Keresés

Részletes keresés

tisztavíz_ Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3135

Egyébként még teljesen iható ízű víz jön ki belőle. Elég gusztustalan, de pláne amiatt sem innék csapvizet, ha ilyenek lehetnek benne. Más vízforrásom nincs, inni kell. Azonnal cserélnék szűrőt, de nincs tömítésem és nem biztos, hogy össze tudnám rakni a régivel. A szűrőházam (vagy a tömítés) újkorától hibás, csepegett belőle a víz, illetve folyamatosan levegős maradt. Nem küldtem vissza, pedig felajánlották az ingyenes cserét.

Előzmény: Törölt nick (3134)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3134

Elképzelhető, a külső részen megy be a víz a hálózat felől, ugyanakkor a klórozás ellene szólna, úgyhogy érdekes.

Előzmény: tisztavíz_ (3133)
tisztavíz_ Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3133

Már én is rájöttem, hogy penész nem nagyon lehet, nem is ilyen színű. A konyhapult feletti lámpától algásodhat? Pont abból az irányból kapja a fényt.

Előzmény: Törölt nick (3132)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3132

Nem láttam még ilyet, a penészgombának oxigén is kell, rézvegyület talán.

Előzmény: tisztavíz_ (3131)
tisztavíz_ Creative Commons License 2016.11.24 0 0 3131

Sajnos az RO-ból eddig nem lett semmi, csak megvettem a szivattyút és porosodik a szekrényen. Ha esetleg kell valakinek, eladnám. Nemsokára költözöm, az új helyen lehet nem lesz értelme.

 

Azóta is használom a kétlépcsős pulti víztisztítót. Az első átlátszó szűrőházban lévő szűrő egyáltalán nem koszolódott egy jó darabig, az utóbbi időben kezdett. A szűrőn magán megjelent néhány világoszöld folt:

 

Lehet ez penész? Bár ma reggel is ittam belőle és még semmi bajom, de lehet nem ártana egy szűrőcsere teljes tisztítással.

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.13 0 0 3130

A szivattyú felépítése az autók vízpumpájához vagy a mosógép szivattyújához hasonló. Egy üregben forog egy kerék, mellette szabadon el tud folyni a víz.

 

A szennyeződést, vízkőlerakódást nagyban kivédi, hogy a pumpát legalább az első szűrő után kell beiktatni.

 

Az időzítővel kapcsolatban sajnos ez olyan dolog, ami csak vásárlás után derül ki. Elvileg egy további késleltető beiktatásával lehetne segíteni rajta, ilyesmivel:

 

http://www.ebay.com/itm/331977520035

 

Most látom, újabban vannak ilyen kis időzítő modulok is:

 

http://www.ebay.com/itm/311514571224

 

De ez csak annak érdekes, aki magának épít áramkört, kell hozzá külön relé, tranzisztor stb., ellenállással lehet időzíteni.

Előzmény: Tücsök-koma (3129)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.10.13 0 0 3129

Este megcsináltam az időzített öblítést a szivattyúhoz. Megjöttek a cuccok.

Sajnos az áramkör ugye a leírás alapján tud "Timing Range(Settable): 0.1~99.9 seconds; 1~999 seconds; 1~999 minutes "

De ez azt jelenti, hogy a T1 és T2 idő között (azaz a bekapcsolások ideje és az öblíts ideje között) nincs átjárás, tehát ha percre állítom, mivel 120 percenként szeretnék öblítést a legkisebb választható idő 1 perc :(

Ez azért problémás csak nekem, mivel az elektromos öblítő szelep, ami egyben egy 1400-as szűkítő is (amikor feszültséget kap 18secig teljes átfolyást enged), ugyebár ez volt gyárilag a víztisztítóhoz, csak 18 secig fog "normálisan öblíteni) a többi 42secben csak szűkített állapotban fog csordogálni a víz....

Esetleg be tudom állítani, hogy 999sec-enként (16,5perc) legyen öblítés 18 sec-ig, de ez szerintem túl sok.

 

Ide teszem a kapcsolási rajzokat, elnézést hogy ilyen csúnyácska, de csak kézzel rajzoltam papírra. (Az eredetinél ott hagytam az ábrán véletlenül egy 1-es jelölést egy csak egy fizikailag létező toldás volt gyárilag a rendszeren.)

A víztisztító csövezéséhez nem nyúltam, az maradt úgy mint az eredeti.

