Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1028

A fajlagos költség, amint említettem, mindössze 50 milliárd eltérés az M10 és az M0 nyugat közt. ahol 30 ezer vs százezrek érdeke áll szemben, miközben az M10, nem jut be a városba a bezárt M0 nélkül, hanem áll az ürömi körforgó dugójában. EU támogatottan pedig a drágább utat kell megépíteni a külső forrásból - te viszont a hasznosságot söpröd le és ezt nem csak rád mondom kontraként.

 

Mitől lenne Óbuda kiragadott a Graphisoft parkjával és az átjárással Újpest felé? - a 2x2 sáv nem a zsámbéki medencének kell, hanem a várható forgalom számának.

 

A nagyon nem mestertervben egyet értek, az M100 az Esztergomi turizmus és a Dorogi ipari fejlődés útja, teljesen más funkcióval, mint a fővárosi elkerülő M0 szakaszok, amik mind megépítendők.

 

Mivel a TEN-T magterületnek van csak forrása 2030-ig, ma azon kellene vitázni, hogy a szinte egyszerre építendő, régen szükséges utak az M10-el is akkor koncesszióból, vagy hitelből(akár unión kívül) esetleg kötvénykibocsátásból finanszírozandók.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1026)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.31 0 1 1027

Nekem a Zsámbék-Óbuda viszonylat erősen kiragadottnak tűnik.

 

Bennem felmerül a kérdés, hogy épp a zsámbéki medence kapcsán egy szűk csoport kedvéért fajlagosan jó drága 2x2 sáv autóút alagút készül hosszan, amiből jóval több és akár hasznosabb autóút készülhetne, miközben persze az M0NY egyáltalán szükségessége pillanatra sem kérdéses számomra, csak a 2x2 autótút minőséget kérdőjelezem meg.

Amiben egyetértek, az M100 kapcsán nem értem, miért ez a rohamtempó, miközben másutt tötymörgés megy.

 

Amit hiányolok: a teljes Herceghalomtól és Tinnyétől Budapestig háromszögben a rendszerszintű gondolkodást. Nem teljesen szeparáltan nézni az M100-at, az M10-et, a 1133-at, az M0Nyugatot de még az M0Északot is, darabonként, hanem egy összehangolt mesterterv részeként. A mestertervet nem látom.

Matematikusként: a problémától függően a lokális optimumok és a mohó algoritmus sokszor nem találja meg a globális optimumot, és van rá esély, hogy messze elmarad tőle.

Előzmény: . kata31 (1025)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1026

Te is tudod, hogy nem plusz vagy mínusz egy képviselőn múlt eddig se a dolog.

 

A fajlagos költségeken felül (amit furcsa mód le akarsz söpörni az asztalról az összehasonlítás kapcsán), szakmailag önmagában az is nagy kihívás az M0NY esetében megtalálni akárcsak egy elfogadható nyomvonalat is, lehajtókkal együtt, aminek van esélye átmenni az engedélyezési eljáráson.

Előzmény: . kata31 (1024)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1025

Annak meg nincs realitása, hogy százezrek közlekedési érdekét egy 30 ezres térség miatt kevesebb EU forrást lehívni tudva akarná bárki is favorizálni.

 

Egom turizmusa és ipari övezetei, Doroggal együtt megkapják az M100-at. Piliscsaba is a túlvégén fel tud menni rá a 1133-on és ez Jászfalunak is közel van, Vörösvárnak meg ott az M0 felhajtója, ahol ma is bejár a Fővárosba. - Csév meg szinte Kesztölc, vonattal is be járhat az egész vonal Pestre..is!

 

A zsámbéki medencében viszont nincs vonat csak a szélén, miközben erősödik a kapcsolata Óbudával. Az M0 nyugat ott elengedhetetlen. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (1023)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1024

A módosítást az EU a 2023.dec 31.-es határidő után fogja elfogadni. Ismerve a tempót, a vitákkal 2025-re lenne csak jóváhagyva, Akkor már kész az M100 fontos szakasza és arra nem fognak Eu támogatást adni utólag.

