Keresés

Részletes keresés

bervas Creative Commons License 2020.07.04 0 0 26195

Azzal tudsz faragni, ha összelegózod a kereket magad.

Van sok videó a neten, hogy és mint kell központosítani, centrírozni.

Arról is van sok videó, hogyan lehet viseletes krómot elfogathatóvá tenni.

Előzmény: adamcroh (26194)
adamcroh Creative Commons License 2020.07.04 0 0 26194

Igen, de ezzel az a baj hogy 4x drágább..erre még rájön a küllő meg a befűzés és a két kerék 100 ezer ft. Ezen szeretnék faragni valahogy 

bervas Creative Commons License 2020.07.04 0 0 26193
Előzmény: adamcroh (26191)
abes Creative Commons License 2020.07.04 0 0 26192

WSK?
Nem biztos, hogy egyezik.
Ez a WSK 125-höz való szerintem.

Előzmény: adamcroh (26191)
adamcroh Creative Commons License 2020.07.04 0 0 26191

Köszi a segítséget. Bocsi a sok kérdésért, de nemsokára lesz egy találkozó, és amit lehet, azt fel akarok újítanj addig. Most új ráfot és küllőt akarok: a képen látható fele annyiba kerül mint külföldön. A kézikönyvem előre a 18”1,60 -as kereket írja, hátra pedig a 18” 1,85-öst. A kérdésem, hogy ez jó nekem? Vagy valamit ilyenkor még figyelembe kell venni? Illetve ehhez is az M4 144 küllő ami jó hozzá?

bervas Creative Commons License 2020.07.02 0 1 26190

A Jawa bármilyet szeret, mert kétütemű. Elégeti.

Ha az a cél, hogy olcsó legyen, bármilyen 2T olaj jó.

Ha a cél, hogy menjen és ne kelljen kokszot és kátrányt ganézni, valami félszintetikus olaj bőven elég. A szintetikus alapú nem lesz jobb, viszont drágább.

API TC, TC+ és JASO FC, FD legyen ráírva. A márka és az ár hit kérdése.

Előzmény: adamcroh (26182)
bervas Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26189

2T motorba nincs értelme tenni.

Előzmény: adamcroh (26185)
bervas Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26188

Én is, minden 2T motoromba. Suzukitól Jawáig.

Előzmény: Törölt nick (26183)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26187

A full szintetikus olaj csak akkor árt, ha hamisított és takonnyá áll össze ahelyett, hogy kenne. Sajnos az egyik barátom járt már így. Amúgy a jó full szintetikus olaj ken rendesen, legfeljebb nem ég el tökéletesen és csöpög ki a kipuffból. Ennek csak akkor van jelentősége, ha környezetvédő vagy. Azaz a fene tudja hogy hogy kisebb a környezeti terhelés: ha elég az olaj, vagy ha szétcsöpög mindenfelé...

 

Ólompótló adalék nem kell, mert a kétütemű motorokban legfeljebb Power szelep található, de az köszöni szépen, elvan ólom és ólompótló nélkül is.

 

Aminek lehet értelme az a benzin stabilizáló, de az is csak akkor, ha vannak fél éves leállításai a mocinak.

Előzmény: adamcroh (26185)
Zoli_t5H Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26186

Ha 4T Jawad van, akkor lehet ertelme, egyebkent semmi. :-) 

 

Előzmény: adamcroh (26185)
adamcroh Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26185

És ólompótló adalék kell e/ér e valamit? ezt is tanácsolta valaki. Van értelme?

Előzmény: Törölt nick (26183)
abes Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26184

Marhaság.

Előzmény: adamcroh (26182)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26183

Én MOL Sprint 2T-vel toltam hosszú éveken keresztül. 

Előzmény: adamcroh (26182)
adamcroh Creative Commons License 2020.07.02 0 0 26182

Egyébként egy másik csoportban azt irták, hogy a repsol full szintetikus olajjal is kitoltam a motorral. Milyen olajat szeret a jawa benzinhez adagolva?

adamcroh Creative Commons License 2020.06.30 0 0 26181

Erre lettem egyébként még figyelmes, miután levettem a hengert az "akció" után...nem szoktam megtépni a gyertyát, mert nem szabad, de az se rémlik, hogy ne húztam volna meg eléggé. Itt is mehetett el a kompresszióból?

adamcroh Creative Commons License 2020.06.30 0 0 26180

Köszi szépen, ezt az oldalt nem ismertem még :)

 

Előzmény: zénó21 (26179)
zénó21 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 26179
Előzmény: adamcroh (26177)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.30 0 0 26178

Szerintem minőségi különbség nem nagyon lehet. Inkább abból adódhatnak nagy árkülönbségek, hogy amíg itthon régi elfekvő készletből árulnak alkatrészt az tud olcsó lenni (az sem mindig az, mert a nagykerek automatikusan emelnek minden árat évről-évre), de az új beszerzésű cuccoknál már látni fogod azt, hogy mennyit romlott a forint az Euróhoz képest.

 

De itthon is lehet találni a webshop árak közt óriási eltéréseket, akkor is ha ugyanonnan és ugyanakkor szerzik be az alkatrészeket. Nem minden ember fog napokig kutatni egy alkatrészért, hanem megveszi azt amit az első webshopban talál. Így lehet extra profitra szert tenni, szóval itt csak árrés különbség van. Már ha lehet résnek nevezni a jó 100%-os árdifferenciát.