Az egyetlen kérdés számomra, hogy jelenleg az öblítéskor a pumpán keresztül folyik át a víz, úgy hogy azt direkt nem kapcsolom. Vajon nem árt-e ez a pumpának?

 

 

Ez volt az eredeti kapcsolás:

 

 

Ez pedig ahogy én átalakítottam:

 

 

 

 

 

Átfolyással kapcsolatosan mert látom az a téma.  Én egyszerűen beállítanám a gyári értéket, tehát ha megvan a gyári nyomás addig szűkíteném a szűkítőt, amíg a gyári vízmennyiség nem folyik ki. Persze ehhez kell egy állítható szűkítő pl ilyen:

https://www.aliexpress.com/item/New-2014-1-4-Inch-Flow-Control-Valve-RO-Reverse-Osmosis-Membrane-Water-Purifier-Waste-Water/1670345466.html?spm=2114.13010608.0.55.xZWQ4s

 

 

Egyébként a membránok extrém nyomást is elviselnek rövid ideig a gyártó szerint.

Nálam ez van bekötve:

https://www.aliexpress.com/item/Water-Filter-TW30-3013-600-GT-600gpd-RO-Membrane-For-Reverse-Osmosis-System-Water-Purifier-NSF/32655007945.html?spm=2114.10010108.1000014.7.eLEovh&scm=1007.13338.51110.0&pvid=6a2414d6-6cfc-40b4-af33-b8755d4f5d0d&tpp=1

 

azaz az üzemi nyomás 100PSI ~6,9 bar, de elviseli a 3*osát is.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (3115)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.12 0 0 3128

Az időt nem fontos mérni, mert csak az arányok számítanak. Ha egyszerre tartom oda mindkettőt, majd egyszerre veszem el, az idő ugyanaz.

 

A mellékelt táblázat csak egy, többféle érték is előfordul, ezt nem lehet szerintem készpénznek venni, típusfüggő is lehet. A fojtószelepre írt értéket meg nem is tudom, mihez képest szabványosítják, mivel annak stabilizáló hatása nincs, a bemenő nyomástól függ az áteresztőképessége.

 

Általában a kereskedő adja a membránhoz való fojtószelepet. Ha esetleg az nem felelne meg, ahhoz képest lehet kisebb vagy nagyobbat venni.

 

A membrán névleges vízhozama meghatározott nyomás, hőmérséklet, sótartalom, kémhatás esetére vonatkozik. A valóság ettől távolabb is eshet, akár 50 % eltérés is lehetséges. Ha csak azt nézem, hogy nyáron fürgébben jön a víz, télen lomhábban, amikor a membrán pórusai is összébb húzódnak. Plusz ott van még a fojtás kérdése.

Előzmény: Lipiasz (3127)
Lipiasz Creative Commons License 2016.10.12 0 0 3127

Rendben köszi! Én is úgy gondoltam, hogy fogok egy mérő edényt egy skálás vödröt. Előtte megjáratom a szűrőt. Majd nyomok egy egy stoppert és megnézem mikor telik meg a tiszta egy liter majd kiveszem mind a két csövet s lemérem szennyvíz mennyiségét. Ez akkor így jó gondolom!? A kérdés az, hogy ezt ugye egy áramlás korlátozóval fogom tenni pl gyárilag 100 GPD-s membránhoz 550 ml/ perces van.  Tehát azzal beépítve fogom megmérni. Innen értelemszerű ha a kapott eredmény közelít szennyvíz részéről a tiszta-víz mennyiségéhez akkor nagyobb átengedésű áramlás korlátozó kell. 

 

Amit írtál lakkor az lenne a helyes az 1000 ml-s áramlás korlátozó a 1000 GPD-s membránhoz? Mert így 3,5:1-hez arányt kapunk. Tehát akkor vegyek egy 1000ml-es áramlás korlátozót a 100GDPS membránhoz és 3 élőszűrőhöz? 750 est a 75 GPD s hez? Bár olyan nem lesz. Csak 800-as vagy 860 as. 

 

Ugye 100 GPDs membrán kerekítve 380 liter vizet csinál egy nap alatt. Miben befolyásolja a napi jó vízhozam mennyiségét a áramlás korlátozó?

 

Nekem is csak régről van meg a hobbim miatt szükséges a TDS mérő.

