Köszike, nem hiszem hogy beteszem majd őket mert úgy nézki egy napon meg a régi és jön az új így ami kell még fagyasztani az kb 2kg mell meg egy kis gyümölcs majd bekérezkedek valamelyik szomszédhoz vele.
Azért, mert nem helyezed áram alá a hűtőszekrényt, attól még nyugodtan belepakolhatsz. Pár óra alatt nem fognak felengedni a mélyhűtött áruk (ugyanaz, mintha áramkimaradás miatt állna a gép). Esetleg beindítás előtt érdemes a lecsapódó pára miatt áttörölgetni a mélyhűtött árukat, és a fagyasztótér belső falát, hogy ne fagyjon rá a dér már rögtön az elején. Ugyanígy érdemes eljárni majd akkor is, ha később leengeded a hűtőt.
Tehát akkor összefoglalva, a Grundig GKN16830X-et nyugodtan meg lehet venni, mert:
- az 5 éve felszámolt, Bécsi út 85. szám alatti Grundig Magyarország Kft. teljes körű szolgáltatást biztosít majd - hivatalos márkaszervizük is van, ami Lajos utca 144. számú panelház aljában működik - az outletek kizárólag hibátlan műszaki állapotú, zsír új, legfeljebb esztétikai hibás (karcos, horpadt...) termékeket forgalmaznak; és még csak véletlenül sincs semmi közül a külföldi katalógusáruházak sérült, vagy használt, esetleg javított áruihoz - az outletben felkínált 36 hónapos garancia a jótállással teljesen egyenértékű; hiszen leleplezted, hogy a 'garancia' szó 21 alkalommal szerepel a Ptk-ban (tehát nem tiltott listás szóról beszélünk), és annak fogalma egyértelműen, jól körülírható - a fentiek alapján, a hűtőgépért fizetendő 149950 Ft-os outlet ár kifejezetten kedvező, és még csak véletlenül sem éri meg inkább szakkereskedésben vásárolni hűtőszekrényt
Tehát a fentiek alapján beismerem, hogy én tévedtem. Valóban hamis érvekkel rukkoltam elő, de szerencsére Te ezekre mindig higgadt korrektséggel rácáfoltál. :-) Az a helyzet, hogy mivel az anyagi lehetőségem korlátozottak, és sajnos a nemi életem is elhanyagolt, nekem már csak a fanyalgás jutott, és fújom a hülyeséget, mint a pereces. Utólag is elnézést kérek azért a sok sületlenségért, amit eddig összehordtam! :-)
Szóval megfogadtam a tanácsod, amit korábban írtál:
"Az okos ember először gondolkodik, körül néz, és aztán kritizál....."
Végül tényleg mindenben igazad lett, Te nyertél. ;-)
Én centivel mentem, és már az elektrolux ajtón a tárolók nem jók, mert ha feljebb raktam a középső polcot akkor ugyan befért az alsóba egy 30cmes üveg de föléje már csak egy kocka margarint esetleg belehet tenni. Na meg az az üvegtartó polc nem kellene nekem,de ha kiveszem akkor meg nincs helyette másik polc.ezért nem jött be nekem. Párom nézte ki neten ő is ,de személyesen nagy csalódás volt.
A PTK. 2013.évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
Ebben a törvényben, megszámoltam, a garancia szó 21-szer, a jótállás szó szintén 21 szer, a szavatosság pedig 58 alkalommal fordul elő. Azt hiszem erős túlzás arról beszélni, hogy nem ismerik egymást. Más kérdés a törvény értelmezése, az még jogvégzett embereknek sem megy maradéktalanul.
Volt nekem egy nagyon kedves főnököm, aki mindig azt mondogatta, hogy vannak dolgok, amit csak konkrétan lehet végezni. Ilyennek tartotta például a nemi életet, igaz, ő más szavakat használt. Úgy gondolom, hogy ha valamit sokszor és hangosan mond valaki, attól még nem lesz igaz.
Arra kérlek, hogy ezt a vitát fejezzük be, ne is szólj hozzám, mert a továbbiakban nem érdekelnek a sületlenségeid.
Amit elsőnek érdemes tisztázni, az az, hogy a Ptk. nem ismeri a garancia fogalmát. Tehát ha egy kereskedő x éves garanciával reklámoz egy terméket, nem árt elolvasni az apró betűs részt, hogy mit takar náluk a garancia fogalma.
A másik, hogy baromira nem mindegy, hogy jótállásról, vagy szavatosságról beszélünk. A Ptk. szerint a Magyarországon -, hivatalos magyarországi forgalmazón keresztül vásárolt hűtőszekrényekre 2 év kötelező jótállás, és - ezzel egyidejűleg - 3 év szavatosság vonatkozik. A szürkeimportos (outlet), vagy - magánszemélyként - külföldön vásárolt termékekre viszont csak - az EU-s szabályozás szerinti - szavatossági jogok vonatkoznak.
