Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Woller Creative Commons License 2004.10.06 0 0 470
És van további követelésed??? Tudod mennyit követelj?
Előzmény: SzaboZE (469)
SzaboZE Creative Commons License 2004.10.06 0 0 469

Még régebben velünk is alá akartak íratni egy papírt, hogy itt a kárösszeg és egy nyilatkozat, amin semmi további követelés stb... Na, áthúztam a semmi további követelést és aláírtam...

 

SzaboZE

Előzmény: Woller (468)
Woller Creative Commons License 2004.10.05 0 0 468

Az, hogy a helyreállítás gazdaságtalan, és mennyi a roncs értéke 2 különböző dolog. Vegyünk egy extrém példát: Egy autó alól az egész futóművet kiütik, megroggyan a karoszéria is. Minden eleme ép. Motor, váltó légzsákok rendben, de a futóművel kapcsolatos javítások magasabb összeget érnek el, mint a kocsi ára. Ettől még a roncs egy értékes darab, és 50% lehet a roncsértéke. Ha TK az autó, és nincs nagyon jó kapcsolatod vagy saját műhelyed inkább add el. Lesz rá bőven jelentkező...

 

DE SEMMILYEN EGYEZSÉGET NE ÍRJ ALÁ!!!

Előzmény: rugo- (467)
rugo- Creative Commons License 2004.10.05 0 0 467

Vagyis minden további nélkül elképzelhető (gondolom a névadónknál pláne :() hogy megállapitja a gazdasági totalkart (70%) de a roncs értéket 50 %-ra veszi, ergo csak 50%-ot fizet. Igy ha mégis megakarnám javittatni a verdát akkor jó eséllyel bukok 20 %-ot :( (ami több százezer forint is lehet)

 

nem túl jó kilátás.

Ez meglehetősen bántja a jogérzékem, ami azt mondja hogy akkor lenne a dolog fer ha a vétlen autósnak legalább az anyagi kárát teljes egészében kompenzálnák egy ilyen rohadt helyzetben.  Nem valami ilyesmiért fizetjük a KFB-t?

 

kösz

 

rugo

Előzmény: Woller (466)
Woller Creative Commons License 2004.10.05 0 0 466

Nem feltétlenül. A megmaradt roncs értéke lehet a káridőponti érték 0-49,9%-a. Erre van egy úgynevezett maradványérték számítás.  

Előzmény: rugo- (465)
rugo- Creative Commons License 2004.10.04 0 0 465

Urak,

 

ha a biztosító GT-t állapit meg (alátámasztva a szerviz kalkulációjával) akkor az azt jelenti hogy a biztosítónka _ki kell_ fizetnie az aktuális piaci érték 70%-át? (5 éves autóról van szó)

 

példul: 1 600 000 a piaci érték

ennek 70%-a = 1 220 000

 

ebben az esetben ennyit _kell_ fizetniük vagy?

 

kösz

rugo

Woller Creative Commons License 2004.09.30 0 0 464

Nocsak micsoda ismerősökkel csapódik itt össze az ember... :)

 

A bérmotor jó!!! Ne felejtsd el a topicot, ahol a tiedhez hasonló motort tudsz bérelni, akár magánszemélytől is!!

És a mobiltelefonra emléxel, ami a zsebedben volt az ütközéskor??? Arról nem tudtál telefonálni, mert betört a kijelzője! :))

Meg ha jók az emlékeim szemüveged is eltört...

 

Ezeket bejelentetted????

Előzmény: GADA (461)
Szállító Creative Commons License 2004.09.30 0 0 463

Olvasván...

Nyomozd ki, hogy hol volt a kamion felelősségi biztosítása, és akkor támadd meg az ő biztosítóját, lehet, h normálisabb társaságnál van, mint a KÖBE - annál csak normálisabb létezik... A személyi sérülésed miatt még plussz pénzre is számíthatsz - ehhez szintén ügyvéd kell, aki elmondja, hogy milyen orvosi munkahelyi papírokat KELL beszerezned ahhoz, h pénz legyen. Javaslom csak és kizárólagosan szak ügyvédet fogadj meg!!! A PSZÁF-t valóban cseztetni kell, de nem árt, ha írsz egy levelet a MABISZ-nak is. Az igazszág az, h az egész tortúra nem fog sokat érni... de amikor megvan a jogerős határozat, akkor viszont kasza: késedelmi kamat, szándékos időhúzás , mint fogalom létezik - ezért szintén pénz jár neked, esetlegesen ha egy futár cégnél dolgozól vagy a munkaköröd KÖTELEZŐVÉ teszi a motor meglétét - azaz alkalmazásod feltétele a jármű, mert telephelyek között mozogsz vagy ellenőrzöd a cég szállításait, akármit, ami munkaidőben helyváltoztatással jár és tömegközlekedéssel nem megvalósítható + ezt a főnököd is leírja, akkor jogosúlt vagy bérjárműre... 1 év után ez eléggé érdekes pénz...