 

Én értem, hogy próbával állítod be de mit értünk próba alatt cserélgetem az áramlás korlátozókat s méregetek még jó arányt nem kapok? Tűszelepes áramlás korlátozóval nem akarok szenvedni mert átfolyó víz mennyiségre nincs beépíthető műszer s felesleges is. 

 

Jogos nekem az első 50GDP-s 300ml-es áramlás korlátozóval két előszűrővel 3 évet ment s gonosz voltam nem cseréltem előszűrőket. GH/KH nem volt mérhető a TDS gyrilag hét volt 17 -nél kivontam a szűrőt a forgalomból. :-DDDD 

 

Köszi, üdv

     

Előzmény: Törölt nick (3126)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 3126

Szerintem egyszerűbb ezt próbával beállítani, mert a gyakorlati változók miatt a végeredmény egészen más lehet. Legalábbis én még nem is próbáltam számolni.

 

Mérést úgy csináltam, hogy egyik kezemmel a tiszta víz alá tartottam valami edényt, másik kezemben az elfolyó cső. Tehát egyszerre tartottam a víz alá az edényt, a cső végét egy másik edényhez, vagy vödörhöz, nem emlékszem már. Majd egyszerre vettem el. Utána már csak ellenőriztem az arányokat digitális mérleggel. Vagy vannak műanyag mérőedényeim is.

 

A víztisztító működése közben folyamatos volt, tehát így nem zavarja meg a mérést az indulás-leállítás akármilyen jelensége.

 

De úgy is lehet, hogy két kezemben két cső vége, egyszerre tartom oda 1-1 edényhez. Utána a mosogatóba vagy vödörbe.

 

Nekem még ez a TDS-mérés is kimaradt. Mivel látom, hogy az arányok jók, a membrán jól működik, addig halogattam a TDS-mérő rendelését, hogy végül elfelejtődött, nem is érzem a hiányát.

Előzmény: Lipiasz (3125)
Lipiasz Creative Commons License 2016.10.10 0 0 3125

Köszönöm szépen. A kérdésem az lenne, hogy most építek egy 3 előszűrős 100 GPD s Ro-t. Akkor ehhez ha 1 liter per seces fojtás ajánlott? Így kb 1:4 hez lesz a jó/ hulladék víz mennyisége?

Az előző is 3 előszűrős volt, 75 GPDs 7 es TDS el indult a dolog majd 3 hónap után felment 10-11-re, és gh/ kh mérhető volt bár érdekes volt a cseppteszt mert nem voltszín átmenet. Kb 860 liter víz folyt le rajta pedig beépítettem öblítő szelepet is. Ennek 420 as fojtása volt ami elvileg 1:2 höz. Ami ugye nem jó. A 100 GPDs hez 550 est tudtam szerezni gondolom akkor ehhez 800- 860 ast kellene vagy 1000 ml / seceset az ajámlásod szerint.

Hogyan zajlik a mérés ami a lefolyóba megy az bele egy mérő edénybe a tiszta víz cső is ez ok. ezután átjáratom a rendszert kiöntök mindent majd mérem mikor jön le egy liter a tisztába s akkor leállítom a csapot. Majd megmérem a selejt víz mértékét. Így kalkulálom az arány. Viszont olvastam itt, hogy az elzárás után is még folyik a víz! Ezzel mi a helyzet amikor elzárom kidobom a csöveket a mérőedényekből vagy várok s pluszban kalkulálok? Melyik validabb?  

 

Mi történhetett az előző szűrővel? 3 kerületi nem szikes csapvíz 147 es TDS. Nem tudom a membrán károsodott e vagy csak az előszűrök. 

 

Köszönöm a kalkulátort ha jól értelmezem akkor megmérem a kimenő TDSt beírom illetve a jó víz TDS-t azt is bebiggyesztem s ha 80 alatti akkor a membrán kuka ez oké.

 

De miként építsek egy jó szűrőt? Az arány függ a hálózati nyomás mértékétől? Mi az ideális? HA jól számoltam de lehet hülyén akkor nekem is az 1000 ml per sec es fojtás jött ki a 100 GPDs membránhoz.

 

Én így számoltam: 100GDP= 380 liter/ nap kerekítve /24 = 15,83 liter per óra. Ha az 1000 ml/perces fojtást nézem s az 1 litert megszorzom 60 perccel akkor 60 litert kapok. 60 liter hez a 15,83 nem lesz 4:1 de kb 3,8:1 hez lesz. Ez jó elgondolás vagy marha nagy badarság?

