Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 2023.08.03 0 1 23501

Mai válaszlevél Okosjegy ügyben. A kedvezményes helyjegy árát veszik figyelembe (285 Ft).

Tehát ha nem IC minőségű a kocsi, vagy nincs helyed és 5 percen belül kvázi nem biztosít neked másikat a jegyvizsgáló, ezt az összeget lehet visszaigényelni.

Izsó001 Creative Commons License 2023.08.02 0 1 23500

Köszönöm a pontosítást. :-)

Előzmény: Rájen153 (23499)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.01 0 2 23499

"A MÁV-START 1000 forint alatti összegű kártérítést nem fizet ki. (Ha nem IC kocsiba van IC jegyed, akkor az max. 690 Ft, tehát nem fizeti ki mert 690<1000.)"

 

Úgy látom, kissé keverednek a fogalmak. Más az átalány-kártérítés, más a kártérítés és megint más a visszatérítés. Először is ezeket kell kicsit rendbe tenni.

 

Mi minősül visszatérítésnek? Röviden visszatérítés az, amikor vagy az ügyfél áll el egy szolgáltatástól, vagy az adott szolgáltatás nem teljesül teljes körűen, és ez esetben az igénybe nem vett vagy nem vehető szolgáltatás árát részben vagy egészben megtérítik. Itt szó sincsen arról, hogy 1.000 Ft alatt nem térítik vissza. Ha nem tudja a START biztosítani az IC szolgáltatást, akkor az ide tartozik, ergó az 1.000 Ft-os limit itt nem kerül szóba. Az már érdekes kérdés, hogy korábban, amikor volt az IC pót- és helyjegy, akkor az Ic szolgáltatás ára elkülöníthető volt, azaz a pótjegy ára járt vissza. Most logikusan az IC helyjegy ill. a sima helyjegy ár közötti különbözet lehetne ez az összeg, de ezt így konkrétan semmilyen szabály nem határozzza meg, csak a puszta logika.

 

Mi minősül kártérítésnek? Az az eset, amikor vonatkésés vagy kimaradás miatt neked igazolt károd keletkezik (pl. számla szállásköltségről, taxiköltségről, lekésett vagy elmulasztott színházi előadás jegye, stb...). Itt van 1.000 Ft-os szabály, azonban itt szinte biztos, hogy ez nem lesz akadálya a kifizetésnek, mivel vélhetően nem 5 perc alatti késés miatt keletkeznek ezen igazolt többletköltségek, 5-30 perc felett meg már a maximális összeg a jegyár háromszorosa, az meg már - hacsak nem pár kilométert megy 90%-os kedvezménnyel valaki - szinte biztosan meghaladja az 1.000 Ft-os összeget (feláras vonatkonál van csak kártérítés, így hacsak nem díjmentes helyjegy vagy 100 Ft-os kerékpárhelyjegy képezi a felárat, akkor csak a felár háromszorosa 900 Ft, azaz ha a menetjegynek elég 34 Ft-nak lennie emellé, és máris mehet a kártérítés).

 

Mi minősül átalány-kártérítésnek? Késik a vonat, de nem tudsz papírral kárt alátámasztani. Itt megkapod a felár és a menetjegy árának 25 vagy 50%-át a késés mértékétől függően. Itt is van 1.000 Ft-os szabály, és ellentétben az előző kettő kifizetési jogcímmel, jóval kevesebbszer fizethető ki, mert itt tényleg sokszor nem érheti el az 1.000 Ft-os limitet. Persze, ha eggyütt beadsz több utazáshoz köthető jegyet, és úgy már kijön 1.000 Ft fölé, akkor már kifizetik. Mind a banki, mind a postai elutalásnak vagy utazási kupon kipostázásnak van költsége, még akkor is, ha csak 10 Ft-ot kell elutalni valakinek, és vélelmezem, hogy az ilyen jellegű költségek csökkentése a cél. Csak ezzel meg az a bibi, hogy ha valaki egyszer késik többet, de amúgy vagy nem utazik sűrűn, vagy csoda folytán a későbbiekben csak félóra késés alatti feláras vonatokon, akkor nem fogja megkapni a pénzt.

