Keresés

Részletes keresés

nohabrok Creative Commons License 2019.03.02 0 12 39985

Nálam lassan kész a Demonstrátor.

speculum man Creative Commons License 2019.03.01 0 1 39984

A 001-es, múlthéten Dunakeszin "nyomta " a sódert.....

C50 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 39983

2016 június.

Előzmény: smnks (39981)
fantal Creative Commons License 2019.02.28 0 0 39982

Kb. mostani

Előzmény: smnks (39981)
smnks Creative Commons License 2019.02.28 0 0 39981

Ez mikori kép?

Előzmény: C50 (39979)
manhattani Creative Commons License 2019.02.26 0 0 39980

Egy vonat gőzfűtésénél csak az egyik szempont a kocsik "képessége", hogy lehessen őket gőzzel fűteni.

Itt ABbmot gőzzel fűt ez a különvonat gőzfűtéssel ment a 90-es évek elején, de azóta a motorkocsi gőzkazánjának lejárt a vizsgája, és nem nagyon éri meg újra megszerezni.

 

C50 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 39979
Előzmény: smnks (39978)
smnks Creative Commons License 2019.02.26 0 0 39978

Kedves "Fanti", álljunk meg egy szóra! :-)

(Amúgy másoktól pedig elnézést a további OFF-olásért! Bár ez a topic nem pörög annyira, talán elbírja...)

 

Tehát jól értelek, a kazánkocsi védett műszaki emlék?

Ez nagyon jó hír lenne számomra! Én azt sem tudtam, egyáltalán megvan-e még? Amikor még bejáratos voltam Istvántelekre, akkor mindig ott láttam szegénykét pusztulni egy bizonyos helyen. De ez az időszak kb. tízéve lezárult, azóta nem jártam Istvántelken, így nem tudtam róla semmit, pl. hogy azóta akár nem vágták-e szét?

A másik, amire azt mondod, a "szívét vágnák ki". Egyrészt megint csak én örülnék a legjobban, ha az eredeti szívével újulna meg! Kérdés, hogy erre mennyi az esély? Másik dilemma az lenne, hogy akkor legyen-e szoborjármű, az eredeti, ám de működésképtelen szívvel, vagy pedig legyen-e működőképes, de új, más szívvel? Persze úgy hiszem, jelenleg ez a dilemma is bili kategória, de ha valóban felmerülne, akkor már érdemes lenne elgondolkozni rajta! Hiszen szoborjárműként csak akkor lenne jelentősége a "szív"-nek, ha a kocsi belülről is megtekinthető...

Harmadik téma az esetleges újabb startos retró kocsik gőzfűtése. Erre a témára csak annyit mondok Neked, amit kb. már egy másik topicban is írtam, hogy ismerhetjük a közelmúlt hozzáállását a témához, ismerhetjük a jelen hozzáállását is, de a jövőét 100%-ra nem! Hogy a Start venné-e a kezébe az ügyet, vagy bárki más, ebbe most nem érdemes belemenni. Ehelyett inkább azzal a -végre ONtopic- példával zárnám, ami végülis felpörgette kicsit a topicot, azaz a 019 -es Nohab festésével. Nem rég linkeltem is, hogy pár éve milyen párbeszéd hangzott el itt, ebben a topicban, ezzel kapcsolatban. Egy bizonyos nick, akit mellesleg személyesen is ismerek, és aki meglehetősen bennfenntesnek számít (ha jól hiszem, már akkor is az volt) kategorikusan kijelentette, hogy ilyen "átmeneti" színű márpedig nem lesz a 19-es! Vagy csíkossá válik az is, vagy pedig marad az a narancs séma, amit akkor viselt... Aztán mit látunk mégis? Csakcsak "átmeneti" narancs lett a 019-es, egyébként nagyon helyesen!

Szóval a jövőre vonatkoztatva ne jelentsünk ki tuttira dolgokat, se pro, se kontra! Ahogy múlik az idő, változhat a hozzáállás, változhat a szemlélet. Persze nem biztos, hogy változni fog, de lehetséges...

 

Jah, még a legutolsó, többszörösen összetett mondatodhoz! 

Szerintem egy ötkocsis, téli -gőzfűtéses- különvonat már tök jó buli volna! (Még ha az az ötös szám Nálad csupán egy példa kedvéért volt annyi, amennyi...)