A Biztosítónak felelősségi kár esetében az 56/8.. nem emléxem korm. rendelet értelmében az okozott kárt teljes mértékben kell megtérítenie + az eredeti állapot heéyreállításáért felel!!! Okozott kár az is, ha nem tudod elvégezni a munkádat, mert nincs motorod...

Röviden :)

Sok sikert, ha kell még info, írj

Előzmény: GADA (461)
Ugyanmar Creative Commons License 2004.09.30 0 0 462
Mint PSZÁFot jól ismerő amondó vagyok, hogy tessék csak őket folyamatosan és írásban csesztetni. Akár e-mailen. Hónapok óta a hozzájuk beérkező biztosítós panaszok nagy része a KÖBÉ-ről és az Európáról szól. Leginkább a KÖBÉről, csúsztatnak, halogatnak.
Előzmény: GADA (461)
GADA Creative Commons License 2004.09.29 0 0 461

Nahát én tök véletlenül keveredtem ide, de látom nem engem szívat egyedül a topic nyomorult névadója. Tanulságul az én esetem: Piros lámpánál állva (motorral) hátulról belémszállt egy kamion. Elég egyértelműnek tűnik ez innen nézve. Az én kötelezőm a KÖBÉ-nél van, ezért szívességi kárrendezésre hozzájuk mentem, mert a kamionról akkor még nem sokat tudtam. (mentő + kórház, meg ilyenek) Szerencsére a rendőrök 15 m-ről végigélvezték az esetet, és azonnal jegyzőkönyvet vettek fel. Pár nap múlva jött a kárszakértő, korrektül fel is vette a kárt, majd 1,5 hónapba tellett, mire megküldte a biztosítónak, ahol közölték, addig egy fillért sem látok, amíg jogerős rendőrségi végzés nem állapítja meg a károkozó személyét. Miután a jegyzőkönyv egyértelműen leírja, hogy mi történt. (Ha így visszagondolok, lehet, hogy én tolattam neki a kamionnak olyan sebességgel, hogy félmilla kár lett a motoromban?) Természetesen személyi sérüléses volt az ügy, úgyhogy bíróságra került. Az minimum 1 év. Erre közölték, hogy jogerős végzés nélkül no lé. Ha nem tetszik, menjek panaszkodni a PSZAF-hez. Egy ügyvéd ismerősöm javallatára így is tettem, tegnap feljelentettem őket a nem megfelelő szolgáltatás nyújtása miatt.

Rohadjanak meg! Ha sikeres az akció majd beszámolok róla, hátha ez a járható út arra, hogy az ember kikényszerítse azt, amiért - úgy mellesleg - fizet minden jármű tulaj.

 

Gada

rugo- Creative Commons License 2004.09.29 0 0 460

1999-es 1.4 iS

 

Kösz, meglátjuk hogyan alakulnak a dolgok és ha szükséges lesz megkereslek.

 

rugo

 

Jelenleg úgy áll a dolog hogy beigérték 5 munkanapon belül jön a kárbecslő.

(A telefont egész gyorsan felvették)

 

 

Előzmény: Woller (459)
Woller Creative Commons License 2004.09.28 0 0 459
Szia! Olvasgatom, hogy mi történt... :(

A Szállító kollega már majdnem mindent leírt, de 2 dolgot még hozzátennék:

1, kérdezd meg, hogy van-e szerződött javító partnerük, mert ott a pénz mozgása könnyebben megy, mint egy szerződés nélküli szerelőnél - bár ott is bele lehet futni csúnya dolgokba.

2, Ne írj alá semmi olyan papírt, amin elismered, hogy további kárigényed nincs!!!!

Miután azt gondolod, hogy MINDEN pénzt felvettél, jöhet a következő szakma....


Én a kép alapján úgy látom, hogy pedzegeti a totálhatárt :(
Ha nagyon nem kötődsz a kocsihoz ez nem feltétlen probléma!

Hányas évjárat?