 

Előre is köszi és az elözőt is köszönöm. ;-) 

Előzmény: Törölt nick (3121)
.psp Creative Commons License 2016.10.09 0 0 3124

http://www.wellnet-viztisztito.hu/#module-22 

 

Erre a célra korrektül megfelel ez is, karbatartás mentes, cserélik benne a szenet.

Előzmény: mrsmart4 (3123)
mrsmart4 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 3123

Sziasztok,

 

Eddig mi kancsót használtunk víztisztításra, de meggyőztek, hogy nem igazán jó választás, és ajánlottak helyette egy Aquafilter FP3 HJ K1 típusú szűrőberendezést. Nem vagyok egyáltalán jártas a témában, próbáltam picit beleásni magam, de annál jobban elkeseredtem, most már fogalmam sincs, mi a jó választás. A családunk 5 tagú, főzéshez, iváshoz szeretnénk a vizet tisztítani, bár hozzáteszem, nem szeretnék túlzásokba esni sem. Klór + esetleges szennyeződések kiszűrésére keresnék berendezést. Szerintetek ami ajánlottak nekem, az jó vétel, vagy felejtős? Utóbbi esetben mi az, ami nekem jó típus?

 

Köszönöm előre is, ha tudtok segíteni!

 

Üdv. Robi

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.07 0 1 3122

Esetleg az is szempont lehet, hogy nagyobb fojtás mellett a membrán terhelése is nagyobb, ami az elhasználódást befolyásolhatja. Pl. 1:4 kímélő, 1:3 kevésbé kímélő.

 

(Fordítva írtam a táblázathoz képest 4:1 vs. 1:4, de nyilván ugyanúgy értettem.)

Előzmény: Törölt nick (3121)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.07 0 1 3121

 

Láttam már többféle táblázatot, végeredményben az arányt kell nézni.

 

- Például megcélzok 1:4 arányt, ami nagyobb veszteség, de jobb vízminőség, mert nekem úgy jobban tetszik.

- Más esetleg megcéloz 1:3 arányt, kevesebb pazarlás, elvileg valamivel rosszabb víz, nagyobb TDS.

 

Van itt egy kalkulátor, a bejövő és kimenő TDS alapján számol:

 

http://www.waterfiltersonline.com/tds-sources.asp

Előzmény: Lipiasz (3120)
Lipiasz Creative Commons License 2016.10.07 0 0 3120

Sziasztok, végig olvastam a topikot nagyjából és a segítségeteket szeretném kérni.

 

Adott 6 bar vagy 5,5 nyomás az Ro -ra. 75 GPD s membránhoz milyen fojtószelep való?  Gyárilag 420-asat adnak mindenhol. DE akárhol olvasom külföldön 550-et javasolnak. 100 GPD s membránhoz 550 es van itthon de 800-840et ajánlanak külföldön. Mennyi most a jó arány 1/3 vagy 1/4? Mikor lesz alacsonyabb TDS? 

 

A gyári fojtó szelepet ha nagydobra cserélem akkor elvileg jobb lesz az arány ha jól számoltam nem? Minél nagyobb a szelep egy bizonyos szintig annál jobb minőségű vizet kapok de több megy a lefolyóba és fordítva? 

 

Eléggé összezavarodtam, kérném a segítségeteket. Mert egyik Ro 3 hónapos egyik napról a másikra 7 tds ről felugrott 10-11 re és Kh, GH is mérhető. 

 

Előre is köszönöm remélem tudtok segíteni. 

 

üdv;

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.10 0 0 3119

A multifunkciós időzítő külső trigger hatására is tud működni, ezt a kék színnel rajzolt kapcsolóval lehet adni neki, ami GND-re zárja a trigger inputot. Például egy manuális triggerhez képest késleltetni, vagy arra átbillenni stb. ez részletesen le van írva a lehetséges üzemmódoknál.

 

De trigger nélkül is működhet, mondjuk végtelenített loop módban, T1 és T2 időket beállítva, be-ki kapcsolva.

 

A példa kedvéért T1=4 óra, T2=18 sec, így tudna öblítgetni.

 

A másik timer hasonló az üzletekben is kapható, konnektorba dugható időzítőhöz, amivel az volt a gondom, hogy csak percekre tudtam programozni. Így a legrövidebb öblítés 1 percre adódott.

