Keresés

Részletes keresés

rudai gyerek Creative Commons License 2011.10.10 0 0 645

"Ez a Strelets kütyü 1 felderítő cucc. Össze van kötve 1 lézertávmérővel. A távmérő (3 - 5 km hatótáv) jelent a (földi) parancsnok számítógépének. A parancsnok egy 8km hatótávolságú transzmitteren át jelent a repülőnek. Ha telepítettek földi transzmittert, akkor 150 km a hatótáv."

 

Én ezekre az értékekre gondoltam.

Előzmény: gacsat (644)
gacsat Creative Commons License 2011.10.10 0 0 644

  A lakosságunk ugyanannyi, a GDPnk meg több.

Előzmény: rudai gyerek (643)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.10.08 0 0 643

Háromszor akkora.

 

Kétszer.

Előzmény: rudai gyerek (642)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.10.08 0 0 642

Háromszor akkora.

Előzmény: gacsat (641)
gacsat Creative Commons License 2011.10.08 0 0 641

Nem tudom. Beloruszia akkora ország, mint mi.

Előzmény: rudai gyerek (640)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.10.07 0 0 640

Ezek az értékek jónak számítanak?

 

Amúgy jók a képek :-)

Előzmény: gacsat (639)
gacsat Creative Commons License 2011.10.07 0 0 639

 Hogy is megy 1 Szu24es bombázás?:

 Belorusz hadsereg 1 gyakorlaton.

Strelets is used for giving target designations to Su-24-M bombers. This is how it happens.  The PDU-4 laser range finder (with a range of 3-5 kilometers) spots the target and transmits the information to the commander’s personal computer, who in his turn, transmits it to the aircraft. The P-853-B2M radio station range is 8 kilometers; when the ground retransmiter is used, the range is up to 200 kilometers; when the retransmiter-aircraft is used at a hight of 9-10 kilometers, the range reaches 300-400 kilometer. Moreover, each aircraft with the SVP-24 system, is a retransmiter itself.

 Hogyaszongya: Ez a Strelets kütyü 1 felderítő cucc. Össze van kötve 1 lézertávmérővel. A távmérő (3 - 5 km hatótáv) jelent a (földi) parancsnok számítógépének. A parancsnok egy 8km hatótávolságú transzmitteren át jelent a repülőnek. Ha telepítettek földi transzmittert, akkor 150 km a hatótáv. A repülők egymásnak is átjátszanak az SPV-24 rendszer segitségével.

 

http://englishrussia.com/2011/10/04/union-shield-2011-military-exercise/

misinator Creative Commons License 2011.09.30 0 0 638

Sorry.

 Javítok: Az előző hozzászólásom a 629-re volt válasz.

Előzmény: misinator (637)
misinator Creative Commons License 2011.09.30 0 0 637

Talán akkor még nem volt.

 

Az előzőhozzászólásom a 6289-re volt válasz.

Előzmény: gacsat (635)
misinator Creative Commons License 2011.09.30 0 0 636

Laikusként én is ezt gondolom.

 

Az én szememben egyszerűen elképzelhetetlen, hogy orosz alakulatnál úgy, és annyit foglalkozzanak pl. a lopakodóképesség értékeinek fenntartásával, mint az amcsik.

 

Az a légierő, nép, nemzet stb. amelyiknek a kirakatbázisa úgy néz ki, mint az Aranysas legutóbbi számában le van írva, meg számtalan fényképen , videón is látható - szóval nem egy Nellis... - az nem fog órákat, napokat tölteni azzal, hogy javítgassa burkolatot, meg ellenőrizze, hogy minden csavar be van e teljesen csavarva annyira, hogy ne nőjön a reflexió pár százalékot.

 

Volt egy film /már megint!/ - az viszont még megvan valamelyik videókazettámon - amelyen egy amerikai szakíró mutatta be a Zsukovszkij légibázist, meg a Mig-29-et, Szu-27-et, stb.

 

A légibázis gazos volt, szétszórva kannibalizált gépekkel, alkatrészekkel. Mindenhol madarak(!!!) tollászkodtak, a kifutópálya tele törmelékkel, kaviccsal.

Be is mutatták az oroszok, hogy milyen hatékony megoldásokat dolgoztak ki, hogy a hajtómű ne szívja be a kifutópályán található törmelélet.

Bevágtak egy snittet az amerikaiakról, akiknél üzemnap kezdetén az egész személyzet végigsétál a kifutópályán minden apró kavicsot összeszedve.