Bizonyos esetekben /főleg gazdasági totálkár/ hihetetlen összegeket tudok még mozgósítani a biztosítók tartalékaiból. Ha gondolod keress meg. Persze csak akkor, amikor már azt hiszed minden pénzt felvettél, ugyanis a további utalt összeg bizonyos százalékáért dolgozom. Ha nincs pénz nem kell fizetni! ;)
Előzmény: rugo- (458)
rugo- Creative Commons License 2004.09.27 0 0 458
Igen, Kértem.
Előzmény: Elar (457)
Elar Creative Commons License 2004.09.26 0 0 457
A trailerről kértél számlát? Azt is kifizeti a biztosító
Előzmény: rugo- (456)
rugo- Creative Commons License 2004.09.26 0 0 456

 

 

 :(

 

rugo

rugo- Creative Commons License 2004.09.26 0 0 455

Kösz. Meglátjuk hogy indul be a dolog (tekintve hogy pénteken történt az esemény, még nagyon friss), aztán ha szükséges lesz, megkereslek.

 

üdv

rugo

Előzmény: Szállító (454)
Szállító Creative Commons License 2004.09.26 0 0 454
Hi

 

Szóvel KÖBE… sok jóra ne számíts, legalábbis az én tapasztalataim szerint. Nekem javító műhelyem van, ahol karambolos autókat javítunk biztosítási ügyintézéssel együtt + egyéb szerviz feladatokat töltünk, mint pl kipufogó javítás – tunning, csere, olaj, futómű szerviz stb… ennyit a reklámról, szóval a tárgy:

KÁRRENDEZÉS

Először is fel kell hívnod a KÖBE központi számát, ahol is kérned kell egy helyszíni kárfelvételt, arra a címre, ahol van az autód ill. ahol lesz javítatva. Eztán a bbiztoosító megbízott szakértője kifárad pár napon belül és leszemlézi a vasadat. Amennyiben elsőre nem lehet minden sérülést láthatóvá tenni, akkor pótszemlét kell kérni a megbontott autóra – megbontani csak szemle után szabad!!! Ha a szaki azt mondja, hogy totálkár, akkor a biztosító nem fog túl sok pénzt fizetni, ugyanis megnézi az autó kárkori értékét, majd a megszemlézett roncs piaci értékét, a kettőt kivonja egymásból, majd a különbözetet elutalja, ha a jogalap tiszta – azaz a körülményekben nem talál kivetni valót. Abban az esetben, ha engedi a javítást, de kér előzetes kalkulációt, akkor te, mint utcai ember már el is akadtál, mert erre szolgál egy ún kárkalkulációs prg, amit a javítók használnak. Egyéb esetben felajánl neked vmi potom összeget, ami a javítási ktg-d kb 1/3-t fogja fedezni. Szóval így nem nagyon fogsz jól járni… A kárfelvételi jegyzőkönyven fel lesznek tüntetve avult alkatrészek, ezek elsősorban a „kopó” alkatrészek, de a gépjármű korosodásával egyéb alkatrészek is érték csökkennek. Ez annyit jelent, hogy a teljes árból a feltüntetett százalékos összeget neked kell saját zsebből állni, mert, ha lecserélik, akkor te a használt alkatrészed helyett egy teljesen újat kapsz, de a biztosító érdekében nem áll, hogy pénzt – azaz értéket rakjon a zsebedbe…

Eztán elkezdheted a javítást, a pénz pedig egyszer csak jön vagy nem… akkor pedig per kezdődik… szóval ez az ügyintési folyamat is egy teljes embert kíván + külön szakma. Szerintem, ha nem akarod, hogy nagyon hülyének nézzen a biztosító, vidd olyanhoz, aki csinált már ilyet, de nem egyet, hanem többet.

 

Ha gondolod tudok bizonyos dolgokba segíteni, talán abba is, hogy ne kerüljön pénzedbe az egész történet… sőt talám egy kicsi maradhat is - ezt nem garantálom, de lehet, gyakran előfordul.

Egy márkaszervizben általában egy 1 MFt javítási szla általában 50-100 eFt-ba kerül az ügyfélnek, független attól, h ő volt a hibás vagy sem…

 

 

Üdv 

Előzmény: rugo- (449)
Elar Creative Commons License 2004.09.26 0 0 453
Nincs mit.
Hát nem tudom. Szerintem az autó tulajdonosa viseli a felelősséget.....
Előzmény: rugo- (452)
rugo- Creative Commons License 2004.09.26 0 0 452

Kösz.

 

még 1 "technikai részletkérdés":

az bonyolitja az ügyet avagy indifferens hogy az esemény okozója nem az autó tulajdonosa (és igy a biztositó ugyfele) ?

