Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
"Ez a Strelets kütyü 1 felderítő cucc. Össze van kötve 1 lézertávmérővel. A távmérő (3 - 5 km hatótáv) jelent a (földi) parancsnok számítógépének. A parancsnok egy 8km hatótávolságú transzmitteren át jelent a repülőnek. Ha telepítettek földi transzmittert, akkor 150 km a hatótáv."
Strelets is used for giving target designations to Su-24-M bombers. This is how it happens. The PDU-4 laser range finder (with a range of 3-5 kilometers) spots the target and transmits the information to the commanders personal computer, who in his turn, transmits it to the aircraft. The P-853-B2M radio station range is 8 kilometers; when the ground retransmiter is used, the range is up to 200 kilometers; when the retransmiter-aircraft is used at a hight of 9-10 kilometers, the range reaches 300-400 kilometer. Moreover, each aircraft with the SVP-24 system, is a retransmiter itself.
Hogyaszongya: Ez a Strelets kütyü 1 felderítő cucc. Össze van kötve 1 lézertávmérővel. A távmérő (3 - 5 km hatótáv) jelent a (földi) parancsnok számítógépének. A parancsnok egy 8km hatótávolságú transzmitteren át jelent a repülőnek. Ha telepítettek földi transzmittert, akkor 150 km a hatótáv. A repülők egymásnak is átjátszanak az SPV-24 rendszer segitségével.
Az én szememben egyszerűen elképzelhetetlen, hogy orosz alakulatnál úgy, és annyit foglalkozzanak pl. a lopakodóképesség értékeinek fenntartásával, mint az amcsik.
Az a légierő, nép, nemzet stb. amelyiknek a kirakatbázisa úgy néz ki, mint az Aranysas legutóbbi számában le van írva, meg számtalan fényképen , videón is látható - szóval nem egy Nellis... - az nem fog órákat, napokat tölteni azzal, hogy javítgassa burkolatot, meg ellenőrizze, hogy minden csavar be van e teljesen csavarva annyira, hogy ne nőjön a reflexió pár százalékot.
Volt egy film /már megint!/ - az viszont még megvan valamelyik videókazettámon - amelyen egy amerikai szakíró mutatta be a Zsukovszkij légibázist, meg a Mig-29-et, Szu-27-et, stb.
A légibázis gazos volt, szétszórva kannibalizált gépekkel, alkatrészekkel. Mindenhol madarak(!!!) tollászkodtak, a kifutópálya tele törmelékkel, kaviccsal.
Be is mutatták az oroszok, hogy milyen hatékony megoldásokat dolgoztak ki, hogy a hajtómű ne szívja be a kifutópályán található törmelélet.
Bevágtak egy snittet az amerikaiakról, akiknél üzemnap kezdetén az egész személyzet végigsétál a kifutópályán minden apró kavicsot összeszedve.
Rákérdeztek az orosz parancsnokra, hogy ők miért nem teszik ezt meg.
A válasza az volt - tipikus oroszos magabiztosságal - hogy a harctereket se szokták takarítani.
ENNYI.
Ebben minden benne van, az egész életszemléletük, felfogásuk.
Ez annyira így van most is, hogy a Yak-130 is így alakították ki, ellentétben a nyugati módosításával:
Anno nekem is ez jött le a filmből. Azzal pontosítok, hogy MINDENKI /az oroszok is/ az "elhasznált" szivattyúhajtóanyagot elengedi - mai napig is. Ezt hívták a filmben/fordították/ nyitott ciklusú hajtóműnek.
Mivel nem ment nekik - vagy esetleg nem preferálták - a kriogén rakétahajtómű, hát elővették a - szintén filmben nevezve - zárt ciklusú megoldást.
Gondolom volt jó pár sikertelen kísérlet, amíg ezt a jószágot megszelídítették...
Ugyan nem olvastam el a linket, de a rakétahajtóművek elképesztő teljesítményű szivattyúit a hajtóanyag hajtja. Az amik ezt a hajtóanyagot utána elengedik. Az oroszok visszanyomják. Valamit javul a hatásfok.
Szerintem a szuhoj nem igazi lopódzkodó. Vagy tudnak valamit, amit a többiek nem. Olyan megoldások vannak rajta, amik a lopakodással össze1eztethetetlenek. Pl. a kabinfedél.
Akkor biztos ez a csekelyseg nem ment az USA-nak (meg senki masnak).:)
Ha most azt mondanak neked, hogy csinalj egy ennel is jobb hatasfokut, akkor persze nem tudnad megcsinalni. - Viszont ha az orosz megcsinalna a jelenleginel is egyszerubben es olcsobban, majd megmutatja neked, akkor ujra elojohetnel azzal, hogy "mi ebben a bonyolult".
