Üdv! Köszönöm.Úgy néz ki az aktuális piaci viszonyokhoz képest sikerült egy rendkívüli baràti àrban megegyezni.
Jópàr helyen talàltam egyébként
utólagos ledugózott furatokat,ìgy vmikor biztos
kapott plusz üregelést. Persze csodàk nincsenek,41 év nyilván nem múlik el nyomtalanul..... Màris fölmerült pàr
kérdés: Szìnt vagy szìnkódot(màr ha volt ilyen akkoriban?)honnan lehet megállapítani ha kevertetni szeretnék javìtó szìnt? Àtlag,fogyó-kopó alkatrészeket honnan érdemes,vagy lehet rendelni? Köszönöm.
Sajnos a komolyabb rozsdásodások kívülről nem láthatóak, viszont ha egyben van az autó, bízunk benne hogy a lemezek alatt sem vészes az állapota. Sok sikert hozzá!
Ovális hátsó lámpát nem szedtem még szét, de szerintem a lemezek a fényelválasztás miatt vannak benne hogy ne "folyjon" össze a két szín. Van króm hatású festék spray azzal szoktam ezeket kifújni.
el is adtam. Én is komolyabb nyugati autóra vàgytam....:-)
Viszont egy egy ideje màr motoszkál bennem vmilyen
szoci retroauto irànti vàgy. Konkrét elképzelés nem igazán
volt,meg keret sem túl kövér. Max olyan 0,5millàig gondolkodtam,de ahogy nézegettem épkézláb àllapotú, rendben lévő papìros,ne adj isten műszakis autókból nem igazán van sok,vagy épp mondjuk az ország màsik végén.
Viszont nem rég,nem túl messze felbukkant egy '82-es120L gép. Tegnap elmentem megnézni. Koràhoz képest meglepően jó bőrben van,egyedül a csomagtér aljàn,ill a küszöbvégeken talàltam kisebb rohadàst. Motorja pöccre indult,kék füstöt sem hidegen ,sem melegen nem làttam,viszont néha mintha 3 hengerezne, remélhetőleg csak vmilyen gyújtàs oldali probléma.Belseje is szép nincs lelakva. Amennyiben sikerül megegyeznem a tulajjal holnap el is hozom. Szeretném magam rendberakni.Biztos lesz sok kérdésem rutinosabb,öreg cartàrsakhoz. Jelentkezem hamarosan. Addig is szép napot mindenkinek!
A dísz két középső furata már amikor hozzám került a gép akkor sem volt meg. Megnyomták a hátulját, és gondolom a dísz is eltörött. Nem láttam rá sok esélyt, hogy tudok rá szerezni, úgyhogy mivel elég szépen eltüntették a nyomát a két kis furatnak, illetve a horpadásnak, nem akartam nagyon hozzányúlni, inkább úgy hagytam ahogy volt. A lámpákkal viszont a vártnál lassabban tudtam haladni. Éppen csak le tudtam festeni a két elválasztó lemezt, a hideg miatt lassabban szárad a festék is. A maratás is elhúzódott. Nem lettek így sem fémtiszták, de sokat javultak. Egyik oldalon a horgany réteg is előjött a rozsda alól. A túloldal viszont eléggé rozsdagödrös. Most legalább homogén szürke színű, bár ki tudja meddig. Hátsó lámpából van egy pár csere darabom, azokban ahogy néztem jobb állapotú a belső, de egy darabig ezek is megteszik még. A hátsó lámpák után a következő menet a rendszámtábla világítás lesz. Azt csak egy csavar fogta, mivel a másik kitörött a helyéről.
Újra végig gondolva nagy jelentősége nincs, úgyhogy beigazítottam a helyére és meghúztam a csavarokat. Jól néz ki. Régóta kilátszott a motorblokk, most sokat javult a helyzet:)
A hátsólámpákat szétszedtem utána mert valami zörgött mindegyikben. Nem volt egyszerű, mert az alsó csavarok mindegyiknél ragaszkodtak a helyükhöz, még ha meg is indultak. A zörgés természetesen rozsda volt. A tolató és index fényeket elválasztó fém lap. Holnap lemaratom őket, aztán lefestem szürkére. Talán sok szerepe nincs a tükrözésben az elválasztóknak. Úgy gondolom az izzó mögötti foncsorozott részekről verődik vissza a fény nagyobbik része.
Ma kihasználva a hideget, mivel nem lehetett mást csinálni felraktam végre a hátfalat a gépre. Közben gondolkodtam, lehet hogy fölösleges de azért megkérdezem. Kell a hátsó sárvédők és a hátfal közé valami tömítőanyag? Elég jól össze illenek a lemezek, és amikor szétszedtem nem is volt ott semmi de nincs ott sok rezgés?
A szöveg talán betudható a telefonos pötyögésnek, ezekhez sajnos hozzászokik az ember. Bár ott van javítási lehetőség, ha nem olyan szót ad a gép amit kellene. A stílusnál sajnos ilyen nincs...
