Keresés

Részletes keresés

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.01.26 0 0 25219
defcon Creative Commons License 2021.01.15 0 3 25218
alkotasu Creative Commons License 2021.01.15 -2 8 25217

Csodálom, hogy nem írtál egy litániát a MÁV-nak, vagy akárkinek, hogy ez milyen felelőtlenség és szakmaiatlanság, hogy csak úgy hagyják, hogy a Covid megtámadjon egy spanyol dolgozót és ezért le kellett mondani a bemutatót.

Előzmény: Muurola (25215)
rom templom Creative Commons License 2021.01.15 -1 13 25216

Kedves D.Z.!

Tegnap- hosszú idő után- egy sajtónyílvános rendezvényen majdnem részt vettél. Az elmúlt közel 3/4 évben nem hallottunk hírt Rólad, és Tőled,  Kacsa és "Szabótomi" nélküled tartottta a frontot. Gondolom ez után sem várható nagyobb aktivitás a részedről. Megtisztelne, hogy a kigördülési ünnepély ürügyén írnál néhány sort magadról, a cégről, a Kissről, a Vasvilláról, a hibrid tenderről, és bármiről, amit meg tudsz velünk osztani. 

Ha nem reagálsz: a magam részéről köszönöm 10+ x éves munkád! Hogy velünk voltál és informáltál bennünket. Jó egészséget!

Sz.L. 

Muurola Creative Commons License 2021.01.14 -6 4 25215

A nap, amikor az ember elindul Szentesre tram-traint nézni, ha már kigördül Lázár, Homolya és Dunai Zoli tekintete előtt a motorszínből délután egykor... Erre 12.15-kor írnak, ha sorry, nincs itt semmi látnivaló, "ma délelőtt derült ki, hogy a spanyol szakemberek között igazolt koronavírusos fertőzöttek vannak, ezért az eseményt el kell halasztanunk". :-(

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.10 0 2 25214

Hát, szép nagy darab, sokat takar... :) 

Előzmény: SZ.Tamas.. (25213)
SZ.Tamas.. Creative Commons License 2021.01.10 0 3 25213

Uh én hülye nem látok mar a KISStöl tavolabb :)

Előzmény: kez-577 (25212)
kez-577 Creative Commons License 2021.01.09 0 2 25212

Flirtről van szó;-)

Előzmény: SZ.Tamas.. (25211)
SZ.Tamas.. Creative Commons License 2021.01.08 -1 3 25211

Persze hogy nincs hisz ki van kapcsolva bent all DJJben.

esetleg jartal ma a vonaton? :)

Előzmény: kez-577 (25210)
kez-577 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 25210

A 13-as egységen tovàbbra sincs WiFi, esetleg hardveres oldalról hiànyzik belőle valami? 

rm40 Creative Commons License 2021.01.07 -1 2 25209
rm40 Creative Commons License 2021.01.06 0 1 25208

Utolsó OFF

Amellett sem kellene elsiklani, hogy ugyan a sorozatjelek kevés csak néhány esetben változtak, azonban a pályaszámok, ha csak technikai módosításként is, de szinte mindegyiknél, pl. 1042.01 - > 1042 001. 

ON

Előzmény: segélyvonókészülék (25203)
rm40 Creative Commons License 2021.01.06 -1 0 25207

A 4061->1046 átszámozás nem kötődött átépítéshez, régi kasztnival ugyanúgy jártak új sorozatjellel.

Előzmény: segélyvonókészülék (25205)
Nydqist Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25206

A 4061 az motorkocsi volt (poggyászteres, svájciul akár "De 4/4" is lehetett volna :) ), az 1046 pedig az abból átépített mozdony. 

Előzmény: rm40 (25204)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25205

OFF

Írtam, hogy voltak/vannak elhajlások, de a szisztéma maga nem változott.

Namost az egyik példád, a 4061/1046 épp nem stimmel, mert a göncöt mindeközben bitangul átépítették, azaz motorcsokiból valóban mozdonnyá avanzsált, amikor az új sorozatjelét kapta.

A talent érdekes, ugye a nyolcas a második helyen épp logikus is lenne (ahogy pl. nincs a 1063, a 1116, vagy 1216, vagy 1014, vagy 1293-nál sem a kétrendszerűre utaló nyolcas, ahogy a 4744/4746-nál sem), de utoljára a 1822 volt ebben a szellemben besorolva. Ugyanis bizonyos paraméterek ütik egymást, amik a rendszer szerkesztésekor még egészen más elképzelhető konfigurációkon alapultak.

