Keresés

Részletes keresés

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20088

De az melyik? Amelyik addig indíthatta a vonatot, vagy amelyik majd az irányfordítás után indíthatja?

Előzmény: korpi41 (20087)
korpi41 Creative Commons License 2020.03.13 0 1 20087

A menetirányt birtoklónál kezdődik.

Előzmény: Pettikk2020 (20086)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20086

Az volt a kérdésem, hogy az állomásközben melyik irányabn zajlik le a menetirányváltás

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20085

A menetirányváltásra gondoltam

Előzmény: _Nyuszi (20084)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.13 0 0 20084

Az állomás a legkülső bejárati jelzőknél kezdődik (az állomás területe a két bejárati jelző közötti terület), bővebben az adott infrastruktúra üzemeltető vasútvállalat Forgalmi Utasításában (MÁV, MÁV-HÉV, Vál-Völgyi Kisvasút. KEMV stb.). Az állomásköz két állomás közötti terület. Ezek alapján könnyen belátható, hogy egy n állomást tartalmazó vasútvonal pontosan n-1 állomásközzel rendelkezik, ha minden vonal zsákvonal. Ettől eltérő felállásokra a gráfelmélet ad választ.

Igazából ezeket csak azért írtam le, hogy növeljem a leütésszámomat, de megint oda lyukadtunk ki, mint az előbb: nem értem a kérdést. Mindegyik állomásnál kezdődik állomásköz és mindegyiknél véget is ér, ha a gráf élétől, mint irányított szakasz irányítottságától eltekintünk.

Előzmény: Pettikk2020 (20083)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20083

Melyik állomásnál kezdődik? És melyiknél ér véget?

Előzmény: _Nyuszi (20081)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.03.13 0 4 20082

Nyugodtan tegezhetsz, nem haragszom meg, ahogy a minősítésért sem. Ettől nagyobb sértést is elviseltem már, ugyanakkor a moderáció nem szereti a személyeskedést (nyugi, nem szólok nekik, nem érdekel) :)

Előzmény: Pettikk2020 (20076)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.13 0 1 20081

Az állomásköz hosszától függ (térközszekrények számától inkább), kis mértékben pedig az állomási csatlakozó berendezés típusától. De néhány másodperc szokott lenni.

Előzmény: Pettikk2020 (20080)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.12 -4 0 20080

Mennyi idő kell, míg a teljes állomásközben lezajlik a menetirányváltás?

Divrotcé Creative Commons License 2020.03.12 -1 6 20079

Bocsánatát kérem Miniszter Elvtárs, hogy maga az!

 

Igaza van a Miniszter Úrnak, ezeket a fejlesztéseket már az ön halála után vezették be, ezért így feltámadása után valóban újdonságot jelenthetnek.

 

A  térköz-menetirányos sorompó menetirányváltás általi csukásáról itt is olvashat Miniszter Urunk:

 

https://www.kozlekedesvilag.hu/cikk/vv/aktualis-biztberes-problemaink/

Előzmény: Pettikk2020 (20076)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.12 0 3 20078

Pedig igaza van.

Előzmény: Pettikk2020 (20077)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.03.12 0 5 20075

Nem akarok a pálya széléről beleszólni, de ha téged érdekel, miért nem te keresed vissza? Tényleg nem egyszer felmerült már ez a kérdés, és meg is lett válaszolva sokszor (én nem tudom a választ, mert nem vagyok biztberes és ez a kérdés engem pont nem is érdekel), elhiszem, hogy az itt jelenlévő szakemberek nem akarják 6×1023 alkalommal ugyanazt leírni, mint egy papagáj.

Előzmény: Pettikk2020 (20074)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.03.11 0 7 20073

Elég itt visszaolvasni, úgy kétszázszor biztos volt már.

Előzmény: Pettikk2020 (20072)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.11 -3 0 20071

Itt egy éjszakai videó egy menetirányváltásról:

https://www.youtube.com/watch?v=Di0_XLk0zdg

 

A videón egy térközjelző, egy ismétlõjelző és egy fénysorompó látható. A menetirányváltáskor bekapcso, a térközjelzőn a vörös, az ismétlőjelző a sárga-fehér, majd a térközjelző zöldre, az ismétlőlyelző zöld-fehérre vált. Kérdésem az lenne: az irányfordításkor miért vált 2 másodpercre pirosra a sorompó?

v46021 Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20070

...És ha kiég a sárga izzó?...

 

Akkor az elméletileg nem lehetségesről bebizonyítjuk, hogy gyakorlatilag lehetséges! :)

 

Előzmény: Vendégsín (20067)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.10 0 0 20069

80

Előzmény: Pettikk2020 (20068)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -3 0 20068

Egyébként a zöld milyen előjelzésnél villog?

Előzmény: Vendégsín (20066)
Vendégsín Creative Commons License 2020.03.10 -1 0 20067

Elméletileg ilyen nem történhet,

 

És ha kiég a sárga izzó?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20055)
Vendégsín Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20066

Ha a sárga elfelejt villogni, az lefelé viszi az előjelzett sebesség értékét. Ha a zöld felejt el villogni, az fölfelé megtévesztő.