Komolyan így kell vevőt találni egy fölöslegessé vált alkatrészre, hogy ha nem veszi meg senki akkor inkább tönkreteszem?
Ha visszatér az eredeti kormány használatához akkor gondolom ezt már leszerelte azóta.
Az mondjuk nem világos, hogy az OT Skodája kalaptartóján akarja-e megaszalni a napon ezt a szép kormányt, vagy egy másik autójában:) A magam részéről azért reménykedek benne, hogy a sikeres minősítés óta már garázsban áll a Skoda:)
Az épülő versenyautóm suzuki..a faros a daily..lehet egyszer őt is bevonjuk ebbe de sajnálnám rá..elég sok munkánk van benne. Ha valaha rajthoz is állok vele csak hegyiversenyen.. :)
Felül a csavar és a fém lemez fogja, alul viszont egy műanyag fül van a nagy panelre öntve, ami szeret letörni, és onantól csálén áll a kis állítópanel. Vigyázz rá, ha még ép.
Szia! Jövő héten megpróbálom újra a helyére tenni. Az első próbálkozásomból úgy emlékszem rá, egy csavar fogja, ami egy füllel szorítja oda a műszerfalhoz. Most viszont ahogy írtad megpróbálom kibuktatni a helyéről. Majd csak megmutatja magát, hogyan is kell állnia.
Rendben akkor még futok egy kört az állítócsavarral. Igazából még nem állítgattam semmit a porlasztón amióta nálam van a kocsi, csak kb két éve kimostam és összeraktam úgy ahogy volt, még a papírtömítést sem cseréltem, mert nem látszott rajta semmi hiba. Az biztos, hogy a két golyó már nincs benne, de a furatok és fúvókák átjárhatók voltak akkor. A gázbowden visszamegy a rugó a helyén, szóval az is biztosan jó.
Ilyen amúgy a fűtéscsapom környéke, kicsit eltér a fűtésbox a Kolléga autóján lévőtől, gondolom más évjárat:
A csap is máshogyan áll, nehezen hozzáférhető helyen van mögötte még két huzal és a ház elején is van egy huzal, ami szintén más irányból jön. Azok a hátsó huzalok meg lettek fújkálva WD40-el, nem tudom mit lehet még javítani rajtuk, de ha húzom a karokkal az nem marad a helyén a műszerfalon. Valahogy beesik. Lehet nincs rendesen a helyén, de lehet eltörött valami tartója.
Meg kell nézni, hogy a fedél mennyire van meggörbülve. Ha a Co-t be tudod állítani jóra akkor nagy baj nincs, meg ha nagyon rossz lenne pont magas alapjáratot nem tudnál állítani.
Az alatta lévő kúpos gyűrűre gondolsz? Mert azt ki, de ha az O-gyűrűn kívül van egy másik tömítés is akkor nem. Én más tömítésnek nem láttam a nyomát. Ma egyébként feltöltöttem a gépet fagyálló hűtőfolyadékkal, aztán járattam egy darabig. Jelentősebb szivárgást nem tapasztaltam, ahol volt pár csöpp ott húztam a bilincseken, a meleg víz kicsit megpuhította a gumicsöveket, így most lesz a jó remélem. De még az elején úgy volt, hogy elmarad a próba, mivel az összekötő kis gumicsövet amit cserélnem kellett(teljesen meg volt keményedve, és rosszul is állt volna) a csere darab vastagsága miatt nem mentek rá a régi cső bilincsei, pedig nem volt olyan vastag az új sem, 11-13-as bilinccsel raktam fel, de csak egy maradt azokból amiket nyár elején vettem, így keresnem kellett, úgyhogy kapott egy sweden feliratosat, ami szerintem egy jóféle békebeli bilincs. A cserélt O-gyűrű miatt izgultam, de a fűtéscsap nem volt nedves, egyelőre jól szolgál, bár nem mertem hozzányúlni:) Jelenleg nyitott állásban van.
A járatás alatt volt időm ellenőrizni a porlasztót, mivel elég magas az alapjárat, féktisztítóval körbefújkálva még jobban felpörgött, a fedél tömítésnél falshol. Majd azzal is kell foglalkoznom a télen. De előbb felrakom a hátfalat, aztán jöhet a motorháztető.
Köszi, persze hogy segít! Az látszik, hogy az én ablakmosó motorom biztos, hogy nem illik oda, abból kell majd egy másik. A fűtéscsapom az jól áll, látom Te még letömítetted pasztával is, nekem ezt remélem az új gumitömítés megoldja. A fűtéscsapot jól tettem fel, a bowdent pedig a felső anyacsavar alatt kell rögzíteni. A hétvégén fel is töltöm hűtőfolyadékkal a rendszert, kiderül lesz-e szivárgás valahol.