Csodálom, hogy nem írtál egy litániát a MÁV-nak, vagy akárkinek, hogy ez milyen felelőtlenség és szakmaiatlanság, hogy csak úgy hagyják, hogy a Covid megtámadjon egy spanyol dolgozót és ezért le kellett mondani a bemutatót.
Tegnap- hosszú idő után- egy sajtónyílvános rendezvényen majdnem részt vettél. Az elmúlt közel 3/4 évben nem hallottunk hírt Rólad, és Tőled, Kacsa és "Szabótomi" nélküled tartottta a frontot. Gondolom ez után sem várható nagyobb aktivitás a részedről. Megtisztelne, hogy a kigördülési ünnepély ürügyén írnál néhány sort magadról, a cégről, a Kissről, a Vasvilláról, a hibrid tenderről, és bármiről, amit meg tudsz velünk osztani.
Ha nem reagálsz: a magam részéről köszönöm 10+ x éves munkád! Hogy velünk voltál és informáltál bennünket. Jó egészséget!
A nap, amikor az ember elindul Szentesre tram-traint nézni, ha már kigördül Lázár, Homolya és Dunai Zoli tekintete előtt a motorszínből délután egykor... Erre 12.15-kor írnak, ha sorry, nincs itt semmi látnivaló, "ma délelőtt derült ki, hogy a spanyol szakemberek között igazolt koronavírusos fertőzöttek vannak, ezért az eseményt el kell halasztanunk". :-(
Amellett sem kellene elsiklani, hogy ugyan a sorozatjelek kevés csak néhány esetben változtak, azonban a pályaszámok, ha csak technikai módosításként is, de szinte mindegyiknél, pl. 1042.01 - > 1042 001.
Írtam, hogy voltak/vannak elhajlások, de a szisztéma maga nem változott.
Namost az egyik példád, a 4061/1046 épp nem stimmel, mert a göncöt mindeközben bitangul átépítették, azaz motorcsokiból valóban mozdonnyá avanzsált, amikor az új sorozatjelét kapta.
A talent érdekes, ugye a nyolcas a második helyen épp logikus is lenne (ahogy pl. nincs a 1063, a 1116, vagy 1216, vagy 1014, vagy 1293-nál sem a kétrendszerűre utaló nyolcas, ahogy a 4744/4746-nál sem), de utoljára a 1822 volt ebben a szellemben besorolva. Ugyanis bizonyos paraméterek ütik egymást, amik a rendszer szerkesztésekor még egészen más elképzelhető konfigurációkon alapultak.
Apropó, a 4824 szerintem hat percig sem élt, kvázi werkcíme volt a kacatoknak. Szerintem állagba a bundesz már 4124-esként vette, az előzővel max hakniztak itt-ott, még a bombival kézenfogva.
Ahogy a talent3-nál se nagyon értjük ezt a 4758 dolgot.
Namármost mindegy is, mert amivel kijön a nagyszéria, az úgy is marad, forever and a day.
Egyrészt ez nem teljesen igaz, mert az E18 formátumú jelölést a sógor csak nyolc évig tartotta meg, 1953-ban (figyelem, 68 éve) tért át a jelenleg is használatos négyjegyű sorozatjelölési rendszerére, melynek alapjait valóban a birodalmi, és nem a korábbi osztrák szisztéma képezte.
De én ebben semmi kivetnivalót nem találok. Never change a winning team. (W. Churchill)
Láthatólag nem lőttek mellé, ha az a számozási rendszer a mai napig működőképes (bár voltak furcsa húzások az idők során).
Sőt, gyakran idegesít, hogy minden lényegtelennel foglalkoznak az illetékesek, és ötször átcsomagolják a sz.rt, miközben az akkor is sz.r marad.
Az osztrákokkal ne példálózzunk, ők a második világháború után (a németeken kívül egyedüliként) is megtartották a "nagynémet" birodalmi sorozatjeleket és nem tértek vissza a BBÖ-korszakéra - "mer' hogy má' úgy megszoktuk". :)
Alapvetően a pályaszámban van "folyószám" (7. számjegy), így nyilván a pályaszám fog függeni attól is, hogy az adott típusú villanymozdony "hányadikként" lett lajtstromba véve az adott országban. Plusz az országkód és üzemeltető vasúttársaság kódjában is lesz eltérés, tehát azonosítható marad a jármű.
Ezenfelül a számozási metódus az adott járműsorozat azonosítására (5-8 számjegyek) nemzeti hatáskörben eltérő, a 9-11 számjegyek pedig a sorozaton belüli, az adott jármű sorszámát adják meg.
Más kérdés, hogy a fent írtakat pl. a GySEV Vectronok esetében magasról leszarták, mert a GySEV 471 és 472 azt sugallja, hogy a 470-es sorozatú villanymozdony sorozaton belüli variánsai, de ez nem igaz. Persze, rá lehetne fogni, hogy hát igazából a Taurus utódja a Vectron, és annak variánsa, de nem életszerű.
Amígy a 1116 1999-óta (22. éve, amióta elkezdték az első főkeretet hegeszteni) 1116 (vagy máshol 182, vagy mittudomén), addig a szilikózisnak ez idő alatt a harmadik sorozatmegjelölése.
De van jobb, a 1042 az bő fél évszazada 1042.
Mi voltunk olyan jól eleresztve, hogy át kellett számozni mindent is, kétszer.
A flört is 5341, vagy mi a rossznyavalya volt, most meg 415, ha jól tudom (nem biztos, hogy jól tudom, a saját tanúsítványomon sem igazán igazodom ki egy ideje, meg nem is nagyon érdekel ez a része).
A vasúti közlekedés biztonságát szavatoló alapdokumentumok sajnos igen nehezen hozzáférhetőek, sokszor még a szakemberek számára is. Egyes állítosk szerint a FLIRT motorvonatok ETCS fedélzeti berendezéséhez nem áll rendelkezésre magyar nyelvű kezelési útmutató. Ez azonban nincsen így. A MÁV 415-ös (és a GYSEV 435) sorozatú motorvonatai SIEMENS Trainguard® 200 típusú fedélzeti berendezést kaptak, melyről egy magyar nyelven 209. oldalas Kezelési útmutatót készített el a gyártó és adta azt át a vasútvállalatoknak és a pályahálózat-működtetőknek. Az más kérdés, hogy a vasútvállalat a képzései során miből, hogy és mit oktat. Nekem erről nincs túl jó véleményem és nyilván Ön is képes lenne árnyalni ezt a témát.
A Vasúti Vezetékvilág szaklap kiadója, a vasúti közlekedésbiztonság iránt elkötelezett szervezetként, honlapján közzétette a "Kezelési útmutató ETCS fedélzeti berendezés Trainguard 200 OBU MÁV/GySEV 415/435" elnevezésű dokumentumot.