 

 

Előzmény: H_CS (23490)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 23498

OK, az utolsó kiemelt rész szerint van, amiben tévedtem. Ettől még nem értek vele egyet abban, hogy akár 100 utas 99990 forintnyi kártérítése = nulla, ha mindenki külön veszi.

 

Ugyanakkor továbbra sem értjük egymást. Ugyanis én nem a késés utáni átalány-kártérítésről írtam. ;-)

Hanem arról, hogy kifizetsz egy terméket/szolgáltatást és azt nem kapod meg, tehát az eladó nem teljesít valamit, amiért te fizettél. Nem gondolom, hogy egy belső szabályzat magasabb rendű jogszabály lehetne a Ptk-nál vagy Btk-nál. ;-)

Előzmény: H_CS (23495)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.31 0 0 23497

A jogszabály az érvényben lévő üzletszabályzatra hivatkozik.

Ha kupon formájában felkerekítteted, ajánlott tértivevényes levélben feladják a cimedre, bőven több, mint egy ezres.

Gyorsan összejön az az összeg, átlag minden 3-4. utazásomnál játszik a +30 perc késés. Aztán ha kiküldetéssel utazom (teljesár, a cég fizet), kvázi ingyenpénz. Ezért nem kérek országbérletet.

Előzmény: sz_b (23496)
sz_b Creative Commons License 2023.07.31 0 0 23496

Ez egy dolog, csak nem tudom, hogy mennyire mond ellent a hatályos jogszabályoknak. Egy ÁSZF nem írhatja azokat felül.

Előzmény: H_CS (23495)
H_CS Creative Commons License 2023.07.31 0 0 23495

A MÁV-START VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETSZABÁLYZATA
A vasúti személyszállítási szerződés általános feltételei
Érvényes: 2023. április 24-től

 

1.3.4. Az átalány-kártérítés számításának alapja a menetjegy ára a menetjegyen feltüntetett viszonylatra, ha az utazás a II. Fejezet 1.3.1 szerint történt, rövidebb csatlakozási idők esetén – a célállomásra 30 percnél nagyobb késéssel történő érkezés esetén – a késett vonaton felhasznált érvényes menetjegy árának a késett vonatra eső része. Menettérti útra kiadott menetjegy esetén az átalány-kártérítés számításának alapja a menettérti jegy árának azon útra (oda vagy vissza) eső része, amely út során az utas a késést elszenvedte.


Az átalány kártérítés alapjába bele kell számítani az utas által szállított kerékpár és élő állat után megfizetett viteldíjat és felárat is.


Belföldi forgalomban a bérlettel vagy bérlet jellegű más jeggyel, igazolvánnyal történő utazás esetén az átalány-kártérítés alapja az ugyanazon viszonylatra érvényes teljesárú egy útra szóló menetjegy ára, kedvezményes bérlet esetén az ugyanazon viszonylatra érvényes 90%-os mérséklésű egy útra érvényes menetjegy ára. Az utas kérésére a vasúti társaság a késett vonaton igazolást ad arról, hogy a bérletet a késett vonaton ténylegesen utazásra használták.


Az átalány-kártérítésnél nem vehető figyelembe a szervízdíj és a vonaton esetlegesen fizetett pótdíjak összege.


Ha az átalány-kártérítés jelen pont szerint számított összege nem haladja meg az 1000 Ft-ot, azt a vasúti társaság nem fizeti ki. Ugyanazon utas több, egyenként 1000 Ft-ot meg nem haladó kártérítését a vasúti társaság kifizeti, amint összegük meghaladja az 1000 Ft-ot.

Előzmény: Izsó001 (23494)
Izsó001 Creative Commons License 2023.07.28 0 1 23494

Ha én eladok neked valamit, amit kifizetsz, de én nem adom oda neked, mert nem is volt olyanom, akkor én a csalás fogalmát kimerítettem. Feltéve, ha már akkor tudtam, hogy nem fogok neked adni semmit, amikor eladtam. (Eleve nem volt olyan kocsi, hely, amit értékesítettek)

Amennyiben szándékomban állt adni neked valamit amiért fizettél, de átadás előtt megsemmisült, így nem tudom teljesíteni, akkor ha nem adom vissza az árát, akkor nem csalok, de megkárosítottalak, amiért jogosan követelheted vissza a termék árát. Ha nem adom önszántamból, akkor jogi eljárásban vagyok kötelezhető. (Időközben kisorolták, mert meghibásodott a kocsi, ahol a helyem lenne.)

