Keresés

Részletes keresés

mckmester Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17247

"Az unokám fotózásánál a vaku automata állásban volt, azt írta a prosi, hogy ilyenkor akkorát szól, amekkorát kell."

 

Nem villant a vaku.

 

A kép adatai alapján: 

Flash - Flash not fired, compulsory flash mode

Az is lehet, hogy nem töltött fel, de inkább arra gyanakszom, hogy mivel a gép automatikusan a Night scene felvételi módot választotta, így nem is tartotta feladatának elsütni a vakut. :-(

 

Próbáld meg az SCN állásban kézzel beállítani ilyenkor a Portrait (Portré) üzemmódot, vagy az Indoor (beltér) üzemmódot. Mint korábban mondottam volt, a témamódok használatával sokkal jobban tudod befolyásolni az automatikát, hogy a helyes eredményt adja.

 

A full automata mód sajnos szinte csak napfényben ad jó képet, beltérben kb. 50% (vagy jó lesz, vagy nem).

 

Előzmény: Tóni bácsi (17244)
mckmester Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17246

Az unokás kép sajnos nem vakuval készült. 

Valamiért nem villant a vaku. Lehet, hogy nem vártad meg amíg feltölt (a vaku)?

 

Innentől kezdve a gép automatikája az adott fényviszonyok között sajnos ennyit tudott kikínlódni magából.

 

Záridő 1/8: Filmes fotózási múlttal gondolom nem nehéz rájönni, hogy elsősorban emiatt lett homályos a gyermek arca. Ha a vaku elvillan, akkor más eredményt kapsz.

 

Hogy miért sárga (sárgászöld) a kép? 

 

Anno a filmes gépeden is tapasztalhattad, hogy beltérben villanyfénynél messze nem olyanok a színek az előhívott képen mint amilyenek azok valóságban.

Ez a fényforrás által kiadott fény színe (szaknyelven színhőmérséklete) miatt van. Anno a filmes gépeknél a normál filmeket úgy tervezték, hogy napfény megvilágításnál adtak színhelyes eredményt. A profik akkoriban a lencsére helyezett különféle színszűrőkkel próbálták kompenzáltni a napfénytől eltérő színhőmérsékletű fényforrások hatásait, vagy - ahogyan manapság is teszik gyenge fénynél - vakut használtak, ami közel olyan színhőmérsékletű fényt adott, mint a napfény.

 

A digitális fotózás egyik nagy előnye, hogy a színszűrőkre normál esetben már nincs szükség. A gép a fehéregyensúly (angolul White Balance rövidítve WB) állításával képes kompenzálni a megvilágítás negatív hatásait. Akár képenként más és más bállítást alkalmazva. Amikor fotóztál, akkor WB Auto beállításon volt a masina, így a gépre volt bízva a fehéregyensúly beállítása. Nos mellényúlt. Van ilyen sajnos. Könnyen lehet, hogy a vaku már nyitva volt amikor a képet lőtted, és ő a vakufényhez akarta igazítani a képet, de a vaku nem villant el, így ilyen lett. Ha a vaku elvillan, biztosan szebb eredményt kapsz. A fehéregyensúlyt a gépeden te is be tudod állítani az aktuális fényforráshoz (Gépkönyv 24. oldal)

 

A fehéregyensúlyról érdemes megtekinteni ezt: http://videosmart.hu/video/digitalis-fotosuli-2-resz-hogyan-keszitsunk-szinhelyes-fotokat?s=7

Illetve elolvasni a korábban is hivatkozott irodalom (http://fotozz.hu/cikket_megmutat?cikk_ID=117) fehéregyensúlyról szóló részét.

Ezt: http://pixinfo.com/cikkek/erzekelok10

És ezt: http://www.fotozasitippek.hu/index.php/fotozasi-tippek/42-szinhomersekletrol-es-feheregyensulyrol

 

Ugyanarról szól mind, csak más más megfogalmazásban.

