Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aszpirin Creative Commons License 2025.06.26 0 0 112919

Az O4-em "bőrkormányán" 90ezer km után már jól látható kopások voltak. Nagyon vacak szerintem.

Előzmény: sr1 (112918)
sr1 Creative Commons License 2025.06.26 -1 0 112918

Nekem is ilyen lett az 2008-as O2-es Ambient kormánya, 2.5 év után.:(  Az UV tette tönkre. Került rá bőr, mert nem tudtam másképp eladni.  

Böröztesd le a kormányt. 

Vegyél egy  bőr táskára  való zsírt (pl. Chesterfild árul ilyet) és minden második hétvégén mosd át egy vizes kendővel a kormányt, hagyd kiszáradni és vékonyan kend rá a zsírt az ujjaiddal. 

Ha este kened be, reggelre teljesen beszívja és savas tenyered nem marja szét a bőrt.

6 éves és 330e km futott autómba egy ideig  BMW bőrápolóval kentem a kormányt ( ez egy tejszerű folyadék), de két és fél éve áttértem a zsírra és még mindig jól néz ki.

Megjegyzem, hogy a konszern új autóinak olyan bőr kormányuk van, amire nem merek rákenni semmit.  Lemosom néha vízzel.        

 

Előzmény: tacsi69 (112917)
tacsi69 Creative Commons License 2025.06.26 0 0 112917

Sziasztok, van egy 108 000 km-el egy 2008-as O2 PD TDI-m, es mivel kezdett a kormany kerek teteje ilyen lebomlova valni, szerettem volna venni ra egy uj kormanykereket, ez sima, semmi kapcsolo nincs benne a kurton kivul, es legzsak sem kell bele, mivel van a regiben.

100 000 ft-ert lehet venni, legalabbis amit talaltam. Picit sokallom. Tenyleg nincs utangyartott ebbol? semmi elektornika nincs benne (kurtot leszamitva, bar lehet az is canbuszos, nemtom), se legzsak, tenyleg jogosan 100 000Ft lenne az ara?

Se a borozes nem jon be nalam, mert savas izzadsagom van, es eleve szetmarja, vagy a lamellakat felpedri, es a rarakhato akarmi gumis/szilikonos cucc sem jon be, mert az meg mar nekem vastag fogasilag.

Lehet letezik valahol szlovakiaban vagy Csehorszagban valami webes arulda, ahol meg kaphatok ilyet, mondjuk 50 000-ert?

Mivel nagyon jo allapotban van az auto, elso tulaja vagyok, es 10 000 km-enkent mindig is csereltem a gyari full szintetikus shell olajat, meg ugy gondolom a halalomig kiszolgal (52 eves vagyok), szoval koltenek meg ra, ujabb oktaviat nem szeretnek venni, tobb okbol, amit most nem reszleteznek.

 

 

redmonkey Creative Commons License 2025.06.25 0 0 112916

Fiatnál a lost communication az esetek nagyrészében ECU haldoklást jelzett. Skodánál ilyennel még nem találkoztam.

Előzmény: Syracusa (112913)
pepike02 Creative Commons License 2025.06.25 -1 0 112915

Szio.

 

Koszonom a valaszod.

 

Ezekben a kocsikban a motorterben levo ABS pumpa az csak a feket mukodteti, vagy ugyanaz (csak mas koron) mukodteti a szervo kormanyt is?

 

 

Előzmény: Syracusa (112913)
Syracusa Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112914

Fojtószelep állást és gázpedált nézném meg. Ha hibás vmelyik jeladó(poti), kb ez a hibajelenség.
Ha nem álló helyben jelentkezett volna, akkor egy menet közbeni mérést is csinálnék a négy kerék abs sebességére. Légtömegmérő még, esetleg.

