Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Elfogadom a velemenyedet az en velemenyemrol es a felhaborodasodat meg is ertem, foleg a bemutatkozasodat olvasva.
Amint irtam ez a szemelyes velemenyem, szemelyes tapasztalat alapjan. Es ez egy velemeny kell legyen a sok kozul.
Ha tudtok jo szivvel ajanlani magyar kepzest, iskolat a kedves holgynek akkor tegyetek meg. Nekem ha az otthoni kepzes jut eszembe akkor gomboc van a torkomban, mint mikor altalanos iskolaban feleltem. De ez nem jelenti azt hogy nincs rendes iskola, lehet hogy csak pont rossz helyre kerultem...tobbszor is :D Az is egy opcio hogy retardalt vagyok es nyugaton jobban toleraljak a magam fajta idiotakat a sok penzert amit kifizet az ember.
Kivanom a magyar pilota kepzesnek hogy tudja ugyan azt nyujtani fele penzert, amit egy nyugati iskola nyujt.
Ez nem igazán a veszélyes törökökről szól. Úgy látom magaddal vitted Angliába a magyarosch általánosítás rossz szokását. Ezáltal probléma még nem oldódott meg, csak gyarapodik a "beszólás" által.
Ahogy latom Trog_Air se ragozta hogyan szerezte a rossz tapasztalatot, mitol az a velemenye ami.
Nyir1-hez semmi koze a rossz tapasztalataimnak. Viszont ok is egy legterben repulnek olyan emberekkel akikkel nem tudnak komunikalni. Igy ez a rossz tapasztalat orszagos.
Tiszteletben tartva a véleményedet amelyek ahogy mondtad a személyes tapasztalataidon alapul, kérlek pontosítsd hol szerezted ezeket.
Tökös gyerek - ha már névtelen - legalább megnevezi, hogy szerezte a negatív tapasztalatait, és nem mocskolja be az összes magyar képzőszervezetet a Nyíregyi Fősulitól a "Szárnyalj Fennen" BT-ig.
Felejtsd el a magyar pilota kepzest. Meg azt is hogy gondoltal ra.
Hulladek gepek, penzehes cegek, kisebbsegi komlexusban szenvedo oktatok. Orat gyujto vagy ppl kepzest csinalo torok/roman pilotak a levegobe, akik se magyarul se angolul nem beszelnek.
Ezzel jellemeznem az otthoni helyzetet. Ez a sajat velemenyem. Magyar mentalitas amit a masik forumon tapasztalhattal :D
Hanyingerem van, ha az otthoni PPL kepzesemre gondolok.
Holnap, december 6-án 10 órakor kezdődik a Nyílt nap a Nyíregyházi Egyetemen. A szakok bemutatására 1/4 12-kor kerül sor, ahol a hivatásos repülőgép-vezető képzés sajátosságait, körülményeit mutatjuk be. Minden érdeklődőt szeretettel várunk.
Utaltál már korábban is a BME-s rémhírre, ahogy most is.. Én a BME-n tanulok jelenleg BSc-n, de tervben van valamelyik szakirányú továbbképzés. Megosztanád légyszi velem, ami a képzéssel vagy a képzésvezetővel kapcsolatban keringett, ha itt nem, akkor privátban: tmarci03 / gmail. Nem az alapján fogok ítélni, csak a szélesebb látókör végett. Köszönöm!
Olvastam a masik topicban a hozzaszolasodat, es akkor inkabb itt reagalnek, mert nem akarom a masikat teleszemetelni.
