Nagyon köszönöm, megpróbálom. Valóban olvastam erről a körlevél funkcióról (amúgy 2007 van a céges gépemen).
A régi verzió, amit az előző cégemnél használtunk, emlékeim szerint valami makróval volt összerakva, de biztos nem körlevélként futott. Jó volna, ha sikerülne, mert tényleg nagy segítség volna több kollégámnak is, szóval rááldozom azt a pár kellemetlen órát, később úgyis megtérül. Mindenképpen referálok az eredményről, és még egyszer köszönöm!
Amit kérdezel, azt a Word körlevélkezelő szolgáltatása tudja. Nagyon jól használható, csak éppen, amíg oda eljutsz, sok keserves órád lesz. Nekem is volt.
Látom, hogy még az Office 2003-as verzióval dolgozol. Egykor én is, de arra már nem emlékszem, hogy működött. Javasolom, hogy Te is térj át a 2007-es, vagy inkább a 2010-es verzióra (túl nagy különbséget nem látok a kettő között). Én most a 2010-es verzióval tudok segíteni.
Célszerű, ha megtervezed (nagyjából) a körlevelet egy Word dokumentumban, agy inkább előveszel egy korábban már elküldött levelet, és ezt megnyitod. Ebből készíted majd a forrásdokumentumot. Ezután válaszd a felső menüsorban a Levelezést->ezen belül a Körlevélkészítés indítását. Azután kiválasztod a címzettek listáját. A címzettek listájánál a meglévő lista használatát választod, és adatforrásnak az Excel fájlokat, majd ezek közül keresd ki a változó adatokat tartalmazó saját Excel fájlodat. Ezen belül azt a munkalapot, ahol az adatok vannak. (Azt hiszem lehet variálni több munkalappal a Word/Excel 2007 és 2010 alatt, de ezt nem használtam eddig).
A kiválasztott munkalapon szükséges, hogy legyen fejlécsorod, mert azt használja a program mezőnévként.
Ezután kijelölöd a Word-ben mondjuk a megszólítandó személynek a helyét. Az sem baj, ha egy korábbi levélben a megszólított személy nevét jelölöd ki, és az Adatmező beszúrását választod a fenti menüből. Ez a kijelölt nevet lecseréli mezőnévre.
És így mész végig a változó mezőkön. Aztán ha minden kész, mented a fájlt és az "Eredmény megjelenítése" gomb ki/be kapcsolásával váltogathatsz a mezőnevek, illetve a tényleges adatok közt. Végül az Egyesítéssel tudsz egy, vagy több levelet létrehozni, vagy akár az összes levelet elkészíttetni.
A Word megjegyzi a kiválasztott Excel fájl és munkalap nevét, így legközelebb eleve azt keresi, hacsak majd akkor mást nem mondasz.
Szeretnék segítséget kérni. Adott egy Word dokumentum, aminek formátuma állandó kell legyen (legyen a neve;szerződés). Ez tartalmaz változó adatokat is, és állandó adatokat (mint pl. jogszabályok, stb).
Ezt, hogy gyorsabban ki lehessen állítani, szeretnék egy excel file-t, amiben csak táblázatként a változó adatokat kellene feltölteni, tehát; összekapcsolva az .xls és a .doc, és amit az .xls-ben feltöltök adatot, "átmegy" a wordbe, tehát egy összekapcsolt word és excel file lenne a cél.
Anno volt egy ilyenünk, ahogy az egyiket megnyitottuk, nyílt vele a másik, jegyzőkönyveket nyomtattunk vele, ahol le voltak írva a paragrafusok, és az excelben csak a megfelelő cellába be kellett dobni pl. a vásárló nevét, termék adatait, stb. Ez jelentős könnyítés volna, mert a jelenlegi .doc 15 oldalon tartalmaz változókat, és fontos volna, hogy minél egyszerűbben kitölthető és iktatható legyen (minimalizálnánk a hibalehetőségeket).
valaki tud segíteni abba hogy miért csinálja azt a word hogy elmentek egy olyan dokumentumot ami már máshova is el van mentve és amikor megakarom nyitni akkor az Írja ki hogy ismeretlen hiba és nem tudja megnyitni. Mi lehet a hiba?
