Tower: Cessna N1234, be advised wake turbulence - UA 737. [pause]
Cessna: San Jose tower be advised the Cessna is ahead of the 737.
[longer pause]
Tower: UA 737, be advised wake turbulence Cessna 172.
Someone: Giggles and laughter in background.
I was taxiing out to the active in a 172 and I had just dialed up tower and checked the approach which was clear. The weather was 15+ vis and no ceiling. I was just about to call tower for clearance when I heard this.
ABC: London tower this is alpha bravo charlie on short final 33.
TWR: Alpha bravo charlie, negative visual contact pull up go around.
I took a good hard look for the a/c and saw nothing so I called tower and got cleared to go. I heard 2 more renditions of the "On short final" and "Pull up go around" act. On the fourth try the pilot got a bit frustrated about the wave off. It went like this.
TWR: Negative visual contact pull up and go around.
ABC: Well look out you window, I'm right bloody in front of you!
Tower came back very cool and collected.
TWR: Alpha bravo charlie look down into the centre of the runway pattern. Do you see a big white radar dome?
ABC: err....negative dome tower.
TWR: That's because you're not over London. You're over Waterloo-Wellington 50 miles north-east of my position. Waterloo-Wellington tower frequency is 125.00. I think they would like to talk to you.
A true story from my Scottish days when a C152 pilot was asked to report his height prior to clearance to enter the zone, replied: "Flight Level Three Thousand, Seven Hundred", upon which the Controller very smartly replied, "Roger, prepare to fire retro-rockets and re-enter the atmosphere!"
Overheard by a guy giving rides: "Sorry about the rough landing, but I'm practicing for a job at SAS. Next time I'll try to loose your luggage."
An airplane will kill you quickly...a woman takes her time.
Airplanes like to do it inverted.
Airplanes can be turned on by a flick of a switch.
An airplane's thrust to weight ratio is higher.
An airplane does not get mad if you "touch and go".
An airplane does not object to a pre-flight inspection.
Airplanes come with manuals.
Airplanes have strict weight and balance limits.
You can fly an airplane any time of the month.
Airplanes don't come with in-laws.
Airplanes don't whine unless something is really wrong.
Airplanes don't care about how many other airplanes you have flown.
When flying, you and your airplane both arrive at the same time.
Airplanes don't mind if you look at other airplanes, or if you buy
airplane magazines.
It's OK to use tiedowns on your airplane.
The only stores airplanes know about are the ones carried under the
wings.
Airplanes like it when you make non-precision approaches.
Repülőgép, mindenki alszik, sötét van.
Egy férfi és egy nő suttog.
Férfi: Jaj, gyere gyorsan, nem bírom tovább.
Nő: De egy csomó ember van itt körülöttünk!
Férfi: Nem baj, menjünk hátra a mellékhelyiségbe!
[Halk, lopakodó léptek, ajtócsukódás]
Nő: Ülj le gyorsan. Az óvszer megvan?
Férfi: Igen.
[Halk nyikorgás]
Férfi: Megvan. Á, egy kis parfüm! Te tényleg mindenre gondolsz!
[Mély szippantás]
Ekkor megszólal a hangosbemondó:
Kapitány: Hölgyem és uram, a hátsó toalettben!
Tudjuk, mit csinálnak, és ezúton hívom fel a figyelmüket, hogy légitársaságunk előírásai szerint ez illegális! Megkérem önöket, vegyék le a gumióvszert a füstérzékelőről, fejezzék be a dohányzást, és fáradjanak a helyükre!
Felhozom egy kicsit a topicot. (Az alábbi idézet David Frost Ballépések könyve című gyűjteményéből való.)
Repülni kell!
