Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

opel cng Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5747

Ezt a választ ma kaptam a nyir kutról kérdeztem a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület

 

"Kedves Forgács Úr! Sajnos a nyíregyháziról úgy tudjuk, hogy nem lesz nyilvános. Azonban Zalaegerszegen, Vecsésen és talán lassan Pécsett is nyílik kút."

Előzmény: zs7777 (5746)
zs7777 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5746

Köszi a linket!


Nem lesz közforgalmú?

Én eddig úgy értettem, hogy azért kapják a városok a milliárdos ingyen buszokat, hogy cserébe nyissanak egy közforgalmú kutat. Rosszul értettem?

Előzmény: opel cng (5745)
opel cng Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5745

Na valahol itt utána nézztem.

 

https://www.google.hu/maps/place/Ny%C3%ADregyh%C3%A1za,+Tiszavasv%C3%A1ri+%C3%BAt,+4400/@47.9569978,21.6801568,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x4738a01fe95503c9:0x69c57682c2684fd!8m2!3d47.9569942!4d21.6823455

 

Nekem nagyon jó lenne, pont fél úton lenne erdélyi útjaimhoz így 6 év után megjárhatnám megint egy tankolással az utat.

 

opel cng Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5744

Tudtommal nem lesz közforgalmú.

 

 

Előzmény: zs7777 (5743)
zs7777 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 5743

Tegnap este nagy örömmel mondták a (Dankó) rádióban, hogy megérkezett (vagy: napokon belül megérkezik?) az első 2 CNG-s busz Nyíregyházára. Ha jól emlékszem, azt ígérték, hogy február közepére meglesz már az összes és ... üzemelni is fog.

Tudtok valamit a dologról?

Nyilván leginkább a kút címe és nyitvatartása érdekel...

Előzmény: opel cng (5740)
372zoli Creative Commons License 2017.12.23 0 0 5742

like

Előzmény: jocijocó (5741)
jocijocó Creative Commons License 2017.12.20 0 0 5741

Ja,.... itt már sok mindent ígértek, stadionokat meg soha.

Előzmény: opel cng (5740)
opel cng Creative Commons License 2017.12.18 0 0 5740

Én azt a 44 cng kutat hiányolom amit 2018-ig ígértek.

opel cng Creative Commons License 2017.12.18 0 0 5739

Vecsés földrajzi értelemben a Duna Pest megye teraszos völgymedencéjében helyezkedik el. Keleti oldalán a Gödöllői-dombsághoz tartozó vonulatok húzódnak, dél felé a Duna-Tiszaközötti hátság területe kezdődik. Területén halad át a 400-as főút, a Budapest–Cegléd–Szolnok-vasútvonal (Vecsés vasútállomás és Vecsés-Kertekalja megállóhely), és a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér egy része is itt helyezkedik el. Akár közúton, akár vasúton de még repülővel is könnyen megközelíthető. Határos Budapest fővárossal, Ecser községgel, valamint Üllő és Gyál városokkal. A magyarok és a világ elsősorban a híres káposztájáról ismeri a várost. 

Előzmény: danekadoki (5738)
danekadoki Creative Commons License 2017.12.17 0 0 5738

Ígértek Vecsésre egy cng kutat őszre nem tudja valaki hol van?

zs7777 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 5737

http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/11/13/a_hideg_raz_amikor_ezekre_a_regi_roman_metanbuszokra_nezek/
Hidegrázás? Életveszély?

Miről beszél? Repülőgépet látott már a szerző?

Javaslom a cikket kommentelésre. Már, ha lehet ilyet. Nem értek az ilyenekhez...

jocijocó Creative Commons License 2017.11.13 0 0 5736
opel cng Creative Commons License 2017.11.12 0 0 5735
kokkenzi Creative Commons License 2017.11.11 0 0 5734

Üdv mindenkinek!

Megtudja valaki mondani, hogy a Zafirának mennyi a reduktoron mérhető kimeneti nyomás? Természetesen cng-s autóról van szó.

Előre is köszönöm a segítséget.

zs7777 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 5733

Köszi!

Előzmény: jocijocó (5732)
jocijocó Creative Commons License 2017.10.30 0 0 5732

Nem lehetséges hogy az a csövecske megöregedett, és egy új megoldaná a gondot. Esetleg kapna egy bilincset, nem tudom milyen cső, nem ismerem azt a motort, de én is csak agyalok.

Előzmény: zs7777 (5731)
zs7777 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 5731

Sziasztok!

Beszámolok a hiba forrásásáról és megoldásáról.

Forrás: a turbó felett levő "vákumdob"-ról lejött a pici vákum cső. Emiatt "nem töltött" a turbó.

Megoldás: csövecske vissza.

Fura, hogy miért ugrott le. Fura, hogy miért ugrott le újra, miután én visszatettem kézzel.

Száz kérdés merült fel bennem, mert nem ismerem ezt a motort. Van ötletetek, hogy hol találok egy részletes leírást a motorról? Esetleg szerelési készikönyvet, robbantott ábrákkal?

Előzmény: zs7777 (5722)
belepo1 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 5730

Az olcsó akku egy dolog. A másik a töltéshez szükséges infrastruktúra. Ha azt szeretnéd, hogy egy pl. 60 liter tankkal rendelkező benzines, dízel, 20 m3-es gázos autóhoz hasonlóan 4-5 perc alatt fel lehessen tölteni egy akksit, ahhoz brutális teljesítmény kell trafóban, kábelben. 60 liter folyékony kb. 600 kWh. Gáznál 20 m3 az 200 kWh. Kb. 33%-os hatásfokkal 200 kWh illetve 60 kWh a motor hajtására. Az egyszerű számolás kedvéért: egy 200 kW-os töltővel 1 óra a feltöltés ilyen energiatartalomra, 60 kW-os a gázhoz hasonlítva. Ha ezt 5 perc alatt be akarod nyomni az akksiba ahhoz folyékonyhoz hasonlítva 60/5 * 200 = 2400 kW-os töltő kellene. Képzelj el egy 10 állásos töltőállomást az autópályán és éppen mindenhol tankolnak. 24 000 kW azaz 24 MW trafó kellene és oda is kell vezetni az áramot karvastagságú kábeleken magas feszültségen. Egy paksi blokk hasonlítás képpen 400 MW. Nonszensz sajnos.