Apropó, a 4824 szerintem hat percig sem élt, kvázi werkcíme volt a kacatoknak. Szerintem állagba a bundesz már 4124-esként vette, az előzővel max hakniztak itt-ott, még a bombival kézenfogva.

Ahogy a talent3-nál se nagyon értjük ezt a 4758 dolgot.

Namármost mindegy is, mert amivel kijön a nagyszéria, az úgy is marad, forever and a day.

Előzmény: rm40 (25204)
rm40 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25204

OFF

Jó, akkor kapargassuk meg azt, hogy a kétáramnemű Talentjeik először hivatalosan is a 4824, aztán a 4124 sorozatjelet viselték. :)

Vagy említhetjük a 4061, akarom mondani 1046 sorozatot is.

ON

Előzmény: segélyvonókészülék (25203)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25203

off

Egyrészt ez nem teljesen igaz, mert az E18 formátumú jelölést a sógor csak nyolc évig tartotta meg, 1953-ban (figyelem, 68 éve) tért át a jelenleg is használatos négyjegyű sorozatjelölési rendszerére, melynek alapjait valóban a birodalmi, és nem a korábbi osztrák szisztéma képezte.

De én ebben semmi kivetnivalót nem találok. Never change a winning team. (W. Churchill)

Láthatólag nem lőttek mellé, ha az a számozási rendszer a mai napig működőképes (bár voltak furcsa húzások az idők során).

Sőt, gyakran idegesít, hogy minden lényegtelennel foglalkoznak az illetékesek, és ötször átcsomagolják a sz.rt, miközben az akkor is sz.r marad.

Előzmény: rm40 (25202)
rm40 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25202

OFF

Az osztrákokkal ne példálózzunk, ők a második világháború után (a németeken kívül egyedüliként) is megtartották a "nagynémet" birodalmi sorozatjeleket és nem tértek vissza a BBÖ-korszakéra - "mer' hogy má' úgy megszoktuk". :)

ON

Előzmény: segélyvonókészülék (25198)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.06 0 1 25201

25191.

Előzmény: r1232 (25200)
r1232 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25200

Off, a Sziliket 1999 óta egyszer számozták át! Amikor V43-ból 430-433 lettek.

Előzmény: segélyvonókészülék (25198)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.06 0 1 25199

http://www.benbe.hu/cikkek/palyaszam.php

 

Alapvetően a pályaszámban van "folyószám" (7. számjegy), így nyilván a pályaszám fog függeni attól is, hogy az adott típusú villanymozdony "hányadikként" lett lajtstromba véve az adott országban. Plusz az országkód és üzemeltető vasúttársaság kódjában is lesz eltérés, tehát azonosítható marad a jármű.

 

Ezenfelül a számozási metódus az adott járműsorozat azonosítására (5-8 számjegyek) nemzeti hatáskörben eltérő, a 9-11 számjegyek pedig a sorozaton belüli, az adott jármű sorszámát adják meg.

 

Más kérdés, hogy a fent írtakat pl. a GySEV Vectronok esetében magasról leszarták, mert a GySEV 471 és 472 azt sugallja, hogy a 470-es sorozatú villanymozdony sorozaton belüli variánsai, de ez nem igaz. Persze, rá lehetne fogni, hogy hát igazából a Taurus utódja a Vectron, és annak variánsa, de nem életszerű.

Előzmény: riezaK (25193)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.06 0 1 25198

Kedves olvtársam!

Amígy a 1116 1999-óta (22. éve, amióta elkezdték az első főkeretet hegeszteni) 1116 (vagy máshol 182, vagy mittudomén), addig a szilikózisnak ez idő alatt a harmadik sorozatmegjelölése.

De van jobb, a 1042 az bő fél évszazada 1042.

Mi voltunk olyan jól eleresztve, hogy át kellett számozni mindent is, kétszer.

A flört is 5341, vagy mi a rossznyavalya volt, most meg 415, ha jól tudom (nem biztos, hogy jól tudom, a saját tanúsítványomon sem igazán igazodom ki egy ideje, meg nem is nagyon érdekel ez a része).