Hogyan lehet az Excelhez hasonlóan a Wordben is jegyzetet megjeleníteni úgy, hogy akkor tűnik fel a jegyzet, amikor a kurzorral a kijelölt szóra megyek? Amint lemegyek a szóról a kurzorral, a jegyzet eltűnik.
Eddig élveztem :-), aztán most nekimentem még egyszer. Ráálltam a táblázat fejlécére (címsor). Ezután a táblázateszközöknél kiválasztottam az elrendezést. Majd itt ki-, majd visszakapcsoltam a címsorismétlést. És ezután már engedte a rendezést, sőt az évekkel ezelőtt beállított oszlopnevet használta rendezési szempontnak.
A vicc az, hogy a ki-, majd visszakapcsolt címsorismétlés beállításnak elvileg semmi köze a rendezéshez. Ez azt adja meg, hogy nyomtatáskor minden oldal elején szerepeljen a fejlécsor.
Szóval a hibajelzés okát ugyan nem tudtam meg, de legalább a megoldást megtaláltam a Word-ön belül.
Nincs rá különösebb indokom. Annak idején így alakult. Mivel semmilyen speciális táblázatkezelési eljárás nem volt szükséges ennél a táblázatnál, csak a rendezés, így nem merült fel, hogy Excelbe tegyem.
Kösz a javaslatot, de egyelőre megpróbálom megtalálni az okát ennek a furcsa jelenségnek. Ez most nekem fontosabb lenne, mint a probléma megoldása.
Off: Egyszer olvastam egy szellemes graffitit: "Why to solve it? Can't you enjoy the problem itself for a while?" Igazán jól nem tudom lefordítani, de hozzávetőleg: Minek megoldani? Nem lehetne egy darabig élvezni magát a problémát?
A napokban egy egész megdöbbentő üzenettel jelentkezett a Word 2010. Egy nagy táblázatot (5-6 oldal) használok évek óta bizonyos adatok feljegyzésére. Az új adatsort mindig a végére írom, majd az egyik oszlop szerint névsorba rakom. Soha nem volt gondom vele mostanáig, de néhány napja a rendezésre kattintva a következő üzenetet kapom: "A táblázat vagy a kijelölés nem rendezhető, mert minden sora táblázatfej".
És hiába keresem, nem találok erre utaló megoldást a neten. És egyáltalán nem találok olyan eszközt, amivel a táblázatfejnek nevezett formázást ki-/bekapcsolni tudnám.
Fájl->Beállítások->Speciális: Ezen belül kikeresed a dokumentumtartalom megjelenítése címszót, majd a "Mezőkódok megjelenítése mezőértékek helyett" melletti négyzetbál kiszeded a pipát. Feltehető, hogy valaki tévedésből (?) bekapcsolta, aztán elfelejtette visszaállítani az alaphelyzetet.
Fájl elérési útvonalát szeretném élőlába beszúrni. Úgy szeretném, hogy ne csak a dokumentum nevét írja oda hanem a meghajtótól induljon. Word 2007 és 2010-ben dolgozom és nem igazán sikerül.
Így csinálom: élőláb / kész modulok/ Mező/ FileName és még bepipálom Útvonal hozzáadása a fájlnévhez.
Nálam ugyanez a gond volt. A doksi úgy lett lementve, hogy Word beállítások->Adatvédelmi központ->Adatvédelmi központ beállításai gomb->Adatvédelmi beállítások-nál a Dokumentumspecifikus beállítások alatt be volt pipálva "Személyes adatok eltávolítása a fájltulajdonságokból mentéskor". Na azt a pipát vedd ki és úgy mentsd a le a doksit. Remélem ez megoldja a problémát.
A Digi Kábel TV digitális műsortáblázatát szeretném nyomtatható és látható formára hozni. Mert amit elérhetővé tettek az használhatatlan.
Ehhez sikerült a táblázatot Word-be konvertálnom. De a következő - számomra eddig ismeretlen és egyelőre megoldhatatlan - jelenséget tapasztalom.
