tudtok olyan weboldalat, ahol benzinkutak arait lehet osszehasonlitani? labon hoznek haza autot hollandiabol es (gondolom) az autopalyak melletti toltoallomasokon dragabb, a nafta mint onnan par km-re. legalabbis nekem ez a magyar tapasztalatom.
ill. Nemet osztrak eseteben melyik kuthalozatot erdemes hasznalni? melyik a legolcsobb?kinek mik a tapasztalatai? magyar bank kartyaval lehet fizetni ezen kutaknal (K&H visa electron)?
Szombaton hajnalban indulnánk haza Németo.-ból és a régi autónkat megvenné öcsém. Sajnos a piros rendszámot (amire elvileg itt nem kellene várni) nem tudjuk már ilyen rövid idő alatt elintézni, mert ma pl. 5 ember után bejelentették, hogy nincs már több sorszám (jééé, mintha otthon akartam volna intézni).
Szóval most úgy néz ki, hogy a mostani rendszámmal megyünk és visszahozzuk kocsi nélkül majd.
Otthon hogyan és milyen rendszámot tudunk kérni, hogy tudjon vele öcsém mozogni?
Szeretnék behozni Németországból egy autót. Nettóban szeretném vásárolni,mert cégre venném, viszont nyílt végű lízinggel szeretném megoldani.
Ilyen esetben mi a megoldás, hogyan lehetőséges kivitelezni egy ilyen tranzakciót?
Mindenképpen egy másik cég nevére kellene megvásárolni, aki behozza németből az autót, majd itthon ő továbbáértékesíti az én cégem felé egy lízingközvetítő cég által?
Vagy lehetséges ezt közvetlenül is?
Az nyilván nem játszik, hogy magánszemélyként veszem meg kp-ban kintről és itthon lízingcégen keresztül értékesítem a cégem felé,mert akkor nem tudom kintről megvenni áfa mentesen, itthon meg úgy is be kell fizetni utána az áfát,az más kérdés, hogy azt vissza is lehet igényelni, hiszen nyílt végű lízingnél ez lehetséges.
Nem szabad ennyire megkavarni, lassunk tisztan: ha a vevönek nincs osztrak lakcime, akkor jogcim nelkül vezeti a verdat, ez az ö rizikoja, akarmilyen papirt is irnak.Ha nyugodtan akar aludni, akkor export rendszam, treler, vagy az elado hozza el a verdat.
De ha jol sejtem, mar tul vagyunk az operacion, a hetvegi nagy hazafele tülekedesben meg lehet bujni:))
Ebbe az osztrák eladó lehet, hogy nem fog belemenni, mert ha te végigtekersz az M1-esen a trafik előtt, akkor még neki cseng a büntetés, ő viseli a baleset kockázatait, stb.
Másrészt neki is kell valami jogi garancia, hogy ténylegesen visszaküldöd a rendszámot, tehát visszatarthat valami fontos papírt addig.
Használati engedélyt mindenképpen kellene írni, bizonyítandó (a magyar rendőrök előtt), hogy nem loptad a kocsit.
Inkább járhatónak tűnik, hogy vigye el ő az autót (mondjuk) Győrig, és veszel neki egy Railjet jegyet haza (ha jó helyen lakik), onnan meg te valahogy megoldod, vagy éppen helyben ügyintézel /ügyintéztetsz.
Milyen rizikót láttok abban, ha úgy hozok egy autót haza Ausztriából, hogy hazavezethetem az eladó rendszámával Budapestre és visszaküldöm a rendszámot. Nyilván utána küldené a papírokat. Ennek milyen buktatója lehet?
De mi az oka ennek? Leszámítva mondjuk az E jelzéseket. Illetve hol lesz annak nyoma, hogy amcsi gép volt, ha netán tényleg rajta van (majdnem) minden E?
Panamera-nál valószínű sok helyen benne lesz az E betű, mert nem usa-ban készül az amerikai modell.
