Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2025.03.28 0 0 111681

Én a jövő héten cserélem le a télieket, akkor lesz rá időm.

Előzmény: lapar (111679)
saválló Creative Commons License 2025.03.28 0 0 111680

Egy firkásznak muszáj vmit írnia mégha sokszor hülyeséget is, ez is éppen olyan, szerinte ugye tél=akkumulátor gyenge=nehezen indulás....

Szoktam én is töltőre tenni az akksit, hogy ne járjak úgy, mint ahogy a cikkíró felvázolta.

 

Egyébként a cikk lényege pont nem az akkumulátorról szólt, hanem a téli gumi nyári használata hátrányáról, pedig sokan járnak télivel nyáron is, mertminekaztállandóancserélgetnijóaznyárrais.

 

Pl. a főnököm is csak télit használ.....mert az úgy jó.

Előzmény: lapar (111678)
lapar Creative Commons License 2025.03.28 0 0 111679

Azért a csere be van iktatva a hét végére.

Másra úgyse nagyon alkalmas az idő, erre is csak garázsban.

Előzmény: lapar (111678)
lapar Creative Commons License 2025.03.28 0 0 111678

Kicsit megrendült a bizalmam a cikkíróban:

 

"Ha télen többször is nehézkesen indult az autó, "

 

aki nem tudja, hogy a mai akkuk a mai autókban nem így szoknak meghalni.

(sajnos)

Előzmény: saválló (111677)
saválló Creative Commons License 2025.03.27 -1 3 111677
gnrb Creative Commons License 2025.03.27 0 0 111676

A képen a méretén kívül rajta van a típusjelölés is, Michelin 63179. Beírod „gugliba” és mindent megtudhatsz róla: 5,5J x 13 H2 ET38 (ezek ugye láthatók is), és ami nincs beleütve: 4×100-as osztókörű 13-as Seat (Ibiza) felni 57.1-es középfurattal.

Előzmény: kozso1 (111672)
RadiX Creative Commons License 2025.03.21 0 0 111675

Ok, félreolvastam a méreteket, ez egy 5.5J13H2 felni, és rá is van írva, hogy SEAT, csak az 5.5 cselesen úgy van írva, hogy 5 1/2. Akkor viszont 4x100 az osztókör, és 57mm a középfurat.

Előzmény: RadiX (111674)
RadiX Creative Commons License 2025.03.21 0 0 111674

Na jó, a 42 biztosan nem jó, de a 97 az lehet szerintem.

Előzmény: RadiX (111673)
RadiX Creative Commons License 2025.03.21 0 0 111673

Szerintem 97 lesz az osztókör, és 42 a középfurat. Daihatsu vagy Piaggio?

Előzmény: kozso1 (111672)
kozso1 Creative Commons License 2025.03.21 0 0 111672

Sziasztok. Ki lehet-e deríteni a következő fotón látható adatokból, hogy milyen osztókörű a felni?

Köszönöm. 

sr1 Creative Commons License 2025.03.21 0 0 111671

nézegetem az árakat a kedvenc webshoppomon, elég nagy árengedményeket látok, a téliekre és a nyárikra is, jobbak az árak, mind két éve. 

saválló Creative Commons License 2025.03.21 0 0 111670

A Hankook nem sz.r, de már az is felkeményedhet mielőtt elkopna.

Előzmény: lapar (111669)
lapar Creative Commons License 2025.03.20 0 0 111669

Ja, nekem akkor még nem volt szar gumim, vagy "normális" nagy teljesítményű autóm. :-)

Előzmény: saválló (111667)
kilasz Creative Commons License 2025.03.16 0 0 111668

Hogy a kocsi rábólint-e minden részletére az általad vázolt mateknek, ő tudja, de a 15-18kW-os végkövetkeztetésed a gyakorlatban nagyon helytáll: a vegyes fogyasztás (országút+gyorsforgalmi) kijelzett értéke az elmúlt hónapokban éppen 15-18kWh/100km között volt. Tudom, Te ugyanezt egy órára vetítetted, és a 100km-t azalatt nem értem el - viszont volt hideg, dimb-domb, kanyargás, visszagyorsítás, ahogy az illik. Az a bizonyos "egyenes vonalú, egyenletes" menet hozta volna ezzel a fogyasztással a 100km-t is 1 óra alatt. Az pedig már a gyári WLTP sávja, amit ritkán sikerül elérni. Közben meg, ha kell, ugrik is, de nagyon.

Előzmény: sr1 (111666)
saválló Creative Commons License 2025.03.16 0 0 111667

"Ahhoz képest itt sokan nyilatkoznak a gumikkal, hogy csúszik, meg nyúlik."

 

Mit tudna mást írni az ember ha esős időben pl. lámpánál indulva csak pörög a kerék mert felkeményedett a gumi, nem azért pörög ki mert padlógázon akartam elindulni, nem szokásom.

Előzmény: lapar (111665)
sr1 Creative Commons License 2025.03.16 -1 0 111666

neked egy max. 168KW-os teljesiményre képes autót van.  Ennyi munkát képes max. végezni a hajtás egységnyi idő alatt. 

Erre egy nominális kapacitású 77KWh akkut van bele szerelve, ami kb. 68KWh jelent a valóságban. 

Vagyis 1 óra alatt 65KW munkát képes végezni folyamatosan.

De átlagosan a menetállenállási erők teljesítményét kell legyőzzed, ami nincs több 15-18 KW-nál.

   

 

  

 

 

Előzmény: kilasz (111660)
lapar Creative Commons License 2025.03.15 -1 0 111665

"Igazándiból kevés állat van"

 

Ahhoz képest itt sokan nyilatkoznak a gumikkal, hogy csúszik, meg nyúlik.

Pedig, ha nem feszegeted a határokat, másképp nem derül ki.