Lehet valami a repülőgép-tervekben, mert a politikusok úgy harapnak rájuk, mint a hal a szép kövér csalikukacra. No persze általában az adófizető állampolgár az, aki az éles anyagi horgon találja magát ficánkolni, mint például a billió fontos Concorde-ügyben, amit még e válogatás egyik szerzője is kénytelen elismerni, mint nagyságrendekkel nagyobb, felelőtlenül jólelkű kormánytámogatást személyes utazásai érdekében. 1930-ban a cardingtoni Lord Thomson volt a Légügyi Miniszter, és vágyálmai netovábbját a brit léghajó, az R101 volt. Annyira, hogy elhatározta, a hajó első úti célja India lesz, holott a nagy masina kísérletei még korántsem zárultak le, és nem volt még neki légi bizonyítványa. "Az R101 olyan biztonságos, mint egy ház", jelentette ki magabiztosan a fedélzetre szálltában. Szomorú, de elhamarkodott volt a miniszter vélekedése: ő is a negyvennyolc áldozat között volt, mikor másnap, borongós hajnalban a hatalmas léghajó Beauvois közelében hegynek ütközött. Hogy a II. világháború után elkerüljék az előzőhöz hasonló botlást, az Attlee kormány, Lord Brabazon vezetésével bizottságot állított fel, hogy az döntse el, milyen, a jövőre nézvést is kielégítő repülőt építsen a brit ipar. Hivatalos testülethez mérten is megkülönböztetett figyelemre méltó rekordot hozott össze a bizottság. Hosszú és megfontolt tárgyalások után abban maradtak, legalább olyan nagy gépet kell építeni, ami elér a Brit Birodalom (mely birodalomban köztudottan soha nem nyugodott le a nap) legtávolabbi pontjaiba is. És olyan lassú is legyen, hogy a világ távoli pontjain lévő primitív leszállópályákra is gond nélkül landolhasson. Az eredmény a világtörténelem legnagyobb repülő fehér elefántja lett. Brabazonnak keresztelték el. A dugattyús motorral működő Brabazon olyan lassú volt, hogy maximális sebessége nem haladta meg egy harmincas évekbeli kétfedelűét, és olyan nagyra sikeredett, hogy vázszerkezete saját súlya alatt összeroppant. Sőt mi több, a sugárhajtómű – brit találmány – megjelenése az egész vircsaftot elavulttá tette, mielőtt az elkészült volna. Mikor a Brabazont a hulladéktelepre dobták, a költsége 12,5 millió fontnál tartott. Többe nem került.
Tekintettel a Brabazon bizottság dicső hagyományaira, 1957-ben a brit védelmi miniszter, Duncan Sandys megjelentette főosztályának forradalmi Fehér Lapok kiadványát, mely hivatott volt eldönteni a brit hadsereg perspektíváját. Az elkövetkezendő években, ecsetelte bizakodóan a dokumentum, szükségtelenné válik az ember irányította repülő, és minden elvégezendő feladatot irányított rakéták látnak el, egyúttal ezek a jövő fegyverei is. Ennek az örömére nagyszámú repülőgéptervet sutbavágtak, és minden pénzt, energiát az olyan rakétákra koncentráltak, mint a Blue Streak. Mr. Sandys jóslata meglehetősen korainak bizonyult. A következő két évtizedben a Királyi Légierő több billió fontot fordított az ember vezette gépekre, amelyek többsége szükségképpen amerikai volt, lévén a brit megfelelőket annak idején megfontoltan elvetették. Az utódkormányok kellemetlen feladata volt a nagy garral beindult rakétatervezések leállítása. Kár érte, hiszen annyira bíztak a Fehér Lapokban.
