Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pityuka62 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 2710

Volt már nekem is. Nem kap üzemanyagot. A Cargónál van a raktérben a padlón egy kis fedél, amit ki kell nyitni és a kábelek saruit megmozgatni, megtakarítani, esetleg kicserélni.

Előzmény: jewellers (1421)
kukucs33 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 2709

Ebben a témakörben még (szerencsére) nem szereztem tapasztalatokat, így sajnos nincs ötletem.

Előzmény: solct (2707)
csabeszregall Creative Commons License 2018.06.06 0 0 2708

Köszi a tippet

solct Creative Commons License 2018.06.06 0 0 2707

PS: Valaki esetleg az én kérdésemre? :D

solct Creative Commons License 2018.06.06 0 0 2706

http://www.rufem.hu/

 

Nekem anno Seat Inca-ban újraedzették a kilágyult laprugót.

Igaz ez 6-7 éve volt lassan. Egy kérdést megér.

Előzmény: csabeszregall (2703)
kukucs33 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 2705

De ők hosszúkat mennek és az ideális a motor számára. Ahogy én használom, hogy egyben 5-20-30 kilométerek, 5 perces vagy egy-két órás állásokkal két menet között (de a menet is sokszor dugóban állás/araszolás inkább), és ezekből jön össze a napi 40-100 km futás télen, nyáron, az viszont nem a kis dízel barátja. Cseréljük is az olajat 6-7 ezrenként. De ez van, nem az autó tehet róla.

Előzmény: csabeszregall (2702)
kukucs33 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 2704

Én eddig abban a hitben voltam, hogy a laprugó az kb mindent túlél. Kivéve ha eltörik. Az sem gyakori, de előfordul. Lehet cserélni csak a törött darabot, vagy az egész köteget , de arról sajnos lövésem nincs, hogy a Doblónál ez konkrétan hogyan van. Akárhogy is, én nem hagynám lógni a hátulját, mert egy rosszul elsült odaverődés okozhat járulékos károkat is. Véleményem szerint a bontott sem lehet nagy rizikó, mert ez egy olyan alkatrész, ami normál ügymenet mellett általában simán túléli az autó többi részét. Vannak kifejezetten autó rugó készítő / javító műhelyek, esetleg érdemes egy ilyennel konzultálni, hogy a konkrét darabra milyen megoldást tudnak ajánlani.

Előzmény: csabeszregall (2703)
csabeszregall Creative Commons License 2018.06.05 0 0 2703

2002- es doblocskámban hátsó laprugók megfàredtak,sajnos ha hátul beülnek  3an és rossz útra tévedünk üti az alját az ütköző.Nem akarok újat venni mert drága,érdemes bontottan?járt már más is így?ráadásul ez szgk.nem hordtak benne cementet.....

2 en is mondták ne foglalkozzak vele😱

csabeszregall Creative Commons License 2018.06.05 0 0 2702
solct Creative Commons License 2018.05.08 0 0 2701

Üdv Mindenkinek!
Lenne egy "problémám".
Adott két Fiat Doblo 1.9D (226A6000) egyikről nemrég durrant le a Lucas Epic adagoló, mecha Bosch VE-re át lett alakítva. (Felújították a folyós Lucas-t, de szarul és megbízhatatlan lett) Ez egy 270ezret futott céges autó, a másik egy alig 106ezret futott, családi használatos 5személyes.
A probléma: A motor járás "kultúrája", hangja, összehasonlíthatatlan a Bosch és Lucas adagolóval, sajnos a Lucas javára. A most VE adagolós motor hangja pontosan megegyezett a Lucas adagolós motor hangjával az átalakítás előtt.
Csatolok két videót, hogy haljátok a különbséget.
Kérdésem, normális-e, hogy lehetetlen Lucas-hoz hasonló finom járásra belőni az előtöltést és egyéb paramétereket, ergo barátkozzak meg vele így.
Másik kérdés, hogy ha eléri a családi autó a Lucas betegségi határt, ki tudja normálisan felújítani ezt a makrancos dögöt?