Otthon en azert eleg keves helyet tudok jo szivvel ajanlani, mivel a magyar hatosag sorra bukik meg az EASA auditokon. (Pontosabban cegek buktaznak, de ilyenkor a magyar hatosagot vizsgaljak igazan). Szoval meg ki tudja, meddig lesz meg "jo vilag". Azt sajnos nem tudom mondani, hogy x vagy y ceg nagyon profi, mert mindenhonnan hallani csunya dolgokat,es tenyleg lutri, hogy az EASA mikor veri le a falrol az adott ceg engedelyet. :D Szoval azt tenyleg nem mondanam, hogy menj x vagy y helyre, es akkor jo lesz, 3 hettel kesobb meg a beperkalt sokmillio forint utan futhatsz, mert hipp-hopp nincs engedely... :D Kulfoldon nem jo? Szlovakiaban/Ausztriaban lehet, hogy jobban jossz ki az egeszbol. Egyik baratom Wiener Neustadtban csinalta minden szakszojat (pedig Magyarorszagon lakik), osszessegeben nem jott ki nagyon sokkal dragabban. Magyarorszagon egyetlen elonyos dolog van, az ar. De egybol beugrik, hogy "olcso husnak hig a leve"... es valoban.
Viszont. Ha tenyleg tudast akarsz, es nem csak papirt, a vitorlazas az nagyon ajanlott. Olyan skilleket ad, aminek kesobb nagyon nagy hasznat fogja venni. Ez kb. ugy az egyedulrepulesig terjedo szakasz, utana lehet szepen atnyergelni motorosra. Nagy tavokat repulni, meg hosszuszarnyu tipusokat megrepulni, aranykoszoru, meg mittudomenmi az raer majd akkor, ha az embernek penze lesz, meg olyan munkahelye, ami szabadidovel is jar. (Pl. egy legitarsasag :) )
Ha nagygepes akar lenni, akkor van par lehetoseg, pl. Nyir1 vagy a BME (bar ott ovatos lennek, mert hallani remtorteneteket...) Nyir1 azert jo, mert korabban osszehaverkodtak a MartinAir iskolajaval, es "kicsit" felturboztak a kepzesuket, szoval azt hallani, hogy mar kicsit "nyugatiasabb", kulturaltabb a kepzes. (Na mondjuk az o engedelyuket szerintem nem fogjak egyhamar leverni, viszont ennek meg is van az ara... az orszag vegeben. :) ) De egyebkent, ha palyavalasztas elott van a lanyod, akkor erdemes Nyir1el megprobalkozni.
Otthon talan ezt tudom. Tuti receptet nem tudok mondani, mert nincs tuti recept. (Tudom, valaki konyvben is arulja... de nincs.) Mindenkinek maganak kell megtalalnia az osvenyt (kinek rovidebb, kinek hosszabb). Es ha tenyleg belefer az a kis plusz, akkor inkabb ajanlom valamelyik kinti iskolat. Repultem par kinti entitasnal (eleg sok helyen Europaban), eg es fold az otthoni allapotokhoz kepest. Sajnos.
A helyzet az hogy a lanyom ugy dontott hogy pilota akar lenni ( leany koromban meg en is vitorlaztam egy masik galaxisban ) Viszont a mai pilotakepzest annak rendszeret nem ismerem.
A cel hogy kereskedelmi pilota legyen Boeing AIRBUS gepeken.
Szeretnem megkerdezni hogy ennek mi a legjobb modja?
Hol vannak ilyen kepzesek?
Melyik iskolakat cegeket erdemes valasztani illetve elkerulni ?
Milyen koltsegekkel jar ez az egesz nagysagrendileg ?
Illetve barmi amit hasznosnak gondoltok egy ijfu "pilotacsajszi" almanak megvalositasahoz.
Figyelem! Megjött az indítási engedély, ezért két héten belül megjelentetjük az egyetem honlapján a Légiközlekedési-hajózó szakmérnöki szakirányú továbbképzésre jelentkezés feltételeit.
Ha elvégzed ezt a képzést, egy típusjogosítás (A320, B737 és társai) elvégzése után repülhetsz légitársaságnál elsőtiszti beosztásban. A típusjogosítást általában az a légitársaság biztosítja, ahová felvesznek. A jelenlegi helyzetben jó eséllyel, viszonylag hamar el lehet helyezkedni - a pilótahiány jelenleg olyan mértékű, amilyennel 12 éves pályafutásom alatt még nem találkoztam, és ez a helyzet még évekig így is marad valószínűleg, látva a légitársaságok növekedését.
