Ez a kis 6 kerekü járgány megfogta a fantáziámat. A forma-1-es járgányok közzül is a Tyrell P-34 volt a kedvenc. :-) De ilyen vékony első kerekeket még nem láttam sehol, se használtat, se újat. No ez után még kicsit nézelődöm.
A Youtube-on láttam gokartnak nevezett jawa 350-es blokkal hajtott valamiket. Csak az egyik volt gokart kategória, a többi az valami hobby járgány, de lehet, hogy inkább csoda járgányok inkább.
Na a végén tényleg össze jöhet egy jó gokart találka + némi verseny. :-) Jó neked, hogy ennyire előre jársz, hogy már kerékre állítottad. Nekem még kerekem sincs. :-( Leszámítva azt a 4-et ami az autó alatt van. De következő beszerzés célja már az lesz és utánna már jöhet a váz! Na az majd előre látom, hogy megyire lassú meló lesz, mert kétszer mérni majd csak azután heggeszteni.
Jelentkező az éppen lenne :) csak még addig el kell hogy készüljön a járgány. Jelenleg ott tart hogy kerékre állítottuk, mostmár jöhet a motor, ülés stb. (Én Mátészalkától nem messze lakok)
Sajnos nincs kép,akkor még nemnagyon volt digifényképező.Azt számolgatom nagyából 20-25 éve lehetett./Bassz má ennyi vagyok:))))/
A dupla:fogtunk két hangtompítót,az egyiket kivágtuk a másikat bele a likba,körbehegeszt.Y-alaknak nézett ki oldalról.Hátulról négy cső figyelt.Ha emlékem nem csal valami japán moci volt az alapja a látvány tervnek.
A szimpla:két könyökcső y-ba,(erre már nem nagyon emlékszem)azthiszem ETZ rezonátor került rá.Azt nemtudom,hogy én csináltam vagy készen vettem-e,de baromi jó hangja volt az biztos.
Szia! Buta kérés de érdekel. Tudnál valamelyik megoldásról képet feltenni vagy küldeni? Előre is köszi! Ma reggel kicsit gyenge a képzelő erőm. :-) De azt láttam hogy jó vagy kipufogó készítésben. Szép volt az a kéthengereshez készített remekmű.
A 350jawa kipuff felidézte gyerekkorm.Haverom kitalálta, milenne ha össze hegesztenénk két-két dobot.Megcsináltuk,elég látványos volt és müködött(???).Két-három évvel később én is vettem egyet,azt megcsináltam egy dobbal.Az is müködött(?????).
Jóval visszább olvastam, hogy próbáltatok gokart találkozót szervezni. Ez valaha össze jött? Vagy nagyon szét van szórva a fórumozók mindegyike az ország egész területén. Igen, a jó helyen gondolkodtam, hogy a környéken van-e ilyen. Ha jó a hely akkor az ott lakók hívnák a felvezető "autót", ha sehol egy ember akkor pocsék a terep. Nézegettem pályát, legközelebb a A.M.G.RabócsiRing ahol lehet saját gokarttal menni akár egész nap minimális lóvéért. De ez is kb 100km-re van. :-(
A pálya mindig is probléma volt ebben a műfajban... Remélem jó nagy az az udvar, mert egy kézilabda-pálya nagyságú helyen sem tudsz kettesnél feljebb váltani. Nem tudom a gokartom végsebességét, egyrészt, mert nincs rajta sebességmérő, másrészt a környéken hely sem nagyon, ahol el tudná érni. Kb. annyi lehet, mint az ETZ125 motoré.
5000Ft ért hozzá jutottam komplett első villához, mint a te gépeden is van, agy, tárcsa+féknyereg, igaz, hogy ez nem komoly, mert bovdenes. A kerékagy viszont négy csavaros, mint az amerikai videókon látható keskeny kerekű gokartoké, így kell majd egy közbetét.
A te gokartodnak mekkora a végsebessége?
