Keresés

Részletes keresés

Bátori László Creative Commons License 2004.10.12 0 0 1490
Más kérdés, hogy a gödöllői reptér területe Dunakeszivel, Budaörssel, vagy Farkasheggyel szemben egyelőre nem különösebben izgalmas az ingatlanbefektetők szempontjából. Úgy könnyű királynak lenni, ha a reptér a kutyának sem kell :-)
Előzmény: incerfa (1489)
incerfa Creative Commons License 2004.10.11 0 0 1489

Sziasztok !

Én is aggódom, a repülőterekért !

Elmondhatom, hogy szűkebb teritóriumom LHGD jó kezekben maradt !

Igaz, hogy több öskövület -  irigy ember -  sokmindent másképpen látott, gondolt és próbált is tenni ellene.

LHGD (ha már szóba került) Önkormányzati tulajdonba került.  Az önkormányzat pedig továbbra is repülőteret akar, hiszen felismerte a település "légi kapujában" rejlő lehetőségeket.

Nincsenek elérhetetlen álmok, csupán úgy szeretné működtetni a repülőteret, hogy beleférjen a motoros repülés, az ejtőernyőzés és minden olyan légi foglalatosság, ami Gödöllő imágóját növeli.

Gödöllőn olyan polgármester és képviselő testület van, akik "születésük" óta itthon  "IS"vannak a repülőtéren, nem ellenségük a repülésnek. A repülőteret eddig is támogatták anyagilag is, igaz, hogy jogilag nem volt közük hozzá.

Gémesi polgármester igazi sportember, többször ugrott pl. tandemet, többször kérte a repülőtér, illetve az azt működtető repülőklub (RAIR AERO CLUB HUNGARY) segitségét.

Más repülőterek esetében előfordult, hogy  ellenséges viszonyt alakitották ki az önkormányzattal (Pl. LHDK) ott nem is várható pozitiv hozzáállás a repülőtérhez.

A legnagyobb szamárság volt úgy védeni a láthatatlan és megfoghatatlan tulajdont

(repülőteret) hogy közben összekülönböztek a helyiekkel.

Nem szabadott volna !

Ha van egy olyan "pasas" ( LHGD-n én voltam) aki tisztességgel el is tudja magyarázni és megértetni a lehetőségekben rejlő kincset, valamint el tudja fogadtatni azt, hogy a repüléshez az üzemeltetéshez "mi is értünk" következésképpen tisztességgel fogjuk a város tulajdonát működtetni, akkor nem lehet akkora gond.

Aztán a másik ! Az összes szarkeverőt távol kellett tartani a minden áron történő pelepofázástól, mert aztán akadt okos ember nagyon sok, volt olyan is, aki már csak emlékekben maradt meg az akkori "pálya" széléről történő bekiabálók küzül.

Lehetne ezekről legendákat mesélni de nem teszem !

Egyébiránt LHGD-n kb. 2 milliárdos sportcentrum terve látszik megvalósithatónak.

A repülőtér munkaterületét nem érinti, az TOVÁBBRA IS REPÜLŐTÉR MARAD!!!

Egyébként a volt MHSz tulajdonú repülőterek tekintetében külön jogszabály rendezi a tulajdonbaadás körülményeit.

1996 évi LXV, tv.

Ezen tulajdonbaadási körülmények KVI. (Kincstári Vagyoni Igazgatóság) hatáskörébe vannak utalva. A KVI. korrekt körülmények között, a rendezést szabályozó jogszabály figyelembevételével végzi a dolgát.

Végkövetkeztetés:Egy város településén élőkkel meg is lehet utáltatni egy repülőtér működését, ha ellenségeskedünk velük.

De meg is lehet szeretteni úgy, hogy mindenki szivügyének tekintse azt.

Nekünk szerencsénk van, ami nem "csak" a szerencsének köszönhető, hanem a tisztességes kapcsolattartásnak is. És mindezekért nem kellett a "lelkünket" sem eladni. (most mindenki gondoljon arra amire akar)

Annak örülnénk a legjobban, ha minden más repülőtér megmaradna, és mindenhol csak szeretni tudnának minket.

Elhihető : CSAKIS RAJTUNK MÚLIK A DOLOG !

 

Előzmény: Ertet Lenke (1488)
Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.11 0 0 1488
> Amúgy nekem is az a meglátásom, hogy azért Fahegy meg
> Dunakeszi meg Gödöllő talán még nem zár be. Vagy mégis?

Szerintem se fog bezárni egyik se. A mostani kisgépes forgalom szépen át fog menni ezekre a repterekre, ettől meg fog emelkedni a reptérhasználati díj, amiből a fennmaradó repterek talán lélegzethez jutnak. (Nem ennyire kristálytiszta a folyamat, nyilván nem mindenki hajlandó többet fizetni)

A karbantartó - javító helyek hiánya (épületekre gondolok) nagyobb zavart fog okozni, javításra is alkalmas hangárt - műhelyt nem olyan egyszerű a mellényzsebből kirántani. Sajna ezek az épületek zömmel a most bezáró két reptéren vannak.

Ezekért kéne lobbyzni. Erre még van esély. Talán ...

Konzultálni kéne a repülő embereknek a vadászokkal. Ők valahogy ügyesen tudják az érdekeiket érvényesíteni ...

Ha még nem késő, és anyagilag "belefér", akkor a főzőcskés-repülős búcsúpartit kiterjeszteném, meghívnék 1-2-3 megfelelő beosztású embert, hátha az utolsó pillanatban meg lehet győzni arról, hogy nem pártállami maradványok a repülők, hanem olyan fanatikusok, akik még az MHSZ-t is bevállalták, csak hogy repülhessenek.