(A papa lányának férje vezette az autót, ő irta alá az elismerő nyilatkozatot is)

 

 

Előzmény: Elar (451)
Elar Creative Commons License 2004.09.26 0 0 451
Jah és gazd totálkárnál talán a legnagyobb szívás, h bekérik az előzménykárokat a többi biztositótól ami kb 2 hónap.......
HA eszembe jut azóta is összeszorul az öklöm
Előzmény: Elar (450)
Elar Creative Commons License 2004.09.26 0 0 450
Pedig komolyan így történt!

Én sem hittem volna. Főleg azok után amit itt a topicban olvastam előtte!
Nekem is kötelezős móka volt. 1 elem sérült.
Bevittem, megnézték 2 hét múlva : 32eFt.
Bevittem egy kalkulációt 100eFtról és elfogadták, majd utaltak.
Ez 2 hónap volt összesen, talán napra pontosan is!!!!

4331180 ez volt a telefonszámuk, amit a közhiedelemtől eltérően fel is vettek.

(Az Europával viszont megszívtam)


Gazd totálkár?
A biztosító szerint gazdaságtalan a megjavítása.
Már nem emlékszem pontosan mi volt, hülyeséget nem akarok írni. Olyasmi, h kiszámolják a kocsi értékét az Eurotax szerint, kivonják belőle a roncs értékét a különbözetet meg megkapod.
De ha rákeresel a neten, tuti találsz rá.

Nézz körül a Totalcar oldalán pl.

rugo- Creative Commons License 2004.09.25 0 0 449

Na hát ez jóóóó!

A KOBE honlapján elektronikusan is el lehet küldeni a kárbejelentést (persze kell a ké-sárga FAX-on is) Megtettem, elküldtem.

A végén mikor elküldöm aszongya: a további teendőkről emailben értesitjük. Ez szép DE email cimet sehol nem kértek....a duma meg csak a "submit" gomb megnyomása után jött, úgy hogy nem is adtam nekik emilt... Most sűrün olvasgatom az inboxom, hátha.... :)

 

Na hétfőn megkezdem a telefonálást.

 

üdv

 

Előzmény: rugo- (448)
rugo- Creative Commons License 2004.09.25 0 0 448

Köszi! Azsem nagyjából érthető a dolog elvi menete. (A gyakorlatról meg majd beszámolok)

 

Ez a Gazdasági Totálkár mi a franc? Mikor jó az nekem? + hogy müxik?

 

rugo

Előzmény: Elar (445)
SzaboZE Creative Commons License 2004.09.25 0 0 447
Én inkább igy fogalmaznék:

Felkeresed a köbét személyesen, mert a telefont nem veszik fel. Beadod a problémád. Vársz hetekig, hogy nagy nehezen kijöjjön egy ember szemlézni. Vársz heteket, hogy kijöjjön egy papír, amin vagy elutasítás áll vagy szemtelenül alacsony összeg áll. Írsz kalkulációt, egyeztetsz újra meg újra. Majd amikor már minden hajad kihullott, akkor inkább elfogadod az alacsony összeget, annyira belefáradtál... A köbés leírások itt mind ezt tükrözik.

SzaboZE
Előzmény: Elar (445)
SzaboZE Creative Commons License 2004.09.25 0 0 446
"Nekem 2 hónap volt úgy, h elsőre nem fogadtam el az ajánlatot. "

Na ne már, hogy ez köbe volt!!! :)

SzaboZE
Előzmény: Elar (445)
Elar Creative Commons License 2004.09.25 0 0 445
Hát szépen fogod magad és felhívod a Köbét. Megmondod, h egy biztositottjuk összetörte az autót és nézzék meg (szemlézzék) a kocsidat. Ha járóképes az autó akkor beviszed, ha nem akkor ők jönnek ki.
Megnézik, lefényképezik. 1-2-3-4 hét múlva elküldik az ajánlatukat, h szerintük mennyit fizetnek.
Ha jó akkor elfogadod, ha nem akkor benyújtasz te egy szervízben készült kalkulációt.
Ezen megint molyolnak egy ideig és vagy elfogadják vagy nem.
Végül utalnak.
Nekem 2 hónap volt úgy, h elsőre nem fogadtam el az ajánlatot.

Ha már megvolt a szemle és van pénzed akkor elkezdheted megcsináltatni.

