Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2020.06.03 -1 2 39073

Igen, el tudom képzelni. Másfajta nyomásgyakorlás viszont nem működik, mert most a többségnek kéne kiállnia a kisebbségért. 

Előzmény: haha 1970 (39072)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.03 -3 2 39072

Azért ebbe nem gondoltál bele, a minisztériumban le...arnák viszont hány ezer embernek okoznál ezzel bosszúságot! El tudod képzelni mondjuk megáll 2 órára a közlekedés, ezután mikor lesz újra menetrendszerinti közlekedés!

Előzmény: Fizolti (39071)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.03 -3 4 39071

A tiltakozási hullám komolyabb szinten ott kezdődne, hogy néhány órára leáll az egész vasút - minden fővonallal és elővárosi vonallal együtt. 

Előzmény: shadoe (39064)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.03 0 0 39070

Az esetek nagy részében tudatos rombolás. Egy-két vonal esetében lehet járművet, esetleg mozdonyvezetőt megtakarítani. 

Előzmény: 4MOTION: (39069)
4MOTION: Creative Commons License 2020.06.03 0 2 39069

Sziasztok. Mi értelme van annak hogy most mellékvonalakon pl. 3 pár vonat helyett 1 pár közlekedik? Így is úgy is fent kell tartani a vasútvonalat akkor. Akkor szüntesse meg az egészet már az a 1 pár csak alibiből jár akkor? Ha meg az is jár akkor járhatna 3 is már. Csodálkozom a Pápa-Csorna vasútvonalat most nem bántják pedig egyszer már bezárták.

névtelen Creative Commons License 2020.06.03 0 2 39068

Ja, ez a pesszimistább változat, az, hogy a napi egyetlen hajnali 4-kor induló vonaton nincs utas...

..és ez kb olyan komolyságú, mint amikor anno tizenpár-évesen a Transport Tycoon nevű játékkal úgy akartam felvásárolni a saját cégem, hogy megállítottam az összes vonatot, hogy essen a vállalat értéke és olcsó legyen a saját részvény. A bevétel nulla, a cég zuhant, a terv nem igazán jött be. Ez a járatriktítás is hasonló komolyságú történet..

Előzmény: Szürrealista Vasutas (39067)
Szürrealista Vasutas Creative Commons License 2020.06.03 -1 0 39067

Vagy arra világít rá, hogy a napi 1 vonatot is meg kell szüntetni, esetleg pótlóbusz sem kell.

Előzmény: névtelen (39066)
névtelen Creative Commons License 2020.06.03 0 1 39066

Úgy legyen. Szerencsés esetben ebből jól is ki lehet jönni. A mostani döntés annyira látványosan dilettáns, hogy egy átlagember is könnyen megérti, hogy mi vele a baj, és ha tényleg lesz tiltakozás, akkor van esély, hogy a mostani szemléletet nem lehet újra elsütni, és talán rávilágít arra, hogy a regionális vonalakat is lehet és kell is fejleszteni (ahol érdemes).

Előzmény: shadoe (39064)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.02 0 1 39065

Akkor is magas ívből szarták le, csak hónapokkal később állították vissza, miután fáziskéséssel rájöttek ,hogy nem működik.

Előzmény: shadoe (39064)
shadoe Creative Commons License 2020.06.02 -1 5 39064

Elkezdődött a tiltakozáshullám ezek szerint komolyabb szinten is. Balassagyarmat után Nagyatád is csatkozott. Nagyon helyes. Ugyanazt járjuk végig, mint anno a szegedi IC-k szétbarmolásánál. Hasonló tiltakozáshullámot váltott ki. Mondjuk ez talán még nagyobbat fog szólni. Úgy legyen. 

Előzmény: Abymot (39059)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.02 0 1 39063

A forgalom/biztosítóberendezés rész sem annyira egyszerű, mint amit a cikk mutatni akar. Ettől függetlenül tény, hogy sok a probléma, amivel foglalkozni kellene. 