A tüntetésről leírtam már régen, mit gondolok. Izomból nem fogtok tudni érdeket érvényesíteni.
Előzmény: hellcat43 (1487)
hellcat43 Creative Commons License 2004.10.10 0 0 1487

Lehet hogy rosszul emlékszem, régen jártam ott, de mintha pl. Jakabszállás mellett is lett volna egy kisebb szemétlerakó. Ez nem csak a levegőből, de még a földről is feltűnő volt. De attól még a reptér nagyon takaros és kiválóan használható. A tököli és b.örsi ügyekről tegnap volt a rádióban riport. Kicsit hosszú, ezért nem teszem fel, de elérhető a neten (leírva) a Kossuth Rádió 16 óra rovatnál. Ugyan szegény Talabos Gabit következetesen Darabos-nak írják, de ez senkit ne tévesszen meg, Hajdú Károlynál pedig elhagyták, hogy ő a Fedő, holott az eredeti műsorban elhangzott. Különben lehet, hogy a Hangtárban meg is lehet hallgatni, ott még nem néztem, Tanulságos riport, de senki nem lesz tőle okosabb, mert az ÁPV nem nyilatkozott egyik reptérről sem. Kár. Amúgy nekem is az a meglátásom, hogy azért Fahegy meg Dunakeszi meg Gödöllő talán még nem zár be. Vagy mégis?

Előzmény: doncike (1485)
Pitot Creative Commons License 2004.10.10 0 0 1486
Tisztelt fórum olvasók (és írók)

Jómagam (is) a repülés szeremese vagyok. Privát pilótaként immár 7 éve élvezem
az önálló repülés örömeit. Budaörsön tanultam repülni és a mai napig is onnan
repülök, sőt még sokáig szeretnék onnan repülni. Jelen soraimat a kétségbeesésem
motiválta és az, hogy nehezen bírom a tehetetlenséget.

Tudjuk, hogy néhány hete az üzemeltető MRSZ szerződésének felmondásával elindult
egy folyamat, ami könnyen a repülőtér megszünéséhez vezethet. Bár ezzel kapcsolat-
ban már sok hozzászólás volt ezen a topicon, mégis úgy érzem, hogy nem fogtuk fel
igazán, hogy milyen nagy baj van. Tudom a helyzet nem tisztázott, senki sem tudja
pontosan mi fog történni, és azt sem tudjuk, hogy pontosan miért történt a felmondás.
Könnyű azt hinni, hogy a tulajdonos APV jó gazdaként elégedetlen a jelenlegi üzemel-
tetővel és szeretne profitot látni. Úgy gondolom, hogy mindaddig amig a repteret nem
csak kifutópályának, hanem értékes ingatlannak lehet tekinteni ami a követekező
bevásárlóközpont vagy lakópark új területe lehet rövidlátóság lehet nyugodtan
szemlélni az eseményeket, amelyek a mai ismereteink szerint "csak" egy üzemeltető
váltásnak tünnek. Mégis úgy érzem, mindenki csak nyugodtan ül és vár, hogy a csoda
megtörténjék. Az MRSZ vár, mert szeretett vezérük megigérte, hogy megteszi a
szükséges lépéseket. A reptéren tevékenykedő repülésből élő vállalkozások is
nyugodtan várnak, mert úgy gondolják, hogy az APV csupán egy rosszul működő
üzemeltetőt kíván leváltani, nincsen baj hiszen majd egy általuk létrehozott KHT
átveszi a reptér üzemeltetését. A repteret használó pilóták és repülőgép
üzemeltetők és tulajdonosok is várnak, talán a csodára !

Úgy gondolom, hogy nem ülhetünk várakozva, mert az idő könyörtelenül múlik és
csak egy biztos, hogy minden nap közelebb kerülünk a december 14-i felmondási
határidőhöz. Nem tudhatjuk, hogy másnap is lehet majd Budaörsről felszállni, vagy
az üzemeltető hiánya jó ürügy lesz a reptér "átmeneti" bezárásához, majd
megszüntetéséhez.

Ne feledjük el, hogy a szomszédban épülő lakópark mögött egy nagyon
köztiszteletben álló és rendkívül tőkeerős vállalkozó áll. A lakáspiacon jelenleg
túlkinálat van a fizetőképes kereslet pedig elfogyott. (Lásd Draskovics csomag,
és az adókedvezmények folyamatos csökkenése) Ha elkészül a 10.000 (!) lakásos
luxus lakópark, nehezen lehet majd a lakásokat jó áron értékesiteni különösen ha a
luxus körülmények és a tó csendjét a közelben az iskolakörön haladó repülők zaja
fogja zavarni. Egyes értesülések szerint már egyes fórumokon a potenciális vevőket
azzal nyugtatják, hogy na aggódjanak, mire a lakópark elkészül már nem kell ezzel
a zajjal számolni.

Azt se feledjük el, hogy ma hazánkban egy repülőtér megszünéséhet "mindössze"
egy kormányhatározat szükséges. Lobbierők pedig vannak..... Úgy gondolom
azonban, hogy repülés hazai szerelmesei összefogva szintén képviselnek egy nem
csekély erőt, de ez csak akkor fog érvényesülni ha haladéktalanul rendezzük
sorainkat és összefogva (nem pedig a szokásos módon egymás ellen) cselekszünk.
Nem lesz könnyü dolgunk, mert a széles tömegekben nem biztos, hogy szimpátiát
kelt az a gazdag .... akinek még repülőre (repülésre) is fussa.