Második kérdésedről annyit, hogy ismerek jóval 2 méter feletti pilótát, illetve olyat is, akiről nehezen tudom elképzelni hogy egy vészkiürítés esetén könnyedén kimászik kötélen az oldalablakon... :))
A BME - Légiforgalmi pilóta programjával kapcsolatban lenne pár - számomra tisztázatlan - kérdésem:
A képzés adta felkészítéssel a pályakezdő milyen esélyekkel és milyen pozíciókért indulhat nagygépes cégeknél? Illetve a pilótaságig milyen további minősítések és tapasztalatok szükségesek?
Korábban már láttam linkelve a képzést, de az egyszerűség kedvéért bemásoltam az idevágó részeket, elnézést azoktól akiket zavar az emiatt hosszú levél.
A képzés adta szakképzettségek (Aviation Engineer (műszaki előképzettséggel)Szakmérnök + CPL + ME-IR + MCC + FI + ATPL elmélet)
Illetve: BENEFITS
Upon finishing the course, the graduates will attain the following qualifications / diplomas:
- Hungarian EASA Commercial pilot license (CPL)
o ATPL Theory
o 260 hours total time
171 hours on single engine piston aircraft
29 hours on multi engine piston aircraft
60 hours on FNTP II simulator
o ICAO English proficiency level 4+
o Multi Crew Co-operation Course Certificate
o Jet Orientation Course Certificate
o Flight Instructor
- Diploma with „Aviation Engineer” or „Aviation Specialist” degree
A másik kérdésem a fizikai adottságokkal kapcsolatos, de erről nem találtam semmilyen információt:
2m-es magasság kizáró-e a polgári repülésben? Csak minimum magasságról találtam információt.
Nem mi voltunk, a mi Senesca-k meg van, egyben. ;)
Amennyit hallottam a kollégától Jakabon, aki pont akkor iskolakörözött: bitang oldalszélben próbált leszállni és nem sikerült. Előtte már többen átstartoltak. Befordította a szél, rögtön a küszöbön meg is állt keresztbe. Hogy ez a szél miatt, vagy egy defekt, vagy durván lépett be, azt nem tudom.
Na mindegy. Nekem semmi bajom az egesszel, mindenki ugy, abbol, es azokbol el meg, amibol tud. :)
Mindenesetre a terdblokkomban mar nemcsak a terkepek meg az intercept procedure-k vannak meg (ugye az uj OPS szerint mar a fedelzeten kell lennie ennek is, es inkabb viszem magammal, mint hogy egy ramp checken keresni kelljen a gep papirjai kozott...), hanem nehany hasznos torok kifejezes. Pl.
- Kardesim, burada duru / tesokam, allj mar meg
- Kardesim, siktir git / tesokam, b...meg
(Es igy tovabb. Fordulj balra/jobbra, ne emelkedj mar b...meg, stb. )
Apropo, tudja valaki, hogy tegnapelott mi tortent Lachazan? ;) A ti Senecatok megvan? ;) Marmint darabra.
Szia! Az az email nem a képzésről szól, hanem egy személyről. A képzést ne az alapján ítéld meg, hanem inkább érdeklődj olyanoktól, akik részt vesznek benne. Van már két évfolyam....
Igen, csak az maradt. Épp azért szeretném látni az e-mailt, kíváncsi vagyok mit tartalmaz, mivel kell szembenézni, mennyire súlyos dolgokról van szó benne...
Sajnos elmúltam 30, így 3,5 évet már nem szeretnék eltölteni egyetemen, amiből kettő nem is szigorúan repülésről szól. A diplomám pedig sajnos nem mérnöki, így a posztgraduálisra sem tudok jelentkezni. Pedig Nyíregyháza minden tekintetben jobb lenne nekem. Ha mást nem is nézek, fél órára lakok a reptértől. Ha esetleg lesz valami megoldás erre a 2019-es évfolyamig, akkor én leszek a legboldogabb.