Amúgy rémlik, hogy pár éve (jó pár éve, talán több, mint tíz!) a mohácsi busójárásra Nohabbal, gőzfűtéssel ment a különvonat. Jó hosszú szerelvény volt!

Aztán később már valóban Nohab + schlieren + Rezsóval... 

Előzmény: fantal (39977)
fantal Creative Commons License 2019.02.25 0 1 39977

Pedig abba nem is volna muszáj az eredeti kazánt, vagy egy ugyanolyat belerakni, lehetne egy megfelelő teljesítményű és méretű bármilyen, akár új, szenes kazán is, ami elérhető a piacon. 

***

Bocs, de ez a tipikus műszaki hozzáállás, hogy mindegy hogy hogy, csak menjen. Akkor miért védett műszaki emlék, ha bele van barmolva egy tipusidegen fűtőkazán? Tulképpen nem lesz semmi vbaja ugye, "csak" a szívét vágják ki...

Arra a Stop Zrt még talán költ, hogy pár régi kocsisorozatnál folytassák a retrófestésítést, de hogy a 20 éve ember nem érintette gőzfűtési rendszert nem fogják helyreállítani senki kedvéért, az szent.

A noszinál meg az okozza a gondot, hogy annyira heterogén a kocsiállomány, hogy sok kocsin már nincs gőzfűtés, namost ha van egy 10 kocsis vonat, de a Nohab csak a 5. kocsiig tud fűteni, mert 6. jármű után már csak villamos dűtésre alkalmas kocsik vannak, akkor a vonat végére rá kell tenni a rezsót. 

Előzmény: smnks (39976)
smnks Creative Commons License 2019.02.25 -1 1 39976

Ugye, hogy ugye? ;-)

Egy ilyen gőzölgő szerelvénynek már a látása is óriási élmény számomra (talán mások számára is?), hát még utazni vele!

Ezért is akadtam ki, amikor olyan egy, másfél éve itt a fórumon kinyilatkoztatta valaki, hogy a gőzfűtésre már a nosztalgiaüzemben sem kellene, hogy szükség legyen! Akkor sietve közvélemény kutatást eszközöltem vasútbarát ismerőseim körében, de közülük senki nem osztotta azt a véleményt. Sőt, volt, aki csak annyit mondott az "ismeretlen" hozzászólóról: "Ez hülye..."

Szóval ezért is sajnálok minden egyes példányt a hajdan gőzzel fűteni tudó sorozatokból, amikből kiszerelik a vonatfűtő kazánt. Ámbár telhetetlen sem akarok lenni, ha a -hál'istennek- több darabos sorozatokból egy-kettőben üzemképesen benne marad a gőzfejlesztő, annak már nagyon örülök!

És persze lehet mondani, hogy minek, hisz gőzfűtésre alkalmas kocsi már úgy sincs! Egyrészt ez sem teljesen igaz, másrészt félig bennfenntes Olvtárstól elhangzott már a fórumon olyan célzás, hogy a(z egyébként jelenleg gőzzel valóban nem fűthető) vékonycsíkos győri Y kocsik után esetleg feltünedezhetnek más típusú, retró festésű kocsik is idehaza. Ebből én azt hallottam ki, hogy (kizárásos alapon) talán fekete Bhv -k, ill. lombzöld 20-17 By -ok is "születnek" majd. Utóbbi típus esetében talán közeledünk a tűzhöz, mert ezekben máig benne van a gőzfűtési rendszer, noha karbantartva a kilencvenes évek óta nem volt. Innentől kezdve szándék és pénz kérdése lenne, hogy néhány kocsiban ezt is rehabilitálják, és akkor esetleg téli, gőzölgő nosztalgiavonatozásban is részünk lehetne... Mondjuk a 001 -es, vagy a 020 -as Nohabbal! (Hogy visszatérjünk ON-topic mederbe!)