Sajnálom, hogy Budaörsön a helyzet egyáltalán eljutott a mai áldatlan állapotokig.

Például kinek jutott eszébe feljelenteni a rendörségen légiközlekedés
veszélyeztetésért azt a jegyzőt aki kiadta a pálya végén felépült autószalon
építési engedélyét. Ki tette meg ugyanezt a másik oldalon ma is ottlévő daruk miatt?
Van valaki aki ezt ma hajlandó (meri) megtenni ? Nem biztos, hogy száz százalékos a
várható siker a jogi eljárásban, de talán némi legális borsot lehetne törni néhány
embernek az orra alá és ezzel kicsit megnehezíteni a következő építési engyedély
kiadását.

Ki az akinek kapcsolatai vannak a sajtóban (legyen szó internetes, nyomtatott vagy
televízióról) és segít megjelentetni minden lehetséges fórumon egy cikket, riportot
erről az ügyről olyan módon, hogy az ne a (bulvár) ujságíró vagy szerkesztő hanyag
munkája nyomán csak félremagyarázná a helyzetet , lehetőleg úgy hogy az olvasók
(nézők) ne csak haragudjanak a gazdag repülősökre.

Ki az aki segit megértetni a széles tömegekkel, hogy itt többről van szó mint
pár száz (gazdag) ember szórakozása és pár tucat ember megélhetése, pontosan
arról van szó, hogy fővárosunk maradhat GA reptér nélkül, ami később milliárdokba
kerülhet majd az adófizetőnek zöldmezősen újra felépíteni másutt.

Ki az aki segit peticiót fogalmazni ügyünkért és ki az aki meri aláírni ?

Ki az aki eljön tüntetni ügyünkért ha kell a szárazföldön vagy a levegőben,
természetesen mindent szabályosan téve élve a repülős lehetőségeinkkel és a
gyülekezési, tüntatési jogainkkal ?

Ki az aki rászán egy kis leszállási illetéket a benzinpénz mellé, hogy ha kell akár
ferihegyre repüljünk, hogy - teljesen törvényesen - kicsit lassítsuk az ottani forgalmat
ezzel is demonstrálva, hogy mi történne ha GA reptér nélkül Ferihegyre kellene
mennünk leszállni? (Rögtön ránk irányulna a sajtó teljes figyelme.)

Ki az aki segít felhasználva saját személyes kapcsolatait a legfelsőbb szinten
(pl. az ÁPV vezetősége vagy akár a hatóságnál, a szakminisztáriumnál, vagy még
feljebb) hogy a repülőtér tulajdonjoga megnyugtatóan rendeződjék, azaz mint
reptér maradjon hosszú távon állami tulajdonban (mint pl az USÁ-ban), és ne
lehessen adásvétel vagy ingatlan spekuláció tárgya.

Ki az aki megkeresi peticiónkkal Budapest és a kerület főépitészét, hogy a rendezési
tervek alapján a területet hosszú távon ne lessen másra használni mint reptér.

Budapesten születtem, itt nőttem fel, itt tanultam repülni, szeretném, ha a jövőben
is innen repülhetnék másokkal együtt. Ezúton szeretném a fórum minden olvasóját
kicsit felrázni, hogy ne a reptér bezárása után kezdjünk cselekedni, mert akkor már
valószinüleg késő lesz.

Ki az aki segit harcolni ?

doncike Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1485

"Dehogynem, különben nem lennének sportolók, színészek, könyvtárak"

 

Nem azt állítottam, amit Te cáfolsz.

A sport, a művészet, a kultúra önmagukban nem a szorosan vett gazdaság részei, köreiken belül nem a profitérdekeltség uralkodik, de ők sem pi...hatnak a gazdaság törvényszerűségeivel szemben.

Vagyis önmagában attól, hogy pl. a színházak művészi teljesítményét nem lehet pénzben méri, ettől még nekik is korlátozottan rendelkezésre álló erőforrásokból kell gazdálkodniuk: ők is fizetnek mindenért és nincs engedélyük arra, hogy annyi pénzt nyomtassanak maguknak, amennyit csak el tudnak költeni.

Azon kívül pedig el kellene dönteni, hogy Budaörs alapvetően sport, némi korlátozott bevételtermelő-képességgel, vagy alapvetően üzlet, ahová azért beengedik a sportolókat is, ha nem zavarják az üzletet.

 

"de várnám a választ, hogy pl. ha belépünk Schengenbe akkor hol fognak a Bp-re tartó üzleti kisgépek landolni"

 

Dunakeszi, Tököl*, Gödöllő, Farkeshegy, horribile dictu Börgönd.

 

Ez egyben tisztázza az alábbi félreértést is:

 

"Neharagudj, de ez a világ legnagyobb hülyesége. Minek százmilliókat feccölni olyan vidéki térségekbe ahol nincs vásárló és üzleti erő, ha közben az ország legnagyobb és legtehetősebb városa GA reptér nélkül marad"

 

Itt, ugye, megint valami olyasmit cáfolsz, amit nem állítottam. Sőt, teljesen egyetértek azzal, amit a vidéki repterekről írsz.

 

Összességében pedig továbbra sem állítom, hogy az általam (is) felvetett módszer az egyedüli üdvözítő megoldás, mindössze annyit bátorkodtam megjegyezni, hogy esetleg végig kellene higgadtan gondolni, mint lehetőséget.

Illetve végig kellett/lehetett volna.