 

Bosch VE: https://youtu.be/oGdxcAw7JFg
Lucas Epic:https://youtu.be/ZqW6YwFJVm8

 

Köszönöm előre is a válaszokat.

kukucs33 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 2700

Gondolom, jól bírják, mert nem nagyon akarja senki eladni... :-) Ezért aztán nekem is dízel van, 2008-as. Ahogy anno néztem a benzines motorokat, korábban még volt 1,6 is, aztán az újabbakból viszont inkább kisebbek rémlenek, az már nekem annyira nem meggyőző, de talán jön egy gyakorló tulaj és elmondja a frankót. Részemről a mostani bódét egy 1,8 - 2,0 körüli szívó benzinessel szinte ideálisnak mondanám a 3 gyerek (ebből 2 jégkorongozik- ha ez sejtet valamit a csomagok méretéről) és a sztenderd cucc mellé. De valamiért nem hallgatnak rám az olaszok, hogy végre legyártsák.

Előzmény: Stiletto (2699)
Stiletto Creative Commons License 2018.05.02 0 0 2699

Sziasztok, bocs még nem sokat olvastam vissza, majd szép lassan. Facebook csoportot nem találtam, ezek szerint itt megy a buli?

Egy mazda3 és egy gyakorlatilag 2 üléses koreai coupe autónk van, de szeretnék valamit csereberélni előbb-utóbb; feleség, baba, nagy kutya, sok cucc és leendő kistesó(k) miatt gondolkodom egy doblóban. A sportos vezetést el tudnám engedni a boldog család kedvéért. Csak hát mindenki riogat, hogy jaj csak olaszt ne, csak fiatot ne stb. Tény, hogy a keleti autók motorjával harmonikus az élet (rozsdáról inkább ne beszéljünk). 2010 körüli benzines használt Doblók hogy bírják? Dízelt inkább kerülném, de látom Doblóból inkább az van.

ismeros Creative Commons License 2018.04.23 0 0 2698

Köszi a segítséget!

géeles Creative Commons License 2018.04.19 0 0 2697

Spec kábel kell meg számítógép, azzal beírni  a következőig kilómétert. Meg talán az ECU-val is tudatni kell az olajcserét; ha DPF-es akkor tuti kell neki.

 

Előzmény: Omray Művek (2696)
Omray Művek Creative Commons License 2018.04.18 0 0 2696

Sziasztok!

 

Kis segítséget szeretnék kérni. 1,9 jtd doblom van 2008as, hogy tudom a motorolaj csere intervallum jelzést törölni?

 

Előre is köszi! 

kukucs33 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 2695

Akkor én inkább a nagyobbat venném. Nálam a város-előváros dominál, arra nekem az 1,3 is elég (ritkán sietek bárhova :-) ), de ha kiszabadulunk, akkor hamar elérjük a határait. Menni bírna, csak úgy 110-120 km/h körül a fogyasztás már igen határozottan elkezd nőni. Nagyobb motorral ez a pont később jön el. Cserébe talán a városi fogyasztása picit magasabb lesz, de összességében még mindig jobb lesz a nagyobb motorral.

Előzmény: ismeros (2693)
géeles Creative Commons License 2018.04.12 0 0 2694

2010-es évjáratú 1,6 multijet van már 5. éve, a 105LE változat. 170e fölött a km, szerintem újkorában is ilyen volt. 1,3 szerintem is kevés lenne, de évről évre csodákat tesznek a motorfejlesztők....

Ki kellene próbálnod, bár a tartósságban csodálkoznék, ha felvenné a versenyt.

Vegyes használatban 7L körüli fogyasztást tudok vele, nem vezetek spórolósan.

Belül szerintem nem egy kiváló ergonómia, de cserébe nagy helyek és jól is pakolható.

Váltó hatsebességes 110 körüli tempóval zaj nincs, szerintem körbe körbe tudna menni így a föld körül....

 

 

Előzmény: ismeros (2690)
ismeros Creative Commons License 2018.04.12 0 0 2693

30% város, 70% autópálya.