(OFF: Púpos téren nem tudom, jelenleg hogy áll a helyzet, de pár éve legalább egy működő kazánról -szándék szinten- azon sorozattal kapcsolatban is lehetett hallani... Az meg lehet, bili kategória, hogy a bordóról MÁV-zöldre visszafestendő ABb -ben is felélesztenék újból a katlant egy nagyobb javítás alkalmával. ...A talán máig Istvántelken rohadó kazánkocsi sorsát többször firtattam anno, de válaszra sem méltattak. Pedig abba nem is volna muszáj az eredeti kazánt, vagy egy ugyanolyat belerakni, lehetne egy megfelelő teljesítményű és méretű bármilyen, akár új, szenes kazán is, ami elérhető a piacon. Hiszen a 'nagyérdemű' azt úgy sem látja, a kocsiszekrény eltakarja! Micsoda attrakció lehetne az is, mondjuk a 001-es Szergejjel! A németeknél jó pár éve felélesztettek egy kazánkocsit, volt is nagy örömködés körülötte a fényképek tanúsága szerint! ...Bocs az OFF témákért, csak már megint meglódult a fantáziám...)   

Előzmény: General Specific (39973)
150-es vonal Creative Commons License 2019.02.25 -1 1 39975

:))

Én a narancs színre gondoltam, kétségem sincs affelől, hogy még "zenélni" fog a 002!! :)

Előzmény: General Specific (39972)
Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2019.02.25 0 0 39974

A linkelt cikkben említett átszállítás megtörtént a BoBo Kft telephelyére. Szombaton délelőtt 8:30-kor láttam, ahogy vontatták a Diósgyőri vonalon.

Előzmény: SKL14 (39959)
General Specific Creative Commons License 2019.02.24 0 0 39973

GYermekként ezek a gőzfelhőbe burkolózott vonatok valami elképesztően misztikus dolgot jelentettek nekem... A téli vonatozás egy külön élménykategória volt, igaz, a nyárit azért akkor is jobban szerettem :)

Előzmény: smnks (39970)
General Specific Creative Commons License 2019.02.24 -1 0 39972

A 2019-es 8 Nohabra se fogadtunk volna, aztán mégis...

 

De az igaz, hogy én is inkább azt választottam volna, hogy arra a 15-20 ? évre, ami a vételtől a felújításig eltelik, kiállítottam volna egy Balaton parti városban, ahol hely is van, és sokan is látják, mondjuk pl. Füreden vagy Almádiban.

 

Persze 2005-ben még nem volt szó 623-ról, meg krumplibogárrról.

Előzmény: 150-es vonal (39967)
LoviGabi Creative Commons License 2019.02.22 0 0 39971

Mai KöKin áthaladós: https://youtu.be/fCs_KR4qZjk

(hogy lehet megint embed-elni videót?)

smnks Creative Commons License 2019.02.22 -1 1 39970

Való igaz, erősen életkorfüggő, hogy kinek mi a retró? Valószínűleg sok fiatal vasútbarát van, akiknek már csak a Nohabok utolsó tíz-húsz évéről, azaz a szinte kizárólag Tapolcához köthető időszakról vannak élő emlékeik a sorozat menetrendszerű személyforgalmi időszakából. Így nekik értelemszerűen a csillag nélküli narancs jelenti a fiatalságukat. Ezért valahol megértem, ha nekik most hiányérzetük van...

 

Egyébként -ahogy szegény "Sörösgigant" fórumtárs is többször célzott rá itt a fórumon- az az időszak tulajdonképpen már csak lópikula volt a Nohabok korábbi időszakához képest.

Persze ezzel együtt mi is tudtunk örültünk ennek az időszaknak, mert legalább közlekedtek még Nohabok személyszállító vonatokkal! Jómagam is addig találtam értelmét vasutat fényképezgetni, amég rendszeresen járták a Nohabok a 29-es vonalat. Aztán eltettem nyugdíjba apám öreg Zenit gépét...

 

Végül, ha már a 6-os csillag nélküli narancs festését hiányoltátok többen, néhány képet engedjetek meg tőlem is, hogy ismét meghivatkozzam őket, mivel pont ezen legutolsó, még "élő" időszakban készültek, és a 006-os az egyik főszereplőjük.

Előzmény: General Specific (39965)
smnks Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 39969

"...Hehe... Koronás címer és vörös szürke csillag... Jópofa...  :-) ..."

 

Ez már az OFF 209-es Púposon is így van. Emlékszem, én is csak a tavaly májusi különvonatozás alkalmával vettem észre, amikor ellenvonatra vártunk valahol, és ezalatt előreballagtunk a mozdonyhoz.