 

*Szerintem azt, hogy Tököl közforgalmi reptér legyen (fapados főpályaudvar, szárnyashajó, stb) el lehet felejteni, mind a gazdasági racionalitás, mind a környékbeliek teljesen érthető "irracionalitása" miatt. (Mi persze tudjuk, hogy normális ember imádja, ha a feje felett repülők szállnak fel-le.)

Előzmény: SeaPlane (1479)
Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1484
> Te most a gyúró-i repülőtérről beszélsz?

Nem. Egy olyan - elszalasztott - lehetőségről, amivel a hazai polg.repülésnek lehetett volna egy, a börsinél modernebb repülőtere, megközelíthető helyen, nem veszélyeztetve sem lakosság, sem ingatlanspekuláció által.

Nem is tudtam, hogy van Gyúrón repülőtér. Egy megfelelő domborzatú - nagyságú területre gondoltam, amit a Börs-Tököl komplexumért cserébe meg kellett volna szerezni, repülőtér céljára.
Előzmény: teglamiki (1483)
teglamiki Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1483

"Ha már úgyis annyira utáltok, akkor leírom: akkor, amikor a Pusztazámori szeméttelepet csatázták a politikusok, akkor lett volna megfelelő pillanat a barter üzletre. Ott, a szemetestől pár km-re ÉNY-ra (hogy a szél a büdöset elvigye), kellett volna valami területet találni (remélem, van ott ilyen terület)"

 

Te most a gyúró-i repülőtérről beszélsz?

Előzmény: Ertet Lenke (1481)
széles tamás Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1482

Ez is hozzátartozik a topichoz! :-(

 

http://index.hu/politika/bulvar/pilotper1004/

 

Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1481
> akármennyire is szeretjük a repülést, széllel
> (vagyis a gazdaság működésének törvényszerűségeivel szemben)
> nem lehet pis..ni.

Pontosabban: lehet, csak nem érdemes, a következmények ugyanis aránylag könnyen jósolhatóak.

> a repülés egésze számára nem lenne-e hasznosabb egy-egy
> (értékes telken fekvő) repteret "beáldozni" és a befolyt sok száz
> milliót (néhány milliárdot) a többi reptérre, egyéb infrastruktúrára költeni.

Hát, akkor nem én találtam fel a meleg vizet (sem).
Valami hasonlót próbálok feszegetni. Belátom, későn.
De: a börsi ingatlan a spontán privatizáció gyűjtőnévvel illetett folyamatban megszerezhető lett volna. Lehet, hogy elég lett volna pár fontos embernek jelképes árért pilóta-képzést nyújtani, az is lehet, hogy be kellett volna fektetni pár százezer - pár millió Ft-ot semleges fehér borítékba burkolva ... de a börsi ingatlan árából simán futná egy olyan, hasonló nagy telekre, amire felépülhetne egy, a börsinél korszerűbb polgári reptér, olyan helyen, ahol nem zavarja a népet (mint ahogy Tökölön), nem értékes az ingatlan (mint a Börsi), viszont közel van egy autópálya, lehajtóval.
A beruházás végén még maradt is volna a nagy közös kasszában, ha egyáltalán van olyan ...

Ha már úgyis annyira utáltok, akkor leírom: akkor, amikor a Pusztazámori szeméttelepet csatázták a politikusok, akkor lett volna megfelelő pillanat a barter üzletre. Ott, a szemetestől pár km-re ÉNY-ra (hogy a szél a büdöset elvigye), kellett volna valami területet találni (remélem, van ott ilyen terület), a reptér még ellentételezés is lehetett volna a szeméttelepért (forgalmat vonz, infrastruktúrát teremt, satöbbi.)

Ha most azt az olcsó poént fogjátok lecsapni, hogy a szemétre kívánom a polg. repülést, akkor előtte aludjatok egyet, jó?

Vagy: hasonló barterrel kijjebb vonulhatott volna börs az M1 mentén. Valahová Tatabánya - Biatorbágy közé ...

Általános véleményem az, hogy a lila ködbe burkolt, tályogos szemű "én már harminc éve ..." szövegű félisten - matuzsálemek helyett józanul gondolkodó, földön járó embereknek kellene a hangadóknak lenniök a repülésben. Előbb - utóbb persze azok lesznek, csak előtte a lilaködös éretlen déligyümölcsöknek el kell menni nyugdíjba ...

Akkor majd, az akkori döncikék élőszóban, döntésképes fórumon is el merik mondani az ötleteiket. Keresztvíz-leszedés helyett érdemi vita lesz a felvetésből.

P.ISTI: hosszú távon a PÉNZ a döntéshozó. Mindig is az volt, világrendtől függetlenül. Ha időnként egy politikus erre rángatja a szálakat, egy maffiózó meg amarra, az csak tranziens jelenség. A PÉNZ törvények szerint működik, ezek a törvények ugyanolyan erősek, mint a gravitáció törvénye (vagy a felhajtóerőé, hogy ontopic legyen), ha azt gondolja bárki, hogy ezek ellenében tehet valamit akkor úgy fog járni, mint a széllel szemben pipilők (meg azok, akik kis hazánkba vaskohászatot álmodtak).
Előzmény: doncike (1477)
P.ISTI Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1480
SaePlane: asszem, hamarosan mehetünk a tengerre landolni...
Előzmény: SeaPlane (1479)
SeaPlane Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1479

"széllel (vagyis a gazdaság működésének törvényszerűségeivel szemben) nem lehet pis..ni."

 

Dehogynem, különben nem lennének sportolók, színészek, könyvtárak stb stb..

