Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1195
Hát én nem értem, az biztos :)
Előzmény: HondaVuk (1193)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1194

Azt is meg lehetne csinálni, és akkor a két nyomaték-skála aránya alapján arányítani a fordulatszám-skálákat. Így is a dízelé lenne a nagyobb területű :)

 

Bár ha valamit valaminek a függvényében mérünk, akkor az X értékkel kezdjük a rajzot, és nem az Y-nal :)

Előzmény: HondaVuk (1190)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1193
Nem, ez egy érdekes adat. :-)))
Előzmény: Bihus (1191)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1192

Mondom, hagyjuk ezt :)

 

Szerintem így látszana az, amiről a topic szól: két, azonos teljesítményhez tartozó kétféle nyomatékgörbe közül melyik az erősebb motoré?

 

Ez most nem benzin-dízel vita, hanem Lóerő-nyomaték, nem?

Előzmény: HondaVuk (1189)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1191

Úgy értettem, hogy a benzinesnek mondjuk tipikusan 6000-ig tartana, a dízelnek 4000-ig, és ez a két pont lenne egymás alatt :)

 

"Ha a nyomatek(NM) es a teljesitmeny(LE) gorbet ugyanabba a koordinatarendszerbe abrazolod (NM es LE skalazas ugyanaz), akkor a ket gorbe mindig a 7120-as fordulatnal fogja keresztezni egymast."

 

Ez most valami vicc? :)

Előzmény: Baliszoft (1188)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1190
Ő két teljesítménygörbéről beszélt, nem pedig teljesítmény- vs. nyomatékgörbéről. Bár persze az sem ér össze, mivel nem azonso fordulatszámon adják le.

Amúgy szerintem max. nyomaték alapján hasonlítsunk. Abban az esetben is legalább úgy összeér. :-)))
Előzmény: Baliszoft (1188)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1189
Aha, kiválasztottad azt az egyetlen versenyszámot, ahol a szívó benzinesnek tuti nincs semmi esélye. Szerintem ár alapján érdemes kategorizálni, ebben az esetben fogyasztói szemszögből nézzük. Vagy lehet még lökettérfogat alapján, ez esetben mérnöki szemszögből hasonlítunk: az egyes technikákkal mit lehet kihozni egy adott lökettérfogatból.
Előzmény: Bihus (1186)
Baliszoft Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1188

"görbe vége szépen összeérjen"

 

Ez attol fugg hogy van skalazva a koordinata rendszer amiben a ket gorbet felrajzolod. Ha a nyomatek(NM) es a teljesitmeny(LE) gorbet ugyanabba a koordinatarendszerbe abrazolod (NM es LE skalazas ugyanaz), akkor a ket gorbe mindig a 7120-as fordulatnal fogja keresztezni egymast.

Előzmény: Bihus (1186)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1187
Az a múlt volt, a többség nyomásának engedve ne hasonlítsunk semmit semmihez, mert úgyis mindenki más alapján akarja :)
Előzmény: HondaVuk (1183)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1186

Nálam a teljesítmény az alap, hogy hasonló nagyságban a két görbe vége szépen összeérjen :)

 

De mondom, végülis tökmindegy, hitvitákba felesleges belemenni.

Előzmény: HondaVuk (1181)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1185

"A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés)"

 

Szerintem a gyártók nem hülyék, hogy ne verjék rá minimum a többletköltségeket a vevőkre...

 

Én inkább pont nagyobb árrést tippelnék, de amúgy természetesen nincs konkrét infom...

 

"Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)"

 

Pont ez támasztja alá, amit mondok, mégpedig azért, mert azonos lökettérfogatú, magasnyomású turbós benzinest drágábban kapsz, mint dízelt.

 

Na meg persze a két motornak semmi köze nem lesz egymáshoz, mert a benzines vagy kétszer erősebb lesz és kihasználva háromszor annyit fog fogyasztani :)

Előzmény: AstraF16v (1178)
Baliszoft Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1184

"De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit."

 

Pont ezert teljesitenek olyan gyengen a csippelt 1.8T-k a gyorsulasi versenyeken. Az a tartomany ahol gyorsulasi versenyen az ember "huzatna" az autot, max 10-15%-al erosebb a gyari erteknel. 5000-alatt viszont 50-60% is nyagyobb lehet a nyomatek (csucserteke). Aki tudja milyen tartomanyban eros az autoja, akar jo eredmenyeket is elerhet, de aki csak esz nelkul uvegeli az jora ne szamitson :).

Előzmény: avantage (1173)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1183
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."

