Igen. Amit leírtam a 17-es főtengelyre vonatkozik.
Az újabb TS blokk MM125/2 és MM150/2 1977-től van.
Annyi a különbség, hogy a főtengely 20 mm-es végig.
A bal oldali végén 2 db. 6204 C3 csapágyat találunk aminek a külső átmérője (47mm.) megegyezik a 6303 csapággyal, viszont a jobb oldalon 6304 C3 csapágy található aminek nagyobb a külső átmérője.
Ezeknél a motoroknál a főtengely csapágyak kenését a benzin-olaj keverék látja el és jobb-bal oldalon egy felcsavarozott házban van egy db. 20x30x7 szimering.
Továbbá 1977-től tűgörgős a hajtókar felső szeme is a kis MZ-nél.
Olvasom a felújításod én annyit fűznék hozzá,ha még
nem késő, hogy minden csapágyat kicserélnék!
A gyújtás oldalon sem hagynám a régit,mert akkor mivel minden alkatrész új ő lesz a leggyengébb láncszem!
A képek alapján ez még a régebbi TS blokk az ES 150/1-ben (Trophy) is ez dolgozott. A lényeges különbség az újabb TS blokk és e között a főtengely csapágy kenése. A Tiednél a sebesség váltó hajtómű olaja keni és a szimeringek belül vannak.
A többiek is írták a C3 csapágyat én is azt tenném bele.
A méretek emlékeim szerint:
Főtengely 3db. 6303 C3.
Kuplung tengely bal oldali vége 6202,jobb oldalon a lánckerék nyeles tengely: 6004.
Az előtét tengely bronzperselyben fut.
Csapágy márkák közül én SKF vagy FAG márkát szoktam használni
ezek bőven többet tudnak mint a gyárilag szerelt DKF csapágyak!
A lényeg,hogy mindet cseréld ki ez a legfontosabb!
Szimeringből csak és kizárólag Viton-t szabad beletenni!
Ez nem a legolcsóbb,de az élettartama miatt megéri!
A mai benzint a sima szimering csak ideig óráig bírja!
Ne kísérletezz vele,nagy munka újra cserélni!
Látom az új főtengely hajtókarja felül bronzperselyes, ezért 33:1 benzin olaj keveréket kell használnod a persely miatt.
Kétütemű motorolaj tekintetében: Arol felejtős, valami full szintetikus minőségi olajat válassz, hosszú távon az éri meg.
Vannak még csodák! Nem hittem volna, de még is van ilyen. Cimborám (barátom) megtalálta a főtengelyt. Még valamikor 25-30 éve ajándékba kapta egy cégnél, ahol voltak MZ-k, de aztán kikoptak, így az alkatrészek nem kellettek már. Megkapta ajándékba, 40+-os csomagolásban volt.
Szóval a főtengely eredeti, tegnap bontotta ki a műanyag csomagolásból. Ami szinte hihetetlen, pontosan olyan ami nekem kellett:-)
A tűgörgők rozsdamentes állapotban vannak. Motorban még nem volt.
Mindenképpen meg fogom nézni. Nem rég jártam így egy 50 cm3-s Ducati kapálógépmotorral, hogy a hajtókar alsó tűgörgője rozsdás volt, aztán görgő törés, henger lerendezés lett a vége:-(
Szóval van már sajnos vele tapasztalatom. Mondjuk az annyira "nem" volt probléma, mert a fiammal együtt szerelgettük az online oktatás ideje alatt, mert az Ő kapálógépe. Szeret szerelgetni, akár csak én:-)
Nézd meg majd a főtengely hajtókarjának alsó csapszegét. A kenőrésen be lehet látni a görgőkhöz. Ha ott látsz némi rozsdát akkor ne szereld be mert rövid időn belül hajtókaros lesz a motor.
Cimbora örömhírrel szolgált, megtalálta a főtengelyt, ami ugyan nem egy mai darab, de motorban még nem volt. Holnap megyek megnézni, elvileg ilyen fajta mint ami ebben van, a 17 mm-s tengelyméretű. A henger még a motorfúrónál van. Majd a jövő héten már alakul valami.
Az a helyzet, bár ezt még nem írtam, hogy nem csak szimeringezés lesz, mert a henger meg lesz fúrva 56,5-re, sikerült vennem hozzá egy eredeti DDR-s dugót egy helyi motorosbolt elfekvő készletéből. Illetve a hajtókar is cserés lesz, mert elég rendesen kotyog az alsó tűgörgő.
A hajtókar még kérdéses, mert egyik cimbora azt mondta, hogy van neki egy elcsomagolt új főtengelye, ha még az anyukája nem dobta véletlenül ki:-(
Szóval ettől függően lesz valamelyik cserélve.
Visszatérve a szimeringre. Nem értem, hogy miért rakhattak bele ilyen szimering házat. Egyszerűbb volt akkor megcsinálni a házat, mert esetleg nem volt hozzá megfelelő méretű szimering, esetleg csak a kuplung oldalon cserélték, vagy nem tudom.
A dinamó felőli szimering, a fémházas, az gondolom eredeti lehet?
Szóval az alu beépített szimering házat majd megpróbálom kioperálni, hogy mindkét oldalon azonos nagyságú szimering legyen.
ui: Csapágy márkára esetleg kaphatok javaslatot a tapasztalatotok alapján, vagy pont az a tapasztalat, hogy ezt inkább a delikvensre bízzátok, a korábbi, esetleges negatív visszajelzések miatt.