Jó igaz, az nem gyorsulás. 

Előzmény: JAMIE222 (111664)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111664

Igazándiból kevés állat van, a legtöbben normálisan tolják, nem is a gyorsulás miatt veszik.

Előzmény: lapar (111663)
lapar Creative Commons License 2025.03.15 -1 0 111663

Nem látom a gyakorlatban ezeket a szuper gyorsulásokat. 

125-ös motorom van, tehát meg kell néznem , hogy 3.0 V8 autó elé nem állok a lámpánál. 

Villanyosoknál is tartottam ezt egy darabig, de aztán értelmetlenné vált a dolog.

lapar Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111662

"Forgalmiban 56(!) kW szerepel."

 

Akkor meg,  amit korábban írtál, az csak fikció. Csak a folyamatos állandó nyomaték miatt többnek  tűnik. 

Csónakmotoroknál is megy ez a parasztvakítás, hogy 2500 W de egyenértékű a 6 LE-sel.

Előzmény: kilasz (111660)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111661

Hankook Ion gumikat látott már valaki közelről? Úgy tűnik, mintha ezeknél is takarékos lenne a minta mélysége.

kilasz Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111660

Csak a pontosítás kedvéért: az általam írt adatoknál a 77 (77,4) nem kW, hanem kWh, az akkukapaciás. Csak a modell végett volt szükséges, mivel kétféle változat létezik. Amit viszont körüljártatok, az EV-okmányokban feltüntetett teljesítmény kapcsán: engem is (pozitívan) meglepett, hogy a Forgalmiban 56(!) kW szerepel... Ez lehet az az elfogadtatott, súlyozott átlag, amelyet a gyártó fogyasztás/környezetterhelés kategóriában érvényesít. Nyilván e tekintetben szívatás a robbanómotornak, hogy azt meg továbbra is a csúcsteljesítménye negatív vonzataival büntetik...

Előzmény: JAMIE222 (111658)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111659

Illetve annyiban igazad van, hogy nem a forgalmiba kerül az az érték, hanem biztosítási-adózási téren azzal számolnak, mert azt adja meg a gyártó tartós teljesítménynek. Mintha belsőégésűnél nem a szinte sosem hasznát csúcs, hanem a gyakran használt mondjuk 2500-3500f/perc érték szerepelne. És akkor mondjuk egy 2litiyis, 150lovas benzinmotor mindjárt nem lenne csak 60 lovas.

Előzmény: JAMIE222 (111658)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111658

Tartósan egyik autóból sem veszed ki a maximumot. Amit ismerek megvehető gépet, abból a Tesla tudja legtovább, de az sem örökké. Hiába van nagy akksid, ha a többi alkatrész(elektronika-motorhűtés-inverter) nem támogatja a teljesítmény leadását. Amit lejjebb linkeltem, ott egy TM3P-t nyúznak drift üzemmódban és elég jól bírja, 20%-ra csökkent akkukapacitás környékén kezd gyengülni. Átlagos-spórolós, nem hülyegyerek üzemmódra tervezett villanyosok meg pár padlógáz után szélnek eresztik a lovakat és csak szüttyögés van, vagy lenne.

Ahogy írta is lejjebb a kérdezőnk, 77kw a tartós leadható teljesítmény annál a Kiánál, csak azért nem érezni kevésnek, mert azt folyamatosan, azonnal tudja. De ha mondjuk 100 felett nyomnád ki a szemét, akkor már feltűnik a kraft hiánya.

Előzmény: sr1 (111657)
sr1 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111657

Hát ebben tévedsz.

Egy jármű állandó sebességű haladásához le kell gyözze a mentellenálásokat- attól függetlenül, hogy mi hajtja. 

Így egy ICE és EV-nek haladás közben  az energiafogyasztása egységyi idó alatt ugyanaz. És sokkal alacsonyabb, mind a maximális energiafogyasztása- mert a valóságban nem síneken közlekedünk folyamatosan 220-al.  

És mindkét esetben a maximális teljesítmény van feltüntetve a fogalmin, ami azt jelenti, hogy maximálisan mekkora értékű menetellenállást képes legyőzni.     

 

De attól mindkét hajtáslánból kivehető a maximális teljesítmény, csak viszonylag rövid ideig, a rendelkezésre álló üzemanyag függvényében.

Ennek a határa, az optimálisan szállítható üa mennyisége.  

Ha betennék egy 500 literes bezintankot egy ICE-be, akkor sokáig kivehető lenne belőle a max. teljesítménye.

Ha betennék egy 1000KWh akkut egy EV-be, akkor abból is sokáig kivehető lenne a max. teljesítménye. 

 

Például:

A maglev vonat nem viszi magával az áramot, de két állomás között a gyorsítási és a lassítási fázisokon kivül a menetellenállás szab határt a sebességének. 

Előzmény: JAMIE222 (111656)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111656

Villanyosnál némileg más a matek. Forgalmiba a tartós teljesítmény kerül, nem a pillanatnyi, rövid ideig kivehető csúcs.

Előzmény: lapar (111654)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111655

Annyi simán :)

Előzmény: raider (111650)
lapar Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111654

Ja, és a többség ma is csak max 30-40-et használ.

Előzmény: saválló (111653)
saválló Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111653

Milyen boldog volt a család mikor átvehették annak idején az 1200-es Ladát kőkemény 60 LE-vel, nem beszélve a 26 LE-s Trabantról most meg több 100 LE-ről van szó.

Előzmény: lapar (111651)
sr1 Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111652

Ha az abroncs mérete nem változik, akkor az elsőnél 3mm a legödőlési sugár negatívba, a másiknál 2mm pozitívba.

Ha nem sportkocsi, akkor szerelhetsz.   

Előzmény: Grg (111649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!