Előzmény: kukucs33 (2692)
kukucs33 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 2692

Város vagy országút?

Előzmény: ismeros (2690)
kukucs33 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 2691

A hólánc engedélyezett magassága 12 mm (ez a 2008-as használati útmutatójában van, lehet, hogy a tied nem pont ugyanilyen, nézd meg abban, hogy az mit ír). Gondolom, hogy kb annyival nagyobb lehet gumi is ami különösebb gond nélkül odafér. 80-90-nél már egyre inkább a légellenállást kell legyőzni és a nagyobb kerékkel nyomatékot veszítesz. Számomra erősen kérdéses, hogy pozitív lehet-e a mindent figyelembe vevő mérleg egy csere után.

Előzmény: VaTom (2688)
ismeros Creative Commons License 2018.04.11 0 0 2690

Sziasztok!

 

Doblo panorámát nézegetek egyelőre csak virtuálisan. Dízelek közt melyik a legokosabb vétel? 1.6 vagy 1.9 JTD? Az 1.3 szerintem kevés ehhez a kasztnihoz. Az egy Puntoba még OK.

2010 utániak érdekelnének, de azokban már nem nagyon van 1.9. Szóval vállalható az 1.6?

Mennyit futnak ezek a motorok normál használatban megfelelően karbantartva?

 

Üdv:

Péter

Törölt nick Creative Commons License 2018.04.11 0 0 2689

Szia!

 

Nem véletlenül tervezték meg így. Olyan gyenge szerencsétlen motor....

Gondold át, 5%+ már mekkora kerékméretet okoz. Vegyél elő centit és számológépet.

 

Előzmény: VaTom (2688)
VaTom Creative Commons License 2018.04.07 0 1 2688

Sziasztok!

 

Egy 2006-os 8 szelepes 1.4 benzin-lpg Doblóm van. 80-90 között fogyaszt elfogadhatóan. Arra gondoltam, hogy nagyobb kerékátmérővel próbálkoznék, hogy ne kelljen pörgetni a motort kissé nagyobb sebességnél. Tudja esetleg valaki, mi a maximum, ami felszerelhető rá? Jelenleg 185/65 R15 gumik vannak rajta, de még bőven látok helyet. Köszönöm a segítséget.

csabeszregall Creative Commons License 2018.03.23 0 0 2687

Meggyőztetek😎

Veszek komplett szettet az a megnyugtató

kukucs33 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 2686

Aztán ha megégeti, akkor kenheted a hajadra. Szerintem inkább vegyél egy szett tárcsát és valami hozzá való betétet. Nem egy ökör ára és ha a BMW kolléga által javasolt kombót választod, akkor a tárcsa simán kiszolgál akár 2-3 garnitúra betétet is,végig normális teljesítménnyel, rizikó nélkül.

Előzmény: csabeszregall (2684)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.23 0 0 2685

Basszus, miért kell tákolni? Síkba húzza a fékbetéteket? Aztán egy baleset esetén meg...

Előzmény: csabeszregall (2684)
csabeszregall Creative Commons License 2018.03.23 0 0 2684

Vagy síkba csiszolja munkahelyén (fémipari szaki) a betéteket

csabeszregall Creative Commons License 2018.03.22 0 0 2683

Igen ma beszéltem azzal aki vszínű cserélni fogja (nem akit említettem) ő is azt mondta egyszerre cseréljük a betéttel uezen okból.

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.22 0 0 2682

Puha betét jobbal fog, de gyorsabbal is kopik. Én azért inkább ezt választom, max sűrűbben kell cserélni a betétet, és ritkábban a tárcsát.

Előzmény: kukucs33 (2678)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.22 0 0 2681

Akkor a szerelődet cseréld le! Több száz kilométeren át leszel fék nélkül, mire a félrekopott betét bekopik. És mire ez megtörténne szarrá ég az új tárcsa és a betét is. Ne ezen spórolj, fék és kormány nem játék!

Előzmény: csabeszregall (2680)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!