 

"A MÁV-START 1000 forint alatti összegű kártérítést nem fizet ki. "

 

Nem is értelmezhető ez, jogilag. Először is ez szerintem nem kártérítés, jogilag. Másrészt: ha én a "semmit" árulom a neten és csak 999 Ft-ot kérek érte, akkor nem kell a károsultaknak visszaadnom a pénzt? ;-)

 

Ha veszek egy helyjegyet azt nem fizetik vissza. Ha veszek még egyet a páromnak, akkor azt se. De ha egyben veszem meg a kettőt, akkor igen? Ha ez így működik,  akkor ez fogyasztóvédelemért kiált. Miért nem tette még meg senki?

Előzmény: H_CS (23490)
Adani12345 Creative Commons License 2023.07.28 0 2 23493

Már 2020-ban mikor tombolt a pandémia az volt szinte állandóan a probléma minden ottani vonalon, hogy rengetegen jötek biciklivel és nem készült fel rá a vasút. 108-ason jobb esetben volt Csörgős inga oda lehetett pakolni bőven bicajt. Rosszabb volt mikor 3 részes Bz várt Füzesabonyban, én pont beleszaladtam vagy 30 biciklis jött velem együtt ( mivel kb. egy héttel korábban adták át a kerékpárút hiányzó részét egy új híddal Tiszafüred és Poroszló között már körbebiciklizhetővé vált a tó, anélkül, hogy forgalmas és szűk úttesten kelljen menni ezen a részen nagyon megugrott a bicajozók száma). Logisztika úgy ment ,hogy a vjv az utasokat átszállította a két motorba és minden bicikli a középen lévő pótkocsiba ment utastérbe is kerültek az ülések közé vastagon, szerencsére a többség Poroszlóra ment, én maradtam a pótban és egyik oldalt a vjv másik oldalt én adogattam le a cangákat, így percek alatt kész volt a lerakodás, Tiszafüreden már alig pár bicaj maradt.

 

Visszafelé meg Füzesabony felé jött egy szál szóló Desiro, na arra képzeljétek el hogy sikerült felpaszírozni több tucat bicajt. Cipőkanállal, a wc-ben is biciklik voltka utastérba is jutott. 

Következő évben már volt Tisza tó expressz ( még október végén is voltak rajta biciklik bőven a szezonon túl), és jöttek az átalakított börtön bz-k meg a 103-ason a sűrítés. Tavaly is láttam Börtön bézés pótkocsival közlekedő karcagi vonatot befutni Tiszafüredre teltházas kerékpárhellyel. 2 pár vonatos alibi menetrendnél lehet ,hogy nem kihasznált náyron kívül, de akkor nagyon is. Tisza tó kb. már a második Balaton, ahová a világ összes kocsija sem elég annyian mennek oda pláne kerékpárral, amit a volánbusz nem tud szállítani.

 

84-es vonal hiánya is ezért nagy érvágás Mátra környéki telepüéseknek, ideális terep kerékpáros turizmusnak, 84-es vonal mentén van sok látnivaló, de egymástól meglehetősen messze vannak Recski emlékpark, Siroki vár stb. Busszal odamész aztán 10-15 km-eket kell menned egyiktől a másikig. Persze busszal szinte lehetetlen alig van busz, órákat kell várni rá stb. Nyáron hatalmas hőségben 10 km séta embert próbáló és fárasztó. Biciklivel viszont vállalható. Egy nap 20-30 km-t letekerni sem megeröltető laza tempóval is max. 2 óra Ha lenne vonat akkor csak a következő megállóig kell eltekerni ami max. 3-4 km.

Előzmény: Fizolti (23491)
Adani12345 Creative Commons License 2023.07.28 -1 3 23492

47-esnél mikor Dombóváron lett csatlakozás mindenfelé, akkor érezhetően nőtt az utasszám. Aztán némileg visszavetette a vármegyebérlet, ami ugye IC-re akkor nem volt jó, így apesti utasok inkább orsázgbérlettel a buszt választották, hosszabb menetidő, kényelmetlen, de havi 1870 ft-ért korlátlanul mehetsz vele. Július 1-től már jó az ország és vármegyebérlet az IC-re, mostmár opció a vonat is, meg kéne várni legalább a menetrend váltást, hogy kiforrjon a dolog. 