...Úgy látszik, nem csak a modellezés világában szükségeltetik némi kompromisszumkészség! :-)

Előzmény: alkotasu (39968)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.22 -1 1 39968

Hehe... Koronás címer és vörös szürke csillag... Jópofa...  :-)


Mondjuk az ablaktörlő lapát nyelét nem kellett volna félig narancsra fújni. Jó lett volna az végig feketének.

De nem fanyalgok, csak megemlítettem, hogy egy hangyányit jobban oda kéne figyelni a munkára, mert ez csupán trehányság. Viszont bármikor könnyen javítható. Remélem, hogy fogják is.

Előzmény: SKL14 (39959)
150-es vonal Creative Commons License 2019.02.22 0 1 39967

Ne fogadj rá nagy pénzben...

Előzmény: Ep128 (39966)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 39966

Elvileg majd egyszer a 002 lesz "hagyományos narancs"... :-)

Előzmény: General Specific (39965)
General Specific Creative Commons License 2019.02.22 -1 4 39965

Én is narancssárga Nohabból szerettem volna többet, mert nekem a 80-as évek volt a fiatalság, és nekem a narancs volt "A" Nohab.

Ezzel együtt 18 évvel ezelőtt, amikor 2001 elején felsorakoztak "utoljára" a Füstiben, egy lyukas garast nem adtam volna azért, hogy ők még ennyi idő után is meglesznek.

Mit "meglesznek"..., dolgoznak, kb. van rájuk költve is valami, jól néznek ki, sőt, még többen is lesznek.

Ha nekem valaki azt mondja 18 éve, hogy 8 üzemképes Nohab fog szaladgálni az országban, és lesz még 2 szobor, akkor udvariatlanul megkérem, hogy ne szívjon abból a cuccból, amitől ilyen rózsaszínben látja a világot.

És mégis...

Szóval nagyon örülök annak, hogy vannak, mert 2000 után nagyon aggódtam, és egy percet sem szomorkodom azon, hogy milyen a színük.

Ezt csak jó szándékkal és barátilag azért írom le, hogy örüljetek inkább ti is...

 

Előzmény: SKL14 (39964)
SKL14 Creative Commons License 2019.02.21 -1 0 39964

Mindenesetre békebeli idők ide vagy oda, meg, hogy szerinted nekem mi tetszik vagy mi nem az biztos, hogy a MÁV-os csíkos festés az nagyon szép, a legszebb Nohab festés a világon, de ha van valakinél egy kézben 4 db gép akkor kicsit egysíkú a csíkos, pláne ha a konkurenciánál is van még 2, e mellett a 6-os és 19-es vagy 25 évig volt narancs, ami ugyancsak meghatározó színterv volt. A narancs 6-ost ugye elkaszálták már pár éve holott a MÁV-nál csak a Nohaboknál volt rendszeresítve a narancs-fekete forgóváz/tank páros, és a 19-es kuriózum volt a közelmúltig, hogy egyezett a színterve azon festési korosztály többi MÁV-os dízelével. Nekem ez a narancs festés volt a nosztalgia.

 

Nincs mit szépíteni, ezeket a gépeket magán vasúttársaságok nyúzzák, és azt csinálnak velük amit csak akarnak. Nem kell, hogy törődjenek a történelmi hűséggel. Legelőször a 17-es lett módosítva, külsőleg új csatlakozók, tetőszellőzőrácsok, majd mostanra már ugye 5 ventilátor van a tetején nem 4, de a 10-es is kapott egy egyedi kapaszkodót a tető két oldalán, a nosztalgiásoknál is lassan tűnik el ez az a gépekről, mert mit számít, a lényeg, hogy a lóvét termeli.

Előzmény: smnks (39960)
bahnofficial Creative Commons License 2019.02.21 0 4 39963

Üdvözletem!

 

Szerintem SKL14 fórumtársnak abban igaza van, hogy a 6-ost meghagyhatták volna a legutolsó festési változatában. (Véleményem szerint is) túl sok lett a csíkos.

Előzmény: smnks (39960)
smnks Creative Commons License 2019.02.21 0 0 39962

Köszi. De az így akkor már legfeljebb ballaszt... :-/

Előzmény: zsiráftotya (39961)
zsiráftotya Creative Commons License 2019.02.21 0 0 39961

A katlan benne van,csak nem használható...

Előzmény: smnks (39960)
smnks Creative Commons License 2019.02.21 0 3 39960

Üdv!