Ha a világ szigorúan a racionalitás mellett rendeződne a gazdaság bedőlne, mert ki venne igénybe drága szolgáltatásokat és luxus árukat. A fél világ éhenhalna ha mindenki csak enni akarna, mert a lakosság 90%-ának munkájára nem lenne szükség. Én pl. nem szeretem Picassót, de nem prüszkölök, hogy a közpénzből Picassó kiállításra is futja.  Egy azaz 1 db civil reptér fenntartása Bp körül nem haladja meg az állam erejét, mivel semmibe nem kerülne neki, ha hagyná az ott dolgozókat érvényesülni.  Ellenben adót generálna.

 

"Hát voltam én akkor sokminden, csak rendes ember nem."

Ezt senki nem vonja kétségbe, de várnám a választ, hogy pl. ha belépünk Schengenbe akkor hol fognak a Bp-re tartó üzleti kisgépek landolni. Beszuszakolják őket 2 db 737 közé Ferihegyen? Vagy Győrben száll le és bumlizhat Pestre 130km-re? Vagy egyszerűen leírja a térséget és nem ide jön?

 

"befolyt sok száz milliót (néhány milliárdot) a többi reptérre, egyéb infrastruktúrára költeni."

Neharagudj, de ez a világ legnagyobb hülyesége. Minek százmilliókat feccölni olyan vidéki térségekbe ahol nincs vásárló és üzleti erő, ha közben az ország legnagyobb és legtehetősebb városa GA reptér nélkül marad. Nem mondom, hogy vidéken nincs reptérre szükség, de nézd meg, hogy gazdaságilag valójában hol indokolt egy ilyen reptér kialakítása az általad is szorgalmazott üzleti alapon. Vagy ha erre valós igény van miért nem jött eddig létre magánpénzből. A nagyobb (szilárd kifutójú) GA repterek a világon szinte mindenhol, városi, vagy állami kézben vannak, mivel a város/állam azt reméli, hogy forgalmat és bevételt generál. Meg nem hagyják lepusztulni, mert értéket képviselnek.

 

SeaPlane

 

 

 

 

 

 

Előzmény: doncike (1477)
P.ISTI Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1478

"Kevesebb reptér -> drágább működtetési költségek"

 

Talán rosszul fogalmaztam. Ha a két reptérről el kell költöztetni a gépeket:

 

1. növekszik a reptér eléréséhez szükséges távolság, idő.

2. a célrepterek befogadóképessége véges -> megemelik a tárolási/kiszolgálási díjakat.

 

Egyiket sem az üzemeltető fogja kifizetni (az elején persze igen), hanem a gép bérlőjére fogja átruházni a terheket. Tudod, amikor emelkedik az üzemanyag, akkor a kenyér ára is... :-)

 

Engem azon felül, hogy imádom a repülő eszközöket, Budaörshöz nem sok minden fűz. Én (majdnem) kötetlenül startolhatok/landolhatok. Csak az értelmetlen pazarlást nem szeretem. Persze ez nézőpont kérdése. Sokak szerint az a pazarlás, ha egy ilyen jó kis területet beépítetlenül hagynak. Sokkal jobb lenne oda egy jó kis Pláza, Center, mert abból sosem elég...

 

Ha arra gondolok, hogy pár hónapja örömmel olvastam, hogy Tökölről majdan szárnyashajók szállítják az utasokat a városközpontba. Most meg a reptér bezárása van kilátásba helyezve... Elég nagyot változott a világ.

 

De volt már olyan hír is (talán egy éve), hogy Budaörs helyén temető épül majd. Ha így haladunk, még az is előfordulhat...

Előzmény: doncike (1477)
doncike Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1477

"Kevesebb reptér -> drágább működtetési költségek "

 

Szerintem ez azért megérne egy bővebb indoklást, mindentől függetlenül.

 

Több tartalmi és formai kérdésben nem értek egyet ÉrtetLenkével, azzal a (vélelmezett) alaptézisével viszont, miszerint akármennyire is szeretjük a repülést, széllel (vagyis a gazdaság működésének törvényszerűségeivel szemben) nem lehet pis..ni.

 

Azt persze megértem, hogy sokakat rengeteg érzelem fűz egy (jelen esetben a Budaörsi) reptérhez, esetleg az egész életüket, fiatalságukat ott töltötték, két kezük munkája van a hangárokban, épületekben. De ez önmagában nem cáfolja az előbbi állítást, szerintem.

 

Kaptam már egyszer hideget-meleget, amikor (talán a tököli repteres topikban) valami olyasmit mertem leírni, hogy el kellene gondolkodni azon, hogy a repülés egésze számára nem lenne-e hasznosabb egy-egy (értékes telken fekvő) repteret "beáldozni" és a befolyt sok száz milliót (néhány milliárdot) a többi reptérre, egyéb infrastruktúrára költeni.

Hát voltam én akkor sokminden, csak rendes ember nem. (Ez gondolom most sem lesz másként.)

 

És újból köszönet a HC-s CD-ért. ;-)

Előzmény: P.ISTI (1476)
P.ISTI Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1476

Úgy látom, Lenkét nem fogjuk tudni megtéríteni... Ez a kisebbik probléma... A nagyobbik, hogy azok is így állnak hozzá, akik kezében van a döntés... Márpedig az nem a repülés szerelmesi kezében van...

És itt jön be újra a kérdés: meddig feszíthető még a húr? "Szerencsére" a Repülőszerencsétlenség topik most éppen fellélegzett és nem búsuló fejecskékkel van tele. Ha a szóban forgó két reptér bezár, az véleményem szerint közvetve és közvetlenül is veszélyezteti a polgári repülést.