Rákérdeztek az orosz parancsnokra, hogy ők miért nem teszik ezt meg.

A válasza az volt - tipikus oroszos magabiztosságal - hogy a harctereket se szokták takarítani.

 

ENNYI.

 

Ebben minden benne van, az egész életszemléletük, felfogásuk.

 

Ez annyira így van most is, hogy a Yak-130 is így alakították ki, ellentétben a nyugati módosításával:

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-130/1575861/L/&sid=4fbf4d065cc3425f8e067ba90e20e143

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-130/1650723/L/&sid=4fbf4d065cc3425f8e067ba90e20e143

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-130/1650723/L/&sid=4fbf4d065cc3425f8e067ba90e20e143

 

http://www.airliners.net/photo/Italy---Air/Alenia-Aermacchi-M-346/1858553/L/&sid=6135c680f95a79cadb590112101fc98a

 

http://www.airliners.net/photo/Italy---Air/Alenia-Aermacchi-M-346/1935447/L/&sid=6135c680f95a79cadb590112101fc98a

 

Miért pont a lopakodóképesség 100%-os fenntartásával bíblődnének egy fűtetlen hangárban bundakesztyűben, vastag kabátban!?

 

A következő link számomra mindent elmond:

 

http://englishrussia.com/2010/07/26/then-captured-plane/

 

 

Majd Bogdan, meg a többi pilóta  felszáll /miután Szerjózsa még egyet rásózott a kinyiló szerelőnyílásra/, s megvívja a Honvédő Háborút.

 

Ezt a filmben valahogy így mondták: A bázis pilótái a végső harcra készülnek, amikor Moszkvát kell megvédeni.

 

Mi változott volna úgy 95' óta!????

 

Miért pont a T-50-nel változna meg ez a szemlélet?

gacsat Creative Commons License 2011.09.30 0 0 635

 Van kriogénes hajtóművük. Sőt, olyan is van, ami kriogén hidrogénnel,ÉS petróval IS megy. Kamov tette be a linket úgy 1 hete.

Előzmény: misinator (633)
misinator Creative Commons License 2011.09.30 0 0 634

Ott a pont :-)

Előzmény: r1 (628)
misinator Creative Commons License 2011.09.30 0 0 633

Anno nekem is ez jött le a filmből. Azzal pontosítok, hogy MINDENKI /az oroszok is/ az "elhasznált" szivattyúhajtóanyagot elengedi - mai napig is. Ezt hívták a filmben/fordították/ nyitott ciklusú hajtóműnek.

Mivel nem ment nekik - vagy esetleg nem preferálták - a kriogén rakétahajtómű, hát elővették a  - szintén filmben nevezve - zárt ciklusú megoldást.

 

Gondolom volt jó pár sikertelen kísérlet, amíg ezt a jószágot megszelídítették...

Előzmény: gacsat (632)
gacsat Creative Commons License 2011.09.30 0 0 632

 Ugyan nem olvastam el a linket, de a rakétahajtóművek elképesztő teljesítményű szivattyúit a hajtóanyag hajtja. Az amik ezt a hajtóanyagot utána elengedik. Az oroszok visszanyomják. Valamit javul a hatásfok.

Előzmény: falconfun (624)
gacsat Creative Commons License 2011.09.30 0 0 631

 Mert az oroszok beválaltak 1 sokkal rizikósabb megoldást. Ennyi.

Előzmény: misinator (623)
gacsat Creative Commons License 2011.09.30 0 0 630

Ennek a fordítottja igaz. Az amik modelleznek, az oroszok gyártanak 1 prototipust.

Előzmény: r1 (621)
gacsat Creative Commons License 2011.09.30 0 0 629

 Szerintem a szuhoj nem igazi lopódzkodó. Vagy tudnak valamit, amit a többiek nem. Olyan megoldások vannak rajta, amik a lopakodással össze1eztethetetlenek. Pl. a kabinfedél.

Előzmény: r1 (620)
r1 Creative Commons License 2011.09.30 0 0 628

Akkor biztos ez a csekelyseg nem ment az USA-nak (meg senki masnak).:)

Ha most azt mondanak neked, hogy csinalj egy ennel is jobb hatasfokut, akkor persze nem tudnad megcsinalni. - Viszont ha az orosz megcsinalna a jelenleginel is egyszerubben es olcsobban, majd megmutatja neked, akkor ujra elojohetnel azzal, hogy "mi ebben a bonyolult".