 

Anno 2007-ben még a Muorny-Békés is menthető lett volna ha hagynak neki időt, mert évek óta tartó utasleszoktató menetrend után mikor már az emberek mentális térképéről leradírozták a vasutat, idő kell mire ismét beépül, hogy van és mostmár van Muronyban csatlakozás nem lyukba érkezik ill. nem kell majd egy órát dekkolni mire az utolsó  8km-t megteheted. Pláne mióta 2 órás ütemben állnak meg a vonatok Muronyban.

 

2006 decemberi váltáskor ütemes menetrendet bevezették 3 hónap múlva megszűnt a vasút, előtte meg évekig volt az utasriasztó menetrend, ahol lyukba érkezett szinte minden vonat, egyedül 07:20-ast használták a bejárók az jó időben ment. Akkor manapság már busz sincs, bemehetsz egy órával korábban malmozni iskola/munkakezdés előtt vagy mehetsz autóval/biciklivel.

Előzmény: Fizolti (23491)
Fizolti Creative Commons License 2023.07.28 0 0 23491

A 121-esre Vitézyék még ígérték is - Nem emlékszem ilyen ígéretre. Szolgáltatásfejlesztés, tervezhetőség oldalról hasonló a probléma Vitézyvel és Lúzerjanival is: Nulla társadalmi egyeztetés, nulla kommunikáció, aztán bejelentés a lehető legkésőbb (természetesen a 20-as, 41-es megszűnő személyvonatai/megállóiról senki sem lett megkérdezve tavaly sem). És persze ez volt a korábbi vezetőségek mellett is. 

 

47- tudtommal utas is van most vállalható számban. Ami annyira nem meglepő, tucatnyi utas még az egypárvonatos időszakban is volt. Nekem ez, és a 38-as, mint értelmezhető forgalmú vonalak arra utalnak, hogy a 121-esen sem maradt volna normális forgalom, akkor sem, ha visszaáll a kétórás ütem. 

 

103 - Itt ha máskor nem is, nyáron bőven volt utas, legalábbis a 108-as tákolása alatt Debrecen környékéről itt volt elérhető a Tisza-Tó, amire a Start is próbálkozott valamennyire, lett a messze nem jó, de a semminél több 4 pár vonat, meg börtön Bz a kerékpárszállításhoz. 

 

89 - Itt a több éves leszoktatás után papíron sűrítés volt, aztán jött a 80-as vonali siklás és vágányzári visszavágás, majd Decemberben a személyzethiány miatti buszos pótlások. Páran a vasút részéről is úgy vannak ezzel a vonallal, hogy van teherforgalom, nem baj, ha nincs személyvonat. 

 

98 - Turisztikailag lenne benne lehetőség, de ahhoz már egésznapos kétórás ütem kéne (akár úgy, hogy akkor van máskor csak minimális, vagy semmi). Hidas-Gönc ugyanannyi járművet fogyasztana, mint a teljes vonali kétórázás, ebben a formában nem hiszem, hogy erőltetni kéne. 

 

Egyébként a 4-5-45 vonalak most simán be lennének zárva, ugyanezekkel a hazugságokkal, ha nem kezdik el a járványügyi menetrend után a tényleges menetrendi helyreállításukat. - Szerintem ez a veszély továbbra is fenyeget, csak nem ebben a körben. 45-ös rossz állapotú, Desiro oda sincs mindig. 5-ösön már volt minden, ami mozgott a környéken, egy időben a 4-es környékén is létszámhiány volt. 

 

Előzmény: Lovrin (23484)
H_CS Creative Commons License 2023.07.28 -1 0 23490

Mert szerintem erre nincs is szükség. Ugyanis, ha jegyet váltasz egy szolgáltatásra, azaz fizetsz valamiért, amit aztán a veled szerződéses viszonyban álló nem teljesít, akkor egyértelműen kártérítési felelőssége van a másik félnek. Amennyiben nem így tesz, akkor az akár a büntetőjogi csalás fogalmát is kimerítheti.

