Nem csúsztattam , hanem azt érzékeltettem , hogy amennyiben csak felfűtenél , akkor sem lenne elég az 5 hónap termelése a veszteségek fedezésére .
Részemről befejezve , mert látom nem olvasol odafigyelve és nem számolsz utána . Ma is azt mondom , hogy 1 méteres hőszigetelés esetében volna némi kivehető hőenergiád eltárolva a fűtésszezonra ( október , november ) .
Amennyiben én tévedtem a számításokban , akkor szóljatok ! Előre is köszi !
Szereted a csúsztatást,a kb 1000 kWh-ból már okt,nov,dec-ben is már fel lehet használni,ez már haszon,sehol nem említettem,hogy tavaszig kitart. Az emberek többsége tudja, "az energia nem vész el...",bizonyára a tartály betonfalában,a környező földben lesz,amit folyton veszteségnek veszel,tehát nem 10 fok lesz.Nem szeretek olyanról vitatkozni aminek se én se más nem ismeri pontosan a feltételeit. Ezért írtam,hogy ha időm lesz kipróbálom,korrekt méréseket végzek és később leírom.
Én azért másképpen gondolkodtam minden rendszer megépítése esetében . Hosszú modellezések , számolgatások , alternatívák figyelembevétele . Amit felszereltem , vagy felszereltettem ( klímák ). Minden hozta azt , amit terveztem . A napkolin is csak a kócot kellett teflonzsinórral lecserélnem .
Ha sok a pénzed , akkor csak " ugorj fejest az ismeretlenbe " . :-)
Nekem a gyárin kívül van még 10 cm-es kőgyapot rajta lent a pincében . Soha még nem forrott meg , pedig volt amikor júliusban nem voltunk otthon . Sok függ a vezérlés beállításán , átfolyás mennyiségén . A hőmérséklettől , ami a keringtetést indítja . A felszerelt felület nagyságától , dőlésszögtől , tájolástól .
A bojler jól szigetelt vastag PU van benne, ha hetekig nem vagyok ott, akkor kicsi a hőveszteség, mert nincs fogyasztás, azaz a hő kumulálódik. Majd meglátjuk mi lesz.
Azzal van bekötve, sőt még tettem bele egy "akusztikai elválasztó" közdarabot is. Ez is sokat segített, hogy a csövek ne vigyék el a hangot. Mostmár inkább csak a tartálynak van minimál hangja a korábbiakhoz képest, de teljesen nem 0.
Miért kellene elérnie azt a hőfokot ? Nekem 6nm a napkoli felülete és van 300 literes tároló . Idáig még nem érte el a 95 °C-t a víz hőmérséklete , hogy a vezérlés letiltson .
Vigyázni kell, mert a tipikus szórt 40kg/m3-es habnak nincs nyomószilárdsága és a cellák sem mind zártak, mert a belső hőszigetelésnek ez is jó, de talajban nem. Kici, ócó.
Igen. Van egy 40nm-es padlásterem. Ez a 4. szint, de olyan mint egy lakás, burkolt, csak itt limlom van.
Ide raktam be a bojlert, mert közel van a fenti fürdőszobához. A pincéből fél nap mire feljön a meleg víz, a keringtetés meg csak hő és energiaveszteség. Kikapcsoltam mert zabálta a gázt anno, van hogy hetekig nem vagyok Mo-on. Most a padlásról jön majd le a víz a két fürdőszobába ez 2m, a konyha kapott külön 15l-es bojlert, ami éjszakain van, nagyjából soha nem fogy ki, mosogatógép fűt. A nagy bojler eddig fűtőbetétes volt, mert a szaldó miatt nem számított, a hőszivattyú meg csak 40-45°C-s vizet csinál. Ennél magasabb tárolási hőmérsékletet akarok a bojlerban, a legionella miatt, mivel van hogy hetekig nem fogy belőle a víz. Ez miatt a csőkígyó nem is volt bekötve.
A földszinten lesz a síkkollektor. Csak fél napot éri a nap és függőleges, bevésem a falba és kap egy kőgyapot bélést hátulról, meg valamiféle keretet takarónak. Idén fel kell újítani a házat, 30 éves, 90-es évek technikája+ utólagos berhelés, többet nem akarok vele foglalkozni game overig.
4 szintes a ház.
A propilénglikol 180°C-os hőtűrése, amit a link adott szerintem optimista, keverve is.
Ismerem a a megoldási lehetőségeket, de nálam valahogy nem működik. Több db tartály is lett pl gyártva megfelelő ejtőcsővel, stb. Aztán mégis van hangja. Nem olyan nagy mint eredetileg volt, de van. Azaz javított a dolgon, de teljesen nem oldotta meg.
A miénk is db rendszer, de a csobogásra még nincs megoldásunk. Oka, hogy a tetőtérben van a db tartály, és az adott helyiségben ahol van, még nincs beépítve/belakva. Már leburkoltam jó vastagon, tettem rá szigetelést stb, de a fém - rézcső, szerelvények stb - viszi azért a hangot elég jól.. Bár a fszt.-en nem jelenik meg a hang, a tetőtérben nem sikerült eltüntetnem. Ha be lesz építve teljesen a tetőtér lehet át kel alakítanom túlnyomásosra, majd meglátjuk mennyire lesz zavaró. Nyilván alapvetően csak nappal csobog. Már keresem az akusztikai megoldásokat és lehet, hogy a fogópárok felett ahol van a db tartály - kb 2 méterrel a napkollektor alatt - le fogok zárni kompletten egy részt és csinálok egy "süketdobozt", az talán lehet problémamegoldás majd idővel. Engem különben nem zavar a hangja, de másokat mondjuk napi 8 órában már lehet igen. Sima legkisebb keringető van rajta különben és van rajta tömegáram vezérlés (figyelem a ki belépőt aszerint megy a tömegáram benne).
Induljunk ki abból elméletileg , hogy szeptember végére 80°C-os lesz a vized . Októbertől - februárig írtad a termelést . Legyen 5 x 200 kWh , azaz 1000 kWh . A föld amibe elásod a tárolót az mi ? Homok , agyag , kavicsos , feketeföld , stb . Veszteséged naponta 24,65 kWh ( 10°C-os föld és 80°C a víz , 10cm XPS ) . Száraz homokos föld esetében legyen durván a fele 12 kWh . Októbertől-februárig 151 nap szorozva 12 kWh-val az 1812 kWh csak a hőveszteség . Akkor hány fokos is lesz a víz még az első vételezés előtt február utolsó napján ?
Vagy tévedek , akkor bocsi !
( Méteres hőszigetelés talán lehetne járható út .)
Szerintem már nyáron el lehet kezdeni felfűteni a felesleggel(kb 1000 kWh/hó),a környező földet is valamennyire felmelegíti,kisebb lesz a hőlépcső télire.Ez a tartály eddig is volt használva klíma célra egy hőszivattyúval együtt,a régi villanykazánom is megvan,csak a szigetelés költség.Ki más próbálhatná ki olcsóbban? Most az elektronikát csinálom,ami elkülöníti a felesles termelést.Ha lesz időm és megcsinálom nyáron,újra jelentkezem.
A vezérlés nem engedi felforrni a tároló vizét , mert 95°C-nál letilt és éjjel 75°C-ra visszahűti a tárolót . A fagyálló pedig ha nyomás alatt van , nem forr meg , mert a síkkollektorban a stagnáció esetében sem megy fel a hőmérséklet annyira , hogy megforrjon .