Itt is több választási lehetőséged van.
A legyegyszerűbb ha beviszed egy szervizbe ahol mindent elintéznek neked A-Zig.
A másik, h te jársz utána pótalkatrészeknek és akkor itt tudsz -talán- picit keresni a dolgon.
Hogy buksz-e a dolgon sok mindenen múlik. Elvileg a biztositó az avultatás mértékétől füssően a gyári alkatrész árárt kell, h kifizesse. Tehát ha te olcsóbban megveszed mint amit ők adnának a gyáriért - nyerhetsz rajta.

De szeretik gazdasági totálkárra venni és akkor már nehéz nyerni rajta.

Összegzésképpen: Szerintem akit összetörnek nem szokott bukni a dolgon....
Példa rá: Nekicsúsztam egy 4-es Golfnak a nyáron és picit megkarcoltam (!) a hátsó sárvédőjét. A pasi azt mondta, h kicserélteti az egészet.... kb. 300e. Ezt egy műhelyben megcsinálják neki max 20e-ért. Na ha kifizették neki akkor elég jól járt.

A bukás (10-20%) az a Casconál szokott lenni

UI: Lehet h vmit nem jól írtam le. Akkor úgyis kijavítanak a többiek :)
Előzmény: rugo- (444)
rugo- Creative Commons License 2004.09.25 0 0 444

Hölgyek/Urak,

 

némi tapasztalt megosztását kérném valamint tanácsot KÖBE-s kárrendezés kapcsán.

Elig egy napja beletrafáltak az autóm seggébe meglehetősen csúnya eredményt produkálva (az általam előzetesen becsült kár úgy a milla felé jár)

 

A delikvens elismerte vétkességét, betétlap kitöltve. A kötelező felelősség biztosítója a KÖBE.

 

 

Kérdéseim:

mi az ügymenet? (Mit és hogyan kell csinálni hogy rendben menjenek a dolgok)

mire számíthatok, kifizetik a teljes káromat vagy bukok valamennyit? Ha bukok mennyit? (10%.20% ???)

HOgy müködik ilyenkor a dolog? A javitást ki kell fizetnem zsebből aztán a számlával kilincselni a biztosítónál, vagy eleve a biztosító fizet a szerviznek?

 

Minden tanács érdekel (még nem volt sose ilyen biztosítási ügyem)

 

kösz

 

rugo

 

Gabesz Papa Creative Commons License 2004.04.03 0 0 443
Irigyellek benneteket hogy ilyen szerencsések voltatok...
A mi történetünk:egyik éjjel belementek a hondánkba hátulról,rányomták az elejét villanyoszlopra tettes el de később elkapják..Megvan minden ami kellhet..Kárszakértő megnézi,úgy tűnik intéződik,gazdasági totálkár de megcsináljuk(mert fő elemek nem sérültek csak ne olcsó az alkatrész) de végig iszonyú inkorrekt hozzáálás..Aztán utolsó fejlemény,ezek a sérülések nem ebből a karambólból származnak..Ami vicc mert van egy csomó tanu,egy lakótelepen történt,úgyhogy most per lesz...
Nagyon negativ a véleményünk...(egyébként a szüleim intézik és csak "szenvedek"...)
azóta vettünk egy másik kocsit,most csináljuk a hondát is de saját pénzből felkészültün egy hosszú perre....
Üdv Papa
FSO Papa Creative Commons License 2004.04.03 0 0 442
nakérem...

immáron 4 éve vagyok ügyfelük, mindig van náluk valamelyik autóm biztosítva. Nem mondom, hogy egy ISO ügyfélbarát rendszer, bár eddig nem volt velük komolyabb bajom. A napokban faxon kértem tőlük egy zöldkártyát (küldhetnék már automatikusan, mint az Európa, Union stb). Nos, egyszer csak cseng a telefon és a Köbétől hívott egy hölgy, hogy sajnos nem tudja kiküldeni, mert még nem kapták meg a 2. negyedévi befizetést. Mondom én igen, mert még csekket sem kaptam (Posta új logisztikai központ, hmmm...). Abban maradtunk, hogy kiküld egy csekket, és akkor küldjem el újra a kérelmemet. Teljesen normális volt, kb egy órával a fax elküldése után hívott. Jó, tudom, akiknek fél éve nem fizetnek, azokat ez baromira nem érdekli...engem sem érdekelne ilyen helyzetben, de azért figyelemre méltó.

p

Elar Creative Commons License 2003.06.27 0 0 441
:))

Hát igen....
Nekem is 2 hónap alatt fizettek.

Most az Európával szívok 5 hónapja

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!