Nyíregyházán a 7 féléves Hivatásos repülőgép-vezető alapszakon ATPL integrált képzés formájában elsajátítható a repülőgép vezetése és ehhez a felvételkor nem kell felsőfokú végzettség, hanem csak érettségi. A jövő évben szeptemberben kezdődő képzésre 2018.02.15 a jelentkezési határidő.
A felsőfokú végzettséghez kötött 3 féléves szakmérnöki képzés 2018 január végén indul, ez is ATPL integrált képzést tartalmaz. A BME hasonló 4 féléves képzést folytat, náluk nincs érettségire épülő alapképzés.
Még nem vagyok benne a vérkeringésben, így biztosan nem. Viszont mivel Nyíregyháza mérnöki diploma híján valószínűleg kiesik, így csak a BME maradt, mint opció. Ezért szeretném tudni, hogy mi a helyzet, mire kell számítanom... ojkacsa@hotmail.com, nagyon megköszönném!
2017.12.06-án lesz a Nyíregyházi Egyetemen a nyílt nap. Minden érdeklődőt szeretettel várunk, aki a hivatásos repülőgép vezető pályát kívánja választani. A képzéssel kapcsolatos minden kérdésre válaszolunk.
csak megosztanek egy erdekes videot, Mentour 360 beszelget Andy O'Sheaval (Ryanair head of training) a cadetokrol. Kicsit zajos, mivel a hatterben megy a szimulator, de lehet erteni, sot van hozza felirat is...
Mar valaki irta hamarabb ezt a befizetsz €5000-t, alairsz 6 evet es akkor a ceg megfinanszirozza a TR-et, amit majd kesobb levon a fizudbol.
Viszont mar nem is elofeltetel a JOT/MCC, sot az jobban szeretik ha a sajat modjuk szerint oktatjak. Ezert is van benne ebben a csomagban ez a ket vizsga is.
Ha megvan az elvart oraszamod + CPL + ME/IR es mind a 14 ATPL vizsga, akkor jelentkezhetsz.
Ebben az €5000-s csomagban tehat benne van JOT, MCC, TR, base training, line training, es munka.
nem csodalkozom, majd 400 gepes flotta, jon meg 200 uj gep (aminek a 40%-a a flotta ujjitasra megy)
Helo! Miert fontos az hogy Wizz vagy Ryanair pilotak oktatnak? Egy kepzes lehet attol kivalo, hogy nem egy 25 eve kapitany magyarazza el neked a repulesmeteorologiat, vagy eppen a legijogot, vagy eppen segit az alapveto manualis keszsegek elsajatitasaban. (Ami egyebkent szinten fontos ahhoz, hogy az ido elotti megdoglest elkeruld.) Nekem nem csikos egyenruhas kapitanyok jutottak oktatonak anno. Megis amit kaptam toluk, azert orokke halas leszek, mert kokemenyen "bevasaltak" rajtam mindent, es kesobb nagy hasznat vettem.
Az egeszrol meg annyit, hogy mindenre van pro/kontra. Nezz vegig mindent, es donts. Ez az egesz szakmara igaz, ami X-nek jo, az nem biztos, hogy Y-nak is. Ezert is fut a hatamon a hideg, amikor valaki a nyolcmilliomodik tuti modszert probalja eladni neked, hogy legyel pilota. (Valaki meg konyvkent is arulja.. :D ) Van szaz es szaz ut, lehet, hogy neked a 101. jon be.
Maganvelemeny: a nyir1i kepzesrol es a kepzesvezetorol sokmindent el lehet mondani (nekem amugy semmi bajom nem volt vele), de roluk legalabb nem keringett a szakmaban egy erdekes korlevel tavaly szeptemberben...