 

A kompozíció:

 

Ha igazán előnyös képeket akarsz, akkor próbálj meg úgy fotózni, hogy a zavaró elemeket lehagyod a képről. Pl közelebb mész, jobban zoomolsz etc. A bal oldali asztal és teljes tartalma lehagyható a képről. Az a konnektor sem az igazi. Tudom, hogy nem mindig lehetséges, de ha törekedsz erre, akkor sokkal jobb lesz.

Embert/gyereket egyelőre próbálj mindig az ő szemmagasságából lefotózni. Előnyösebb. A felülről, (vagy alulról) fotózás legtöbbször előnytelen, bár tudatosan alkalmazva érdekesebb képeket adhat.

Bár ez már haladóbb szint, véleményem szerint akkor érdemes a kompozícióra koncentrálni, ha a technikával már nem kell bírkózni. Emiatt egyelőre nem is terhelnélek a vonatkozó netes irodalommal :-)

 

 

 

Előzmény: Tóni bácsi (17241)
Tóni bácsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17245

Ezt még tegnap estefelé csináltam a 3.-ik emeletről SCN felhős idő, WB és ISO  automata állásban, képméret 1280 x 960.

Én ezt már tűrhető kategóriába sorolom:

 

 

Jut eszembe, melyik képméretet ajánljátok, a gép 15,3 Megapixeles?

 

 

Tóni bácsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17244

Köszi szépen!!!

 

Akkor az autósnál hiába céloztam a rendszámtáblára a négyszöggel, úgy látszik, a közelebbi faágakra állt rá a fókusz.

Ezt hogyan lehet korrigálni?

 

Az unokám fotózásánál a vaku automata állásban volt, azt írta a prosi, hogy ilyenkor akkorát szól, amekkorát kell. 

Ezt hogyan lehet korrigálni?

Előzmény: zohan (17243)
zohan Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17243

Ennél a képnél vagy nem villant a vaku,vagy nagyon gyengén.

Az autós képnél a fókusz a fa ágain van.

Előzmény: Tóni bácsi (17241)
Tóni bácsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17242

Ez az ablakból, AUTO üzemmódban.

 

Nekem ez sem tetszik.

Előzmény: mckmester (17240)
Tóni bácsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17241

Akkor most ezt a képet feltenném, kérlek, mondjatok véleményt!

 

Vakuval készült. P üzemmódban.

 

 

Bevallom, én nem vagyok elragadtatva tőée. :-((( Mármint a képtől, mert az unokámat imádom. :-)))

 

 

Előzmény: mckmester (17240)
mckmester Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17240

Ja igen. Ha úgy érzed elakadtál  - pl nem tudod, hogy egy-egy kép miért nem lett jó, holott te elvileg mindent jól csináltál -, akkor érdemes feltenni ide és kérdezni.

Vannak itt néhányan rajtam kívül is akik szívesen segítenek.

 

Előzmény: mckmester (17239)
mckmester Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17239

Szerintem amíg ezeket tanulgatod, érdemes a témamódokat (az Olympus gépeken SCN ) használni, természetesen mindig a helyzetnek megfelelőt.

Jobb eredmény érhető el velük, mint a full automata móddal. 

 

Felhasználói kéziköny 11. és 12. oldal.

 

 

 

 

 

Előzmény: Tóni bácsi (17238)
Tóni bácsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17238

Kedves Mester!

 

Nagyon köszi a gyors reagálásodat, az idézett cikkeket igyexem tüzetesen áttanulmányozni.

Az az igazsg, hogy a Yasica 108-as gépemmel anno rengeteg gyönyörű képet sikerült csinálnom, de ő szegény már kiment a divatból. Ezt a gépet most ajándékba kaptam a 67.-ik szülinapomra, próbáltam valami olyasmit elérni vele, hogy automata üzemmódban kifogásmentesen működjön mindenütt, de már látom, ez nem fog menni. :-((

 

Bizony, az általad említett hibába én is beleesek, mert túl sok a lehetőség. Ezért nehéz a választás. A Yasicám kezelhetősége a 3 féle (rekesz, idő, távolság) állíthatóságával nem volt bonyolult. Ezek a modern gépek meg.......