 

Otthoni éjszakai töltéssel, bevásárló, munkába járós autónak csak csak, de nem ilyen e-autó árakon az évi 5-10 000 km-re. Akkor inkább e-tricikli. Munkára pedig alkalmatlan hacsak nem szokunk át a lassabb életre és 1-2-3 óránként megállunk tölteni egy órára. Ebben is van ráció. Kaja, kávé, herevere stb míg tölt az autó.

Előzmény: jocijocó (5729)
jocijocó Creative Commons License 2017.10.26 0 0 5729

Ebben egyetértek veled, vagy lesz olcsó normális akkumulátor, vagy agyon kell támogatni, hegy el tudjon terjedni. 

Előzmény: belepo1 (5728)
belepo1 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 5728

Annál is inkább, mivel ez Úniós kötelezettség. A közlekedési hajtóanyagoknak kWh-ként van minimum előírt jövedéki adója. Csúnya Únió. Azon lehet lamentálni, hogy egyikre ettől sokkal többet rakjon egy kormány másikra meg csak a kötelezőt pl. környezetvédelmi, adópolitikai stb szempontok alapján.

 

Azt senki se gondolhatta komolyan, hogy az áram hosszú távon ingyen lesz vagy jövedéki adó mentes. Jeleztem már sokkal régebben, de az e-autó fanok lehurrogtak. Most tovább zárul az árolló a támogatott villany és a nem támogatott CNG között. Lásd jövedéki adó mentesség, külön mérőóra hiánya, ingyen telepített töltők, ingyen tankolás és parkolás az áramnál, kontra semmi támogatás a hasonlóan tiszta CNG-nél. Még kevésbé megtérülő lesz (soha napján) az elektromos autó beruházás. A jelenlegi e-autó technológia és árak mellett. Lehet 20-30 év múlva másként lesz, de a most az most van. Egyelőre az e-autó egy drága, macerás játék gazdagéknak.

Előzmény: opel cng (5727)
opel cng Creative Commons License 2017.10.26 0 0 5727

Minden üzemanyagon van jövedéki adó, kár lenne az áramot kihagyni.

jocijocó Creative Commons License 2017.10.25 0 0 5726

Még azt is megérhetjük, hogy a hibrid autókon visszatermelésmérő óra lesz, és adózni kell majd utána.

Előzmény: jocijocó (5725)
jocijocó Creative Commons License 2017.10.25 0 0 5725
jocijocó Creative Commons License 2017.10.25 0 0 5724

Szívatnak itt mindenkit, most készülnek a villany autók ellen is a szankciók. Azt ne hidd ezeket majd a CNG meghatja. Itt mindenki előbb vagy utóbb szívatva lesz.

Előzmény: belepo1 (5723)
belepo1 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 5723
zs7777 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 5722

Sziasztok!

A hétvégén egy csattanással (pukkanással) elment a turbó nyomás (B Zafira ecoflex turbo).

A turbina vígan felpörög, de nem áll elő a nagy nyomású levegő. Az intercoolerből jövő tömlő is hideg (pedig jó meleg szokott lenni).

 

Találkoztatok már ilyennel? Jellemző a típusra?

Nem láttam az levegőhűtőből érkező tömlőn sérülést / szakadást. Ugye a dízel opeleknek (Insignia) volt hasonló problémájuk. Azoknál elöregedett a cső és szakadtak dögivel. Persze az Fiat dízel, és meg Opel CNG. Remélem, egy tömlő jött le a helyéről vagy szakadt ki és nem a hűtő lyukadt ki.

Pénteken megy a szerelőhöz. Addig igyekszem a turbólyukban üzemeltetni, nehogy túlpörögjön a turbina.

 

Ejj, a régi jó szívó motortok!

zs7777 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 5721

Nyitva. 0-24.

Ha jól emlékszem, nappal (= az Ócsai úti kút nyitvatartásának idején) a feltünetett árból (talán: 369 FT) fizetéskor kedvezményt adnak. Úgy hogy a kedvezményes ár egyezzen az Ócsai úti kút kiírt árával (345 Ft).
A bökkenő, hogy az Ócsai úton használható a BGW kedvezmény kártya (-30 Ft/kg) és további 5 Ft/kg kedvezményt kapsz, ha egy adott mennyiség (talán 10kg) felett tankolsz. Így 310 Ft/kg jön ki.

 

Eldöntheted, hogy az alacsonyabb kilónkénti ár megér-e annyit, amennyivel többet kell érte autóznód (idő + út) és a Kántor kút egyéb szolgáltatásainak hiányát.

Előzmény: opel cng (5720)
opel cng Creative Commons License 2017.10.20 0 0 5720

A szigetszentmiklósi kút nyitva van még? Mennyi a kilója? Inkább kerüljek az Ócsai úthoz?

zs7777 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 5719

Pff!

Utánanéztem és igazad van. Tanultam valamit.

:)

Előzmény: dokeee (5718)
dokeee Creative Commons License 2017.10.10 0 0 5718

Igen arra gondolok, és de, nagyjából annyi az energiatartalma.

Előzmény: zs7777 (5717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!