Előzmény: V.Tomi1997 (112912)
Syracusa Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112913

A "lost communication..." biztosan nem fékfolyadék gond. Vagy nincs kapcsolat az ABS elektronikával, vagy nem kap tápot, vagy leesett az akkufesz, vagy egy buta szoftver rosszul fordította a hibakódot, vagy xar a kocka, vagy xar a gateway vagy szakadt/zárlatos a madzag. Meg a többi.

Normális diag - minimum VCDS - nélkül nem lehetséges megtalálni a hibát/hibákat, de ha sikerül is, nem lehetséges diag nélkül helyrehozni sem. Nem elég, ha minden jó és jól van összedugva. Ez van.

A szervo biztosan nem áll le pusztán vmi ABS körüli hiba miatt, a szögelfordulás hiba pedig lehet ABS hiba következmény vagy csak az alapbeállítás hiánya is, meg lehet kormányelektronika hiba, ami okozhat a szervóban is hibát, lehet akármi. Egy halom bonyolult függőség van ezen a részen, amit csak diaggal lehet átlátni - és nem hibakódokkal legózva- néha azzal is nehezen. 

 

Általában egyébként - normál üzemben lévő autónál - az ilyen karácsonyfa-műszerfalat okozó ABS eredetű hibák elég egyszerűek, általában konkrét hibakód van konkrét alkatrész megnevezéssel vagy erős utalással (valószínűtlen jel, határ alatt vagy fölötti jel, stb). A kormányelektronika környékén több minden xaródhat el, itt leginkább a szakadást kissé nehezebb megtalálni, a többi elég jól belőhető. Itt is és főleg az ABS-nél jól el lehet cseszni a kódolást is, ami szintén hisztit eredményez.

Előzmény: pepike02 (112902)
V.Tomi1997 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112912

Szép estét!

Egy kis segítséget szeretnék kérni,hátha találkozott már valaki ezzel a problémával.

2008-as Skoda Octavia 1.6  benzines(MPI) autónk van.A probléma a következő.

Hosszabb távon használva a kocsi egyszercsak gondol egyet és felgyullad a kipörgésgátló lámpa.Ilyenkor mintha leszabályozná a motort,gyenge lesz a kocsi.Ez főként állásában(piros lámpánál)fordul elő.

Szóval megyünk kb 200 km-t,beérkezünk a városba,és ott csinálja.Ez megszűnik,ha rövid parkolás után folytatjuk az utat.

Viszont a hétvégén menet közben jött elő.

Hibakód olvasása nem vezetett eredményre sajnos,találgatni meg nem szeretnénk.

Esetleg találkozott már valaki ezzel a hibával?

Előre is köszönöm a segítséget.

pepike02 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112911

Udv.

 

Ez a kocsi jelenleg egy "project auto". Nincs forgalomban, nem is biztos hogy valaha megegyszer lesz.

 

Ezert nem viszem szerelohoz. Ugyanakkor megis csak ez volt az elso uj autom, es igy nem szeretnem elengedni. Meg nem.

 

Es piszkalja a fantaziam, hogy mi lehet a baja, erdekel, es segitseggel, de en szeretnem megjavitani.

Előzmény: csakhogymegmondjamII (112906)
Syracusa Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112910

kimaradt
madzagtérképpel
megkeresed a közös dolgaikat

Előzmény: Syracusa (112909)
Syracusa Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112909

Első körben megnézném a motortérben az SA6 (80A, csavaros, oldalt van a tálcán) és a 28 (SB28) 40A, nagyobb "késes" biztosítékokat és a T15 reléjét (j329, B1, ülésről nézve szemből balra az egyik nagy kocka a "komfortelektronikán" ), ez a kieső cuccok többséget megmagyarázná. A klíma leállásának több oka is lehet, pl. ha az utastéri venti vagy fűtésbox nem kap áramot, a klíma sem megy, szóval önmagában ez nem információ, de belefér. 