Hogy mi a különbség a jótállás és a szavatosság között? A jótállás esetében a kereskedőnek/üzletnek van bizonyítási kötelezettsége, hogy a hiba az eladás után következett be, és csak a bizonyítást követően mentesül a felelősség alól. A szavatosság viszont már más eset, mert ott 6 hónap után fordul a kocka: ekkor már a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában fennállt, és nem azért következett be, mert esetleg nem rendeltetésszerűen használták. A vásárló szempontjából tehát a jótállás sokkal kedvezőbb feltételekkel bír.
A garancia fogalma outlet üzletenként más és más. Valahol a szervizelés és az alkatrészcsere díja ingyenes, de a kiszállásért fizetni kell (ez külön érdekes lehet egy bp-i üzlet vidéki vásárlója esetén). Valahol meg az egyszerűség kedvéért, és a jótállással kapcsolatos viták elkerülése végett az új készülékeket is eleve használtként tüntetik fel. Aztán külön érdekesség az, amikor egy outlet a szürkeimportos termékét kötelező jótállással értékesíti...
A boltban lehetőség van arra, hogy a pályázatban megjelölt készüléktől eltérő hűtő vagy fagyasztó készüléket vegyen meg, ha a pályázatban megjelölt készülék nem kapható. Választhat más márkát, másik típust is, az egyetlen feltétel, hogy az előírt megtakarítás (minimum 10% energia- vagy 20kg CO2-megtakarítás, a továbbiakban: Minimum megtakarítás) továbbra is biztosítva legyen. Lehetőség van arra is, hogy másik energiaosztályú készüléket válasszon, az alábbiak szerint: Amennyiben a megvásárolni kívánt háztartási nagygép energiaosztálya az eredetileg tervezettnél alacsonyabb, Kedvezményezett a Pályázati Útmutató I. 6. pontjában rögzített vissza nem térítendő támogatásban részesülhet. Tehát ha A++ készülékre kapott támogatást és másik A+ energiaosztályú gépet választunk, akkor a megítélt 35 000,- Ft támogatás 25 000,- Ft-ra csökken. Amennyiben a megvásárolni kívánt háztartási nagygép energiaosztálya az eredetileg tervezettnél magasabb, a támogatás mértéke nem emelkedik, Kedvezményezett a Támogatói Okiratban rögzített, megítélt támogatásra jogosult. Tehát, ha A+ energiaosztályú készülékre kapott támogatást, és A++ vagy A+++ energiaosztályú másik gépet választ, akkor is csak 25 000 Ft jár támogatásként, de választhat hatékonyabb gépet minden további adminisztrációs teendő nélkül.
Amelyik hűtőt kinéztem, ezt írja a használati útmutató:
"
A készüléket az elektromos hálózatra való csatlakoztatás előtt hagyja függőleges helyzetben körülbelül 2 órán át. Ezzel csökkenthtő az olyan működési zavarok felmerülésének lehetősége, amelyek a hűtőrendszerben a szállítás hatásai miatt jelentkezhetnek.
Nem értem, hogy miért ragaszkodsz a butaságokhoz. Sok éven át dolgoztam Németországban, és már akkor vásároltam outletben, amikor itt még azt sem tudták, hogy ilyen létezik.
Az én masinám 649 EUR (kb. 180.000 Ft) volt, erről megkaptam a számlát is, és a 3 éves garanciát a Grundig.de adja. Ennek tükrében nem olyan nagy baj, hogy ha az outletben karcos az ajtaja.
Az uniós jog értelmében minimum kétéves szavatosság illeti meg a fogyasztókat.
Egyes országokban azonban ennél hosszabb szavatossági időtartam van előírva.
Mivel a technika mai állása szerint, még az EU tagjai vagyunk, így vonatkozik ránk az EU Vásárlói Garancia. Az pedig világosan kimondja, hogy a vásárlónak, ha hibás terméket kapott, joga van kérni, hogy vállalkozás térítésmentesen (a posta-, munkaerő- és anyagköltségek stb. felszámítása nélkül):
javítsa a terméket;
kicserélje a terméket;
árkedvezményt adjon vagy
semmissé tegye a szerződést, és teljes egészében visszatérítse a termék vételárát.
Ha figyelmesen megnézed azt az outlet Szerződési feltételeket, ott is ezt találod.
Az átlag vásárlónak ez bőven elég. Akivel pedig el lehet játszani ilyen dolgokat (homár), az megérdemli.
Sziasztok! egy kérdés kell állni hagyni a hűtőt ha kiszállították ,ha igen mennyi a minimum idő mert szerdán elviszik a régit és lehet hogy az nap jön az új de nincs alternatívám a cuccok hűtésére.