 

Mivel régebben olvastam itt-ott, hogy processzoros víztisztítóknál az óránként 18 sec öblítés egyfajta ajánlott vagy előforduló érték, de én nem akartam óránként 1 percig folyatni a vizet, ezért inkább 3 óránként 1 percre programoztam. Ez vízpazarlásban kb. ugyanaz. Néztem ugyanis a vízórát, havi szintre átszámítva túlzásokba sem akartam esni. Így végül arra jutottam, hogy ez nem olyan sok, de többet már nem kellene elnyomni a lefolyóba.

 

Később megcsináltam a másik áramkört, azt már be tudtam állítani óránként 20 másodpercre. Nagyjából legalábbis, mivel nem kvarcvezérelt, csak egy tantálkondenzátor töltésén-kisütésén alapuló áramkör.

 

A két fogyasztót valóban nem lehet így sorba kötni, a többit nem tudom most hirtelen vizualizálni, így este lévén már nem vagyok annyira topon, agyilag.

Előzmény: Tücsök-koma (3116)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.10 0 0 3118

Még egy dolog jutott eszembe, mivel nem vagyok sem villanyszerelő sem elektroműszerész, bár valamikor régen tanultam elektronikát.

 

Az öblítőszelep és mágnesszelep sorba kötése nem szerencsés, mert fogalmam sincs mekkora feszültség fog esni az öblítőszelepen és ha nagy már lehet nem működne a mágnesszelep, ezért ott lenne még egy párhuzamosítás, tehát a kapcsoló után lenne egy csomópont ahol egy ág megy a szivattyúhoz a diódával (hogy abba az irányba ne folyjon áram), a másik az öblítőszelephez a harmadik pedig a mágnesszelephez.

Ha minden igaz így tökéletes. Mondom ezt laikusként :)

Előzmény: Tücsök-koma (3116)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.10 0 0 3117
Előzmény: Tücsök-koma (3116)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.10 0 0 3116

Köszönöm a segítséget! Az elvet tökéletesen megértettem. A kapcsolási rajz is rendben van, de az időzítő bekötésit nem értem.

 

Viszont kitaláltam a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldást, kíváncsi vagyok a véleményedre.

Jelenleg ugye a szennyvíz ágban van az öblítő szelep, ami nyugalmi állapotban egy 1800-as szűkítő, amikor áramot kap akkor van csak 18sec-ig szűkítetlen átfolyás. Utána pedig ott van a mágnesszelep.

Fizikailag maradhat ez a bekötés, csak elektromosan kell átvezetékelni, majdnem úgy mit a te kapcsolási rajzodon.

 

Tehát ha jól gondolom a P1 és P2 azok a nyomáskapcsolók. A timer után egyből sorba kötve jöhetne az öblítő szelep. alatta az elágazás majd ugyan ebben az ágban a mágnesszelep (te betápszelepet írsz). A timer pedig lehet egy sima időkapcsoló, ami mondjuk 4 óránkét bekapcsol 15sec-re.

 

1. Kinyitóm a csapot, zár a magas nyomású kapcsoló, és indul a szivattyú, valamint nyit a mágnesszelep, az öblítő szelepen nem folyik áram, így az sima szűkítőként funkcionál.

2. Időzítő kapcsoló kapcsol be. Áram folyik az öblítő szelepen ezért 18sec-re nincs fojtószelep funkciója teljes az átfolyás. És nyit a mágnesszelep is. A dióda miatt a szivattyú nem indul, de ez kifejezett előny, legalább csendesen öblít.

3. Az a szerencsétlen eset amikor pont automatikus öblítés van, és kinyitom a csapot is. Ekkor gyakorlatilag,a szivattyú még pluszba rá fog dolgozni a szennyvízágra is. De ugye jelenleg is így működik bekapcsoláskor, tehát ez így már kompromisszumként elfogadható számomra.

 

 

És akkor jöhet a kritikus pont, a timer bekötése. Nem is kell ennyire bonyolult áramkör, mert ha jól értem ennek 8 funkciója is van.

Elég nekem egy sima időzítő, ami 4 óránként bekapcsol 18cec-re. 

A kérdés tudsz-e ebben segíteni, hogy ilyet találjak, vagy hogy az általad is linkeltet hogy kell bekötni, mivel azon van 6db bekötési pont. Márpedig 4-nél több nem kéne, ha nincs saját tápja (elemes) az időzítőnek, ha van akkor 2 bekötési pont is elég kell hogy legyen :) Ez most persze logika csak....