Mivel nem állandó hiba, lehet azt csinálni, hogy pontosan felméred, hogy ilyenkor mi áll le és mi nem és a madzagtérképpel etka, esis, stb ezzel elég jól ki lehet találni legalább a vonalat amit végig kell nézni. Ehhez tudni kell a pontos felszereltséget is. 
Vagy ki lehet venni a csavaros és nagyobb késes biztiket egyenként és műszerrel és szemmel átnézni ezeket, illetve a relé dettó, csak ez szétszedés nélkül nem fog menni, viszont van a bontókban kilószám.
 

Előzmény: GabZkp (112901)
ZsoltALM Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112908

Nálam octi1 csinálta hogy vmikor gyujtásra tettem és minden elment, még a rádió is.

Akkor a motortérben az akksin a 3 db 30A biztit kicseréltem s ez a néha jelentkező problema mexünt.

Előzmény: GabZkp (112907)
GabZkp Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112907

Akkor esetleg vegyek mindenből új biztosítékot és cseréljem ki az összeset ami a motortérben van? 

Előzmény: Rab Rábi (112904)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.06.24 0 0 112906

Már bocs, de az általad leirt "javítás" csak ablakon kidobott pénz volt. Normális diagnosztika, és utána hibakeresés+javítás. Hiába vársz tanácsokat, találgatás lesz csak így látatlanban. Nincs autószerelő a közelben? 

Előzmény: pepike02 (112902)
kkn Creative Commons License 2025.06.23 -1 0 112905

Nem kell a kormányelfordulás szögjeladónak egy nullázást adni? Vannak modellek, amik csere után kérik. Az O3-am is kormánycsere után nullázást kért. Annál mondjuk egy kitekerés jobbra-balra megoldotta.

De régebbi Suskáknál egy kombinációs kapcsolgatás indította, meg eleve vízszint is kell ezekhez.

Előzmény: pepike02 (112902)
Rab Rábi Creative Commons License 2025.06.23 0 0 112904

A II-es Octáviát konkrétan nem ismerem, de nincs az akkunál - a németekre jellemző módon - egy nagyobb biztosíték/relé tábla? Általában egy nagyobb műanyag fedél alatt van, és csavaros kötésű  biztosítékok vannak benne. Ha van, akkor abban van egy pár nagyáramú lemezbiztosíték, ezek hajlamosak a hajszálrepedésre. Ezt viszont egy szokásos multiméterrel nem méred ki, ráadásul van egy gonosz tulajdonsága, hogy felhevülve nem vezet, nem ad áramot az általa védett rendszernek, viszont, ha kihűlt, akkor meg egy darabig igen. Ne feledd, hogy itt esetenként több tíz Amper is folyik.

Előzmény: GabZkp (112901)
pepike02 Creative Commons License 2025.06.23 0 0 112903

Az " ilyen gyorsan kattogo hang, mintha zarlat lenne" nekem is megvolt, masik 1.6L-os octinal. De csak ez a hiba.

Ott az oninditot kellett kicserelni. 

 

Előzmény: GabZkp (112901)
pepike02 Creative Commons License 2025.06.23 0 0 112902

Udv mindenkinek!

 

Szeretnek tanacsot, iranymutatast kerni 2006-os mk2-es 1.4 L-es octival kapcsolatban.

 

7-8 eve nem hasznalom a kocsit, de most ugy gondoltam megprobalom megjavitani...

 

 

 

2 gond van vele, az ABS es a szervo kormany-angle szenzor paros.

 

A hetvegen kicsereltem mind a 4 kerek szenzort, es a hatso csapagyakat is. Olvasmanyaim alapjan az elso csapagyakban levo ABS gyuru nehezen megy tonkre...

De tovabbra is folyamatosan feljon hibakent a "Lost communication with the ABS Control Module".

Ennel a hibanal lehet osszefugges azzal, hogy jelenleg nincs lelegtelenitve a fekrendszer? Gondolok itt valamifele fekolaj nyomas erzekelore.... 

 

hibakent jelentkezett a steering wheel angle sensor. Kicsereltem... de 00778 hiba kod maradt, ez a steering angle sensor no basic setting, es ugyanugy nem mukodik a szervo es a kilometer ora sem.