Tudod, igy vagyok en a buvesztrukkokkel. - Kitalalni nem tudok, de ha latom akkor sem ertem, hogy hogyan csinaljak. - Viszont ha elaruljak a "titkot" akkor mar latom, hogy nem is bonyolult es akar en is meg tudnam csinalni.:)

Előzmény: falconfun (627)
falconfun Creative Commons License 2011.09.30 0 0 627

Nem elég, az olyan lózungok, mint "az égőtér kialakítása olyan..." se füle, se farka. Az égőtér nyitott, így a nyomása limitált, mint a többi rakétahajtóműben. Nem vitatom, hogy nagyon jó hajtómű, csak nem értem, hogy mi ebben a más számára megvalósíthatatlan. Szerintem semmi, egyszerűen arról van szó, hogy az orosz megfelelő megbízhatóságú hajtóművet képes adni olcsón.

Előzmény: misinator (626)
misinator Creative Commons License 2011.09.29 0 0 626

"...Egyébként a linkelt wikis anyagból baromira nem derül ki, hogy mi is a nagy szám ebben  a hajtóműben..."

 

 

"... A jelenleg üzemelő legjobb hatásfokú folyékony hajtóanyagú rakétahajtómű..."

"...Az égéstér kialakítása olyan, hogy a magas nyomáson megvalósuló égési folyamat rendkívül nagy hatásfokú, így a hajtóművel nagy tolóerőt tudtak elérni. Jellegzetessége, hogy a szivattyúkat működtető turbina gázgenerátorát mintegy elő tűztérként alkalmazva, az oxigéndús égésterméket a hajtómű fő égésterébe vezetik, ahol az oxigénben dús gázokban további kerozint égetnek el..."

 

Ez nem elég?

Nem vagy kissé telhetetlen?

Tegyék közzé a tervrajzokat, méretezéseket, számításokat is?

 

Netán Te különbet tudsz tervezni?

 

:-)

 

Előzmény: falconfun (624)
misinator Creative Commons License 2011.09.29 0 0 625

Vitán felül.

 

A wikis anyagból nem is derül ki. A filmből igen. /Már ha valakinek meglenne...annak örülnék/

Ha jól emlékszem, az volt a mondás a filmben, hogy rendkívül nehéz megvalósítani a stabil működést.

 

Csak megvették az amcsik...

 

Persze bolondok lettek volna ölni a pénzt a kísérletezésbe, ha már az oroszok elvégezték, s eladták.

Ahogyan a Jak-141 esetében is: Az angolok kitalálták, az oroszok elkínlódtak vele, az amerikaiak bagó pénzért megvették az eredményeket.

 

Ilyen ez a popszakma:-)

Előzmény: falconfun (624)
falconfun Creative Commons License 2011.09.29 0 0 624

Az egyszer használatos rakétahajtóművek terén tényleg jók az oroszok, csak éppen:

-Képtelenek előállítani egy normális ezer LE alatti teljesítményű helikopter gázturbinát

-Közepes méretű utasszállítókhoz megfelelő hajtóművet

-Normális élettartamú utánégetős hajtóművet harci gépek számára,

-Nincs "rendes" kriogén rakétahajtóművük sem, az SSME-n kívül eddig másnak sem jött össze.

Folytassuk?

 

Egyébként a linkelt wikis anyagból baromira nem derül ki, hogy mi is a nagy szám ebben  a hajtóműben.

Előzmény: misinator (623)
misinator Creative Commons License 2011.09.29 0 0 623

Leírtam, az oldal meg lefagyott...

 

A lényeg: Az oroszok megvalósították a zárt ciklusú rakétahajtóművet

http://hu.wikipedia.org/wiki/RD%E2%80%93180

Amire az amerikai tudósok addig azt mondták, hogy nem lehet megvalósítani.

A Szovjetunió bukása után bemutatták, -eladták az amcsiknak. Ahol is kongresszusi meghallgatáson kellett magyarázkodniuk, hogy az oroszok miért is tudták megvalósítani.

S kiderült, hogy mert más volt az orosz tervezési filozófia: Amerikában a fejlesztés során mindenki módosítgatja a fejlesztés tárgyát. Az oroszoknál merev hierarchia volt: Amit a mérnök lerajzolt, azt kellett megvalósítani, mert ő tudta(?), hogy mit miért tervezett úgy, ahogy. Ez persze megmagyaráz egy-két hajmeresztő, v. elnagyolt megoldást is...