Ha az enyém elkészül egyszer majd még szerencse, hogy a szüleimnél nagy az udvar, ott ismerkedhetek majd vele és próbálgathatom
Nincs új infó, egy-két kisebb alkatrész készült el a kormányzáshoz.
Nekem 33,45 fogú lánckerék jött ki az azonos áttételhez, ennek ismeretében a 34 fogú tökéletes. Esetleg 1-2-vel nagyobb is lehet, ha találsz olyat. Nyugi, fog gyorsulni.
A web oldalad már decemberbe átolvastam, mindent le is mentettem, írás és rajzokkal együtt. A dupla kipufogó dupla szívás, de majd dupla élvezet is. :) Új dolgok is kerültek fel a web oldaladra az elmúlt 3-4 hétben?
Egy kérdés: A hátsó fogaskeréknek egy 34 fogút ha felteszek akkor picit kevesebb lesz a végsebességem mint a motorkerékpárnak. Az ugyanis 130 körül van 74 fogas fogaskerékkel. A gumival a kerék külső mérete 24col a gokarté 11 col. Gondolom jól számolgattam. Mert ugyanis a kerületet kell összehasonlítani és arányosítani. Ha ilyen nagy lesz a végsebesség akkor elegendő lesz-e a gyorsulás??
Én láttam, hogy írtál, és ha kérdezel, válasz is lesz. Nem akarom telenyomni a fórumot a saját dolgaimmal, de itt megnézheted, hogy halad a gokartépítésem: (sehogy :) )
www.gokartepites.eoldal.hu
Ha hamarabb kérdezel, azt javasoltam volna, hogy a vázzal kezdd, mert többekből a vásárlás után szokott kifogyni a lendület, és sohasem készül el a kart, a sok cucc meg ott marad.
A Jawa blokk erőre rendben van, de lesz majd némi szívás a dupla kipufogóval.
Na ne már! Ennyire nincs aktivitás. Lassan elkezdtem bontott cuccokat vásárolni. Elsőre egy JAWA 350-es moci blokkot vettem. Ehhez még egy két apróság első kerék agy, hátsó kerék agyak 95mm szélesek, hátsó féktárcsa, hátsó 3-om csapágy csapágytartóval, fogaskerék.
Ha meglesznek a felnik, gumik és a hátsó tengely, akkor már el lehet kezdeni a vázat is.
Jelenleg erre fele mindenki felhagyott a gokartozással? Senki nem oszt meg semmit? Milyen volt a szezon, mit módosít, reszelget vagy esetleg fejleszt? Mit szeretne pénzhez egy hétre véghezvinni? Addig is jól el leszek magamba. :-)
Boldog új Évet! Natessék, szomorúan látom, hogy az élet elre fele haldoklik. Ez az én szerencsém. Biztos mindenki reszelgeti a járgányát azért nincs nagy élet.
Már régóta érdekel a gokartozás, de csak most szántam el magam, hogy építek egyet. Lassan belekezdtem az alkatrészek vásárlásába. Majd lennének kérdések akkor majd írok, rem lesz válasz is rá.
Hajtástechnikai üzletben, leginkább. Vagy gokart webshopban, pl. www.visualracing.hu vagy www.gokartaruhaz.hu . Utóbbiak előnye, hogy biztosra megmondják, fel tudod-e tenni a motorodra.
Sikerült lőnöm egy ülést a visualracing-től. Vadiúj és 6 eFt-ba került, ennyit megér szerintem. Továbbra is lebeszélek minden gokartépítőt alternatív megoldások (autóülés, kerti szék) felhasználásáról.
Az a kérdés, hogy a "fix"-et a kapcsolatra, vagy az áttételre értjük-e. Én mindenesetre nem hallottam "kuplungos"-ként emlegetni ezeket. Menni még csak fixessel volt szerencsém, illetve, ha a bérgokartot kuplungosnak tekintjük, akkor azzal is, de az komolytalan :) A váltós a legjobb, valóban.