 

Hibakod olvasahoz bluetooth kutyut hasznalok. Van valahol vcds adapterem is de azzal korabban se boldogultam. 

 

Valaki tudna segiteni, hogy mi lehet a gond? 

 

Koszonom.

 

GabZkp Creative Commons License 2025.06.23 0 0 112901

Sziasztok. 

 

Van egy Skoda Octavia 2 (2005) 1.6 BSE autóm aminek valamilyen elektronikai gondja van. Volt már ezzel 2 szerelőnél de nem jöttek rá mi baja. 

Nyáron csinálja csak mikor 33-37 fok között van az idő és napon van az autó. 

Beinditom eltelik 2-3 perc és leáll a klíma meg nem működik az index, ablakemelők se, távolsági fényszórót se tudok kapcsolni. 

Rádió se megy meg a hőfok jelző se mutat semmit a klímánál.

Olyankor leállítom és mikor inditanám ilyen gyorsan berregő vagy kattogó hangja van az autónak és nem indul be (gondolom valami zárlatol). Valamikor meg gyujtás sincs meg semmi mintha totál elszállna a teljes minden. Ha árnyékba van az autó várok vele és nem süti a nap utána megjavul minden és simán levezetek vele 100km-ert probléma nélkül. 

 

Aksi cserélve lett, test kábel is jó, lett méregetve csomó minden rajta meg a biztosíték táblák is meglettek nézve de nem jöttek rá a hibára.

Csak nyáron kánikulában van ez a gond.. 

 

Esetleg valaki járt már így? 

 

kkn Creative Commons License 2025.06.22 0 0 112900

Felhasználó szempontból nem mindegy, mint tapasztaljuk, hehe. Mert nem működik stabilan.

Szokott hülyeségeket írni amúgy, de az ia is azt írta, hogy maga az átírt android kapja a miui nevet. Ők még hozzá is írtak saját részeket. De az a gond, ha minél több réteget piszkálnak meg, írnak bele, annál több bukkanó is bejöhet, amikor a rövid fejlesztési idők alatt minden aspektusát nem tudják optimalizálni a programnak. De ugyanez megvan az autó médiaszoftvere oldaláról is. 

De a stabilabb iphone meg a csak saját üzleti oldalán elérhető médiacuccokkal pláne nem szimpi. Én már megragadtam a letöltöm, és akkor hallgatom, amikor akarom a zenéimet akár offline megoldásnál. Fizetni a média oldalakért, meg lejátszási listákkal b@szakodni nincs kedvem, és spúr is vagyok hozzá. Az androidosra le van töltve a cucc, a megfelelő mappákba csoportosítva. Csak már itt is külön app kell a lejátszára, mert a ezek alapvető lejátszója is netes alapú, és a mappákat nem kezeli.

Előzmény: zodata (112899)
zodata Creative Commons License 2025.06.21 0 0 112899

Elég OFF, de szerintem az úgy működik hogy a telefonon az android fut. erre épül rá egy plusz réteg pl a MIUI. Az android és a felhasználó között van a MIUI vagy az egyéb rendszer mint egy custom skin vagy gyártói felület. Pl a mostani telefonomon Android 15 fut, arra épül a Xioami HyperOS 2.0.
De lehet tévedek, igazából mindegy is. 

Előzmény: kkn (112898)
kkn Creative Commons License 2025.06.21 0 0 112898

Képes a telefon szoftverétől függetlenül kilépni egy alkalmazás? Nem értek ehhez, csak amit olvastam róla. Abból az jött le, hogy a MIUI meg az összes többi teló opja maga egy android, csak a gyártó saját képére szabva. Nem a miui futtatja az androidot,mhanem a samsung által módosított androidot nevezik miui-nak. Meg ki minek a sajátját. A Huawei-é anno elég jó volt. Utána az első Xiaomim kicsit dühített, mert sok lehetőség egyszerűen nem volt elérhető benne , amit az android alapból tud. Pl. mit képes kezelni a telefon/tablet különböző pozíciókban. Amiket most a Samsungban megint megkapok. A Xiaomi pl. elég sok funkciót nem tudott vízszintesbe fordítva kezelni. SMS, fénykép szerkesztés. Amit előtte, ha úgy jött, a másik kínai még tudott. 