Egy percig nem állítottam, hogy az Általad használt hűtőszekrény x éven belül működésképtelen lesz. Mindössze arra szerettem volna felhívni a figyelmed, hogy - ha már vásárlásra buzdítasz valakit - célszerű olyan márkát ajánlani, amelyiknek van hivatalos magyarországi márkaképviselete, kiterjedt szervizhálózata, megfelelelő alkatrészellátása. Ja, és persze lehetőség szerint szakáruházból érdemes vásárolni.
Az outletekről: Nem a bútorüzletet kívántam összehasonlítani a műszaki üzlettel, hanem magát az outlet jelenséget próbáltam Neked elmagyarázni. Ezek a termékek nem közvetlenül a gyártó raktárbázisából érkeznek, hanem többnyire különböző katalógusáruházak bennragadt, sérült és/vagy használt (visszavásárolt) készletét takarják. Az pedig, ha valamit új, karcos termékként árulnak, még nem feltétlen fedi a valóságot. Egy példa: http://homar.blog.hu/2015/05/20 A garanciával kapcsolatban: az átlag vásárló még mindig összemossa a köznyelvben használatos 'garancia' fogalmát a jótállással. Pedig a kettő nem ugyanaz. Sajnos az Általad említett outlet elég szűkszavúan (pontosabban sehogy sem) nyilatkozik arról, hogy náluk mit takar a 36 hónap garancia.
Egy másik üzlet, a Korrekt outlet például így értelmezi a 3 éves garanciát: http://webshop.korrektoutlet.hu/index.php?route=information/information&information_id=3 Magyarán: 12 hónap szavatosságot (nem jótállást!), és 24 hónap díjmentes szerviz szolgáltatást vállal (a cserealkatrészt a vásárlónak kell megfizetnie, mindössze a szerviz ingyenes). Ez például igencsak messze áll egy 2-3-4-5-7-10 éves gyártói garanciától...
Mint már azt tavasszal is jeleztem a fanyalgásodra, nekem ez a gép csak a szállítási költségbe került (Ultrecht - Budapest). Elötte egy egy Samsung hűtőm volt, hasonló paraméterekkel kb. tíz évig. Azóta is kifogástalanul működik ez a masina.
Nem az outlet vásárlást reklámoztam, de google azt találta meg elsőként. Ott a műszaki paraméterei, leírása kis hazánk nyelvén is érthető.
Mindenesetre nekem döbbenetes, hogy egy bútor outlet működését összehasonlítod egy műszaki outlettel. Azért egy karcos hűtőszekrény, 3 év garanciával nem azonos egy sza.os kanapéval.
Szerintem félreértesz engem. Úgy érzem, hogy a sértődöttség beszél belőled. Pedig én nem akartalak megbántani Téged, csak az objektív tényeket közöltem...még ha ezt okoskodásnak is veszed.
"Grundig Magyarország Kft. Bécsi út 85."
Egy példa:
A Samsung Magyarország fióktelepe ebben az irodaházban található:
Ez meg itt az LG központja:
És még lehetne sorolni... Mindegyiküknek van hivatalos weboldala, vevőszolgálata, szerződött partnerei, országosan kiépített szevizhálózata, elérhetőek email-ben, chat-en, telefonon, stb-stb. A Grundigról mit tudsz? Az Igazságügyi Minisztérium cégjegyzéke alapján a Bécsi út 85. szám alatti Grundig Magyarország Kft. már rég nem létezik. Aztán ha megnézed a konkrét címet, az sem túl bizalomgerjesztő...
Az outletekről: biztosan vannak kivételek, de ezek az üzletek többségében a szemetet adják el aranyáron. Ugyan nem műszaki - és háztartási gépekkel, viszont bútorokkal már megtapasztaltam, hogy mit is takar az az outlet. Egy korábbi munkahelyemen németországi katalógusáruházak szállítási sérült, és visszaszállított "szemeteit" forgalmaztuk. Nálunk ez a következőképpen működött: jött egy szép nagy kamion, a "plafonig" telezsúfolva bútorokkal. Ezeket nagyon alacsony ft/euró árfolyamon vásároltuk meg, majd miután kipofoztuk, többszörös haszonnal értékesítettük. Voltak köztük vadi új, szállítási sérült darabok, kisebb-nagyobb hibákkal (apró szövet szakadástól a kettétört fejvégig, minden). A legrosszabbakat szétválogattuk 'donornak', így két hitványból sikerült összetákolni egy viszonylag elfogadható állapotút. Aztán voltak olyan bútorok, amiket rövid ideig használtak, majd élve a visszavásárlási garanciával, végül visszaküldték a német üzletnek. Azon röhögtünk a kollégáimmal, hogy a fólián rajta maradt a vásárlók neve...akik többségében németországi törökök vagy kurdok voltak. Kaptunk olyan bézs színű kanapét, ami - nem hazudok - tele volt fanszőrzettel. Ezeket az ülőgarnitúrákat szépen kiporszívóztuk, és ha kellett, akkor takarítógéppel is átmentünk rajta. A bemutatóteremben aztán a vásárlóink - mit sem sejtve - kényelmesen elhelyezkedve próbálgatták eme csodás kanapékat. Pedig ha látták volna előtte a raktárban... :-)
Gondolom, egy háztartási-, elektronikai cikk áruház ilyen szintre azért nem jut, de az tuti, hogy többségüknél ott is megy a kókányolás. Én csak azt nem értem, hogy ezekért a bizonytalan előéletű, habiszti márkájú háztartási gépekért (Hanseatic, Blomberg, Kenwood...) képesek akár 100-150 ezer forintot is fizetni. Egy cimborámnak volt pár éve outlet üzlete, majd rákérdezek nála, hogy is ment ez...