 

Viszont Vitályos letette a voksot az M0 városközeli bezárása mellett, aki mától bent ül a Parlementben. Az egész bezáratlan M0-nek lesz végre képviselője, mivel az északi szektor hiányzó szakaszán él és ott is tudják, hogy az M0 nyugatra van szükségük a déli városrészek eléréséhez, ha nem a rakpart az egyetlen opciójuk.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1023)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.30 0 0 1023

De amennyire értem, ez még bő évig módosítható elvileg, tehát a gondolatkísérlet erejéig összehasonlításak lehet értelme.

Előzmény: . kata31 (1022)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1022

A vs. azért irreleváns bármivel az M0 nyugatra nézve, mert az EU fizeti, míg a vs. magánügy gyakorlatilag.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1018)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1021

ez vicc?, megmutassam hol mennek a kamionok az M3-tól a Károly Róbert-Bécsi -102 vonalon? 

Előzmény: ÁsítóSárkány (1018)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1020

--gondolom amit a kolesz előtti 30-as tábláról.

 

Talán nem kellett volna az M0 nyugat hamis elmaradásával kampányolni és aláírást gyűjteni. ..sőt elfojtani azokat akik szóltak, hogy a térképi melléklet helyett ott a 4/1 melléket és a 14§ ami előírja a nyugati szakasz megtervezését a 2018. évi CXXXIX. törvényben.(akármi minden figyelembevételével, ami a megtervezést ne akadályozhatja, csak megoldási kényszer műszaki esetekre)

Előzmény: ÁsítóSárkány (1019)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1019

Pilisvörösvár, Piliscsaba helyében én most kezdeném megkérdezni a lakosságot, mit gondol egy településszintű 30-as korlátról az átadás utánra...

Előzmény: . kata31 (1012)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1018

amúgy azért nem érdemes beszámolni az M0É-n túli M10 szakaszokat, mert

- tranzit, TEN-T szempontjából lényegtelenek

- lényegében budapesti városi szakasznak, bevezetőnek tekintendőek

- a fentiek miatt bármiféle M0NY vs. M10+[M]1133+M100 összehasonlítás szempontjából irrelevánsak

Előzmény: . kata31 (1015)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1017

Nem vág mellbe, csak éppen kissé hirtelennek tűnik a döntés, társadalmi egyeztetés nélkül.

Előzmény: . kata31 (1015)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.28 -1 0 1016

M10+M100+M1133 nélkül egyetértek.

Előzmény: . kata31 (1014)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1015

Nem értelmezhető, miért nem számítsuk be az m10 szakaszait, amik az M0 északon túl vannak? - minek 4 km M10 egyáltalán a solymári katonai temető körforgalma és az ürömi körforgó közt?

 

Én megértem, hogy mellbe vág a hír, hogy éppen az M100 elkezdése miatt lesz M0 nyugat - vagy 289 milliárd EU forrásról mond le a kormány, ha elhagyná. - na de ennyire?

Előzmény: ÁsítóSárkány (1004)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1014

Igazad van. 54 ezer egység jármú szerepelt az Egomi Fórum anyagában, életveszélyes lenne az M0 nyugat csökkentett tartalmú alagúttal.

Előzmény: hegyaljai4 (1006)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1013
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1012

Kibogoztam, a teljes M100 a téma az érdekes szakasz 2024 végére kell elkészüljön, ha lesz jelentkező.

 

Az EKR-ben van mindkét M100 szakasz fent.. 44 és 84 hónap a megépítésre: Itt menthető a doksi: https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR000883092021/reszletek

. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1011

2 db lehajtóról van szó, elérik a települési utakon a következőket a két irányba.

 

Inkább térjünk vissza az M100-ra. 84 hónapos tenderről van szó, miközben a TEN-T cserére a határidő 2023-dec. 31. A többi szakaszát meg éppen lesztórnózta ez májusban:

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1078700992662001&set=p.1078700992662001&type=3

 

Hogy lenne ez a csere még megoldható, M0 tervekkel és M100 tervekkel leadottan Brüsszelnek 2023.dec.31.-ig szerinted?

