ne csodálkozz, a gilera gyári ajánlott gyertya száma ami champion gyártmány nincs benne a már maszatos szamárfüles champion katalógusban sem, pedig csak 91es :-)
már mással is jártam hasonlóan. azt hiszem az a magyarázat, hogy akkoriban nem nagyon voltak PC-k viszont minden boltban volt mikrofilm meg olvasó. Aztán áttértek a PC-re nos sokminden megváltozott.
DE amikor szétment, valahogy haza kellett jutnom a belvárosból. Az ékpálya szerencsére megmaradt, szemre "odanéztem" kb a pozíciós és izomból rátéptem a csavart. Első! rúgásra indult és 1500-2000-es fordulaton könnyedén hazahozott.
Mondjuk lett 1-2 új karc a forgórész belsejében, de annyit kibírok, nem nézegetem úgysem. :)
Ez a szívócső adapter vicces: leadtam egy rendelést a robogoalkatresz.eu-n, kell pár okosság a Dellortoba. (X-es súbertű, gyári méretű főfúvóka, etc.) Kérdeztem levélben, hogy tudnak-e a 30-as PHBH-hoz való gumit. Ajánlott a fickó egyet, de 26 mm-es belső mérettel, mondtam köszi de nem. Feltúrtam a netet, elküldtem a konkrét Polini cikkszámot, erre visszaír, hogy ja akkor rendelésre tudnak hozni, ugyanannyiért, mint a másik boltban. :))
Hogy lehet, hogy Én megtalálom a cikkszámot, de a bolt meg katalógusból nem?? (Költői kérdés, tudom a választ.)
Nekem is van ebay-es accom, Paypallal, mindennel. De ha ez segít, legközelebb majd szólok, hogy mit rendelj, nekem nem kellenek a pontok.
Annyiban kár, hogy nem az ebay, és nem én vettem meg neked, hogy gyűjtöm az ebay "pontokat" az eladói státuszhoz...
Ma megnéztem élőben a gyújtásalaplapodat, meg a törött excentert. Egyet nem értek, hogyan vitted oda a motort? Utánfutón? (nem kérdeztem meg a Józsitól, de mondta, úgy kellett a csonkot(?) lebányászni a főtengelyről...)
Mivel izgalmas építés, így megvolt az első blokkhelyzet próba.A Gilera vázban megmaradtak a Gilera blokk tartói.Az Mz blokkhoz készült két adapterlemez.Nos,a Hiro blokknak új tartókat kell készíteni,mert a Gilera blokktartóktól nem is fél el a Hiro blokk Úgyhogy most a flex lesz a főszereplő újra.Viszont megéri mert a vázat szépen kitölti minden irányban a blokk úgyhogy kellemes látvány lesz,nem lesz felesleges és csúnya üres tér a motoron.
Ki lett számolva hogy ha a 207 első lánckereke 16 fogas lenne (az a legnagyobb ami elfér a blokk mellett) akkor a gyári fordulaton 60-at menne.Persze önerőbők addig kiforogni max szélárnyékban tudná.Anno próbaképp beraktam a Mustangba a 207es Babi hátsó kerekét.Az utcánk 1km hosszú de nem bírt kiforogni a motor :D Majd mutatok képet.
a 11 fogú lánckereket nem tudtam, végülis logikus abban csak egy kuplung van. akkor viszont kb. rendben van. Apám 210esére raktam 11 fogút, (vadászni járt vele) és azzal szétpörögte magát de 45-50 - nél nem ment többet. A tesómén meg a volt osztálytársamén volt a 14 fogú, azok voltak a gyorsak.
A 210-es gyárilag 2.5 lovas a 207-es meg 1.5lovas.Azt hiszem a fordulatszámok is eltérnek.Alap esetben egy gyári 207-es 30-35 körül tud,ideális esetben a max 38km/óra.4000alatt kicsivel,és 12fogas első lánckerékkel.Az enyém jó minőségű benzinnel,kifúrt kipufogóval (az elődöm fúrta ki) 40-42-t ment sík úton,szélcsendben.Ezután jött a dugóreszelés,kipufogó nyílás felől 3mm (a nagyobb fordulat miatt) és szívó oldalon 1.5mm (a több anyag miatt).Így már 48-49-et tudott.Sok reményt fűztem a 210 hengerhez,mivel mások az ablakméretek és a magasságok.A kipufogó ablak 1.5 mm-el magasabb,a szívó nyilás pedig 4mm-el alacsonyabb.A sebesség nem nőtt,mert 42körül ment,tegnap országúton hátszélben volt meg a 46.Viszont a fogyasztás felment 4litert körülre.De valamiért ez sok volt neki mert a gyertya fekete volt.Most visszakerült a gyári henger megreszelt dugóval,és jobban megy így.Kb. úgy ment mint az első tuning után.