 

Igen, komolyan, hál'istennek!

Én pl. kifejezetten örülök ennek a festési variánsnak, ahogy az ebbéli várakozásomnak már itt többször is hangot adtam korábban. (Persze nem áltatom magam, hogy a döntéshozók a fórumot olvasva hozták meg döntésüket, de nem is ez a lényeg. :-))

A "szocializmus mániáról" pedig annyit, hogy akár tetszik neked, akár nem, ezek a mozdonyok abban az időszakban élték nálunk a virágkorukat, épp ezért szerintem teljesen jogos, hogy elsősorban erről az időszakról emlékezzünk meg! Ettől még nem a politikai rendszert sírja vissza az ember, csak a fanyalgók ilyenkor mindig ezt igyekeznek belemagyarázni!

Az aktualitást adó 019-essel kapcsolatban pedig még annyit, hogy narancs festésűként tényleg "úttörő" volt ezzel az ún. "átmeneti" színváltozattal, még ha a MÁV logót nem is viselte túl hosszú ideig. Tehát melyik másiknak kellene ezt a festési variánst megtestesíteni, ha nem épp a 19-esnek!?!

 

Számomra inkább szomorú hír, hogy a gőzfűtési csőcsatlás fejeket már hiába keresem ezen a mozdonyon is! Valószínűleg kiszedték belőle a kazánt, pedig úgy tudtam eddig, hogy a 001-esen és a 020-ason kívül ebben is benne van még... Ezek szerint csak volt.

Előzmény: SKL14 (39959)
SKL14 Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 39959

http://iho.hu/hir/regi-uj-kontosben-az-m61-019-190218

 

De most komolyan?

 

Nem értem teljesen a koncepciót, de, hogy a döntéshozókn(a)k erőteljes szocializmusmániája van az egyértelmű... De legalább mennyire meghatározó volt a Nohabok életében ez a festési variáns a logóval... Ha jellemző és meghatározó festést kellett választani akkor pont ez (nem) az. 

 

Mondjuk én már azt sem értettem, hogy a 6-ost miért nem lehetett csak újrafesteni, már így is volt 2+2 csíkos festésű, nagyon kellett egy 5-ik is... Pedig a 4 csíkos mellett pont jó volt a két narancs a csillagos utáni érából (azért az is 10 évet ölelt át), egy alul fekete és egy alul szürke verzióban. De szép is VOLT.

r_tamas Creative Commons License 2019.02.02 0 0 39958

https://youtu.be/a28Gu7uxGW8

Nohab a Szentendrei Hév vonalán

_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.08 0 0 39957

Köszönöm ezt is!

Előzmény: MTU-890 (39956)
MTU-890 Creative Commons License 2019.01.05 0 1 39956

off:

 

A 14D40 dízelmotor fogyasztási adatai (itt nem a motor-, hanem a fődinamó teljesítmény van megadva /ennél a dm. teljesítménye a fődinamó 94-95%-os hatásfokának figyelembevételével és a segédüzemek teljesítményfelvételével nagyobb/, de a fajlagos fogyasztás a motorra vonatkozik):

 

Menetfokozat  Fordulatszám (1/min)   Fődinamó teljesítmény (kW)                   be (g/kWh)

                1.                            330                                        50-100                                 313 (max.386)

                2.                            360                                        150-200                               296 (max.359)

                3.                            390                                        200-250                               287 (max.346)

                4.                            420                                        400-450                               261 (max.305)

                5.                            450                                        450-500                               255 (max.296)

                6.                            480                                        500-550                               250 (max.287)

                7.                            510                                        550-600                               245 (max.279)

                8.                            540                                        650-700                               237 (max.267)

                9.                            570                                        700-750                               234 (max.261)

                10.                         600                                        750-800                               231 (max.256)

                11.                         630                                        800-850                               229 (max.252)

                12.                         660                                        900-950                               227 (max.247)

                13.                         690                                        1000-1050                           226 (max.244)

                14.                         720                                        1100-1150                           228 (max.245)

                15.                         750                                        1232 (dízel: 1470)              232 (max.249).

 

/Egy másik forrás szerint az első két pozícióban a fődinamó teljesítménye kevesebb: 1.: 30-40kW, 2.: 100-150kW./

 

 

on.

 

Előzmény: _Metzger_ (39953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!