Kevesebb reptér -> drágább működtetési költségek -> kevesebb repült óra -> kevés rutin -> ... inkább nem folytatom.

Ugyanakkor, aki van olyan szerencsés és már a levegőben van, egy esetleges üzemzavar esetén csökkentett esélyekkel néz egy kényszerszállás elé.

Asszem, ezeket kár volt leírni. Ezt még lehet, hogy az ÉrtetLenkedők is logikusnak találják...

Előzmény: zöldbanán (1475)
zöldbanán Creative Commons License 2004.10.04 0 0 1475

KIcsit összE-viSSza vagy, nme?

 

Olyanokat beszélsz, amiket sem itt, sem máshol nem szeretünk. Ezt nagynehezen levágod, és összehordasz hetet-havat. Lapozzál autszájder-nemértemkém. 

(Ez nem volt személyeskedés, csak légy ontopic.)

Előzmény: Ertet Lenke (1473)
SeaPlane Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1474

"Ők is az utcára kerültek, mert se a magyar acélipar, se a járműipar, se a műszeripar nem tudott olyat termelni, ami eladható lett volna."

 

Ez persze így nem igaz. Az, hogy nem volt/van/lesz honi iparpolitika jobban közelít a valósághoz.

 

SeaPlane

Előzmény: Ertet Lenke (1473)
Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1473
> Az emberekért és a felhalmozódott nagyon komoly tudásukért kár.
> Kár ezeknek az embereknek a munkahelyéért és megélhetésükért.
> Kár az összes értékért. Kár a magyar polgári repülés egy jelentős szegmenséért.
> Érted? További győzködésemmel ne fáraszd magad, ez bennem már így marad.

Nem akarlak én meggyőzni, nem vagyok hittérítő.

Szóval: azt mondod, kár az emberekért, meg a munkahelyükért. Én erre azt mondom, az embereket nem utólag kell sajnálni, hanem akkor kell megbecsülni, amikor ott vannak. Sem az Rsz-nél, sem az akkori más munkahelyeknél nem becsülték az embereket. (Ez az állapot azóta némileg romlott).

Kár értük, ezt elfogadom. De ugyanígy kár az egész magyar nehézipar szakembereiért is, meg a járműgyártás szakembereiért is. Ők is az utcára kerültek, mert se a magyar acélipar, se a járműipar, se a műszeripar nem tudott olyat termelni, ami eladható lett volna. Pont így járt a Mém Rsz is. Így járt az egész mezőgazdaság is.
Előzmény: zöldbanán (1469)
SeaPlane Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1472

Valaki meg tudná mondani, ha bezár Budaörs és elseftelik a Tököli repteret is mi lesz a motors (GA) repüléssel Budapesten? Vagy lehet autózni min 70km-t egy irányba ha valaki motoros géppel akar felszállni? Vagy majd lehet új repteret építeni sok milliárdért? Vagy erre (GA) egyáltalán itthon nincs szükség?

 

Miközben az USA-ban és Európában szinte minden 20-50km-en van egy reptér itt lesz egy kétmilliós regionális vezető szerepre törekvő város 100km-nél közelebbi kisgépes landolási lehetőség híján. 

 

Gratula az előterjesztést készítő nagytudású szakértőnek.

 

SeaPlane

zöldbanán Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1471
Na ez az. Erre kellett volna hamarabb rájönnöm! :)
Előzmény: székkutas (1470)
székkutas Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1470

Határozott véleményed van mindenről... 

Persze a vélemény, tapasztalat, kellő ismeret hiányában nem más mint üres öncélú fröcsögés...   politikusnak jó lennél... (ezt se vedd dícséretnek)

A téma annál sokkal komolyabb mint, hogy néhány felelőtlen jelződdel, a múltat, személyeket becsmérlő mondatoddal érdemes lenne hosszasan foglalkozni...

Előzmény: Ertet Lenke (1468)
zöldbanán Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1469

 

 

Az emberekért és a felhalmozódott nagyon komoly tudásukért kár. Kár ezeknek az embereknek a munkahelyéért és megélhetésükért. Kár az összes értékért. Kár a magyar polgári repülés egy jelentős szegmenséért. Érted? További győzködésemmel ne fáraszd magad, ez bennem már így marad.

 

Üdv

Előzmény: Ertet Lenke (1468)
Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1468
> Értetleneke (kezdem érteni a nickedet),

Fejlődőképes vagy, csak így tovább :-))) (ez volt az utolsó személyeskedő beírásom, megígérem)

> B:A PG nem ezért volt. Talán a Doktor rt. (DRRT)

Nem a neve a lényeg: volt egy cég Tökölön, javító - karbantartó ambíciókkal, állítólagos hatalmas piacokkal, kiválónak mondott szakértelemmel, aztán kipukkant, mint a lufi.

> C: A hajdani ostblock-os piac megvolt (An-2, Ka-26, Dromader,Cmelák)

Érdekes, én csak a bolgár kamovokra emlékszem. Kaposvárról se küldték külföldi gépek alkatrészeit.
Az MD500 meg a cessna tényleg volt, de 1-2 gép kedvéért nem lehet fenntartani egy akkora böszme javítóüzemet. Más gép nem jött, ezeket a gépeket se nagyon kellett javítani.

A többi üzletág lehet, hogy önmagában nyereséget hozott, de - mint bado is írta - akkora vízfejet nem volt képes eltartani. A jelenség neve: Parkinson kór, egy bizonyos Cecil Northchote Parkinson nevű úr után.