Ha nem működött,, vissza a mérnöknek.

 

A felfogást átvette pl. a Lockheed Martin.

 

Nagyjából ennyi a lényeg abból a filmből, aminek a címe Az orosz rakéták titka volt, s asszem' a Spektrumon adták le.

Egyszer - lemaradtam róla.

Másodszor - láttam!

Harmadszorra - felveszem videóra!....Előtte v. aznap nap elpusztult a Columbia űrrepülőgép.

Soha nem adták le többet...

 

 

Előzmény: r1 (621)
r1 Creative Commons License 2011.09.29 0 0 622
r1 Creative Commons License 2011.09.29 0 0 621

Az nem ugy van, hogy lekoppintjuk az YF-23-at es maris van egy jo sarkanyunk. Az amerikaiaknak is az volt vele az egyik fo gondjuk, hogy sokkal jobban (teljesen) at kellett volna tervezni mint az F-22 prototipusat. Az csak egy technikai demonstrator volt.

Ezzel szemben ha megnezed a PAK-FA prototipusat es majd megnezed a szeria valtozatot, akkor varhatoan nem lesznek oriasi elteresek. USA-ban eloszor legyartjak amit kitalaltak (megalmodtak), azutan addig legozzak, reszelik amig megfelelo nem lesz, - az orosz ezzel szemben eloszor megtervezi rendesen, azutan gyartja le (es mukodik). Az elozohoz fantazia es penz, az utobbihoz pedig egy racionalis, szamolni tudo mernok szukseges.

Előzmény: Kavics78 (616)
r1 Creative Commons License 2011.09.29 0 0 620

Aramlastani szempontbol jobb az orosz huplis felulet. A szemnek nyilvan tetszetosebb az amerikai "tukorglett", ugyanugy mint szemelyautonal a metalfeny.

Azokon a feluleteken ahol ez szukseges, nagyon jo anyagokat, megoldasokat es finom megmunkalasokat alkalmaznak az oroszok (dobbenetesen jot). Ott viszont ahol ez nem kell, ott meg nem.

A PAK-FA valoszinuleg hozta az eloirt RCS erteket, kulonben a masodik prototipuson mar ott lettek volna az ezt szolgalgao modositasok.

Itt egy kep a PAK-FA ill. J-20-rol:

http://www.centurychina.com/plaboard/posts/3892416.shtml

Nekem tecc.

Előzmény: misinator (618)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.09.28 0 0 619

Végülis az a lényeg, hogy az oroszok által támasztott igényeknek megfeleljen (az indiai változat meg az IAF-nak).

Előzmény: misinator (618)
misinator Creative Commons License 2011.09.28 0 0 618

Egyre inkább az a gyanúm, hogy az oroszok tesznek a lopakodóképességre. Tipikusan oroszosan fogják megoldani. Valamennyire csökkentik a reflexióját, de nem fognak vele nagyon szöszölni. Egyszerűen más a mentalitásuk, mint az amerikaiaknak. Ha egy macerás feladat 90%-ra teljesítve, elmennek vodkázni /SR-71 - Mig-25/. A kifinomultság sohase volt erősségük. Csak menjetek egyre közelebb egy orosz, meg egy amerikai géphez. A nyugati gépek pengevékony belépőélekkel rendelkeznek, semmi kiálló szegecs, elálló illesztés, hullámos felület.

Kecskeméten lefényképeztem szemből a Eurofightert, meg a Su-27-et. A ruszki masinának még az orrkúpja is olyan, mint az autó lakatolás után, de gittelés előtt...

 

Előzmény: Kavics78 (616)
misinator Creative Commons License 2011.09.28 0 0 617

Nemigen fogjuk megtudni egy darabig, hogy melyik jobb a manőverezőképesség különböző értékeiben /Mig-21-MirageIII, Su-27-F-15/.

Előzmény: r1 (612)
Kavics78 Creative Commons License 2011.09.28 0 0 616

Sokat nem targyalja a wiki a kivalasztas miertjeit!

Az YF-22-t agilisabbnak hoztak ki meg a Lockheed jobb volt menedzsmentben ,meg kevesbe tartottak kockazatosnak a programjukat aztan annyi!

 

Viszont az oroszok helyeben lekoppintottam volna az YF-23-at!

Majd meglatjuk mire jutnak a PAK-FA-bol! (majd valamikor 2020-ban)

Előzmény: r1 (615)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!