"És ne feledd, hogy a Grundig mindig is, és napjainkban is a fejlesztés éllovasa."
:-) Ez azért vicces, mert az Általad linkelt cikk is finoman jelzi:
"2009-től sokféle terméket gyártottak Grundig márkanév alatt, de ekkorra már nagyon érződött, hogy ez a Grundig már nem az a Grundig."
Mint már említettem, a mostani Grundignak lényegében semmi köze a nagy elődhöz. A törökök megvásárolták a márkanevet, majd mindenféle szemetet kezdtek árulni Grundig név alatt. Max Grundig vagy Dieter Rams forogna a sírjában, ha látná a mostani állapotokat...
Sokáig Európa egyik legismertebb márkája volt
A képen Max Grundig a 380w típusú rádió mellett. Ő volt a cég alapítója, 1908-ban született Nürnbergben. 22 évesen már megnyitja rádió javító üzletét, ami a háborúban főleg a Wehrmacht távközlési berendezéseinek[...] Bővebben!Tovább »
A GRUNDIG története II.rész
Ezt a részt kezdjük a Satellit készülékekkel. Még külön könyv is jelent meg a cégnek erről a sorozatáról. A nyitóképen a Satellit 600 látható, ami 1983-ban került a boltokba.
1964-től 1996-ig futott a széria. Ezek ún. világvevők[...] Bővebben!Tovább »
A GRUNDIG története napjainkig
1995-ben a Grundig lesz az első gyártó, aki olyan vevőkészülékeket kínál, amelyek megfelelnek az európai DVB szabványnak (Digital Video Broadcasting). Megjelenik a "set top box" műholdas, és kábel TV csatornákra. A TV Greenville sorozat[...] Bővebben!Tovább »
Egyszerű: itthon lényegében nem áll mögötte senki és semmi: nincs hivatalos márkaképviselet, forgalmazó, márkaszerviz, vagy bármilyen alkatrészellátás. Nem véletlenül csak outletekben lehet kapni. Ha egy Grundig hűtőnek elreped az egyik ajtózsebe, vagy fiókja, ne adj' Isten panelhibás lesz, akkor honnan szerzel hozzá alkatrészt? Arról nem beszélve, hogy 150 ezerért már igen jó alternatívák vannak vadi új hűtőszekrényekre, felesleges a "szépséghibás" (néha nem csak esztétikai -, hanem rejtett hibás is) hűtők közt keresgélni.
Anno imádtam a Grundig elektronikai cuccokat, és Dieter Rams gondolkodásmódját. Sajnos ennek már vége, hiszen egy évtizede csődbe mentek. A márkanevet megvásárolták a törökök, szóval ennek a Grundignak már köze nincs az eredeti német Grundighoz.
Én biztos nem adnék pénzt egy ilyen hűtőszekrényért.
Attól még a Bosch is javasolt, igazából csak rácsodálkoztam.
Nem vagyok túl jártas hűtő kérdésben, nekünk két hete ment gajra a 19 éven keresztül hibátlan, jégtelen Tadiran gépünk. Mivel tavasszal vagy nyár elején kaptunk kis fagyasztószekrényt, így eleve fagyasztórész nélküliben gondolkodtam. Ebből egy Electrolux ERF4113AOW lett. Túl sok tapasztalat így nincs még. A legmagasabb, hatos fokozaton fent már fagynak a cuccok, így négyesen megy, így is jó.
Igen,olvastam. Gondolom,azért ott is Bosch gyárban készítik,szigorú szabályok szerint...
Van esetleg valami javaslatod,melyik gyártó termékét tartod jónak? Nem lényeg a nofrost,megbízható legyen,"ezer" évig bírja. Néztünk Whirlpool gépeket is,de azok majdnem mind "nofrostosok" :-(