Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 67467

Oké, de milyen Cak-keresztmetszetű kocsi volt 1971-ben Kaláka forgóvázzal, fedetlen alvázhossztartóval?

Előzmény: zoltán.kabai (67466)
zoltán.kabai Creative Commons License 2024.03.23 0 2 67466

Üdvözöllek!

 

Az nem By. Az ablak mérete nagyobb (még a keret hiányában is) és a By-t 1972-től gyártották.

 

Z.kabai

Előzmény: rm40 (67465)
rm40 Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 67465

Ez de jó kép, zárlámpás Bh(v) és By a járműjavítóban:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=835314255303170&set=a.1059002547458201

rm40 Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 67464

Naszóval: A rolót nem tudom, utána kellene nézni a műszaki leírásában, hogy milyen volt bennük.

Előzmény: rm40 (67463)
rm40 Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 67463

Jó ez a nagyítás, ezen én meglehetős biztonsággal kivenni vélem az ablaksor fölött a ВАГОН РЕСТОРАН feliratot, ami megint a WR megoldást erősíti. A roló

Előzmény: alkotasu (67461)
ics88 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 67462

Sziasztok!

Volt-e olyan kék 20-26 Bh, Bhv kocsi, amelyen a selejtezéséig megmaradt a tetőn lefutó szürke szín? A rendszerváltás körüli időszakig. A zárlámpák beépítése együtt járt az ajtók teliablakosra cserélésével, azaz, amelyik teliablakú ajtós, az lett zárlámpás?

alkotasu Creative Commons License 2024.03.23 -1 1 67461
Előzmény: rm40 (67460)
rm40 Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 67460

A rács talán a kocsi átellenes oldalán lehet, ahogy a kocsi tőlünk távolabbi végén látszik két(?) tetőgomba. Az ablaksor alatti vízszintes kettős csíkozást is látni vélem. Ami zavar, az a kazánfülke félablaka melletti teljes ablak üvege, ami mintha fehérre lenne festve, noha amögött étkezőasztalnak és üléseknek kellene lenni. Vagy az nincs is fehérre festve csak valami függöny/vászon...?

Előzmény: alkotasu (67459)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.22 -2 1 67459

Engem viszont az érdekelne, hogy a 411-es mögött miféle kocsmakocsi van. Első ránézésre Bakét, vagy Bamét. De nem. A Bamétnak mások kissé a tetőn levő bigyói. De ami a feltűnő: az ablakai sokkal keskenyebbek, mint a Cak kocsiké. De lehet, hogy inkább csak ritkábbak, és ez egy WR. De hová lett a rács a tetőn?

 

https://nemzetiarchivum.hu/images/watermark/MTI-FOTO-cXB3RE96cEFlZ1hscExtYUJQMC9Pdz09

 

 

Előzmény: rm40 (67440)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.22 -2 3 67458

Az egy Bamét kocsi. Annak a tetején van a konyhai rész fölött az a két bigyó.

 

Előzmény: RhB (67447)
Tractron Creative Commons License 2024.03.22 0 0 67457

Jónapot

A személykocsik UIC kábelre, távvezérlésre vonatkozó jelöléseiről lehet valahol olvasni? "TB0" és társai, négyzetben levő számok jelentése, ilyesmik. (A hangszóró ikonok variánsai kevésbé izgatnak, bár a hordozható mikrofon és a stúdió mivolta nem valami világos számomra.)

Köszönöm.

gumidani Creative Commons License 2024.03.21 0 1 67456

"A nosztalgia 3 ilyen kocsija a mai napig megvannak, Istvántelken állnak."

Így van. Azok egyike a Bz 52649.

A másik kettő pedig a Bz 52647 és a Bz 52815 

A Közlekedési Múzeum mellett pedig a Bz 53526 állt.

Előzmény: -Klinger's Video- (67455)
-Klinger's Video- Creative Commons License 2024.03.21 0 0 67455

A nosztalgia 3 ilyen kocsija a mai napig megvannak, Istvántelken állnak. Szerintem ez inkább az anno Közlekedési Múzeum mellett kiállított vagon lehet.

Előzmény: Zsivany3 (67452)
szivats Creative Commons License 2024.03.21 -1 1 67454

"Gyorsvonati kocsik, amelyek megalapozták az IC-k sikertörténetét"

 

https://www.vasutasmagazin.hu/anno/gyorsvonati-kocsik-amelyek-megalapoztak-ic-k-sikertortenetet

 

 

Előzmény: BahnScorper (67328)
gumidani Creative Commons License 2024.03.21 0 1 67453

"a korábbi nosztalgia kocsik egyike lenne ez?"