 

Ja és még egy kérdés mi az a trigger (reléérintkező)? Mert ha jól gondolom a timer az áramkör.

 

Előzmény: Törölt nick (3115)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.09 0 0 3115

Szűkítővel nem nagyon érdemes öblíteni, vagy legalább nem a víztermeléssel egy időben. Az automatikus öblítés funkciója kettős:

- A fojtás megszüntetésével a víz szabadon elmegy a membrán mellett, leöblítve azt.
- A pangó időszakokban felfrissíti az egész szerkezet tartalmát, hogy ezáltal is nehezítse a baktériumok életét, megtelepedését.

Víztermelés után már úgyis friss a víz, a szűkítés pedig nem igazi öblítés a membránnak, még ha csökken is valamennyit a betápnyomás. Szerintem ebbe a megoldásba nem érdemes munkát fektetni, mert nem jár gyakorlati előnnyel.

Úgyhogy nem ajánlom, csak az érdekesség kedvéért mutatnám, hogy az eredetileg párhuzamos motor és mágnesszelep diódával kapuzható lenne egyébként, a kívánt működés eléréséhez:

 

 

Timer ---> Reléérintkező:



Utána jön a trigger problémája (itt lent látszik az Input), amit jobb lenne egy külön tranzisztoros áramkörrel megoldani, mert a piros nyíllal jelzett egyszerű átkötés nem biztos, hogy alkalmas. Plusz kellene még egy védődióda is, a motor induktív impulzusainak kivédésére.

A timer amúgy jónak tűnik, de én inkább 1-2 óránkénti automatikus öblítésre alkalmaznám. Ahogy az alábbi rajz mutatja, a fojtószeleppel van párhuzamosan egy mágnesszelep / öblítőszelep, így van nálam is:

 

 

Teljes kép:

 

http://www.eco-waterfilter.com/newdetail.php?Id=3

Előzmény: Tücsök-koma (3114)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.08 0 0 3114

Végül is nem is kellett volna nekem fojtószelep, mivel az öblítőszelep, ha kikötöm, akkor az egy sima 1800-as :)

Na mindegy, most már lesz az is.

 

Ha minden igaz nálam 24 Voltos a rendszer, igy ha jól gondolom ez az időzítő kell:

 

http://www.ebay.com/itm/Digital-LED-Display-Infinite-Cycle-Delay-Timer-Switch-ON-OFF-Relay-Module-12-24V-/252441984673?var=&hash=item3ac6b6fea1:m:mi4wzCdMQFz8atu5Pq5ywUQ

 

Arra gondoltam, hogy ezt kötném össze a mágnesszeleppel. És így az a szivattyú leállása után még nyitva maradna egy ideig. Ekkor a sima hálózati víznyomással fog a szűkítőn keresztül öblíteni. Viszont a bekötéssel lesznek gondjaim. Tudsz benne segíteni?

 

Nézzük magát az elvet jól gondolom-e?

Ugyebár a magasnyomás kapcsoló szakítja meg az áramkört, ezért kapcsol ki a szivattyú.

Tehát a mágnesszelepet át kell kötni egy másik körre, hogy az még tovább működjön, amit majd az időzítő kapcsol ki.

Az időzítő áramkört kell úgy felprogramozni, ha érzékeli hogy szakad az áramkör a szivattyú ágon, elindítja a visszaszámlálást a másik áramkörön ahol a mágnesszelep van. Viszont amikor bekapcsol a szivattyú, akkor nem kell visszaszámlálás hanem automatikusan zárja a mágnesszelep áramkörét is, hiszen nem maradhat zárva a szelep, ha már megy a szivattyú.

 

A kérdés hogy tud-e ilyet? vagy valami teljesen más elven müködik-e ez?

 

Ez most puszta logika volt, lehet hogy teljesen rosszul gondolom. Megköszönöm ha segítesz.

Előzmény: Törölt nick (3113)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.08 0 0 3113

Az egy állítható fojtószelep, nekem a szokványos, hengeres típus bevált, évek óta:

 

 

 

Csak az enyém 850 ml/perces.

 

Szivattyú nincs nálam, kimeneti elzáró csaptelep sincs. Csak egy betápszelep van és egy másik mágnesszelep, ami a fojtószelepet áthidalja (öblítő mód).