Azért ne számíts rá hogy majd egyből jó áron elmegy, ha így lenne akkor ők is eladták volna kp-re és nem szarakodnának öreg sok km-es dízel a7-es beszámítással. Amerikai modell nyomottabb áron megy el mindig az EU-s ugyanolyanhoz képest, nehezebb is eladni.
Egy 3 éves hybrid panamera. Beszámítanák az A7-em, amit nem olyan egyszerű eladni. Ezt a Panát meg szerintem meg is hirdetném rögtön, lehet elmenne jobb áron, ha ilyen E jeles problémák nem rettentenék el a vevőt. Panát akarnék amúgy is venni, csak kicsit olcsóbban nem hybridet, más színben stb.
Jól mondod, megoldják. De ettől még szélsőséges esetben akár egy közúti kpm ellenőrzésen levehetik a rendszámot, nem szokták de ...
Vizsgára se lehet csak úgy elvinni utcáról beesve. Nekem volt sok amerikai autóm meg még lehet hogy lesz is de ezzel tisztában kell lenni. Milyen autót akarsz egyébként?
Tulajdonképpen az amcsi eladó magyar, itthon van rokona, kollégája, és elvileg a behozatalt, vizsgáztatást megoldják. Azt mondja, nem kell az E jel miatt cserélni semmit, átmegy a vizsgán, és később is.
Mert nem csak a lámpában van E jel. Az összes lámpa, az összes üveg, az összeg légzsák. Itthon ez esélytelen. Ha jól tudom a németeknél szokták levizsgáztatni és onnan hozzák ide mivel ha egy EU-s országban le van vizsgáztatva egy autó akkor már mindegyikben jó és ott nem olyan szigorúak mint itthon.
EU-s típusbizonyítvány. Kinti modell USA autóknak nincs olyan, innentől horror áron lehet forgalombahelyezni ha egyáltalán lehet, (azért meg szokták oldani). Vizes meg vízkárosra gondoltam vagy más salvage title-s amit szintén egyre nehezebb itthon papírozni. Sokszor elsőre egy másik eu-s tagállamban kell forgalombahelyezni 1-2ezer eur-ért és utána tudod csak ide behozni. De ha nem akkor is az itthoni forgh. vizsga 3-500ezer egy amerikai autóra. A lámpája sosem lesz jó, tehát később is jattos vizsga kell mindig, ha piros az index azt meg érdemes megoldani sárgára.
Vizsga , nagyon drága mert nincs COC egyik usa modellre sem.
Hollandiában vámolást kell választani, olyan céget keress aki BP-ig hozza de rotterdam-on keresztül, ott nem nagyon kötekednek a vámértékkel. Németeknél már nekem is volt bajom, új listaárra emelték az egyik autó vámértékét. Elhozni is macerásabb a németektől.
Amcsiból való behozatal terén van valakinek talasztalata? Mivel lehet rosszabb ott egy prémium kategóriás kocsi, mint itthon? Szervizkönyvek ott állítólag nem nagyon vannak, csak telón le lehet kérdezni a service recordot. Ez igaz? Konténeres szállítással lehetnek valamilyen problémák? Hol egyszerűbb, olcsóbb vámoltatni, vizsgáztatni? Itthon vagy esetleg Hollandban, Németben, ahova befut a tutaj? Köszi a segítséget!
Sziasztok. Mi a véleményetek? Van egy autó, meg nincs 4 éves, nemreg került valakihez a kocsi és hivatalosan ő az első tulaj, mert közvetlenül a VW-től vásárolta. 240e körüli futás van benne, amivel nincs nagy bajom, rendesen szervizelt, törés mentes. A VW használta végig. Ez vajon ilyen belső szolgálati kocsi lehetett? Igen magasan felszerelt autó. Van valakinek tapasztalata, hogy miként, meddig tart magának a VW autókat?