50-es, 60-as, 70-es, 80-as évek utcaképei miatt nyílott ez a topic. Mivel szeretem a régi autókat, buszokat, villamosokat szeretnék sokat viszontlátni ezeken a képeken...
Az eredeti képen sem látszik több a kormányrúdról, Apu meg már nem emlékszik ilyen részletekre. A csűr inkább fakerítés, a bal oldalán látszó épületszerűség a mai napig áll. A méhész már meghalt. Budapest XXII.
Lehettek még mások is, mert a következőt írja a német Tatra-klub első célként:
Registrierung, Erhalt und Bekanntmachung von Fahrzeugen der Marke TATRA, deren Vorgänger NESSELSDORFER und Lizenzprodukten: Austro-Tatra, Unitas-Tatra, Detra, Delta, Röhr, Stoewer, Lorraine-Dietrich.
A Tatra, elődje a Nesselsdorfer, valamint a liszensz járművek, mint Austro-Tatra, Unitas-Tatra, Detra, Delta, Röhr, Stoewer, Lorraine-Dietrich nyilvántartása, megőrzése és ismertetése.
Az Unitas volt a magyar gyártmányú Tatra, Négyesi Pál írta meg a történetét.
Az Austro-Tatra pedig Bécs Semmering nevű kerületében. A bécsi kiállítás abban a bvolt, ami az egykori gyár helyére épült.
Az Austrórótudom, a Detráról meg az Unitasról feltételezem, hogy azért gyártották "itthon", hogy megkerüljék a viszonylag magas vámot, ami duplájára emelte az autó árát. Akkor is ismerték a kiskaput.
Baszki ha ezt láttam kéz éve Füred előtt, megőrülök!!!! Szaladtam vissza, kérdezgettem az embereket, de nem látták merre ment. Asszonyt verte az ideg, otthagytam a kocsiban és szaladgáltam fel-le a hülye fényképezőgépemmel. Nem lett meg, de egy manus mondta, hogy "az biztos a Józsi bácsi volt a nemtudommivel". Itt valami helyi nyelvjárásban mondott valamit amit a totálkárosok a csettegőnek hívnak. Aztán felhomályosított, hogy az egy fűrészgép, de nem tudtam tovább maradni. Csak annyit láttam belőle, hogy csálén állnak a kerekei, a csővázat se, mert hátulról a tükörben láttam csak, és úgy tűnt valami dízelmotorka van rajta, de ez se biztos. Csak elmentem vele szemben kilencvennel, és aztán kezdtem gondolkodni, hogy milyen autónak is van lengőtengelye....? Na? Még keepitretrot is felhívtam a nagy izgalomban! Hát nem tudom... röhögnék ha ez lenne! Utánajárok az biztos. Megtalálom! :-)))) De lehet, hogy csak valami vacak volt, majd kiderül, de mostmár nem hagyom annyiban...
Hülye vagyok, ez az, ez a német leány. (de itthon is volt valami ilyesmi leánka, úgyhogy egyből az ugrott be a hazai fotóról) Ott kutatja valaki, meg keresi a tárgyi, képi, írásos emlékeket, olvastam vmi felhívást. Bocsi. Elküldhetnéd a képeket, hátha megtalálom a kutatós embert megint. Iyen fűrészgépet én is láttam a Balaton mellett, de mire meg tudtam fordulni sajna teljesen felszívódott. Bocsi az OFF-ért!
Azért az jól látszik, hogy csak a lemez tudott elrohadni ezeken, a csőváz örök! :-))) Nincs valami infó a sorsáról?
Ja, a hazai leányvállalat szerelt össze Tátrákat, ezek mentek Detra néven ha jól tudom... Arra nem emlékszem hogy a kaszni itteni készítésű vagy eredeti volt, de inkább az utóbbi. Mostanában vki kutatja az itteni cég történetét. Ahogy a sógorok is felfedezték maguknak az Austro-Tátrát. Most volt kiállításuk belőle. Ők nagyon szeretik a márkát, végülis a birodalmuk egyik büszkesége volt... :-))))
Malwin minden hétvégén odaugrál, mert ez a dóga (ez is.):-)))) Sétálni kicsit veszélyes a fedélzeten, némi korhadás miatt, de időzni, azt lehet. Belépőt nem lehet szedni. Egyéb támogatást elfogadunk, de ezt majd megbeszéljük. Egyelőre tegyük fel, hogy valamikor márciusban meg lehetne nézni.
Szervezhetnénk egy mini vagy maxi találkozót a hajónál a jó idő beálltával...
Szerintetek?
Nagyon jó ötlet! Riff-Raff is jönne ezexerint, én is, meg még páran akik majd később találnak ide és nem is találkoztunk még velük személyesen. Maxi nem biztos, hogy összejönne, bár akkor már esetleg jelképes összegű belépőt is lehetne szedni valami idekapcsolódó jótékony célra. De a realitás szerintem az 5-10 fő és akkor MALWIN-nak se kéne minden hétvégén odaugrálnia. Majd ha jobb idő lesz, összebeszélünk. Mondjuk engem a rossz se riasztana vissza. Csak kellemes időben jobb a hangulat, jobb sétálni, időzni a fedélzeten (ha lehet), ilyesmi....
A sztori: Apukám elvitte a lakatoshoz a félig szétszedett autót. Előtte egy bitumenes kannából készített egy ejtőtankot...
Meg persze vitte magával a bukósisakját is. A kasznit ott hagyta a lakatosnál, aztán hazament. A járóképes alvázzal. '60-as évek Budapest, kerületen belül...