 

Először az egyszerűség, illetve gyors összerakás érdekében egy konnektorba dugható időzítővel használtam, amivel 3 óránként 1 perc öblítést ütemeztem.

 

Volt egy kétáramkörös kézi kapcsoló, ezzel nyitottam a betápszelepet. Az időzítő nyitotta egyszerre mindkét szelepet. Amikor láttam a nyomáslökést, ezt még megfejeltem annyival, hogy az öblítőszelepre kötöttem párhuzamosan 4700 μF kapacitást, ami pont annyival késleltette az elengedést, hogy már nem ütött.

 

De nálam a két szelep áramköre elkülönült annyiban is, hogy a betápnál egy mosógép 230 V AC mágnesszelepét használtam fel, míg az öblítőszelep 24 V DC, amit egy külön trafó + Graetz-híd + pufferkondi látott el. Tehát így nem jelentett problémát a 4700 μF kapacitású kondi töltése, kapcsolása, szikrázása, miután nem ott kapcsoltam, hanem a primeroldalt.

 

A kétáramkörös kapcsoló másik felével megszakítottam az öblítés körét, hogy normál víztermelés közben ne aktiválódhasson.

 

Sokáig működött így a rendszer, míg rávettem magam egy normálisabb vezérlés kikísérletezésére majd megépítésére. De manapság már valószínűleg egyszerűbb lenne ilyesmit rendelni:

 

http://www.ebay.com/itm/271665260202

http://www.ebay.com/itm/121816086603

http://www.ebay.com/itm/262203297281

http://www.ebay.com/itm/321952575486

 

Tehát amelyik alkalmas a ciklikus módra, T1 és T2 idők beállítására. Ez persze csak az alap lenne, további áramkörökkel kiegészítve, igény szerint.

 

Vagy van most már pár dolláros Arduino-másolat, állítólag az is tökéletes. Csak én a szoftveres technikákról már lemaradtam, mert régebben kezdtem a szakmát.

Előzmény: Tücsök-koma (3112)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.08 0 0 3112

Közben kiokosodtam én is, de köszönöm a megerősítést.

Már este meg is rendeltem egy sima állítható szűkítőt a szennyvíz ágba, és kiiktatom ezt az egységet, mert nekem sem tetszik...

 

https://www.aliexpress.com/item/New-2014-1-4-Inch-Flow-Control-Valve-RO-Reverse-Osmosis-Membrane-Water-Purifier-Waste-Water/1670345466.html?spm=2114.13010608.0.55.xZWQ4s

 

A késleltetett mágnesszelep zárás jó ötlet! A kérdés csak az, hogy a csap elzárása miatt, mennyivel lesz nagyobb a nyomás a rendszerben. Bár ha a szivattyút egyből zárod, és csak a mágnesszelep zár később akkor elvileg teljesen jó tud lenni. Igaz ekkor szűkített keresztmetszeten fog átfolyni a víz. Vagyis azt kéne még megoldani, hogy amikor leáll a szivattyú akkor kapjon áramot ez a öblítő szelep ha azt visszakötném, mert akkor pont nyitna és a sima hálózati nyomással mosná át a rendszert.

 

Te milyen elektronikával oldottad meg az időzítést?

Előzmény: Törölt nick (3111)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.08 0 0 3111

Régebben nézegettem én is ezeket, de arra jutottam, hogy ez így van kitalálva. Amikor feszültséget kap, 18 másodperc késleltetéssel húz meg a mágnesszelep, a bele integrált elektronika segítségével. Az adatlapokon is szerepel a 18 sec névleges érték.

 

Ilyen egyszerű módon (külön vezérlőegység nélkül) nem is lehetne másképp megoldani. Nyilván nem húzhat meg a feszültség lekapcsolása után. Ez a megoldás nekem sem tetszett, pláne amikor a saját rendszeremen is láttam, hogy az öblítőszelep zárásakor a mozgásban lévő víz egy nyomáslökést mér a membránra, ilyenkor a kifolyó vizet is megdobja, illetve az ütés hangja is hallatszik.

 

Lehet, a membrán ezt simán elviseli, de azért nem egy szimpatikus dolog. Az öblítést ezért úgy oldottam meg, hogy késleltetve zárjon, a betápszelephez képest.