No nemcsak a brit meg amerikai politikusok szenvednek a drága repülő szerkezetekbe való végzetes belebolondulás betegségében. 1956-ban eldőlt, újra felszerelik a nyugatnémet Luftwaffét, ami "teljesen korszerűtlen" volt. Védelmi miniszterként Franz Josef Straussra hárult a gép kiválasztásának feladata. Tekintve, hogy a fő követelmény egy alacsonyan szálló, földi célokra specializált gép volt, talán több mint furcsa, hogy Strauss választása a Lockheed Corporation F104 Starfighterére esett, amit direkt nagy repülési magasságú elfogó vadászgépnek terveztek. De a Lockheed megígérte a németeknek, néhány tollvonással áttervezik a gépet vadászbombázónak (mi az nekik), és így minden klappol. A repülő ára, amint abban megegyeztek, költségek plusz nyolc százalék, mindössze 400.000 dollár gépenként. Más dolog az, hogy miután elkészült, a németeknek minden egyes F104G 1,6 millió dollárba került. Oda se neki, kicsire nem nézünk. Az ár nem volt fontos. Ami talán a derék germánokat érzékenyen érintette, az nem más, mint hogy az áttervezés egy olyan repülőt szült, ami túlsúlyos és instabil volt és különös hajlama volt kis magasságokban és figyelmeztetés nélkül dugóhúzóba menni. A Luftwaffe pilótái – nem minden ok nélkül – hamar félni kezdtek a repülőtől, amit, ahogy az elveszett gépek és pilóták száma nőtt, elkereszteltek "özvegycsinálónak" meg "repülő koporsónak". Jó mi? 1980. október 15-én a 195-ik német Starfighter zuhant le egy Köln közelében levő erdőbe. A legfrissebb Luftwaffe-vicc így szólt: "Hogy tehetsz szert egy Starfighterre?" "Végy egy darab földet, és várjál." És még mondja valaki, hogy a németeknek nincs humoruk.
Na akkor irány a havas lejtő, aztán sielésből visszatérve sok-sok vicces történetet kérünk! lborli topictársunk, meg megérdemel egy ejnye-bejnyét, mert igen régen köpött aranyat! :-)))
Torony: Ön most egy Airbus 320 vagy 340?
Pilóta: Egy 340 természetesen!
Torony: Akkor ebben az esetben lenne szíves a start előtt a másik két hajtóművét is bekapcsolni?
laci
tamás
lborli
Lawnmover
Lexes
Felállni!..... Kijönni....Jobb kéz előre! Újjak fölfelé!
Vonalzóval rááá Tuccccc!!!!
Most megkaptátok :o)
Ez nem veszekedős, EZ VICC topik :o)
Ha mar szoba hoztad, legalabb lehettel volna tisztaban a reszletekkel (barmennyire is OFF ez itt, mint mondtad; hulyesegeket irni ebbe a topikba is felesleges). Szoval magyarul Kurszk, nem Kursk, es nem Kurks; nem "a norveg partoknal" sullyedt el; es helyesen nem Oroszok, hanem oroszok.
Mondanám, hogy az Oroszok sem találják! :-)))
De ez így nem igaz. Ők csak azt nem tudják, hogy mitől süllyedt el. Vagy tudják, de úgy csinálnak, mint akik nem tudják.
Ez az a tengeralattjáró volt amelyik 2000 vagy 2001 nyarán elsüllyedt a norvég partoknál.
Lehet, hogy elkerülte a figyelmed, de ez a "pilóta viccek!!!" című topic és nam a "(Nagyon) Elvont viccek" című.
A tengeralattjárók száma a repülőgépekéhez viszonyítva elhanyagolható, mondhatni nem szignifikáns!
Viszont ha a tengeralattjárók számát és az őket ért balesetek arányát viszonyítjuk a repülőgépszám/baleset arányához, akkor véleményem szerint az olyan kis érték lesz, hogy megint oda lukadunk ki, hogy értelmetlen az összehasonlítás!
Egyéb iránt vsz. ez a vita nem ide, hanem a repülőgépszerencsétlenségek topicba illene.
Javaslom a keresődbe azt beírni.
Ha ismernéd a pilótákat, tudnád, hogy mi a balesetekkel NEM VICCELŐDÜNK, azokat azért vizsgáljuk, hogy megelőzzük a többi balesetet.
Ha a tengeralattjárót baleset éri, elsüllyed! Következésképp a tenger mélyére (óceán mélyére) kerül. Lásd: Kurks
A tartalmi mondanivaló kétségtelenül szellemes és talán helyénvalóbb lenne, ha azt mondanánk, hogy:"több repülőgép található az óceán fenekén, mint tengeralattjáró"