Azért ebbe nem gondoltál bele, a minisztériumban le...arnák viszont hány ezer embernek okoznál ezzel bosszúságot! El tudod képzelni mondjuk megáll 2 órára a közlekedés, ezután mikor lesz újra menetrendszerinti közlekedés!
Sziasztok. Mi értelme van annak hogy most mellékvonalakon pl. 3 pár vonat helyett 1 pár közlekedik? Így is úgy is fent kell tartani a vasútvonalat akkor. Akkor szüntesse meg az egészet már az a 1 pár csak alibiből jár akkor? Ha meg az is jár akkor járhatna 3 is már. Csodálkozom a Pápa-Csorna vasútvonalat most nem bántják pedig egyszer már bezárták.
Ja, ez a pesszimistább változat, az, hogy a napi egyetlen hajnali 4-kor induló vonaton nincs utas...
..és ez kb olyan komolyságú, mint amikor anno tizenpár-évesen a Transport Tycoon nevű játékkal úgy akartam felvásárolni a saját cégem, hogy megállítottam az összes vonatot, hogy essen a vállalat értéke és olcsó legyen a saját részvény. A bevétel nulla, a cég zuhant, a terv nem igazán jött be. Ez a járatriktítás is hasonló komolyságú történet..
Úgy legyen. Szerencsés esetben ebből jól is ki lehet jönni. A mostani döntés annyira látványosan dilettáns, hogy egy átlagember is könnyen megérti, hogy mi vele a baj, és ha tényleg lesz tiltakozás, akkor van esély, hogy a mostani szemléletet nem lehet újra elsütni, és talán rávilágít arra, hogy a regionális vonalakat is lehet és kell is fejleszteni (ahol érdemes).
Elkezdődött a tiltakozáshullám ezek szerint komolyabb szinten is. Balassagyarmat után Nagyatád is csatkozott. Nagyon helyes. Ugyanazt járjuk végig, mint anno a szegedi IC-k szétbarmolásánál. Hasonló tiltakozáshullámot váltott ki. Mondjuk ez talán még nagyobbat fog szólni. Úgy legyen.
A forgalom/biztosítóberendezés rész sem annyira egyszerű, mint amit a cikk mutatni akar. Ettől függetlenül tény, hogy sok a probléma, amivel foglalkozni kellene.
Petíciót indított a Közlekedő Tömeg Egyesület a járatok visszaállítása érdekében. Aki érdekelt vagy fontosnak tartja, itt aláírhatja - csak fél perc az életünkből, ennyit tegyünk meg (már gyűlünk!):
Ha egyszer az ostobaság elszabadul, nem tudni, hogy mikor és hol áll meg. Könnyen lehetséges, hogy a következő fél-egy évben további járatok lesznek megszüntetve, kettévágva, adott esetben bézésítve, stb.
Szerintem ez a döntés a baj. Hogy milyen lesz a konkrét menetrend, vagyis hogy a napi egy pár alibi vonat mikor fog közlekedni, annak ehhez képest nincs jelentősége.
Azok az "ócska motorvonatok" a mai napig járnak, a körösszegi vonal bezárása nem miattuk volt, kevered az egészet a regiotrans 2014-5 körüli leállításával aminél tényleg a motorkocsik aszbeszttartalmára akarták ráfogni a dolgot, persze korrupciós ügy volt a háttérben.
A 127-es román szakaszán tudtommal az is gond volt ,hogy valami ócska motorvonatot vetettek ott be, amire az ottani NKH felhúzta a szemöldökét és közölte, hogy bocs, de ez nem Albánia, ahol ilyen járművel közlekedni lehet. Meg asszem azbeszt ( megbaszta :) szigetelésű is volt, ami már nem megengedett, mert újabban kiderült ,hogy rákkeltő anyag ( ezért bontották le pl. Kossuth téri metrómegálló feletti házat is, azbeszt mentesítés többe került volna mint új épületet építeni). Ott pedig van keresnivaló valóban fővonalon is, sokszor ott is szar a menetrend főleg Erdélyben napi 2-3 vonatpáros menetrend teljesen megszokott nagyobb városokat összekötő vonalon is, ott lehet nyomulni ilyen téren is.
Még 10 éve kb. láttam videót olyan román motorkocsiról, amihez képest a Bzmotjaink is űrkompok, de még a szerb Sinok is, és ezzel megy napi 2-3 vonat. Wc annyi, hogy ott egy lyuk a padlón, guggolj fölé.
"A RegioJet Szlovákiában közszolgálatási szerződéssel, az államvasút helyett egyetlen olyan jellegű vonalon szolgáltat, mint a mi 142-es Budapest-Lajosmizse vonalunk.
A fővárosból indul, nem villamosított, van benne növekedési potenciál."
Ez ok, de ők megmutatták, hogy mennyit számít a színvonal növekedése.
De, ha már szóba került a szlovákok ők időszakos, de normál menetrenddel visszaállítottak egy-két mellékvonalat.
"Úgy tudjuk, hogy a vasúti közlekedés előnyének fokozottabb érvényesítése ősszel és a következő években is folytatódik."
Magyarra fordítva: készüljetek fel még több vonalbezárásra.
"A szaksajtóban az elmúlt napokban vita bontakozott ki a vasúti mellékvonalak járatainak ritkításáról, ideiglenes szüneteltetéséről."
Nahát, nem is a minisztériumból jött az ötlet hanem a szaksajtóból?
"A RegionalBahn.hu közlése szerint június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat közlekedtetnek majd. Húsz vasútvonalon naponta irányonként mindössze egy, további kilenc esetében pedig két járat fog közlekedni. A csökkentés érinti az Esztergom–Komárom, Székesfehérvár–Sárbogárd, Nagyoroszi–Balassagyarmat, Balassagyarmat–Ipolytarnóc, Vámosgyörk–Gyöngyös szakaszokat is. A Zalaegerszeg–Őrihodos vonalon csak két, megállás nélkül közlekedő nemzetközi gyorsvonat marad, a személyvonatokat buszokkal fogják pótolni."
"Egyes vélemények szerint a menetrend szűkítése a vasúti közlekedés visszaszorítását eredményezheti a mellékvonalakon."
Miért, volt más vélemény is? Ami szerint a menetrend szűkítése a vasúti közlekedés térnyerését eredményezheti a mellékvonalakon?
"A helyközi közúti közlekedést érintő kormányzati lépés azonban azt mutatja: a cél a jelentősen visszaesett forgalomhoz igazítani a közszolgálati járatokat, függetlenül attól, hogy vasúton vagy közúton járnak."
Az utolsó mondatban már sikerült beismerniük hogy így lesz és kész.