 

Na mindegy még egyszer köszi a tanácsokat!

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: mckmester (17237)
mckmester Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17237

Az attól függ, hogy mit nem értesz. Többen beleesnek abba a hibába, hogy azt hiszik a gép túl bonyolult, holott az a baj, hogy az alapfogalmakkal nincsenek tisztában (rekesz, záridő, érzékenység és ezek közvetlen hatásai a képre). Ez nem baj, hiszen senki sem születik úgy, hogy ezeket tudja. Csak az első lépést kell megtenni, utána könnyebb.

 

Ezt pl olvastad már?

 

http://fotozz.hu/cikket_megmutat?cikk_ID=117

 

Az alapfogalmakat szerintem elég jól tisztázza.

 

 

Egyébként meg a Január 17 -i névnapra szerintem kérd innen az első hármat. 

 

http://www.libri.hu/szerzok/scott_kelby.html

 

Bár ezek már egy jobb könyvtárban is megvannak.

Előzmény: Tóni bácsi (17236)
Tóni bácsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17236

Kedves Errejárók!

 

Én is tanácso(ka)t szeretnék kérni. Első sorban attól, aki jól ismeri az

OLYMPUS SP 820 UZ típusú gépet. Kezdő fotós vagyok, leszek, (digitális gépekkel) nem is fiatal, így nem könnyű a gép megismerése. Szülinapomra kaptam ajándékba, szeretnék vele megtanulni jó képeket csinálni. Meg van hozzá a magyar nyelvű kezelési, de még így sem nagyon boldogulok vele.

 

Ha valaki elmondaná a legideálisabb beállításokat, és ellátna pár hasznos tanáccsal, azt nagyon megköszönném!

 

Remélem, teljesíthető a kérésem! 

 

Előre is köszi: Tóni bácsi

-Minarik- Creative Commons License 2014.01.14 0 0 17235

Attol, hogy minden pixel tokeletesen ki van exponalva, attol meg a kepnek nem lesz ertelme. 

Eloszor az adott tema fenyviszontait kell(ene) tudni elemezni, alakitani Es ennek megfeleloen exponalni.

Előzmény: MegaHéja (17228)
LyPapa Creative Commons License 2014.01.13 0 0 17234

Szép gondolat :) Innen már csak egy lépés, és eljutsz oda, hogy bizony átlagolni vagy valami módon súlyozni kellene a kapott értékeket. Képzelj el egy zenekart, ahol minden hangszer elé tet mikrofon erősítését úgy állítják be, hogy épp elfogadható torzítást eredményezzen. Majd jön fafülű Joe, és a keverőpulton egyenlő arányt állít be. Azt hiszem, nem sok dícséretet kapna :) 

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: MegaHéja (17228)
zorko Creative Commons License 2014.01.06 0 0 17233

leginkább természet fótózásra

Gondolom nem valódi természetfotózásra gondolsz (pl. egérre lecsapó sasmadár....), mert az egy drága felszerelést, alapos fotóstudást és tapasztalatot igénylő, elég speciális műfaj.

 

Amúgy tájakat, erdőket, gombákat, ilyesmiket akármivel lehet fényképezni, itt inkább azt lehetne tanácsolni - amit ilyenkor szoktak -, hogy menj el a boltba, vagy vedd kézbe az ismerősét, és próbáld ki jó alaposan. Amelyik jobban tetszik, jobban fekszik a kezedben, könnyebb a menüjében tájékozódni, stb., azt vedd meg.

Előzmény: sanyika77 (17229)
zorko Creative Commons License 2014.01.06 0 0 17232

Érdekes gondolat. Bár az az érzésem, hogy az erősítés illetve az érzékelés és felbontás viszonya egymáshoz képest nem fog a jövőben "megfordulni". Tehát hogy sokkal jobb (zajtalanabb) erősítést tudnánk megvalósítani sokkal rosszabb érzékelés mellett. Előnye lenne, hogy egy bites felbontás is elég lenne hozzá, csak ez manapság nem tűnik igazán előnynek. :)

 

Nekem olyasmi jutott eszembe, hogy a pixelek érzékenysége függhetne a környező pixelek világosságértékétől, tehát a sötétebb részeken magasabb ISO-val, míg a világosakon alacsonyabb ISO-val rögzítenénk a képet. Esetleg ezt az "ISO-maszkot" is lehetne külön rögzíteni arra az esetre, ha szükség lenne az eredeti, hagyományos képre.