kicst furcsállottam a mért adataidat, anno egy bejáratós 210esen, semmi mást nem csináltunk, mint a könyök dobban levő részét levágtuk, hogy a diffúzor működjön, a tompító kapott 2 db 6 os lyukat +ba keresztül az egészen. megolajoztuk a láncokat. kapott azt hiszem 14 fogú lánc kereket és a kilométeróra szerint ment min. 65öt. behasalva fölé is. hogy mennyi az gps-el mérve nem tudom, de a gyári 45-höz képest nem kicsivel volt jobb. és akkor még a csatorna reszelgetés szóba sem került. azt hiszem az autómotorban volt egy ilyen leírás ...
az csak úgy spontán történt, egyszer még a pug-on cseréltem fékcsövet mert szétrohadt, és akkor cseréltem a folyadékot is, elég sok elment az átöblítésre amit egy műanyagflakonba tettem, aztán rácsavartam a tetejét és szépen el is feledkeztem, hogy az van benne. Aztán mikor nekiálltam mosogatni, gondolván mosó gázolaj (kosz volt az alján) beleöntöttem a turmixba, kicsit fura volt a turmix szaga de tudtam, hogy olyan anyagokat nem használok amiből baj lehet így nem foglalkoztam vele. viszont észrevettem, hogy egy kis idő után a dugattyúról jött le a karbon is, sajnos nem teljesen, de egy jelentős része. talán 2-3deci juthatott 2-3 liter gázolajhoz. de mostanra már van benne benzin is mert mindent összeöntöttem. a kosz leüllepszik és durva dzsuvára meg még jó lesz.
ámbár olvastam anno a dízel tuning topicon, hogy olajcsere előtt javallott a koksz miatt fékfolyadékkot önteni a lecserélendő olajba és úgy járatni, magam is használtam ezt a megoldást, de a fent említett turmix miatt esetlegesen létrejövő károkért felelőséget nem vállalok, mindenki a saját felelőségére használjon fékfolyadékot!
Én most a Babetta tuninggal kinlódok még,mérések szerint a 210-es henger hosszabb beömlési időt ad mint a 207-es (számszerűleg 4mm-el lejjebb van az ablak alsó éle),de viszont a rezóval nem megy annyira jól mint a kevésbé megreszelt gyári 207-es dugós hengerrel.Valószínűleg a pocket kipufogó túl rövid,és emiatt annyira megváltozott a gázcsere hogy nem jobb hanem rosszabb lett.Számításaim szerint ez a rezó,ezzel a könyökkel 8ezer fölött működne igazán.Nekem meg 4-5ezer körül kellene.
Kép alatti rész tartalmát akartam javasolni megoldásnak, mikor olvastam alatta, h te is a szegecselt résztől egy monolit anyagként gyártatnád. Egy rugóra járt az agyunk.
Egyenlőre még fel kell derítenem ezeket a "rejtett erőforrásokat" :-D
Nem tudom jelenleg hol van ilyen emberke itt.Beszélgettük haverral hogy a házi homokfúváshoz igencsak kellene pár dolog,olvastam hogy olyan kompresszor kell a hatos fúvókához ami percenként 2ezer liter levegőt tud nyomni.A hármashoz is 800liter kell percenként.
Ma elmostam a másik blokkfelet is,így már azért kellemesebb érzés foglalkozni vele,hogy nem csúszkál az ember kezében :-)
plzltn! Beszéltem az esztergályossal, szombaton talán meglátogatom. :)
Mai meglepetés a motortól:
Eddig kúptoldós volt, a gyári forgórész közepéből csinálták, megadta magát az anyag. Most egy darabból szeretném, amit felrakok a főtengelyre, a másik végére meg illeszkedik a forgórész. (Szegecses rész nélkül.) Gyakorlatilag a szegecses részt kell újra gyártani olyanra, ami illeszkedik az MZ főtengelyre.
Ha va a környékeden szemcseszóró, aki nem homokkal dolgozik, hanem valami puha anyaggal (gyöngy, kukorica, stb...) akkor lehet a színe olyan mint amikor kijött az öntödéből :)