(Örülök, hogy megint olyan Indexes fórumba tévedtem, ahol segítőkészek a tagok, és nem trollkodás megy mint egy-két másikban.)
Ma délelőtt bontottam tovább a blokkot.
Szóval folytatnám a kérdezést ha nem probléma:-), de így összefoglalva egy hsz-ban.
Szerintem festéket fogok használni a tömítéshez a blokkfelekhez. Milyent érdemes, vagy milyent nem?
A főtengely kuplung oldali csapágyait kiszedtem, mert daráltak, illetve a kuplung alatti csapágy tűnik cserésnek. A főtengely dinamó alatti csapágya jónak tűnik, azt nem cserélem ki, ha nem érdemes/szükséges.
Milyen csapágymárkát javasoltok? A méretek értelemszerűen meg vannak.
A főtengely szimering érdekes mert a kuplung oldalon egy alu szimering ház van, míg a másikon nincs.
A bal oldali a dinamó felőli, fémházas szimering 22x47x10-s , míg a jobb oldali (kuplung oldal) 22x35x7-s és ennek van a középen látható alu szimering háza. Viszont ránézésre, meg mérésre sincs tökéletesen a helyén. Ez a szimering ház kiüthető a helyéről, vagy gyárilag úgy marad ahogy van.
Alumíniumból van azt megnéztem, ezért sem álltam neki egyből püfölgetni.
A csapágyak szépen kijöttek a hőlégfúvózással, a külső konkrétan kiesett:-)
Amennyiben a 22x47x7 szimeringet veszek bele, ( találtam 22x47x10-st, de nem vitonos ) akkor a hiányzó 3 mm helyet, ilyen:
Ha elfér akkor lehet a 10 mm széles is. A forgattyúsház elszineződése a rossz légszűrő miatt beszívott portól részben és az esetleges túlmelehedés miatti olajráégés. A beszívott hajtóműolaj csak tisztította volna.
Szimering kérdésem lenne TS 150 (1973-s). A főtengely szimeringet 47x22x7-nek adják meg az üzletek, illetve a neten is. De amit kiszedtem fémházas szimering az 10 mm széles, nem 7 mm, szóval akkor melyiket?
A kép a szétszedett blokkról készült, a forgattyúsház elszíneződése, szennyeződése "természetes", vagy a befolyt váltóolaj eredménye? Az utóbbira tippelnék:-)
Illetve az újra összerakás során a blokkfelek közé kell-e valamilyen tömítőanyag, vagy mehet így össze? Szép, sérülésmentes a felület.
Görbe a főtengely vége vagy meg van ütve és a generátor kúpja nem fekszik fel tökéletesen.
Vedd le a forgórészt és nézd meg a főtengely kúpját. Forgasd meg a berúgókarral és ha látni, hogy üt akkor ott a hiba. Ha szép körkörösen fut akkor nézd meg a kúp végét nincs-e rajta ütésnyom vagy benyomódás.
Ha van rajta akkor reszeld le.
A kúprésznek szép egyenletesnek kell lennie és nem üthet a vége. Ellenkező esetben a generátor szénkeféi is ugrálni fognak és a megszakítóbütyök sem tud rendesen kiemelni.
Segítséget kérnék ETZ 150 megszakitó beállitasaban, valamit nem jól vagy valami nem passzol nálam.
Jelenség úgy néz ki hogy amikor felső holtponton van a dugattyú akkor kellene ugye a 0,4mm megszakitó hézag, na ott nekem szinte éppen van valami hézag de messze nem 0.4, az előgyujtás, fh előtt 2,5-3 mm el, azzal nincs is gond, viszont ha alsó holtpontra kerül a dugó akkor viszont van rendes megszakitó hézag is. A motor amúgy megy teszi a dolgát de szerintem ez így nem jól van. Kérem valaki írja már le hogy próbáljam beallitani vagy esetleg nincs valaki itt a fórumon aki Debrecen vagy környékén lakik és segitene összehozni a gyújtást.
Egyenlőre gyűjtöm az infókat hozzá, mert cserés a lánchajtása. Egyébként szét kell húznom a blokkot a szimeringezés miatt. Most majd az következik, csak ahogy elnéztem, kell hozzá csinálnom egy célszerszámot. Szóval bújom a netet az hasznos információk ügyében:-)
Egy technikai kérdésem lenne. MZ TS 150-s blokkon a kis lánckerék 16 fogú. Ennek a helyére fel lehet rakni az EZT 125 vagy 150-s kis lánckerekét? Tehát a kihajtó tengely profilja megegyezik? (Ránézésre igen)
A blokk nem motorkerékpáron van, hanem egy régi tip. magyar kapálógépen ( Kertitox 101, 1974-s évjárat) így csupán az érdekelne, hogy technikailag működik-e a dolog. Nyilván a lánc is cserélve lenne, meg a meghajtott lánckerék is, erre a fajta fogprofilra.
A rízsrakétás motorosok is MZ-ken nőttek fel. Én pl úgy kerültem a fórumba, hogy volt pár kosárnyi MZ alkatrészem amit ingyen küldtem szanaszét az országban annak akinek szüksége volt rá.
Vagyunk itt néhányan veteránok akik szedtünk már szét jópár NDK-s motort, és néha tudunk segíteni.
Ennyi...valamikor pörgött ez a fórum is. De már egyre kevesebb az MZ, és ha valaki ilyet vesz azok közül jónéhányan tanácstalanok és ide fordulnak segítségért.
Ha tudunk segítünk...néha távolról is meg lehet szerelni az MZ-t.