Előzmény: ÁsítóSárkány (1005)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1010

A föld alatt..M0 nyugat.. ISMÉT!

Előzmény: ÁsítóSárkány (1007)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1009

A tranzit szerep itt elenyésző, csak a TEN-T finanszírozottsághoz kell. A 10 es úton ma 23 ezer egységből 1290 mindössze.

Előzmény: hegyaljai4 (1008)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.08.27 0 1 1008

A tranzitot lehet korlátozni adminisztratív eszközökkel, tiltással, emelt útdíjjal, de egy "TESCO gazdaságosan" megépített út semmire se jó. Majd X év múlva aranyárba kell bővíteni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1007)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1007

Szerény véleményem szerint, ha úgy csinálják, az odavonzza azt a tranzitot is, aminek semmi keresnivalója nincs a budai hegyekben.

Már most Budakeszin érdemes körülnézni, pedig az menetidőben sehol nincs az M0Ny-hoz képest.

Előzmény: hegyaljai4 (1006)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.08.27 0 1 1006

Súlyos hiba leírni ilyet, hogy "szűkített kivitelű M0Ny". Még erre fognak hivatkozni, hogy igény van rá. Ha megcsinálják az M0Ny-ot, akkor egyszerre, tényleges autóúti követelmények szerint.

Előzmény: ÁsítóSárkány (995)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1005

Hozzáteszem, a megtérülésre aligha vannak külön számok az agglomerációs és a tehertranzit forgalom mentén kettéválasztva.

Nem az M0NY ellen vagyok, arra az agglomerációs forgalomnak szüksége van, csak az M0 TEN-T és tehertranzit szerepe ellen.

 

Amúgy a lehajtók körüli tiltakozást a magam részéről a nyomvonalak elleni tiltakozásnak látom, nem a lehajtó ténye elleninek az esetek jó részében.

Előzmény: . kata31 (1000)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 -1 0 1004

Arra utaltam -- és erről még nem volt sok szó -- hogy ugyan az M0NY rövidebb, de elég sok az alagút benne, a Natura2000 pedig alighanem tovább növeli az alagút költségeit -- ezért elsőre egyáltalán nem tűnik triviálisnak, mi az olcsóbb-drágább.
(Ne számítsuk be az összehasonlításba az M10-es és M100-as leendő 1133-as nyomvonalon túli szakaszait, és az M10 M0É-n túli szakaszait...)

 

Előzmény: . kata31 (1003)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1003

Alagút vagy védett terület, mert a föld alatt nincs NATURA 2000? - ez a kör nekem már unalmas..

 

Barlangvédelmet nem érint a régi nyomvonal sem, csak a lihegők szerint, de van rá térkép.

 

Itt nem kis eltérésről van szó.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1002)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1002

1. Az M0-ban van bőven alagút, meglehetősen védett területeken, szóval ez így elemzés és számon nélkül szerény véleményem szerint sovány.

2. kis eltérés a megtérülésben bőven elviselhető természetédelmi célok érdekében.

Előzmény: . kata31 (1000)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1001

Az M10 nem pénzkidobás, a 10-es út mentén is van rendesen agglomerációs forgalom is.

Előzmény: . kata31 (998)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1000

Van egy aspektus amiről nem esik szó. Dorog Esztergom a gazdasági fellendüléséhez megkapta az M10-at.

 

Pilisvörösvárnak viszont ott az M0 a város szélénél, de az észak déli kapcsolatra a főváros gazdaságának és a határos településeknek is szüksége van, Szentendre környékétől Budakesziig..

 

Az a fránya megtérülés, a hatékonyság is az M0 nyugat mellett szólnak.

Előzmény: ÁsítóSárkány (995)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 999

Most veszem észre...pont a nem várt szakasz:

A teljesítés helye
NUTS-kód: HU212 Komárom-Esztergom
A teljesítés fő helyszíne:
Magyarország, M100 gyorsforgalmi út, Únyi csomópont - Esztergom közötti szakaszán és a Kesztölci mérnökségi telepen

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!