> Ettem az RSZ konyhán '85-től B.örsön és a Katlanban is.
> Meg Kaposvárott. Nagyon szerettem.

Én csak börsön. Azt a moslékot ... de érdekes, a főigazgató ugyanazt ette, neki ízlett.

> Nikolics et-re gondolsz? Nem volt akkora kaliber, hogy egyedül
> legatyásította volna az egész céget.

Nem is volt egyedül!

> Kár az RSZ-ért.

Nézd, mindenképpen tönkrement volna. Alkalmatlan gazdasági környezetben, alkalmatlan emberek vezették, a piaca megszűnt, az elképzeléseik nem jöttek be ... miért kár?
Előzmény: zöldbanán (1466)
Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1467
> Mond a mai napig nincs és nem volt olyan profi és jól működő cég
> (természetesen a széthullást kiváltó okok bekövetkeztéig), mint az RNÁ,
> később MÉM RSz (az AIR SERVICE-korszak már sajnos nem ide sorolható).

Feltételezem, hogy a repüléssel foglalkozó cégekre gondolsz, mert ha a gazdaság egyéb területeit is ideérted, akkor sajnos nagyot tévedsz.
Lehet, hogy a '70-es években még kiválóan működött az RNÁ , de a '80-as évek elején már a hanyatlás jelei voltak láthatóak.
Akkor már gépparkot kellett volna cserélni, de nem sikerült. Illetve részben: dromedárok jöttek, hogy mennyire váltak be gazdaságilag, nem tudom, így, évek távlatából a ripityára törött roncsok jutnak eszembe, vérfoltokkal a pilótafülkében ... de ez bizonyára torz emlékkép.

Az nem lehet, hogy egy piaci szempontból indokolatlanul nagyra nőtt iparág (nevezetesen a polg. repülés) mostanában kénytelen visszazsugorodni arra a szintre, amit a piac hajlandó eltartani? Mert szerintem erről van szó. Pont az a lényeg, amiket felsoroltál, mint működéstől független okokat.

> Másik: az, hogy talán 1,5-2 év múlva lakópark, ipari park, vagy bevásárló
> központok lesznek Budaörsön, és más reptereken, én tisztán
> bűncselekmény-közeli akciónak tartom,

Szerintem sehol a világon nem "tiszta" az ingatlanfejlesztések környéke. Nálunk se. Viszont az, ami húsz éve egy mocsaras terület volt Bp-től 5-6 km-re, és a kutyát se érdekelte, az most egy méregdrága telek, az M7 lehajtó megépülésével jócskán felértékelődött. Ha ott továbbra is repülőtér lesz, akkor annak nagyobb hasznot kell hajtania, mintha bevásárlóközpont lenne ugyanazon a területen (vagy lakópark).
Ez tisztán gazdaságtan, semmi politika nincs benne.

Szerintem Börsnek az tette be a kaput, hogy megépült a lakótelep a felszállópálya vonalában, megépült az M7 túloldalán a lakópark. Ezzel szinte egyidőben a repteret használó cégek gazdaságilag padlót fogtak, gyengék, erőtlenek.
A bevásárlóközpontok meg a most épülő lakópark csak az utolsó cseppek.

> Kérdés: a "tökös" repülő emberkék mi a kukkerből szerezték volna
> meg a tulajdonjogot?

Pénzből bizonyára nem, annyi pénz a világon nincs.
"Kapcsolati tőkéből", hogy diplomatikusan fogalmazzak. A mai ingatlanbiznices reptérfelszámolást is a kapcsolati tőke finanszírozza, ne gondold, hogy valaki KP-vel fog fizetni a területért. A kárpótlás, a privatizáció során annyi szélhámosság volt jobbra - balra, hogy belefért volna, ha (ha a nagyanyámnak kereke volna:-) szóval ha lettek volna a "tökös"-nek tartott emberek között olyanok, akik erre alkalmasak. Hát, nem voltak, vagy ha igen, akkor nem a "reülő társadalom" javára cselekedtek, hanem a sajátjukéra.
Előzmény: bado (1463)
zöldbanán Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1466

Értetleneke (kezdem érteni a nickedet),

 

A: Mindannyian jobban jártunk volna :)))

B:A PG nem ezért volt. Talán a Doktor rt. (DRRT)

 

C: A hajdani ostblock-os piac megvolt (An-2, Ka-26, Dromader,Cmelák), amihez idejekorán jött az MD-500, Cessna push-pull. Ezekkel a típusokkal lehetett volna hatalmasat lépni a jav-karbantartás terén. Direkt nem beszélek a repülőgépek üzemeltetéséről és az mg repülésről. Old timer üzletág: világbajnok lehetett volna, most csak máltán hírneves a maradéka. Hőlégballon, légifotó dettó.

Ettem az RSZ konyhán '85-től B.örsön és a Katlanban is. Meg Kaposvárott. Nagyon szerettem. Nikolics et-re gondolsz? Nem volt akkora kaliber, hogy egyedül legatyásította volna az egész céget.

 

Kár az RSZ-ért.

Előzmény: Ertet Lenke (1465)
Ertet Lenke Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1465
> A MÉM RSZ ma a itthon és a környező országokban is legnagyobb
> javító-karbantartó bázis lehetne, de nem lett mert szanaszét lopták.

A: ha a nagyanyámnak kereke lenne ...

B: Hasonló ambícióval indult egy PG nevű tököli cég, vajmi kevés sikerrel.