Előzmény: zodata (112897)
zodata Creative Commons License 2025.06.21 0 0 112897

A gagyi cucc egy kínai AA, az megy. Ha jól tudom az AA natívan az androidon fut, a MIUI és társai nem piszkálják, de lehet tévedek.

Előzmény: kkn (112896)
kkn Creative Commons License 2025.06.21 0 0 112896

Szerintem mindkét oldal hibás. Az autók szoftverét sem tudják az összes mobillal harmonizálni. Meg a telógyártók is ahányan vannak, annyiféleképpen "erőszakolják meg" az Androidot. Ki kellene próbálni egy tiszta androidos cuccot, aminek nincs saját oprendszere. Régebben volt egy-két ilyen teló, ami dedikáltan  nem kapott gyári szoftvert, csak egy az egyben ment rájuk az alap eredeti android. Ebből a szempontból stabilabb az IOS, mert a saját szoftver megy a saját készüléken. Az androidosoknál meg elkezdik átfaragni a saját képükre a telógyártók az androidot, dehát ez sokszor inkább ront rajta.

Lehet, a gagyi cuccodon minimálisan átformált android fut, azért stabil.

Előzmény: zodata (112893)
kkn Creative Commons License 2025.06.21 -1 0 112895

Nálam az első utak flottul mentek, leállás után meghülyült néha. Utána kiderült, az AA a telón reklamált,,higy nem jó az idő a fejegységgel,talán. Tényleg nem volt jól beállítva a dátum. Utána majd másodperc pontosra összelőttem őket. Már jobb, de még mindig előfordul néha. Igaz, a teló újraindítás megoldotta. Bár volt eset, hogy a fejegységben  lett az APPS menü OFF, és az nem reagált semmire. Sajna szinte semminek sem jó tökéletesen a szoftvere.

A céges OFF kocsikban is van, hogy egyes kocsiknál egyfolytában eldobálja az AA-t. Úgyhogy mindkét oldalban lehet hiba.

Amíg a gyári navik nem naprakészen frissülnek online, addig nem versenytársak nekem a netes navikhoz képest. Persze lehet kapcsolathiba, akkor meg végszükségre ott a telón a túrázáshoz használt offline navim.

Előzmény: sr1 (112894)
sr1 Creative Commons License 2025.06.20 -2 0 112894

Nem megy jól az Android autó semelyik VW konszernes fejegységgel.  Mindent megprobáltam. Az Iphon appjával tőkéletesen illeszkedik. A gyári navi Here alapú, az új autóval már tudik keresni címe a googlen keresztűl is.  Az O3 Scout drága volt 2015 ben, megvettem a gyengébb motorral és a 6-os kézi váltóval. Nekem mindenképpen 4x4 autó kelett. Nincs benne navi, de vettem bele egy ablakba szerelhető navit a németeknél. Azt egy ideig lehetett ingyen frissiteni. Most a feleségemé. 5 Skodákánk volt ez a lejobb.10 évesen szinte újszerű.  Meghúzva se volt soha. Egy szem rozsda sincs rajta, nem zörög sehol. 

 

 

 

Előzmény: kkn (112892)
zodata Creative Commons License 2025.06.20 -1 1 112893

Waze t hasznalok mert szeretem. A telefonról szól a zene. Sokáig bírja a telefon de azért előfordulnak 10 órás napok. Akkor tuti lemerül. Amúgy az Android Auto sem működik rendesen. Nem tudom hogy az autó vagy a telefon miatt. Gyanítom az autó lehet mert a motorra vettem egy 20000 Ft os kínai Android kütyüt navi helyett és azzal soha semmi gond.