Ezt nem te írtad? Én ezt nyelvtanilag összehasonlításnak vélem. Ha nem tudja az agyad, hogy mit gépel a kezed, akkor az komoly baj, viszont itt nem tudunk rá gyógymódot. :-)))
Előzmény: Bihus (1182)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1182

Na hát igen :)

 

De akar a fene hasonlítgatni...

Előzmény: avantage (1179)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1181
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."

Mármint mi mihez képest? Ez így a levegőben lógva nem éppen értelmes. Azonos lökettérfogatúakat hasonlítasz össze? Vagy azonos max. nyomatékúakat? Vagy azonos teljesítményűeket vagy esetleg azonos tömegű motorokat vagy azonos árban lévőket?
Előzmény: Bihus (1171)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1180
"Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel. "

Kihagytad a végáttételt. A 4. és 5. fokozat is osztja még a fordulatot, kb. 2 és 3 közti értékkel. És persze a nyomatékot ugyanennyivel szorozza.
Előzmény: avantage (1167)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1179
>Mert? Kint az utcán vagy szívó benzinest látsz, vagy turbódízelt.

Persze, de a szalonban kaphato 1.9-es 110 lovas dizelt siman veri egy 1.6-os szivo VTI.

Ja, hogy 160 lovas autot ne hasonlitsunk egy 110 lovashoz?

De akkor en meg azt mondom, szivot ne hasonlitsunk turboshoz.
Előzmény: Bihus (1177)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1178

Leginkább azért, mert a tdi-n van még némi cucc, ami kiskeráron 1M Ft-ba kerül : turbo, olajhűtő, intercooler, stb. Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)

 

A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés), az élettartamuk -úgy általában- nem éri el a benzinesekét, egyetlen ok az eladhatóságukra a jobb specifikus fogyasztás.

Előzmény: Bihus (1177)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1177

"De egy szivo benzinest nem er hasonlitani egy turbos dizelhez!"

 

Mert? Kint az utcán vagy szívó benzinest látsz, vagy turbódízelt.

 

95%-ban. 

Előzmény: avantage (1176)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1176
>csak azt próbáltam sugallni, hogy a dízelesek 300-400Nm-es nyomatéka azért nem mindíg 2-3 szorosa összességében egy benzinesnek.:)

Ertem mire gondolsz.
De egy szivo benzinest nem er hasonlitani egy turbos dizelhez!

Az 1.9 PD TDI-t pedig mar lazan osszevetheto pl. az 1.8T 20v-vel. :)
Előzmény: Wicked Belzebub (1174)
bunker Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1175
Kis lökettérfogatú motoroknál nem termelődik annyi kipufogógáz, amivel két turbót meg lehetne hajtani. Legalábbis nem láttam még sehol 1.8 biturbót.
Előzmény: aero-wrx (1164)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1174
"egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines"

Én még a 25%-ot is kétlem de ez most mindegy.
Én csak azt próbáltam sugallni, hogy a dízelesek 300-400Nm-es nyomatéka azért nem mindíg 2-3 szorosa összességében egy benzinesnek.:)
Előzmény: Bihus (1171)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1173
Igen, vegulis lehet, de azt mar en ki nem szamolom! :)

A teljes teljesitmenygorbe alatti teruletet kellene inkabb kiszamitani, ha mar valamit szamitunk :)
De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit.
Előzmény: Bihus (1170)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1172
>Mért nem csinálnak minden motorhoz duplaturbót ha egyszer ennyire segítene a dolgokon?

Egy turbo meg igen nagy mennyisegi vasarlas eseten is igen draga alkatresz! Ha 2-t tennenek bele, az osszes plusz alkatresszel, (olajcsovek, vizcsovek, nyomocsovek, szivocsovek, egyebek) jelentosen dragabb lenne az auto eloallitasa.
Előzmény: aero-wrx (1164)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1171
Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines.
Előzmény: Bihus (1170)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1170

"Igen, erre jó az integrálszámítás. És ekkor kiderülne, hogy a dízel azért mégsem olyan erős:))"

 

Mert kiderülne, hogy a teljes fordulatszámtartományban majdnem másfélszeres területet kapsz, mint egy benzinesnél? :)

 

Szerintem nem az derülne ki, amit te szeretnél...

Előzmény: Wicked Belzebub (1165)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1169
Előzmény: aero-wrx (1162)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1168
Az az en oldalom, igen.
Előzmény: aero-wrx (1166)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1167
>Ez a kerékre jutó nyomaték számomra nem teljesen világos. Hogy a fenébe nagyobb ez mint a főtengely nyomatéka amikor ellenállások meg minden van?

Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel.

De lehet megint nem olvastam el mindent. :O
Előzmény: aero-wrx (1164)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1166
avantage te méréseket csinálsz? A timeslip.hu-n?
Előzmény: avantage (1062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!