 

A MÁV-START 1000 forint alatti összegű kártérítést nem fizet ki. (Ha nem IC kocsiba van IC jegyed, akkor az max. 690 Ft, tehát nem fizeti ki mert 690<1000.)

Előzmény: Izsó001 (23443)
Adani12345 Creative Commons License 2023.07.28 0 2 23489

Ez mondjuk igaz a Volán akkr megy amikor akar ott nem annyira foglalkoznak a menetrenddel, késés esetén se várnak a buszok ( mert Volánbusznál is van késés), ott még az a mentsvár sincs meg, mint vaúston, hogy ha késés miatt necces az átszállás akkor lehet szólni a vjv-nek, hogy telefonáljon oda az állomásra, hogy van átszálló. Sofőr vezetés közben nem fog, kikeresheted a Google-n a buszpályaudvar számát, de hogy felveszi-e valaki az megint más. Vagy ha igen akkor hajlandó-e csinálni is valamit. Ha meg olyan helyen kéne átszállni, ahol nincs szolgálat csak megálló az út szélén akkor esélyed sincs.

 

2007-ben mikor még kb. 3 hónapig minden vonatot busszal pótolt a Volán Murony és Békés között rengetegszer láttam hazafele menet, hogy 5 perc késésben lévő vonatot se várta meg, a busz elment üresen és ott állt a sorompónál az állomás előtti átjárónál. És akkor 2007-ben úgy zártak be vonalakat, hogy Volán vállalta, hogy minden megszűnt járatot átvesz és busszal kiszolgál. Eltelt pár hónap és csendben a vonatok helyett indított járatok nagy részét megszüntette. 6 pár vonat helyett a 129-esen maradt 3 pár busz, azok, amik addig is voltak persze lehetetlen és nem jó időpontokban első túl korán beért 06:50-re az senkinek sem volt jó második 9 óra után szintén nem. Vonat votl 07:20-kor a legtöbben ezzel utaztak, ideális volt 07:45-ös iskolakezdésre és 8 órás munkakezdésre is.

 

Nagyatádi vonalat fel lehetne támasztani a felszabadult Bz-k egyikével, ott működik.

 

Karcag-Tiszafürednél is sok gondot fog okozni nyaranta a vonal hiánya, kerékpár szállítás miatt, Tisza tóra az elmúlt 3 évben rengetegen járnak le biciklizni, nagyon felfutott lett pandémia óta, ezért is van már közvetlen vonat Tiszafüredre, és ezért kellett péusz vonatokat betenni a 103-asba is, amik kihaszánltak, Börtön Bz nem egyszer agyig pakolva biciklikkel. 16 biciklit elfér a börtön Bz-ben a buszon pedig 0. 

Előzmény: Lovrin (23488)
Lovrin Creative Commons License 2023.07.28 0 2 23488

Nagyatád: oké de onnantól hogy ez nem egy vasút-vasút hanem vasút-busz szolgáltatás lesz, majd szépen tűnnek el az utasok, és nagyrészt a fővonalról fognak eltűnni, a somogyszob-kaposvár szakaszról.

 

1, vasúton bármilyen pótlózásnál tetten érhető hogy a pótlóbuszon az utasok töredéke jelenik csak meg, sokan inkább nem vagy más módon utaznak ha már nincs vonat.

 

2, vasút-busz csatlakozás sokkal megbízhatatlanabb mint egy vasút-vasút. Nincs garantálva 5 perc késés esetén sem hogy megvárja-e.

 

3, a buszos szolgáltató majd szépen indít itt is gyorsjáratot és addig optimalizálja amíg a 41-es vonal Somogyszob-Kaposvár szakaszáról is leszedi az utasokat.

 

Komló valamiért nem működött, nézd meg a közadat igénylésekben a valaki havonta kikérte a fizető utasszámokat ami valami havi 1000 fő körül volt. Nem értem miért nem jött be itt a vasút, de legalább megpróbálták - újszegedet meg se próbálták.. Nagyatádon ezzel szemben egy működő vonalat sikerült tönkretenni.