Előzmény: MegaHéja (17228)
sanyika77 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 17231
Hello!
Nikon coolpix 820 vagy panasonic lz30?
johannes. Creative Commons License 2013.12.27 0 0 17230

Én nem vagyok hozzáértő és fotós sem de a feleségem kompakt Nikon gépe szemmel láthatóan rossz képeket csinál,például nem jók a színek, de mástól is hallottam már panaszt a Nikonokra.

Gondolom felsőbb kategóriákra ez már így nem igaz.

sanyika77 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 17229

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni fényképező gépet szeretnék vásárolni leginkább természet fótózásra.

Mivel teljesen kezdő vagyok kb. 50 ezer  forintot körül szeretnék rá áldozni.

"kezdésnek" Nézegettem NIKON COOLPIX L820 ULTRAZOOM gépet ,de ebben a kategoriába még nagyon sok gép van ebben szeretnék segitséget kérni.

Üdv.

MegaHéja Creative Commons License 2013.12.26 0 0 17228

Olyasmi. Na most másnaposan megpróbálok okosat mondani, de biztos, hogy ezen lehetne még pár órát gondolkodni:

 

Tegyük fel, hogy minden pixel egyedileg vezérelhető érzékenységgel rendelkezik. Tegyük fel, hogy a jövőben élünk, és a jelerősítés és zajmentesítés jobb, mint manapság :)

 

Az egyes pixeleknek csak a túlcsordulását vizsgálod. Tehát ha a fotonok túlcsordulnak, csökkented az érzékenységet pontosan addig, amikor már nem. A pontos erősítés szint innentől pixelenként számszerűsíthetően megvan, a kép tónusa leírható. Az értékek pedig a legsötétebbtől a legvilágosabbig rögzültek.

 

Na ebben biztos sok hibát és továbbgondolást lehet még találni.

Előzmény: zorko (17227)
zorko Creative Commons License 2013.12.24 0 0 17227

pixelszintű (és valós idejű) inteligens érzékenység-vezérlés

Kicsit (de tényleg csak kicsit :) bővebben ezen mit értesz? (Egyfajta HDR kép lenne az eredmény?)

Előzmény: MegaHéja (17226)
MegaHéja Creative Commons License 2013.12.21 0 0 17226

Még mindig a pixelszintű (és valós idejű) inteligens érzékenység-vezérlés, ami megoldatlan :) Azaz próbálkozások vannak, de még nem az igazi. Ha ez megvan, akkor működik a fényképezőgép úgy, mint a szemünk.

Előzmény: johannes. (17224)
johannes. Creative Commons License 2013.12.21 0 0 17225
johannes. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 17224

Az "egyszerű" fényképek már nem tudom hova fejlődhetnek,amit a szem lát azt visszadja a fotó,ennyi,ezt már elértük,úgy gondolom.

 

Most már speciális hatások kellenek,minnél messzebről fotózni valamit, vagy minnél  közelebbről,..vagy esetleg hőtérkép funkció a kompakt gépekbe ? :-)

Előzmény: LyPapa (17223)
LyPapa Creative Commons License 2013.12.20 0 0 17223

Hol áll meg ? Hát a sarokban :) Ez teljesen attól függ, hogy mik a céljaid, milyen minőségi igényeid vannak, jellemzően álló tárgyakat vagy pl. sporteseményeket fényképezel, foglalkozol-e makrókkal vagy megleégszel a 'közelfényképezéssel', stb. Van olyan ismerősöm, aki egy kis szappantartóval (értsd: kompakttal, kb. 8 évvel ezelőtt) olyan képeket lőtt, hogy a DSLR tulajok 90%-a (!!!!) örülne, ha a közelébe kerülne valaha is ... Pl. ilyen kiegészítővel: Kinder tojásban talált bábu nagyítója. Az illető azóta jópár díjat nyert különböző természetfotós pályázatokon.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: johannes. (17222)
johannes. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 17222

Igen, majd előbb utóbb beruházok valamire de felmerül bennem a kérdés, hogy vajon hol áll meg a technika,mi az amire azt mondjuk majd hogy elég ?