Előzmény: Pettikk2020 (20065)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -2 0 20065

Mi az hogy "kevésbé restiktív"?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20064)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.03.10 0 1 20064

Villogó zöld esetén pedig egy külön érpáron érkezik a villogó feszültség, amit még villogásfigyelővel is kiegészítenek a térközszekrényben, hiszen a folyamatos zöld kevésbé restriktív mint a villogó.

Előzmény: djkoxi (20063)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20063

Ha két fény van a bejárati jelzőn akkor a homokórás térközjelzőhöz nem folyamatos feszültség érkezik a Sárga vezérmágneshez, hanem szaggatott. Ezáltal a blinkelő Sárga vezér a fényáramkörben elvégzi a Sárga fény villogtatását.

Előzmény: Pettikk2020 (20062)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -4 0 20062

És hogy működik a térközjelző fényének villogtatása? Mert ugyebár, ha a következő jelzőnél csökkenteni kell a sebességet, akkor a térközjelző villogva ad előjelzést

Előzmény: djkoxi (20061)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20061

Egy biztos: Vörös fény lesz rajta először. Ha esnek a vezérek vagy esik a vágányjelfogó akkor Vörös fény van a jelzőn.Amint meghúz a vágányjelfogó akkor lesz lehetősége meghúzni a Sárga vezérnek ( ha kapja a sárga sarkítást ) Papírforma szerint, és ha feltételezzük, hogy minden 75Hz-es sínáramkör tized-század másodpercre azonos idő alatt éled fel akkor egy pillanatra lesz Sárga fény, majd utána Zöld. De ha a 2. kérdezett térközben egy kicsit lomhább a Sárga fény áramköre akkor ez alatt a lomhaság alatt megérkezhet a Zöld sarkítás és akkor a Vörös után Zöld lesz a jelzőn. A fényáramkörben nem szükséges az a sorrendiség a Sárga és a Zöld fények között mint ami szükségszerű a Sárga és a Zöld vezérmágnesek áramkörében.

Előzmény: Pettikk2020 (20060)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -2 0 20060

Én azt szeretném megtudni, hogy az állomásköz második térközjelzőjén milyen fények jelennek meg menetirányváltás után (ha nincs előtte homokóra)?

Előzmény: djkoxi (20059)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 1 20059

Természetesen ha ez a térköz az utána lévő térközből eközben (M ismétlő ejtési időzítése alatt ) megkapta a zöld sarkítást tehát húz a Sárga és a Zöld vezérmágnes is akkor ennek megfelelően Zöld fény fog megjelenni a Vörös fény után.

A másik hsz-ban ami a mozdony fedélzeti részét mutatja nem értem mi a kifogásolni való. Ha nem Bejárati jelző előtti utolsó térközjelzőről van szó ( nem látok " homokórát:) "), akkor a térköz csak kétféle ütemezést táplál a sínbe. Vagy Megállj! vagy V Max. Ha nem jól értelmeztem a látottakat, akkor elnézést kérek.

Előzmény: djkoxi (20058)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20058

A vezérmágnes áramkör egyik feladata, hogy a foglalt vágányrészt mindig vörös jelző fedezze. Az első esetben a bejárat jelző vörös, tehát az előjelzős térköz felé sárga sarkítást küld az állomás.

A második esetben ha az a kérdés miért jelenik meg a vörös után a zöld arra a Menetirány ismétlő jelfogó működése ad magyarázatot. Ennek van egy ejtési időzítése ami  a fényáramkörben csak ezen időzítés letelte után engedi meghúzni a sárga fényellenőrzőt, azért hogy az állomásban legyen ideje meghúzni a Sárga vezérmágnesnek. Tehát tovább van Vörös fény a térközjelzőn, és ez a Vörös több ideig adja a Sárga sarkítást az állomási Sárga vezérmágnes jelfogónak.

Előzmény: Pettikk2020 (20053)
Divrotcé Creative Commons License 2020.03.09 0 1 20057

De mivel én csak az elméletet ismerem, remélem egy gyakorlati szakember mindjárt megmondja a helyes választ. :)

 

Szerencsére sem a gyakorlati, sem a szakember nem illik rám, de egy befordítva rögzített Térközzavar-oldás csodatételre képes. (Lassabban ejt el az M!-re ejtő, mint hogy szabadul az első térköz, az állomás zöld sarkot ad, és a sárga vezér repülése alatt már föl is húz a zöld vezér.)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20055)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.09 -2 0 20056

Az ezen a videón látható jelenség tulajdonképpen mi?

https://www.youtube.com/watch?v=NyznLiXXcUo

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.03.09 0 2 20055

Elméletileg ilyen nem történhet, ugyanis a vágányjelfogó húzó ágán a sárga és a zöld vezér ejtett állapota is ellenőrizve van (és amíg a vágányjelfogó ejtett, nem lehet szabad fény a jelzőn), valamint a vezéráramkör vevőoldalán lévő diódák miatt nem tud egyből a zöld vezér meghúzni.

De mivel én csak az elméletet ismerem, remélem egy gyakorlati szakember mindjárt megmondja a helyes választ. :)

Előzmény: nazareth (20054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!