Ha már hidak, és Szlovákia, felkerült a www.vasutihid.hu oldalamra egy új album a Különleges és egyedi hídszerkezetek címmel, melyben az első képsorozat az Ipolyság (Sahy), és Zólyom (Zvolan) vasútvonal Ipoly hídjáról készült, rövidke kis bevezetéssel a környék vasútvonalának történetéről. Ez a szakasz 110 éve 1899.IV.7-én lett forgalomba helyezve (Ipolyságtól Korponáig)
A következő érdekesség majd nyáron a még egyetlenként álló Révkomáromi (Komárno) Vág vasúti hídja, mely sarló alakú, és a XIX. és XX. századforduló egyik jellemző vasúti hídépítésének mint mai napig álló mementójaként látható. Itt kérdéses továbbra is a Stercnónál álló Vág hidak, mert azok is sarló alakúak szerintem.
Ez egy jópofa híd, alapból azért, mert az 1896-ban készült hídszerkezet az 1906-ban épült vonalon van. :-) Eredetileg az esztergomi vonal Váci út feletti hídja volt, a háború után került Siófokra.
Ezúton értesítem mindazokat, akik még meg akarják nézni az egykor volt szegedi vasúti hídról szóló kiállítást, hogy ne fáradjanak vele. Tegnap a múzeum bejáratától elküldött egy úr azzal, hogy már elbontották a kiállítást. Arra a megjegyzésemre, hogy a honlap szerint március 31-ig lesz megtekinthető, nem kaptam érdemi választ.
A Rába galériát kibővítettem a Rábcával, mert ennek a folyónak nem nyitok a két hídjához külön albumot nyitni, de nem akartam a "vegyesbe" sem bele tenni.
Elsőként Abdánál voltam, és fotóztam, majd a nyáron amikor a Jadran is fog járni mennék fotózni a 16-osra is a Hanságligethez hazánk első hegesztett vasúti hídjához.
Kedden munkaidőben meglepetésre hívtak egy telefonos rádió riportra az Újpesti híd folytatódó átépítése miatt. Ez még ok, felkészülök, de nem, 1 perc, és veszik is fel a riportot, így a kérdéseket sem tudva sikerült egy közel 10 perces riportot felvenni, aminek a vágását követően tegnap reggel volt hallgatható az eredménye az alábbi linken pedig utólag is meghallgatható a március 19-i 8:52-es Tény-kérdés műsorban. (RealPlayer kell hozzá)
Utólag már kicsit szívesen pontosítottam volna dolgokat, mert azért az ember egy teljesen más munka közben azért nem könnyen ugrik bele a mélyvízbe, de remélem nem lett azért olyan vészes ez a riport.
Ja, miért én, állítólag a bürökrácia miatt jutottak a végén az Indóházon keresztül inkább hozzám, én legalább "beszélhetek".
Eddig jó. A haladási irány az ellenkező volt. Az első hídról mindkét irányból készült a felvétel, a többiről az elhaladás után visszatekintve. Most már nem nehéz a másik kettőt is megfejteni.