Ma vásárolsz egy több százezres vagy milliós felszerelést,10 év múlva megveszem a töredékéért és már elavultnak számít.

Persze annak idején a commodor plus-4 is jónak számított és most ahhoz képest sokat fejlődött a technika de azért nem számítógép,a képeket a szemünk nézi, az meg ugye nem fejlődik csak romlik ;-)

 

Előzmény: [Balage] (17221)
[Balage] Creative Commons License 2013.12.20 0 0 17221

A pana FZ sorozat mindig is az ultrazoomok közül a legjobbak között volt.

Az hogy enm 10mpixeles, ne bánd. A kompaktok kis érzékelőjén csak jobban jársz vele, nem uajosodik annyira.

A 2.8-as fényerő a teljes tartományban szintén kiemeli a mezőnyből.

 

Szóval összességében 20e-ért jó vétel volt tanulásra. De tény hogy azért ez egy kompakt, és abból is régi darab, szóval ha lesz lehetőség, egy canon 350D-vel is többet tanulhatsz.

 

Előzmény: johannes. (17220)
johannes. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 17220

Sziasztok.

 

A választott tanuló gép:

 

Panasonic Lumix DMC-FZ20

 

Eredetileg minimum 10 m.pixelest akartam, de 30-40 alatt nem találtam olyat amit nem volt agyonhasználva.Nem sok a pénz az sem de később komolyabbat akarok vásárolni és most a minimumot szántam rá.

20-30 között választhattam volna, használt,garis  Oly Sp-810-et de semmit nem lehet állítani rajta,az csak egy kattintgatós gép,a bridge gépek érdekeltek volna de ennyiért max egy Fujifilm Finepixet kaptam volna,még számításban volt a Canon SX10IS  is .

 

Amiért ez maradt az az előélete,szinte gyári állapotban van,újonnan vásárolták egy bizonyos feldatra egy vállalkozásban de végül kiadták a munkát és a gép a szekrényben hevert,a dobozában,kb. 50-100 expóval,20 ezerért.

Tehát egy új-régi gépet vásároltam dobozában,mindennel felszerelésével együtt, ha nem jön be még el is tudom adni de ha nem,max 20-at bukok,nem 200-at ;-)

 

Vélemény?

 

 

 

 

 

 

 

johannes. Creative Commons License 2013.12.15 0 0 17219

A régi minoltát eladtam,most veszek tanulni egyet,egyenlőre,majd megírom mi lett....csak ne bántsatok...;-)

LyPapa Creative Commons License 2013.12.15 0 0 17218

Létjogosultsága a fényképezésben mindennek van (lehet), amivel képet tudsz alkotni :) De a fényképezés egy sajátos terület: ha egy jobb szerelésed van, akkor a gyengébbel is jobbat tudsz produkálni, mint aztelőtt. Magyarázat: a jobb szerelés valószínű azt teszi, amit kértél tőle, így az ismereteid, tapasztalataid értékelhető alapokra kerülnek. A biztosabb tudás meg a gyengébb eszközzel is jobb teljesítményt hoz, annak ellenére, hogy a gépezet képességei épp hogy megütik a 'használható' szintet.

A 'jobb' nem azt jelenti, hogy több megapixel, többszörös zoom, stb., hanem:

- gyors, pontos fókuszálás még beltéri, gyengébb fényviszonyok között is

- ismételt műveletek azonos eredményt adnak

- a képminőség azonos körülmények között azonos lesz.

 

Üdv: LyPapa

 

 

.

Előzmény: johannes. (17217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!