Mindegy hogy van beállítva az Android Auto a zene megszólal azonnal ahogy kapcsolódik a telefon. 

A hangerő teljesen random induláskor. Nem jöttem még rá hogy mitől függ. Utána már lehet rendesen állítani.

A navi éjszakai nappali mód tök random indul, semmi köze a beállításhoz vagy a napszakhoz. Ha alagútban megyek és ott vált éjszakaira majd vissza akkor megjavul.

Ha kirakom a navi instrukciókat az óra csoport kijelzőre akkor csak az esetek felében követi a nagy kijelzőn látható utasításokat. Körforgalomban 10-ből kilencszer meg akar fordítani, nem a megfelelő kijáratot jelzi. A navi igen, nincsenek szinkronban.

Az már csak hab a tortán hogy ezt a beállítást sem jegyzi meg. Beülsz és kapsz valami adatot középre, ami éppen sikerül. Háttérképek giroszkóp meg tudja a tököm még miket.

Néha nem csatlakozik a telefon. A telefon már azt hiszi csatlakozott az autó meg még nem. Gyújtás le vissza oldja meg.

Néha le majd vissza csatlakozik a telefon. Navi ilyenkor leáll, újra meg kell adni az úti célt.

A Google assistant hangerő nagyon halk, nem lehet állítani sehol. Egyszer amikor felvettem új felhasználót a kocsira akkor egy napig jó volt de elmúlt. Mondjuk ezt nem nagyon használom. Bár új címet menet közben nem adhatok meg csak hang felismeréssel. Ez is milyen. Nyomogathatom a menüt nézhetem hogy honnan hová áramlik az energia, de nem kereshetnek címet. De még az utas sem. Vicc.

Ahogy az is hogy nincs menü arra, hogy az automatikus lezárást kikapcsoljam. Ha akarom ha nem a kocsi induláskor bezárja az ajtót. Amilyen fasza a szoftver biztos ki se nyitja ütközéskor, nehogy ki lehessen menekülni.

Persze ezek mind ilyen kényelmi dolgok, de ha már bele rakták a kocsiba és benne van az extra listában meg az árban akkor működjön. Meg nem kelljen minden induláskor öt korábban beállított dolgot újra beállítani. 

Ez csak pár példa. Az ergonomiai dolgokról meg a Skoda applikaciorol lehetne még egy ilyen hosszú poszt.

 

Előzmény: sr1 (112889)
kkn Creative Commons License 2025.06.20 0 0 112892

Nekem O3-ban a kábellel lett megoldva olcsóbban az android autó, és nem lett navis a fejegység. A frissítős gyári navik sosem olyan naprakészek, mint az online térképek. Így eleve nem akartam még drágábban kevesebbet nyújtó navis fejegységet. A vezeték nélküli kapcsolathoz megint drágább plusz ketyere kellett volna. No és vezetékkel nem merül közben a teló. Meg vezetékkel stabilabb az android auto. Egy nyúlfarknyi vezetéket rendeltem Aliról, amivel nincs Laokoón-csoport jellegű kábeltekergőzés. A tárolóban elfér a teló, és éppen fölé felnyúlik a kis vezeték az USB-hez. De előtte is együtt tudtam élni a hosszabb kábellel. De csak a navi miatt kellett az android autó, amúgy munkába járva SD-ről megy a zene, bluetooth-ról a telefon. 

Előzmény: sr1 (112889)
kkn Creative Commons License 2025.06.20 0 0 112891

Ha indexelsz, talán nem rángatja rá a bringásra, mert jelzed, nem maradsz a sávban. Olyankor hagy a sávtartó. Eleve biztonságosabb az oldaltartás a bringástól, ha nem sávon belül kerülöd. De még azon belül sem lesz szentségtörés indexelni a kikerülésekor.

Előzmény: redmonkey (112886)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.20 0 0 112890

Örülj neki, sokan ezt nem mondhatják el magukról.

Előzmény: zodata (112888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!