A táblázatba írt szövegek egy olyan szűk sávba vannak belekényszerítve, hogy bármekkora helyet hagyok nekik a táblázatban, ők ugyanolyan kicsik maradnak. Néhány sort kimásoltam belőle:
A táblázaton látszik, hogy egyes sorokat (például a fejlécet) egészen nagyra növeltem, de hiába, a betűk mérete változatlan, a tetejét még le is vágja.
Még sosem találkoztam ilyen beállítással. Tudja valaki, hogy miként lehet ezt az effektet kikapcsolni?
Nem írtad, melyik word verzióval dolgozol. 2010 esetén ezen a környéken keresgélj: https://support.office.com/hu-hu/article/Korrekt%C3%BAr%C3%A1k-%C3%A9s-megjegyz%C3%A9sek-megjelen%C3%ADt%C3%A9se-vagy-elrejt%C3%A9se-d6920d2b-3575-4b31-a1b4-92522493c1a0?ui=hu-HU&rs=hu-HU&ad=HU#bm4
Egyébként az sem világos, hogy az egész szöveg szerzőiként jelennek-e meg, vagy a konkrét megjegyzés, javítás szerzőiként. Mert a dolognak éppen ez a célja, hogy legyen lehetőség az "adott véleményezők módosításainak és megjegyzéseinek megjelenítése" funkció használatára.
A segítségeteket szeretném kérni korrektúra használatával kapcsolatban. Mivel a kollégáimnak kell véleményezni dokumentumokat bekapcsoltam a korrektúra követést. Miután ők beleírnak javításokat, mentés után Szerző-ként jelenik meg az általuk korrektúrázott szöveg. Mi lehet a probléma? Hol lehet ezt beállítani?
true type van beállítva.......megnyitom a word alkalmazást, mindegy, hogy libre office vagy microsoft, bizonyos betűtípusoknál nem kezeli jól a hosszú ő, ű karaktereket, ahogy olvastam a neten, ezzel a problémával nem vagyok egyedül de megoldást még nem találtam rá.
Tudok olyan betűtípust választani amit helyesen kezel de pont azokat nem szereti amelyik nekem tetszik....
Én azt írtam, hogy ha ez nem egy TrueType betűtípus, akkor inkább egy olyat kellene választani, mert azok általában jól szokták megjeleníteni a karaktereket.
Következő problémám lenne: Egy fájlszerveren vannak tárolva a dokumentumok. A dokumentumokban vannak hiperhivatkozások egy másik dokumentumra. A belső hálón teljesen jól működnek a hivatkozások, megnyitja a hivatkozott dokumentumot. Amikor viszont ki vannak másolva pl. pendrive-ra, a hivatkozások útvonalai nem íródnak át, marad a belső háló útvonala és ott keresi a hivatkozott dokumentumot pedig a pendrive-on kellene keresnie.
Magyarra kellett fordítanom egy szerződéstervezetet, amin a lapok hátterében mindig ott van a "draft" szó halványszürkével. Mivel technikailag úgy volt a legegyszerűbb, az eredeti dokumentumba fordítottam bele. Most már a tervezésen túl vagyunk, kellene ugyanez "draft" nélkül, viszont nem tudom eltüntetni. Gondoltam, átmásolom a szöveget egy üres dokumentumba, de ez a vízjelszerű háttér megy vele együtt. Újra legépelni az egészet nincs kedvem. Hogyan lehetne eltüntetni?
Belinkeltem oda az itteni hozzászólásokat, de mostanra már meg is oldódott a probléma. Mint kiderült, tényleg az Excel táblázattal volt gond: valamiképpen az adott oszlop első néhány értéke mégsem szövegként formázott szám volt. Fogalmam sincs, hogy lehet ez, mert emlékeim szerint egyszer már végignéztem az egészet, de most már, mindegy, mert most beállítottam azokra is, hogy szövegként formázottak legyenek, elmentettem a táblázatot, és azóta már jól jelennek meg az adatok. Kösz a segítséget!