Előzmény: riezaK (25193)
paca664 Creative Commons License 2021.01.06 0 2 25197

Stimmel. Ez egy jármű-műszaki fogalom. A járművek egyedi azonosítói pedig hatósági és forgalmi jelzések.

Előzmény: szivats (25195)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25196

Ahogy a 135-ös vonal KÖFI VU és VVU-ja szerint is.

Előzmény: szivats (25195)
szivats Creative Commons License 2021.01.06 0 2 25195

"villamosként 001, motorvonat-egységként 406 001, vasúti járműként pedig az idézett 3x12-jegyű pályaszám a neve."

 

Az E.2. sz. Fékutasítás 1. sz. módosítása szerint pedig: Tram-Train!

Előzmény: paca664 (25187)
paca664 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 25194

Ezen továbbra sincs Vásárhely-1 írva, a többi nekem meg nem mérvadó. Szerintem túltárgyaltuk.

Előzmény: gyoparOHs (25189)
riezaK Creative Commons License 2021.01.05 0 0 25193

És akkor például a Taurus miért nem 1116 mindenhol? 

Előzmény: segélyvonókészülék (25191)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.01.05 -3 0 25192

"Most akkor mi van?

Nem rohadt mindegy, hogy miért ragasztják a számokat?

Ha hivatalosan maradt V43, akkor minek ragasztgatták ezeket a számokat?

Akkor miért kellett a menetigazolványokba a 1043-at írni?

Akkora papírgyártás ment akkor a V43->1043 dologban, hogy na, ha pályaszám, ha nem.

Mire fel?"

 

 

Javaslom rg7 írását.!

 

 

 

"Pénzbe került."

 

 

Igen,de nem annyiba,mint amit sugalltál az elején az okmányirodázással.

 

 

 

"Azon lehet polemizálni, hogy most ez "technikai azonosító", meg "adminisztratív kód", meg mittudomén,"

 

 

Lehet,arról nem,hogy ez nem pályaszám.

 

 

 

"attól még pénzszórás, feleslegesen."

 

 

A komplett adminisztrációs folyamatot,idő-,munkaerőigényét,használhatóságát.stb. tekintve egyáltalán nem biztos.

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (25191)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.05 0 8 25191

Nem történt átmatricázás

 

ez nem pályaszám

 

Most akkor mi van?

Nem rohadt mindegy, hogy miért ragasztják a számokat?

Ha hivatalosan maradt V43, akkor minek ragasztgatták ezeket a számokat?

Akkor miért kellett a menetigazolványokba a 1043-at írni?

Akkora papírgyártás ment akkor a V43->1043 dologban, hogy na, ha pályaszám, ha nem.

Mire fel?

 

Pénzbe került.

Azon lehet polemizálni, hogy most ez "technikai azonosító", meg "adminisztratív kód", meg mittudomén, attól még pénzszórás, feleslegesen.

Előzmény: 1047 005-2 (25182)
Muurola Creative Commons License 2021.01.05 -2 1 25190

A vasúti közlekedés biztonságát szavatoló alapdokumentumok sajnos igen nehezen hozzáférhetőek, sokszor még a szakemberek számára is. Egyes állítosk szerint a FLIRT motorvonatok ETCS fedélzeti berendezéséhez nem áll rendelkezésre magyar nyelvű kezelési útmutató. Ez azonban nincsen így. A MÁV 415-ös (és a GYSEV 435) sorozatú motorvonatai SIEMENS Trainguard® 200 típusú fedélzeti berendezést kaptak, melyről egy magyar nyelven 209. oldalas Kezelési útmutatót készített el a gyártó és adta azt át a vasútvállalatoknak és a pályahálózat-működtetőknek. Az más kérdés, hogy a vasútvállalat a képzései során miből, hogy és mit oktat. Nekem erről nincs túl jó véleményem és nyilván Ön is képes lenne árnyalni ezt a témát.

 

A Vasúti Vezetékvilág szaklap kiadója, a vasúti közlekedésbiztonság iránt elkötelezett szervezetként, honlapján közzétette a "Kezelési útmutató ETCS fedélzeti berendezés Trainguard 200 OBU MÁV/GySEV 415/435" elnevezésű dokumentumot. 

 

http://www.kozlekedesvilag.hu/vasuti-dokumentumok/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!