C: Egy cég működéséhez elsősorban piac kelletik. Ha az megvan, a többi is megszerezhető, még a szaktudás, meg a pénz is. Ha piac nincs, akkor jön az, hogy "politikailag elnyomnak", meg "szétlopkodták", satöbbi. Mellesleg, a szétlopkodás lehet, hogy igaz, de abban is politika van/volt. A volt MÜSZI főnök, meg későbbi titokminiszer tevékenysége eléggé "jelentős" volt e téren.

Ettél Te az RSZ konyháján? (Ha nem érted, hogy ez hogy jön ide, akkor emlékeztetnélek egy nagy és bölcs hadvezér mondására: a háborút nem a csatatéren veszítjük el, az előtte vész el, még a békében, amikor a leszakadt kabátgombot nincs, ki visszavarrja)
Van fogalmad a volt RSz-raktár "rendjéről"?
Erre úgy visszagondolni, mint egy jó cégre ...

> de hidd el, a repülő társadalom az én véleményemet osztja kettőnk közül.

Készséggel elhiszem, de nem adok igazat nektek, még ha sokan vagytok is.
Volt '89 óta sokféle széljárás, ha valóban talpraesett emberek lettek volna a megfelelő helyeken, akkor most börsön nem a volt Skála-csináló biznicelne, hanem a "repülő társadalom" .
Előzmény: zöldbanán (1462)
zöldbanán Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1464

 

Jól beszélsz Badókám! Hiába, a repülős vérvonal!!!

Előzmény: bado (1463)
bado Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1463

Veled ellentétben nekem a következő a véleményem:

 

Mond a mai napig nincs és nem volt olyan profi és jól működő cég (természetesen a széthullást kiváltó okok bekövetkeztéig), mint az RNÁ, később MÉM RSz (az AIR SERVICE-korszak már sajnos nem ide sorolható).

A szétesésnek persze voltak a működéstől független okai - ide sorolható a nagyüzemi mezőgazdaság hirtelen megszűnése, valamint az országot sujtó pénzhiány (miből dolgozzanak a földeken, ha még megfelelő földi gépekre sincs lóvé, nemhogy légi munkákra), benzináremelés, karbantartási költségek növekedése, és még 1000 más ok. De meggyorsította a cég összeomlását a dilettáns, pazarló és hozzá nem értő vezetés - elég megnézni, hogy a hetvenes években hány nem termelő (adminisztratív) ember eset egy termelő (brigádtag) emberre és menyyi a 80-as évek végén.

 

Másik: az, hogy talán 1,5-2 év múlva lakópark, ipari park, vagy bevásárló központok lesznek Budaörsön, és más reptereken, én tisztán bűncselekmény-közeli akciónak tartom, ami talán egy idő után keményen vissza fog ütni, mikor Budapest és 30 km-eskörzetében Ferihegyen kívül 1-2 másik repülőtér lesz. Ez persze számos misét megérne most, külön topicot kellene a mostani reptér-megsemmisítő akcióknak, de mindenki láthatja, hogy itt olyan hatalmas pénzekről van szó, ami "mindent visz" (főleg akkor, mikor az államnak is kilóg a segge a szakadt gatyából.

 

Kérdés:  a "tökös" repülő emberkék mi a kukkerből szerezték volna meg a tulajdonjogot? Ammeddik pedig a repülőtér nem a repülőké, a barter-üzlet a vbefektetőkkel kb. olyan, mint egy forró éjszakát szervezni Miss World-el. Csak egy pajzán gondolat.

Előzmény: Ertet Lenke (1460)
zöldbanán Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1462

 

Outsiderke,

 

A MÉM RSZ ma a itthon és a környező országokban is legnagyobb javító-karbantartó bázis lehetne, de nem lett mert szanaszét lopták.

A Malévnél a kérdés még összetettebb, erről másik topic szól. Az MHSZ jogutód MRSZ télleg szerencsétlenség, de legalább valami.

 

A repülésért személy szerint én általában pénzt kaptam és nem adtam. Valszeg nekem jut ezután is...

 

DE, mint a topic címe is mutatja, ezek az ügyek alapjaiban befolyásolják azt, ami

"A polgári repülés helyzete most".

 

Én meg utólagos engedelmeddel ezért aggódom. Tehát nem csak a saját repkedésemért. Tisztletben tartom a véleményedet, de hidd el, a repülő társadalom az én véleményemet osztja kettőnk közül.

Előzmény: Ertet Lenke (1460)
P.ISTI Creative Commons License 2004.10.03 0 0 1461

miért is kell egy repülőtérnek a lakott területek közepén lennie?

 

Én megfordítanám a kérdést: miért is kell beépíteni a repülőtér környékét? Ugyanis a reptér előbb volt, mint az Electro World, mint a Praktiker, mint a mostanság zajló, és a repülést veszélyeztető lakópark építése... Persze ilyenkor könnyű a birka népet meggyőzni, hogy ez csak a javukat szolgálja.

És akkor ide lehetne sorolni Ferihegyet is. Anno töredék áron lehetett telkeket venni a pályák vonalában. Mivel ugye zajos lesz a környezet. Most meg az "őslakosok" méltatlankodnak, hogy nem tudnak aludni. Sajnos ez Magyarország...

 

Legfeljebb Neked nem jut, ha nincs rávaló pénzed.

 

Egyre kevesebb pénz, és egyre kevesebb esély adatik meg azoknak, akik a repülést élvezik!

 

Ez fájdalmas, de így van.

 

Ezzel látod egyetértek!

Előzmény: Ertet Lenke (1460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!