Előzmény: Adani12345 (23485)
jbaal Creative Commons License 2023.07.28 -1 1 23487

Sztrájk nyilván nem lesz, 2007-ben és 2009-ben is csak azért volt róla szó, mert akkor még nem volt ez a munkaerőhiány, ténylegesen kirúgás fenyegetett vasutasokat. Azóta változott a helyzet, a vasutasok jó részének bekattant a "gyurcsánybajnaibezárja" szöveg, illetve a Cargo-eladásból kaptak egyszeri kifizetést Gaskónak köszönhetően, azóta átálltak a narancs oldalra. Az utas csak nyűg nekik, nem érdekli őket az egész, kevesebb vonat, kevesebb munka.

 

Teljesen más lett a morál, emlékszem, hogy 15-20 évvel ezelőtt sokkal lazábbak voltak a vasúti alkalmazottak, elismerték, hogy egy kalap sz*r a szolgáltatás, humorizáltak vele, most meg a 90%-uk felvette a vaskalapos kommunista mentalitást, és ha pl. az idióta jegyrendszerben nem azzal a vonattal mész, amire a jegyet adta, hanem a fél órával későbbi ugyanolyan személyvonattal, akkor már elkezdenek pampogni. Talán elhitték, hogy azzal a 123 Flirttel meg a szar IC+-szal ők most hirtelen a világ közepe lettek, akiknek lábat kéne csókolni.

Előzmény: Lovrin (23486)
Lovrin Creative Commons License 2023.07.28 0 1 23486

Nem hiszem hogy sok remény lenne ennek a visszacsinálására. Csak ha Lázár nagyot bukna. De nem ezen fog, túl kis ügy.

 

Inkább behoznak még 1-2 leépítési kört hogy emezt elfelejtse mindenki. Ez még nem a "komoly" vonalbezárás, de az is jönni fog, oda tartunk. Érdemi ellenállás nincs - sztrájk v. tüntetés amiből a politika is ért - a politikának megvan a zöld jelzés hogy azt csinálhat amit akar.

 

Vitézy tiltakozhat de nála kérdés mennyire komoly a szakmai elkötelezettsége hogy visszakerüljön pozícióba ezt visszacsinálni - és ehhez hol lesznek támogatói, mert nem fajsúlyos figura, és akik támogatták azok is kiestek a kormányból. Neki nem ez a terepe hanem Budapest, ahol főpolgármester jelölt lehet, logikus most egy kis belső vita generálásával megpróbálják futtatni a médiában mint önjáró szakadár politikust, ami Pesten is eladható. A rendszeren belül övé a "jó zsaru" szerepe.

Előzmény: Fizolti (23483)
Adani12345 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 23485

Komlóra most kezdtek az utaosk visszaszokni, mióta van jónak mondható menetrend és Dombóváron csatlakozás minden irányba, azóta már megtöltik a Bz-t az utasok 60-70%-ban az pedig már jónak mondható. 

 

Nagyon hasraütészerű most  a 10-es halállista, látszik ,hogy semmilyen vizsgálat nem volt előtte korábbiakat vetették össze aztán kb. dobókockával dobták ki, hogy a sellyei marad, a komlói nem, utasszámok alapján épp ellenkezőre lehetett számítani.  Komlóra a busz fél órával több menetidővel megy majd és a csatlakozások is elbuknak, ráadásul a teherforgalom miatt személyzetet sem lehet megspórolni. 

 

121-esen is max. Makón lehet fogni egy forgalmistát, de amúgy MERÁFI vonal 2 órás ütemes menetrend is elmenne ott plusz személyzet nélkül.

 

 

38-as esetén meg bezárással pont lenne felszabaduló Bz oda, de az kb. várható volt ,hogy ha zárni kell járműhiány miatt ez lesz zárva, ott amúgy is rendszeresen járműhiány miatt pótlás van, alapból KN-es vonat, köztes megálló nincs, mindkét oldalon a buszállomás a vasútállomás mellett van és végig párhuzamos közút van, menetidő meg ugyanannyi.

Előzmény: Lovrin (23484)
Lovrin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 23484

A járványügyi menetrend legeslegutolsó pótlóbusza - egy pár Zajtára - most lesz kiszedve a decemberi menetrendváltástól. Ha lehet hinni neki, és nem zárják be Zajtát addig.