Előzmény: adamcroh (26177)
adamcroh Creative Commons License 2020.06.29 0 0 26177

Sziasztok!
Nos voltam a bácsikánál, aki rendezte a blokkom is. Azt tanácsolta, hogy ugyan lehetne csiszolgatni, de nem biztos hogy tökéletes lenne. Igazából nem egy nagy tétel, úgyhogy veszek új dugót gyűrűvel szettben, majd megfúrják.. meglepő vagy nem, nekem mindenképp az, hogy magyarországon kb fele annyiba kerül mint jawashopon. Mindkettőnél indiai a gyártó, ha jól látom. Van lényegében különbség hogy ennyivel olcsóbb? vagy sem? 

bervas Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26176

Szerintem nem kell túlkomplikálni. Hengerről az alut le kell szedni, a dugó, gyűrűk, csapszeg, tűgörgő gond nélkül tovább használható.

Előzmény: adamcroh (26173)
adamcroh Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26175

Ez már a tűgörgős változat

Előzmény: zénó21 (26174)
zénó21 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26174

Ha mindössze néhány száz km van a hengerben, és a  "rendbetétel" után hozza a méreteket, felesleges újra fúratni, a felületet formába lehet hozni. Gyárilag nem bronzperselyen fut a felső csap? Ha esetleg bronzperselyt építesz be, érdemes a hőterhelést jól bíró ún. foszforbronz perselyt készíttetni, a szinterbronz alapanyag erre a célra nem alkalmas. (a persely beszerelésre szánj időt, illeszteni kell, miután be lett húzatva a hajtórúdba, a csapszegnek "úsznia" kell benne). Esetleg kosár nélküli, tisztán tűgörgős megoldás is lehetséges, beszereléséhez célszerszám szükséges+futógyűrűk a görgők vezetéséhez.

ha összeállt a blokk, állítsd be a porlasztót a bejáratós módba, dúsabb keverékre lesz szükség, és kímélve járasd be. Normál, bejáratós tempó részterhelésekkel, ügyelve az esetleges zajokra.

Előzmény: adamcroh (26173)
adamcroh Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26173

Szia! Jawapartsrol rendeltem dugot gyurut meg ugy mindent ami a felujitashoz kellett. Furas ota 6-700 km ment. hiaba, tanulopenz, lehet az utobbi idoben mar nem

voltam annyira kimeletes vele. A tervem az, hogy veszek uj dugot gyurut csaoszeget es tügörgöt, majd furatom honoltatom amit majd a bacsika ( a szerelom) mondani fog a latottak alapjan. Igy visszanyerheto lesz az eredeti allapot szerinted?

Előzmény: zénó21 (26172)
zénó21 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26172

szia,

ahhoz, a jelenlegi (tehát a felkent) dugattyút visszaépítsd, pontos munkára lesz szükség (szerintem). Helyre  kell állítani a dugattyú "eredeti formáját", a hengerről el kell távolítani a könnyűfémet, ezek után meg kell vizsgálni a henger-dugattyú illesztését, a gyűrűk felületét stb. Ezek után sem lesz "csendes" a henger, valami hangja lesz.

Ha "megégett" a csapszeg: csere, egyébként a ha "biztosra" akarsz menni, gyári új dugattyút és gyűrűsort szerelj be, persze azt is össze kell vetni a hengerrel.

Frissen fúrt hengerrel futott? Milyen gyártmányú dugattyút szereltél be?

Ha "bejáratós" a motoregység, nagyon kíméletesen célszerű bánni vele, az ilyen nyári nagy melegeket a "szoros" öntöttvas henger nem kedveli, gyakran gázfröccsel vissza kell hűteni (kímélt menetben, kiemelt kuplunggal), a porlasztón pedig a "járatós" beállítást alkalmazni: a tűt magasabbra helyezni, és elvenni a levegőt, kb. 1/4-1/2 fordulatot  adni neki, és kerülni a hegymenetet, az utashordást, az utazónál mérsékeltebb haladást kell alkalmazni.

Előzmény: adamcroh (26170)
bervas Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26171

Az csörgött, hogy

a) eldugult a főfúvóka, kevesebb lett a benzin és szegény a keverék.

b) túl sok az előgyújtás.

 

Ha járatunk, és csörög, azonnal elvesszük a gázt, mert utána ragadni fog.

Előzmény: adamcroh (26170)
adamcroh Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26170

Azt hiszem vissza fogom kötni az olajszivattyút..egyèbként fogaskerekeket kuplungot érinthetett ez a baj? Vagy mi csöröghetett benne? Csak a tűgörgős csapszeg jutott eszembe ami okozhatja de azon nem láttam semmit

Előzmény: bervas (26168)
adamcroh Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26169

szivattyúm ki van kötve, keverékkel mentem, 1:33-assal

Előzmény: bervas (26168)
bervas Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26168

Ha keverék olajozású, akkor ki kellene pucolni a főfúvókát.

Aztán lepucolni a hengerről a rákent alumíniumot, meg finomreszelővel megegyengetni a dugattyú palástot ott, ahol kenődött.

 

Én olajszivattyúval járattam. Ott ilyen nem fordulhat elő.

Előzmény: adamcroh (26167)
adamcroh Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26167

Sziasztok! Tegnap rettentően beszívtam..75 ös utazónál beragadt a dugó, satufék..vártam kicsit, aztán hazajöttem, indult könnyen, erőtlen volt és csörgött. Este szét is szedtem hengerig. Felső tügörgőn nem tünik probléma, és az alsón sem. Dugo-henger falán látszik. Mitől csöröghetett? Szerintetek egy új dugó-gyumürü-csapszeg-tűgörgő elég lesz hogy vissza kapja a régi pompáját?

zakkkkant Creative Commons License 2020.06.28 0 0 26166

Köszönöm szépen. Akkor sajnos nem passzol.

Előzmény: Törölt nick (26165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!