Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Jó ez a nagyítás, ezen én meglehetős biztonsággal kivenni vélem az ablaksor fölött a ВАГОН РЕСТОРАН feliratot, ami megint a WR megoldást erősíti. A roló
Volt-e olyan kék 20-26 Bh, Bhv kocsi, amelyen a selejtezéséig megmaradt a tetőn lefutó szürke szín? A rendszerváltás körüli időszakig. A zárlámpák beépítése együtt járt az ajtók teliablakosra cserélésével, azaz, amelyik teliablakú ajtós, az lett zárlámpás?
A rács talán a kocsi átellenes oldalán lehet, ahogy a kocsi tőlünk távolabbi végén látszik két(?) tetőgomba. Az ablaksor alatti vízszintes kettős csíkozást is látni vélem. Ami zavar, az a kazánfülke félablaka melletti teljes ablak üvege, ami mintha fehérre lenne festve, noha amögött étkezőasztalnak és üléseknek kellene lenni. Vagy az nincs is fehérre festve csak valami függöny/vászon...?
Engem viszont az érdekelne, hogy a 411-es mögött miféle kocsmakocsi van. Első ránézésre Bakét, vagy Bamét. De nem. A Bamétnak mások kissé a tetőn levő bigyói. De ami a feltűnő: az ablakai sokkal keskenyebbek, mint a Cak kocsiké. De lehet, hogy inkább csak ritkábbak, és ez egy WR. De hová lett a rács a tetőn?
A személykocsik UIC kábelre, távvezérlésre vonatkozó jelöléseiről lehet valahol olvasni? "TB0" és társai, négyzetben levő számok jelentése, ilyesmik. (A hangszóró ikonok variánsai kevésbé izgatnak, bár a hordozható mikrofon és a stúdió mivolta nem valami világos számomra.)
A nosztalgia 3 ilyen kocsija a mai napig megvannak, Istvántelken állnak. Szerintem ez inkább az anno Közlekedési Múzeum mellett kiállított vagon lehet.
Én nem emlékszem a gyerekkoromból Trumanra személyvonat előtt. Azért is utáltam a Trumanokat, mert már messziről lehetett hallani a csattogásukat és akkor tudtam, hogy ez nem a mi vonatunk.
"Nem igényel gondozást. Élettartama rendkívül hosszú. Könnyen kezelhető. Tűz- és robbanásbiztos. Túltölthető, illetve teljesen lemeríthető és hosszabb ideig töltetlenül hagyható károsodás nélkül."
Google ezt mondja: "Előnye a savashoz képest igénytelensége, érzéketlensége a környezeti behatásokkal szemben és hosszú élettartama, mintegy 1200 ciklus.
Főleg vasúti kocsikban illetve nagyobb készenléti akkutelepekben használt, mert a savas akkumulátoroknál hosszabb élettartamúak, drágábbak és kevésbé érzékenyek a hibás töltésre."
Régen a vasúti kocsik akkumulátora lúgos akku volt (Ni-Fe, "Edison-féle"). Korábban valahol olvastam, hogy mi volt ennek az oka, miért nem ólom akkumulátort használtak, de elfelejtettem és most sehol sem találom. Tudja esetleg valaki? A másik kérdés, hogy most is ilyet használnak? Vagy már áttértek ólom-akkumulátorra? Ha igen, mikor?