 

Egyébként a 4-5-45 vonalak most simán be lennének zárva, ugyanezekkel a hazugságokkal, ha nem kezdik el a járványügyi menetrend után a tényleges menetrendi helyreállításukat.

 

A mostani vonalak tehát azok amik

 

1, nem érték meg hogy helyreállítsák a menetrendüket. 125a, 121, 114, 103, 78, 146

 

A 121-esre Vitézyék még ígérték is, csak a járműhiány miatt nem tudták. Ha meg tudják lépni, biztosan lett volna azon a vonalon annyi utas hogy ne merjék

 

2, van két (három?)vonal ahol helyreállították úgy-ahogy a menetrendet, de nem jött be. 98 és 47. Komlóra valamiért nem volt sok utas, aztán már bézé sem. A kishidasi meg a semmi közepén megy, ha a feje tetejére áll a vasút se lesz utas. Ott több értelme lett volna hidas-gönc között egy rendes ütemes menetrendet csinálni, az egyetlen menthető viszonylat belőle. A 89-esen nem utaztam a menetrendbővítés óta de gondolom ide sorolható - az erős buszos konkurencia miatt, bár kinézem hogy ha lenne utas akkor is ezt vagdosnák, mint a miskolci térség leggyengébb láncszeme.

 

3, és ahol utas is volt, jó menetrend is, csak bézé nem, és nem is akartak rá keríteni, az a 38-as. Kb itt mérhető le, hogy megint térképről nézték ki hogy ami rövid zsákvonal az zárható, utasforgalomtól függetlenül. (Lásd még Gyöngyös bezárásának kísérletét 2020-ból)

Előzmény: Fizolti (23483)
Fizolti Creative Commons License 2023.07.27 0 0 23483

2020-ban is sikerült két ütemben visszavonatni a járványmenetrendet 10+10 vonalról, tizenpár vonal maradt csökkentett menetrenddel, amiken fokozatosan - valahol egy komolyabb menetrendi fejlesztés keretében - lettek rendezve. 

Ettől függetlenül kérdés, lesz-e most bármilyen eredmény. Mostanában egyre inkább azt tapasztalom, hogy nem lehet akár 2-3 éve történt fejleményekből sem kiindulni. 

Előzmény: zjakabfi (23479)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.27 -1 1 23482

Legyen most is így.

Előzmény: kslc (23481)
kslc Creative Commons License 2023.07.27 -1 3 23481

2007-ben es 2009-ben sem sikerült semmit elérni, pedig akkor messze nem volt egyszínű az ország.
Dehogynem. Többször el lett halasztva a kezdés, és közben az érintett vonalak száma kb. megfeleződött.

Előzmény: zjakabfi (23479)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 23480

Gondolom akkor volt eleg mozdonyvezető..., és válogathattak.

Akoor szinte sehol nem volt munkaerőhiany, most meg mindenhol van...

Előzmény: jbaal (23477)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 23479

Naponta mondanak le elővarosi vonatokat is, szerintem jellemzően szemelyzethiany miatt.

Polgarmesterek közül több tiltakozott, eredménye kérdés lesz-e.

2007-ben es 2009-ben sem sikerült semmit elérni, pedig akkor messze nem volt egyszínű az ország.

Előzmény: alex_86 (23478)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.26 -2 0 23478

Hát már bőven azelőtt elkezdtek szivárogni a Cargo és egyéb magánvasutak felé a mozdonyvezetők és ezekben az években (2006-2008) rengetegen mentek nyugdíjba, még korkedvezménnyel. Indult képzés, bekerülni viszonylag könnyű volt, de a vizsgáztatás volt necces. Forgalom vizsgán rengetegen kibuktak. Akik maszekhez mentek, jobban jártak, ott ugyanis kb megmondták, hány ember "kell"...

Érettségi és orvosi alkalmassági volt az elvárás akkor is, előnyt jelentett nyilván vasúti szakközép vagy bármi munkatapasztalat, de saját érdekükben, mégse teljesen a nulláról induljon az ember.

 

Igazából remélni tudom, hogy minél több vonat fog kimaradni az InterCity hálózaton meg a budapesti elővárosban

Az előváros szent és sérthetetlen, ilyen nem lesz! IC pedig max felénk, mert "Miskolccal bármit meg lehet tenni".