Előzmény: rm40 (39060)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.02 -1 1 39062

Hurrá jönnek a Pécsi szinkron  Bz vonatok! Ennél jobb kényelmesebb utazást az ember el sem tudna képzelni egy 200 kilométeres útra!

Előzmény: Bz-Ps (39061)
Bz-Ps Creative Commons License 2020.06.02 0 0 39061
rm40 Creative Commons License 2020.06.01 -1 3 39060

Sajnos a járműoldal bemutatásában és a költség-összevetésekben van "némi" csúsztatás...

Előzmény: shadoe (39058)
Abymot Creative Commons License 2020.06.01 0 2 39059
shadoe Creative Commons License 2020.06.01 -2 5 39058

Egy újabb értelmes cikk, ami azt is bizonyítja, a döntéshozók HELYETT megint más valakik gondolkodnak... https://kozlekedesiklub.blog.hu/2020/06/01/regionalis_vonalak_merre_az_elore_ujratoltve

shadoe Creative Commons License 2020.05.29 -2 6 39057

Petíciót indított a Közlekedő Tömeg Egyesület a járatok visszaállítása érdekében. Aki érdekelt vagy fontosnak tartja, itt aláírhatja - csak fél perc az életünkből, ennyit tegyünk meg (már gyűlünk!): 

https://szabad.ahang.hu/petitions/jaratritkitas-helyett-hosszutavu-koncepciot-a-regionalis-kozlekedesben

 

didyman Creative Commons License 2020.05.28 0 3 39056

Nézd a jó oldalát, eljönni sem fog könnyebben. :-) :-((

Előzmény: haha 1970 (39054)
Abymot Creative Commons License 2020.05.28 0 3 39055

Ha egyszer az ostobaság elszabadul, nem tudni, hogy mikor és hol áll meg. Könnyen lehetséges, hogy a következő fél-egy évben további járatok lesznek megszüntetve, kettévágva, adott esetben bézésítve, stb.

Előzmény: haha 1970 (39054)
haha 1970 Creative Commons License 2020.05.28 -1 0 39054

Az a baj hogy a napi négy pár vonatból egy pár alibi vonat sem lesz, Szombathely-Pécs között! Törhetem a fejem anyós hogy megy majd haza!

Előzmény: Abymot (39053)
Abymot Creative Commons License 2020.05.28 0 1 39053

Szerintem ez a döntés a baj. Hogy milyen lesz a konkrét menetrend, vagyis hogy a napi egy pár alibi vonat mikor fog közlekedni, annak ehhez képest nincs jelentősége.

Előzmény: haha 1970 (39052)
haha 1970 Creative Commons License 2020.05.28 -1 1 39052

Az a baj hogy a menetrend hétpecsétes titok még mindig, igaz van még egy hét amikor elindul a "fűnyíró"!

Előzmény: Abymot (39051)
Abymot Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39051
Lovrin Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39050

Azok az "ócska motorvonatok" a mai napig járnak, a körösszegi vonal bezárása nem miattuk volt, kevered az egészet a regiotrans 2014-5 körüli leállításával aminél tényleg a motorkocsik aszbeszttartalmára akarták ráfogni a dolgot, persze korrupciós ügy volt a háttérben.

https://www.maszol.ro/index.php/szajtato/43505-ongyilkos-lett-a-repulon-egy-roman-milliomos

Azokat a még régebbi román motorkocsikat 900-as Malaxának hívják, 30-as évekbeli konstrukció.

https://www.youtube.com/watch?v=tvwGv9JPbp0

Előzmény: Törölt nick (39049)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.28 -1 0 39049

A 127-es román szakaszán tudtommal az is gond volt ,hogy valami ócska motorvonatot vetettek ott be, amire az ottani NKH felhúzta a szemöldökét és közölte, hogy bocs, de ez nem Albánia, ahol ilyen járművel közlekedni lehet. Meg asszem azbeszt ( megbaszta :) szigetelésű is volt, ami már nem megengedett, mert újabban kiderült ,hogy rákkeltő anyag ( ezért bontották le pl. Kossuth téri metrómegálló feletti házat is, azbeszt mentesítés többe került volna mint új épületet építeni). Ott pedig van keresnivaló valóban fővonalon is, sokszor ott is szar a menetrend főleg Erdélyben napi 2-3 vonatpáros menetrend teljesen megszokott nagyobb városokat összekötő vonalon is, ott lehet nyomulni ilyen téren is.

