONAL AKKOR NE VALÓSULJON MEG !!!
Ti, akik az utakat épititek, csak az állami beruházások biztonságát látjátok, a profitot, amit az állam garantál (ha garantál és kifizet) és eszetekbe sem jut, hogy hasonló helyezetben, ha mondjuk a Te házad előtt mennének el óránként 100-asával a kamionok ugyanezt tennétek....
És egy másik- már eliskerted hogy a KKK huszadrangú fontosságú más fejlesztésekhez képest (M0, keleti körút, északi híd, 5-ös metró, vasúti körgyűrű stb). Passzivitás nem okoz kárt a köztudat szerint, csak aki csinál vamait nnak kell kártérítenie.
"és ügyesen elfelejtettetek válaszolni a korábbi kérdésemre:
ti szó nélkül fizettek azoknak, akik miattatok (nem épülő út miatt) kénytelenek a dugóban araszolni, ill. távolabbi munkahelyre járni?"
Válaszoltam, a késést nem mi okozzuk, hanem az ö.k., aki szándékos károkozást készül elkövetni, valamint értelmes párbeszédre képtelen (kárigény felmérést már az előkészítési szakaszban meg kellett volna tenni) csak kamuzásra. Nem véletlen hogy az első tervek alagutas verziók voltak, az a megfelelő megoldás, a mai verziók (egyáltalán mi a mostani terv?) mások kárára tartalmaznak módosításoka (és néhanyak előnyére is). Az alagutas változattot már az lső M0-as elleni aláírásgyüjtés is engedte volna. Akkor ki is késlelteti az út építését Laci?
És legyszives te is reagálj a mi heíytálló kijelentéseinkra is, ne csak elhallgasd, elég lenne annyi is hogy: igen 98% ban igazatok van, de lehet hogy valaki üzérkedni akar csak és ti annak is segítetek ezzel...
"ti szó nélkül fizettek azoknak, akik miattatok (nem épülő út miatt) kénytelenek a dugóban araszolni, ill. távolabbi munkahelyre járni?"
Te kis demagógus: természetesen nem, mert egyfelől nem az út nemléte miatt araszolnak a dugóban (ellenkező bizonyításig), illetve azért sem, mert ha tömegközlekedést használnának, akkor nem lenne dugó. Értelemszerű.
Ki az, aki miattam kénytelen távolabbi munkahelyre járni??
Egyébiránt: ilyen alapon voltaképpen mindenkitől szedhetnél pénzt, hiszen út - az elképzeléseid szerint - mindenhová kellene, talán a legjobb az lenne, ha az ország (mit az ország, Európa, a Föld, sőt maga az Univerzum) egy gigantikus összefüggő aszfaltréteg lenne, így megoldódnának a "dugós" gondjaid.. (Hm, ha máshogy nem, a kék tabletta biztosan segít...:))
Nagyon kevered a fogalmakat, de azért szívesen válaszolok, nehogy valaki félreértsen - neked köszönhetően - valamit.
A dugóban araszolás mindenkinek a szabad választása. Bárki szabadon eldöntheti, hogy a közlekedés mely formáját választja. Erősen kétlem, hogy az érintett lakók szabadon dönthetnek arról, hogy a kertük végében menjen-e ez a négysávos ipartelepi feltáró út, vagy sem. Az egyetlen szabad döntésünk az, hogy maradunk, vagy továbbköltözünk. Én már költöznék, de a tavaly felröppent hírek óta az ingatlanom értéke - az idén májusi, hivatalos értékbecslés szerint - már 15 %-kal esett a tavalyi értékhez képest. A vevőjelöltek is erősen húzodoznak, mindenki az út leendő hatásait vizslatja. Tehát csak veszteséggel tudom a szabad döntésemet véghezvinni.
Kár keletkezett, amit az állam okozott, és még fog is okozni nekünk. Mivel az idevonatkozó törvény nem tesz különbséget a károkozó kilétét illetően, a kárt okozó állam, illetve közvetlenül a károkozásért felelős kormányzati szerve köteles megtéríteni a keletkezett kárt.
Persze orvosolható a probléma, az általunk javasolt mélyvezetésű, fúrt alagutas kivitellel, illetve az útépítés szándékától való teljes elállással. Ez meg a főváros szabad döntése lesz, melyik megoldást választja: fúrt alagút, elállás, vagy kártérítés.
Mi? Hogy a fővársi ö.k. xedik fellebbezést adja be hasonló ügyben, elsőfokú döntések után megkérdőjelezve a bíróság döntését példát mutatva a polgárainak?
már miért ne fellebezne?
talán tilos?
te nem fellebbeznél, ha számodra kedvezőtlen 1.fokú ítélet születik?
és ügyesen elfelejtettetek válaszolni a korábbi kérdésemre:
ti szó nélkül fizettek azoknak, akik miattatok (nem épülő út miatt) kénytelenek a dugóban araszolni, ill. távolabbi munkahelyre járni?