Tudod, igy vagyok en a buvesztrukkokkel. - Kitalalni nem tudok, de ha latom akkor sem ertem, hogy hogyan csinaljak. - Viszont ha elaruljak a "titkot" akkor mar latom, hogy nem is bonyolult es akar en is meg tudnam csinalni.:)
Nem elég, az olyan lózungok, mint "az égőtér kialakítása olyan..." se füle, se farka. Az égőtér nyitott, így a nyomása limitált, mint a többi rakétahajtóműben. Nem vitatom, hogy nagyon jó hajtómű, csak nem értem, hogy mi ebben a más számára megvalósíthatatlan. Szerintem semmi, egyszerűen arról van szó, hogy az orosz megfelelő megbízhatóságú hajtóművet képes adni olcsón.
"...Egyébként a linkelt wikis anyagból baromira nem derül ki, hogy mi is a nagy szám ebben a hajtóműben..."
"... A jelenleg üzemelő legjobb hatásfokú folyékony hajtóanyagú rakétahajtómű..."
"...Az égéstér kialakítása olyan, hogy a magas nyomáson megvalósuló égési folyamat rendkívül nagy hatásfokú, így a hajtóművel nagy tolóerőt tudtak elérni. Jellegzetessége, hogy a szivattyúkat működtető turbina gázgenerátorát mintegy elő tűztérként alkalmazva, az oxigéndús égésterméket a hajtómű fő égésterébe vezetik, ahol az oxigénben dús gázokban további kerozint égetnek el..."
Ez nem elég?
Nem vagy kissé telhetetlen?
Tegyék közzé a tervrajzokat, méretezéseket, számításokat is?
Amire az amerikai tudósok addig azt mondták, hogy nem lehet megvalósítani.
A Szovjetunió bukása után bemutatták, -eladták az amcsiknak. Ahol is kongresszusi meghallgatáson kellett magyarázkodniuk, hogy az oroszok miért is tudták megvalósítani.
S kiderült, hogy mert más volt az orosz tervezési filozófia: Amerikában a fejlesztés során mindenki módosítgatja a fejlesztés tárgyát. Az oroszoknál merev hierarchia volt: Amit a mérnök lerajzolt, azt kellett megvalósítani, mert ő tudta(?), hogy mit miért tervezett úgy, ahogy. Ez persze megmagyaráz egy-két hajmeresztő, v. elnagyolt megoldást is...
Ha nem működött,, vissza a mérnöknek.
A felfogást átvette pl. a Lockheed Martin.
Nagyjából ennyi a lényeg abból a filmből, aminek a címe Az orosz rakéták titka volt, s asszem' a Spektrumon adták le.
Egyszer - lemaradtam róla.
Másodszor - láttam!
Harmadszorra - felveszem videóra!....Előtte v. aznap nap elpusztult a Columbia űrrepülőgép.
Az nem ugy van, hogy lekoppintjuk az YF-23-at es maris van egy jo sarkanyunk. Az amerikaiaknak is az volt vele az egyik fo gondjuk, hogy sokkal jobban (teljesen) at kellett volna tervezni mint az F-22 prototipusat. Az csak egy technikai demonstrator volt.
Ezzel szemben ha megnezed a PAK-FA prototipusat es majd megnezed a szeria valtozatot, akkor varhatoan nem lesznek oriasi elteresek. USA-ban eloszor legyartjak amit kitalaltak (megalmodtak), azutan addig legozzak, reszelik amig megfelelo nem lesz, - az orosz ezzel szemben eloszor megtervezi rendesen, azutan gyartja le (es mukodik). Az elozohoz fantazia es penz, az utobbihoz pedig egy racionalis, szamolni tudo mernok szukseges.
Aramlastani szempontbol jobb az orosz huplis felulet. A szemnek nyilvan tetszetosebb az amerikai "tukorglett", ugyanugy mint szemelyautonal a metalfeny.
Azokon a feluleteken ahol ez szukseges, nagyon jo anyagokat, megoldasokat es finom megmunkalasokat alkalmaznak az oroszok (dobbenetesen jot). Ott viszont ahol ez nem kell, ott meg nem.
A PAK-FA valoszinuleg hozta az eloirt RCS erteket, kulonben a masodik prototipuson mar ott lettek volna az ezt szolgalgao modositasok.
Egyre inkább az a gyanúm, hogy az oroszok tesznek a lopakodóképességre. Tipikusan oroszosan fogják megoldani. Valamennyire csökkentik a reflexióját, de nem fognak vele nagyon szöszölni. Egyszerűen más a mentalitásuk, mint az amerikaiaknak. Ha egy macerás feladat 90%-ra teljesítve, elmennek vodkázni /SR-71 - Mig-25/. A kifinomultság sohase volt erősségük. Csak menjetek egyre közelebb egy orosz, meg egy amerikai géphez. A nyugati gépek pengevékony belépőélekkel rendelkeznek, semmi kiálló szegecs, elálló illesztés, hullámos felület.
Kecskeméten lefényképeztem szemből a Eurofightert, meg a Su-27-et. A ruszki masinának még az orrkúpja is olyan, mint az autó lakatolás után, de gittelés előtt...