 

Igen. Nézett az ki cifrábban is.

Előzmény: Zsivany3 (67452)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.21 0 1 67452

Elég fura a felirata a kocsinak.

"Házi" készítés lehet?

Vagy esetleg a korábbi nosztalgia kocsik egyike lenne ez?

Előzmény: SÜNÖCSKe (67439)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.21 0 1 67451

Szerintem étkező, tekintve, hogy két 1.o. kocsi között van, ami akkoriban bevett kocsibesorozási rend volt.

Előzmény: RhB (67447)
tom sawyer Creative Commons License 2024.03.21 0 1 67450

Személykocsikban és a régebbi villanymozdonyokban  jobbára most is a lúgos akksikat használják. 

Előzmény: rezgaras (67444)
rm40 Creative Commons License 2024.03.21 0 4 67449

Itt azért nem (csak) a négytengelyeseké a világ:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=834168548751074&set=a.1059002547458201

Előzmény: C50 (67441)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.21 0 0 67448

Én nem emlékszem a gyerekkoromból Trumanra személyvonat előtt. Azért is utáltam a Trumanokat, mert már messziről lehetett hallani a csattogásukat és akkor tudtam, hogy ez nem a mi vonatunk.

Előzmény: RhB (67447)
RhB Creative Commons License 2024.03.21 0 0 67447

A fotó alapján legalább egyszer. :D (Amúgy nem tudom.) Bejövő vonatnak tűnik, egy nő készülődik a leszállásra, szóval nem tolatásról van szó.

 

Viszont mi lehet az a világos tetős kocsi a háttérben? Étkezőnek tűnik, bigyók vannak a tetején...

Előzmény: rezgaras (67443)
trebront Creative Commons License 2024.03.21 0 1 67446

http://www.vilaglex.hu/Kemia/Html/NiFeAkku_.htm

de ezt gondolom kidobta neked is:

"Nem igényel gondozást.
Élettartama rendkívül hosszú.
Könnyen kezelhető.
Tűz- és robbanásbiztos.
Túltölthető, illetve teljesen lemeríthető és hosszabb ideig töltetlenül hagyható károsodás nélkül."

Előzmény: rezgaras (67444)
division by zero Creative Commons License 2024.03.21 0 0 67445

Google ezt mondja: "Előnye a savashoz képest igénytelensége, érzéketlensége a környezeti behatásokkal szemben és hosszú élettartama, mintegy 1200 ciklus.

Főleg vasúti kocsikban illetve nagyobb készenléti akkutelepekben használt, mert a savas akkumulátoroknál hosszabb élettartamúak, drágábbak és kevésbé érzékenyek a hibás töltésre."

Előzmény: rezgaras (67444)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.21 -1 0 67444

Régen a vasúti kocsik akkumulátora lúgos akku volt (Ni-Fe, "Edison-féle"). Korábban valahol olvastam, hogy mi volt ennek az oka, miért nem ólom akkumulátort használtak, de elfelejtettem és most sehol sem találom. Tudja esetleg valaki? A másik kérdés, hogy most is ilyet használnak? Vagy már áttértek ólom-akkumulátorra? Ha igen, mikor?

rezgaras Creative Commons License 2024.03.21 -1 0 67443

1964-ben még húzott a Truman személyvonatot?

Előzmény: rm40 (67440)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.21 0 0 67442

OK, rendben, a melléksorozatjel nem látszott a képen, csak a B volt kikövetkeztethető. Köszi!

Előzmény: rm40 (67438)
C50 Creative Commons License 2024.03.21 0 4 67441

23,7 m-es kánaán.

Előzmény: rm40 (67440)
rm40 Creative Commons License 2024.03.21 -1 3 67440
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.03.20 0 3 67439

Kecskemét, Bács-Kiskun
https://maps.app.goo.gl/6ggQXghEXTs7uZ4P6

 

Facebookon osztotta meg valaki ezt a helyszínt.

rm40 Creative Commons License 2024.03.19 -1 3 67438

Apró pontosítás: ez nem Bk, hanem Bf kocsi (a GySEV-nek csak ez utóbbi volt).

Előzmény: FejesAntal (67430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!