 

Még 10 éve kb. láttam videót olyan román motorkocsiról, amihez képest a Bzmotjaink is űrkompok, de még a szerb Sinok is, és ezzel megy napi 2-3 vonat. Wc annyi, hogy ott egy lyuk a padlón, guggolj fölé.

Előzmény: sosiforda (39040)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.28 0 1 39048

"A RegioJet Szlovákiában közszolgálatási szerződéssel, az államvasút helyett egyetlen olyan jellegű vonalon szolgáltat, mint a mi 142-es Budapest-Lajosmizse vonalunk.

A fővárosból indul, nem villamosított, van benne növekedési potenciál."

 

 

Ez ok, de ők megmutatták, hogy mennyit számít a színvonal növekedése.

 

De, ha már szóba került a szlovákok ők időszakos, de  normál menetrenddel visszaállítottak egy-két mellékvonalat. 

 

http://iho.hu/hir/ujraindul-a-szemelyforgalom-ket-szlovak-mellekvonalon-170307

 

Előzmény: sosiforda (39040)
Lukács55 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39047

Megerősítem!

Előzmény: haha 1970 (39045)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39046

Elképesztő!

Előzmény: haha 1970 (39045)
haha 1970 Creative Commons License 2020.05.28 -1 0 39045

Igen, azt beszélik de csak napi 2 pár vonat lesz! Igaz bennfentesek még itt nem erősítették meg ezt az információt!

Előzmény: geo9889 (39042)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.28 -1 4 39044

Folytatódik az 50-es éveket idéző propaganda:

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/az-uj-menetrend-bevezetese-utan-kevesebb-busz-jar-majd-8166659/

 

"Úgy tudjuk, hogy a vasúti közlekedés előnyének fokozottabb érvényesítése ősszel és a következő években is folytatódik."

 

Magyarra fordítva: készüljetek fel még több vonalbezárásra.

 

"A szaksajtóban az elmúlt napokban vita bontakozott ki a vasúti mellékvonalak járatainak ritkításáról, ideiglenes szüneteltetéséről."

 

Nahát, nem is a minisztériumból jött az ötlet hanem a szaksajtóból?

 

"A RegionalBahn.hu közlése szerint június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat közlekedtetnek majd. Húsz vasútvonalon naponta irányonként mindössze egy, további kilenc esetében pedig két járat fog közlekedni. A csökkentés érinti az Esztergom–Komárom, Székesfehérvár–Sárbogárd, Nagyoroszi–Balassagyarmat, Balassagyarmat–Ipolytarnóc, Vámosgyörk–Gyöngyös szakaszokat is. A Zalaegerszeg–Őrihodos vonalon csak két, megállás nélkül közlekedő nemzetközi gyorsvonat marad, a személyvonatokat buszokkal fogják pótolni."

 

"Egyes vélemények szerint a menetrend szűkítése a vasúti közlekedés visszaszorítását eredményezheti a mellékvonalakon."

 

Miért, volt más vélemény is? Ami szerint a menetrend szűkítése a vasúti közlekedés térnyerését eredményezheti a mellékvonalakon?

 

"A helyközi közúti közlekedést érintő kormányzati lépés azonban azt mutatja: a cél a jelentősen visszaesett forgalomhoz igazítani a közszolgálati járatokat, függetlenül attól, hogy vasúton vagy közúton járnak."

 

Az utolsó mondatban már sikerült beismerniük hogy így lesz és kész.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!