 

Egyébként az alacsony nyomást érzékelő szelep a bemeneti vízhiány elleni védelmet képezi. Víz nélkül károsodhat a szivattyú, ha üresen felpörög. Vagy elkezdi szívni a vizet a hálózatból (amikor épp nincs, bármi okból), az sem tesz jót.

 

Ez és a túlnyomásérzékelő elektromosan sorba van kötve a motorral. Túl alacsony nyomásnál az egyik szakítja meg a szivattyú áramkörét, túl nagy nyomásnál a másik.

Előzmény: Tücsök-koma (3110)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.07 0 0 3110

Annyi kiegészítés, hogy az elektromos csap az mágnesszelep rendes néven, illetve az elektronikus elfolyásszabályzó, az a visszaöblítő szelep ez itt:

 

https://www.wasser-shop24.de/epages/61897471.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61897471/Products/2024-24V

 

 

És szerintem ez működhet fordítva. Azaz nem a csap elzárása után dolgozik, mivel ekkor egyből leáll a szivattyu, hanem a megnyitáskor.

Gyanítom úgy működik, hogy ilyenkor szűkítés nélkül átfolyik rajta a víz. azaz eldob mindent a szennyvíz ágon. Erre csak azért gondolok, mivel nincs sima mechanikus szűkítő a rendszerben. Márpedig ha jól gondolom kéne lenni a szennyvíz ágon.

 

Szóval arra gyanakszom ez működik rosszul. A kérdés hogy valóba így lehet-e, tehát ennek csap elzárásakor kéne-e működnie?

Mivel ez magyarázná azt a 10+sec-es induláskori nem megfelelő működést, gyakorlatilag az összes víz a szennyvíz ágon távozik.

Előzmény: Tücsök-koma (3108)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.06 0 0 3109

Az az 5 sec, inkább 10-12sec....

Ez számomra nagyon zavaró.

Előzmény: Tücsök-koma (3108)
Tücsök-koma Creative Commons License 2016.09.06 0 0 3108

Köszönöm a segítségeket a Loctite 55 bevált.

 

Megjött a víztisztító is. Ezt vásároltam végül:

https://www.wasser-shop24.de/epages/61897471.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61897471/Products/1920/SubProducts/1920-BASIC-AK-OH

 

1,3 liter/percet tud.

Viszont amint kinyitom a csapot, leesik a nyomás, indul is egyből a szivattyú, de érdekes mód a nyomás kb 5seccel később "érkezik" csak meg. Ez mitől lehet? Eléggé zavaró.

 

Ha jól gondolom a szivattyú teljesen zár amikor nem működik. (mivel ha kihúzom a konnektorból, és nyitom a csapot nem folyik víz)

A szennyvíz ágon van egy elektronikus csap ami lezár, hogy gondolom ne folyjon el arra a víz, amikor a csapot elzárom, illetve van egy elektronikus elfolyás szabályzó is. Ami számomra érdekes, hogy ez miért elektronikus? Elvileg 1800-as.

 

A kérdés, hogy működik a rendszer.

Az alacsony és magas nyomású kapcsolok mikor adnak jelet?

Magas nyomású gondolom akkor jelez, ha zárom a csapot és megnő a nyomás határérték főlé. Ekkor zárja az elektronikus csapot a szennyvíz ágon, illetve leállítja a szivattyút. A jel folyamatos marad egészen addig amíg nem esik le a nyomás?

De az alacsony nyomású kapcsoló az minek? vagy ez csak azt figyeli nehogy túl nagy legyen a víz hálózati nyomása? Azaz folyamatosan adja a jelet?

 

De a kérdés továbbra is adott miért nem jelenik meg egyből a nyomás a tiszta víznél?

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.31 0 0 3107

Kenderkóccal szoktam hasonlókat elintézni, mivel az úgyis kéznél van, így adja magát. Egyéb helyeken teflonszalaggal természetesen. Noha olvastam a Loctite zsinórról, de amennyit én használom, azért nem nagyon érné meg beszerezni.

 

Vagy van a Gumiám paszta, abból is a zöld és a piros. A zöld szokványos szilikongumi lesz, kötés után (fehér anyag).

 

A piros viszont a csőszereléshez való ragasztó, igaz épp utóbbit még nem próbáltam a gyakorlatban:

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tücsök-koma (3105)
davidabc Creative Commons License 2016.08.31 0 0 3106

Loctite menettömítő zsinór.

Előzmény: Tücsök-koma (3105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!