 

Társadalmi ellenállás jelen politikai helyzetben? Ne viccelj! Ha az összes Bz-s vonalat bezárnák az országban, az sem verné ki a biztosítékot, mert lenne bűnbak, indok. A polgármesterek*, hivatalnokok, média*, mind kézi vezérlés alatt állnak, simán benyelnek mindent. Tökéletesen leképezi a vasút az ország morális és gazdasági állapotát.

 

*tisztelet a kivételnek.

 

 

Előzmény: jbaal (23477)
jbaal Creative Commons License 2023.07.26 0 6 23477

Érdekes, hogy 2013-ban, mikor érettségiztem és érdeklődtem, hogy indul-e tanfolyam, azt mondták, hogy szó sem lehet róla, mozdonyszerelőnek vesznek egy osztálynyi embert, és azok közül pár év munka után a legjobbak mehetnek tovább mozdonyvezetőnek.

Természetesen a legfontosabb kérdésük akkor is az volt, hogy van-e vasutas a családban.

 

Elmehetnek a jó k. anyjukba, mert akkor is látniuk kellett, hogy hányan közleednek a nyugdíj felé, és pár év múlva nem lesz, aki vezessen. Nyilván költeni nem akartak a tanfolyamra egy forintot se.

Igazából remélni tudom, hogy minél több vonat fog kimaradni az InterCity hálózaton meg a budapesti elővárosban, ezen kívül országosan főbb Volán-járatokon meg a BKK-nál is, mert valamiféle társadalmi ellenállás csak akkor várható. Ezeket a mellékvonalakat, dízeles fővonalakat simán le tudják szalámizni a "nincs utas, 20-szal csattog a Bz" szöveggel.

Előzmény: alex_86 (23470)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 23476

Miskolc környékén mást már nem igazán tudsz átterelni. Legfejlebb a szilvásváradi vonalat. De az már a jéghegy csúcsa lenne.

Menetrendi ritkítás, amivel valamit lehetne spórolni, pl a kedvencemet, a szendrői Bz-t vagy a 92-esen az órás sűrítéseket. De nem akarok tippeket adni.

 

De nézd a Volánbusz szemszögét is, ott sincs kolbászból a kerítés és ott is hajmeresztő dolgok zajlanak (12+ órás szolgálatok megszüntetése. 3-4 napot dolgozott egy sofőr egy héten, most minden munkanap jár dolgozni fél napot. Emiatt sokan ott is hagyták a fenébe a céget, kamionoznak.)

Előzmény: M41 2180 (23472)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.26 0 0 23475

Mozdonyvezetőkról van szó. A Rail Tours-osok mentették meg a tavaly év végi helyzetet, most Cargósok szól a fáma, akiknek van típus- és vonalismerete.

Előzmény: M41 2180 (23473)
akóR Creative Commons License 2023.07.26 0 0 23474

Egyértelműen -, a kapott minuszaid ellenére is -, igazat adok abban, hogyha Vitézy belenéz a mozdonyszemélyzet közel jövőbeni létszám alakulásába, nem lép -, gondolom ilyen vonat km emelési akcióba.. 
 ..., s mint máshol írták, a feszített munkatempó rohadtul ludas a mostanában bekövetkező, tulajdonképpen Mozdonyvezető hibás balesetekbe.

Előzmény: alex_86 (23470)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.26 -2 0 23473

 más cégekkel tárgyal a Start, hogy "adja kölcsön" munkavállalóit és ők megbízással dolgozzanak

 

-----

 

Azt hogy? 

Ha a Metransnál dolgozok gépkezelőként, mehetek jv-nek Miskolcra? :-D

Előzmény: alex_86 (23470)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.26 -3 0 23472

A 92, 94, 98 102 és még egy rakás más vonalon országosan lehetne ún. módváltás,  az az utasmennyiség elszállítható még a buszos kapacitás komolyabb nevelése nélkül is. Nagyon mondjuk a Volánnál se lehet bővíteni,  sofőr sincs...

 

Persze ez nem a vasútbarát megoldás de az államcsőd szélén tartok tőle nem lesz más megoldás.  

Előzmény: alex_86 (23470)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!